Seuraa 
Viestejä8411

Huomasin Mars-matka ketjussa, että TIEDE keskustelussa on paljon lentokoneista kiinnostuneita .

Koska aihe kiinnostaa minua erityisesti haluan avata ketjun jossa voi katsoa ja keskustella erillaisita aspekteista lentämiseen ja lentokoneisiin liittyen.

Tässä testataan erillaisia koneita USAssa 1950 paikkeilla.

https://www.youtube.com/watch?v=jRaBZGhaUng

Lentävä lentokone konseptina on ilmeisesti jollain tavalla lentänyt jo 1874 ja patentti on vuodelta 1857.

http://www.ctie.monash.edu.au/hargrave/du_temple.html

Tämä lensi alamäkeen 29 vuotta ennen Wrightin Flyeria.

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

Sivut

Kommentit (705)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Uusia siipiä tulossa.

http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/nasalta-uusi-siipiratkaisu-lento...

Nasalta uusi siipiratkaisu – Lentokoneen kulutus -50 %

Nasa ja Boeing ovat kehittäneet uudenlaisen lentokoneen siiven tuen, jonka avulla matkustajakoneissa olisi mahdollista käyttää entistä pideämpiä, ohuempia ja kevyempiä siipiä.

Insinöörien laskelmien mukaan uudenlainen siipiratkaisu leikkaisi matkustajakoneen kulutusta ja päästöjä puolella.

Tuulitunnelissa testattiin lentokonemallia, jonka siipien kärkiväli oli 50 prosenttia suurempi kuin vastaavan kokoisessa matkustajakoneessa.

Vierailija

Joku suomalainen muuten rakentaa lentokoneita puusta. Rngossa on käytetty suomalaista puuta ja vaneria.

Hinta 150.000 egee. Kone laskeutu veteen ja maalle.

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411

SamikoKu kirjoitti:
Uusia siipiä tulossa.

http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/nasalta-uusi-siipiratkaisu-lento...

Nasalta uusi siipiratkaisu – Lentokoneen kulutus -50 %

Nasa ja Boeing ovat kehittäneet uudenlaisen lentokoneen siiven tuen, jonka avulla matkustajakoneissa olisi mahdollista käyttää entistä pideämpiä, ohuempia ja kevyempiä siipiä.

Insinöörien laskelmien mukaan uudenlainen siipiratkaisu leikkaisi matkustajakoneen kulutusta ja päästöjä puolella.

Tuulitunnelissa testattiin lentokonemallia, jonka siipien kärkiväli oli 50 prosenttia suurempi kuin vastaavan kokoisessa matkustajakoneessa.

Joo tiedän ATOL Rovaniemeltä.

Tässä sen amerikkalainen kilpailija.

https://www.youtube.com/watch?v=xAPsAJ5nnpI

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

Vierailija

Se sumaainen "puulentokone" oli muistaakseni "kakkos" luokkaa. Eili ei kevein mahdollinen, mutta toisiks kevein. En nyt löydä sitä esittelyvideota mistään. Amerikkalainen kilpailija tuntuu olevan edistyksellisempi.

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411

SamikoKu kirjoitti:
Se sumaainen "puulentokone" oli muistaakseni "kakkos" luokkaa. Eili ei kevein mahdollinen, mutta toisiks kevein. En nyt löydä sitä esittelyvideota mistään. Amerikkalainen kilpailija tuntuu olevan edistyksellisempi.

ICON5:n tarinassa on jotakin erikoista koska sitä on tehty jo 8 vuotta, mutta vieläkään ei ole myynnissä.

http://www.hilavitkutin.com/2008/06/23/icon-a5-on-kokoontaitettava-amfib...

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä12502

SamikoKu kirjoitti:
Uusia siipiä tulossa.

http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/nasalta-uusi-siipiratkaisu-lento...

Nasalta uusi siipiratkaisu – Lentokoneen kulutus -50 %

Nasa ja Boeing ovat kehittäneet uudenlaisen lentokoneen siiven tuen, jonka avulla matkustajakoneissa olisi mahdollista käyttää entistä pideämpiä, ohuempia ja kevyempiä siipiä.

Insinöörien laskelmien mukaan uudenlainen siipiratkaisu leikkaisi matkustajakoneen kulutusta ja päästöjä puolella.

Tuulitunnelissa testattiin lentokonemallia, jonka siipien kärkiväli oli 50 prosenttia suurempi kuin vastaavan kokoisessa matkustajakoneessa.

On aina ollut insinöörien tiedossa, että ne konetyypit, joilla on ennen ja millä nykyäänkin lennellään ns charter-lentoja, ovat kaikkea muuta kuin polttoainetta säästäviä, mutta sellaisilla kuitenkin lennetään, koska ovat tehokkaimpia viemään suurin mahdollinen määrä ihmisiä/rahtia paikasta A paikkaan B tietyin käytännön kustannuksin, joissa on kyllä otettu huomioon polttoaineen kulutus, eli raha ratkaisee. Lisäksi on ollut öljy-yhtiöiden edun mukaista pitää nykyistä lentomatkustamistilannetta status quona (kuten autoiluakin), jonka lisäksi lentokentät (kuten tietkin) on suunniteltu nykyisenkaltaisia ja kokoisia lentokoneita (ja autoja) varten.

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411

Wrightit olivat analyyttisiä ja mm Otto Lilienthalin kirja kului heidän käytössään.

https://en.wikipedia.org/wiki/Otto_Lilienthal

Asuin 3 vuotta 400 m tosta heidän pyramidi muistomerkistään.

Siis ei tämä; http://www.stadtrand-nachrichten.de/wordpress/lilienthal-denkmal-am-teltowkanal-ist-denkmal-des-monats-november/ Tänne oli kilsa.

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

Electric Shadow
Seuraa 
Viestejä189

CE-hyväksytty kirjoitti:
Mun bikopteri on pääsääntöisesti muovia, alumiinia ja vaneria.
Ilmoitan kyllä sitten kunhan saan sen lentämään.

Uskoisin että näitä ilmoituksia tulee enemmänkin - sitten kun rakentajat saavat omansa lentämään.

Windspeed
Seuraa 
Viestejä8411

Sähköllä lentämisen uusi tuleminen koettiin jo 1979 kun Gossamer Penguin lensi aurinkoenergialla.

https://en.wikipedia.org/wiki/MacCready_Gossamer_Penguin

https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_aircraft

Tyypillisesti näiden lihasvoima- ja aurinkoenergiakoneiden siipikuormitus on ollut alle 10 kg/m2.

Nyttemmin Solar Impulse on hieman sen ylittänyt...aurinkoenergialla.

If it looks good it will fly good ! -Marcel Dassault

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat