Seuraa 
Viestejä32161

Toistavatko puhelinmyyjät myyntipuheensa joltain nauhurilta? Aika usein vaikuttaa siltä, että kun minä sanon johonkin väliin, että en osta mitään, ne vain jatkavat sitä ulkoa opeteltua puhettaan ilman mitään reaktiota.

Sivut

Kommentit (46)

Nobelaner
Seuraa 
Viestejä1775

Homma nimenomaan opetetaan myyjille niin, että sen asiakkaan ei saa antaa viedä keskustelua. Jos asiakas keskeyttää niin korkeintaan vastataan jotain että "niin" ja sitten jatketaan sitä kirjoitettua myyntipuhetta siitä mihin jäätiin. Ilmeisesti joku tutkimus (kuulema) kertoo että tuo on paras tapa saada myytyä paskaa.

Eli kyllä, se on ihan tarkoituksellista että sinua ei juurikaan siellä soittopäässä kuunnella.

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä7100

Voiko noita pösilöitä kieltää soittamasta? Siis oikeasti eikä leikisti. Olen tehnyt kieltosopimuksen ja silti vähän väliä joku yrittää soittaa minulle. Kelpaa myös jos saan vaikkapa 100€ joka kerta kun joku vähäpää yrittää myydä minulle lehteään jota en halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
HuuHaata
Seuraa 
Viestejä7100

Arvopaperi on yksi innokkaimmista häiritsijöistä, vaikka olen ties miten monta kertaa heille tehnyt selväksi että minulle ei tarvitse soitella ja lyönyt lukemattomia kertoja luurin korvaan. Joskus ajat sitten oli kiire ja jotenkin vahingossa otin heidän ilmaisen tarjouksen vastaan vaikken edes ole yhtään kiinnostunut enkä lukenut koko läpyskää.

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä11734

Nobelaner kirjoitti:
Homma nimenomaan opetetaan myyjille niin, että sen asiakkaan ei saa antaa viedä keskustelua. Jos asiakas keskeyttää niin korkeintaan vastataan jotain että "niin" ja sitten jatketaan sitä kirjoitettua myyntipuhetta siitä mihin jäätiin. Ilmeisesti joku tutkimus (kuulema) kertoo että tuo on paras tapa saada myytyä paskaa.

Eli kyllä, se on ihan tarkoituksellista että sinua ei juurikaan siellä soittopäässä kuunnella.

Riippuu tapauksesta. Joskus kuunnellaan ja suhtautuvat ihan asiallisen ystävällisesti siihen, että en todellakaan halua mitään. Sellainen ei juuri haittaa, saahan sitä soittaa ja kysyä, mutta pitää hyväksyä jos en ole kiinnostuntu jostain uusista kalsareista kerran kuussa (noilla kaupustelijoilla muuten ei ole yleensä tippaakaan huumorintajua; ne ottaa tosissaan tai alkaa väittää vastaan jos ilmoittaa ettei käytä alushousuja). Astetta ärsyttävämpiä ovat lehtimyyjät, jotka eivät ihan tajua puhetta; "Tilaatko Aku Ankan?" - "Ei, en tilaa mitään lehtiä". - "Entä Seuran?" - "Mitä juuri sanoinkaan?? Kuulemiin." - "Olisi hyvä tarjous APU-lehdest...". Todellisen puhelinraivon kuitenkin saavat aikaan ne imbesillit, jotka eivät ole kuulevinaankaan ja jatkavat liturgiaansa häiriintymättä. Se on niin epäkohteliasta, että luuri korvaan välittömästi, ehkä pikku tylytyksen saattelemana, on helpoin ja oikeudenmukaisin toimenpide.

mdmx
Seuraa 
Viestejä6187

Ab Surd Oy kirjoitti:

Se on niin epäkohteliasta, että luuri korvaan välittömästi, ehkä pikku tylytyksen saattelemana, on helpoin ja oikeudenmukaisin toimenpide.

Mulla on noiden kans tapana sanoa kerran, sitten pistää puhelin pöydälle katkaisematta linjaa. Joskus kuuluu pölinää kymmeniä sekunteja.

Oon ehkä vähän sadisti, mut sitä saa mitä tilaa.

Nobelaner
Seuraa 
Viestejä1775

Ab Surd Oy kirjoitti:
Nobelaner kirjoitti:
Homma nimenomaan opetetaan myyjille niin, että sen asiakkaan ei saa antaa viedä keskustelua. Jos asiakas keskeyttää niin korkeintaan vastataan jotain että "niin" ja sitten jatketaan sitä kirjoitettua myyntipuhetta siitä mihin jäätiin. Ilmeisesti joku tutkimus (kuulema) kertoo että tuo on paras tapa saada myytyä paskaa.

Eli kyllä, se on ihan tarkoituksellista että sinua ei juurikaan siellä soittopäässä kuunnella.

Riippuu tapauksesta. Joskus kuunnellaan ja suhtautuvat ihan asiallisen ystävällisesti siihen, että en todellakaan halua mitään. Sellainen ei juuri haittaa, saahan sitä soittaa ja kysyä, mutta pitää hyväksyä jos en ole kiinnostuntu jostain uusista kalsareista kerran kuussa (noilla kaupustelijoilla muuten ei ole yleensä tippaakaan huumorintajua; ne ottaa tosissaan tai alkaa väittää vastaan jos ilmoittaa ettei käytä alushousuja). Astetta ärsyttävämpiä ovat lehtimyyjät, jotka eivät ihan tajua puhetta; "Tilaatko Aku Ankan?" - "Ei, en tilaa mitään lehtiä". - "Entä Seuran?" - "Mitä juuri sanoinkaan?? Kuulemiin." - "Olisi hyvä tarjous APU-lehdest...". Todellisen puhelinraivon kuitenkin saavat aikaan ne imbesillit, jotka eivät ole kuulevinaankaan ja jatkavat liturgiaansa häiriintymättä. Se on niin epäkohteliasta, että luuri korvaan välittömästi, ehkä pikku tylytyksen saattelemana, on helpoin ja oikeudenmukaisin toimenpide.

Itse en ole ollut kuin yhdessä puhelinmyyntityössä, ja siellä homma opetettiin juurikin niin että sen vastaajan puheisiin ei periaatteessa reagoida mitenkään. Noi lehtiä ja liittymiä myyvät eivät kai saa mitään "koulutusta" vaan tekevät sitä hommaansa niinkuin itsestä parhaalta tuntuu. Aivan epäilemättä vähemmän ärsytystä aiheuttava toimintatapa, mutta ilmeisesti myöskin vähemmän myyvä.

Se oma hommani oli myöskin B2B-myyntiä eikä suoraan kuluttajille myyntiä, joten sekin voi vaikuttaa siihen myyntitapaan.

Haluan myös mainita, että tuosta kokeilustani on useita vuosia aikaa, ja itselläni meni hermot siihen parissa viikossa joten otin loparit. Mutta tulipahan tuollaistakin kokeiltua, tiedän siis että ei sovellu minulle tuollainen työ.

Reiska
Seuraa 
Viestejä5495

Myytityö on monii asioita, mut periks anto ei ole niitä asioita mitä yleensä tehdää, kun asiakkaasee saadaa  kontakti. Hyvä fiilis ja typerät kysymykset kuuluu myöski, niillä nostetaan sitä fiilistä, saadaan asiakas miettimään asioita myyjän haluamalta kantilta jne. Se on tehokkainta, kun saat asiakkaan perustelemaan sulle miks se tarvii tuotteen. Ja myyjänhän täytyy myöski olla helposti lähestyttävä ja asiakkaan asioista kiinnostunu. Negatiivisuudella ja kilpailijoita haukkumalla ei myydä, asiakas pitää saada sanomaan joo mahdollisimman monta kertaa ja jos sen saa kysymää kysymyksen, voi pikkuhiljaa alkaa vetämää euron kuvia silmille.

Per se

ekavekara
Seuraa 
Viestejä8186

Neutroni kirjoitti:
Toistavatko puhelinmyyjät myyntipuheensa joltain nauhurilta? Aika usein vaikuttaa siltä, että kun minä sanon johonkin väliin, että en osta mitään, ne vain jatkavat sitä ulkoa opeteltua puhettaan ilman mitään reaktiota.

Hieman sama fiilis on ajoittain näissä nettikeskusteluissa. :)

Puhelinmyyjät ovat pääosin nuoria, jotka työkkäri on pakottanut moiseen hyväksikäyttöön. Ei sitä kukaan vapaaehtoisesti tee. Olkaa armollisia! ;)

Puhelimyynnin voi myös estää, jos oikeasti haluaa:
http://www.asml.fi/kieltopalvelut/

Neutroni
Seuraa 
Viestejä32161

ekavekara kirjoitti:
Puhelimyynnin voi myös estää, jos oikeasti haluaa:
http://www.asml.fi/kieltopalvelut/[/quote]

Toimiiko se oikeasti? Miksi se on tehty noin vaikeaksi, että pitää soittaa johonkin maksulliseen numeroon eikä hommaa voi tehdä netissä?

Hitto vieköön, jos minä olisin diktaattori, kaikki myyjäosapuolen kaupankäyntialoitteet kriminalisoitaisiin saman tien, ja rangaistukset olisivat samaa luokkaa kuin vallankaappauksen yrittämisestä - ja syyllisiä olisivat aivan erityisesti sen firman omistajat osakeomistuksiensa suhteessa, joiden työntekijä syyllistyy rikokseen. Poikkeuksena olisi tilanne, jossa asiakas tulee myyjän hallinnoimaan kiinteistöön, joka olisi asianmukaisesti merkitty kauppapaikaksi, jotta palvelumyymälät voisivat toimia. Vituttaa se kun monta kertää päivässä häiritään turhuuksien takia.

ekavekara
Seuraa 
Viestejä8186

Neutroni kirjoitti:
ekavekara kirjoitti:
Puhelimyynnin voi myös estää, jos oikeasti haluaa:
">http://www.asml.fi/kieltopalvelut/

Toimiiko se oikeasti? Miksi se on tehty noin vaikeaksi, että pitää soittaa johonkin maksulliseen numeroon eikä hommaa voi tehdä netissä?[/quote]

Toimii. Tuo palvelu taitaa olla vanhempi kuin netti. :)

Lisäksi numeron voi laittaa salaiseksi, niin loppuu ne loputkin soittajat, jotka eivät tuota listaa kunnioita.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä48848

Neutroni kirjoitti:
ekavekara kirjoitti:
Puhelimyynnin voi myös estää, jos oikeasti haluaa:
">http://www.asml.fi/kieltopalvelut/

Toimiiko se oikeasti? Miksi se on tehty noin vaikeaksi, että pitää soittaa johonkin maksulliseen numeroon eikä hommaa voi tehdä netissä?

Hitto vieköön, jos minä olisin diktaattori, kaikki myyjäosapuolen kaupankäyntialoitteet kriminalisoitaisiin saman tien, ja rangaistukset olisivat samaa luokkaa kuin vallankaappauksen yrittämisestä - ja syyllisiä olisivat aivan erityisesti sen firman omistajat osakeomistuksiensa suhteessa, joiden työntekijä syyllistyy rikokseen. Poikkeuksena olisi tilanne, jossa asiakas tulee myyjän hallinnoimaan kiinteistöön, joka olisi asianmukaisesti merkitty kauppapaikaksi, jotta palvelumyymälät voisivat toimia. Vituttaa se kun monta kertää päivässä häiritään turhuuksien takia.[/quote]

Olellinenhan tässä on se että sinua voi häiritä masamatta siitä mitään.  Eli on oletusarvo että sinun aika on rahallisesti arvotonta sinulle. Ratkaisuna ehdottaisn maksullista siten että myyjät maksavat soitetun numeron tilille automaattisesti x euroa minuutti, laskettuna jonkin keskituntiansion mukaan. Ilmaiset häirinnät pitää lakisääteisesti kieltää.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä48848

Nobelaner kirjoitti:
Homma nimenomaan opetetaan myyjille niin, että sen asiakkaan ei saa antaa viedä keskustelua. Jos asiakas keskeyttää niin korkeintaan vastataan jotain että "niin" ja sitten jatketaan sitä kirjoitettua myyntipuhetta siitä mihin jäätiin. Ilmeisesti joku tutkimus (kuulema) kertoo että tuo on paras tapa saada myytyä paskaa.

Eli kyllä, se on ihan tarkoituksellista että sinua ei juurikaan siellä soittopäässä kuunnella.

Puhelimessa on se punainen luurin kuva, sitä painaa, ei tarvitse puhua mitään.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432

Toimii nuo kieltopalvelut. Mulle ei tule soiton soittoa ja kun tulee niin uusin sen ja saan taas olla 3 vuotta rauhassa.

Puhelinmyynnillä tienais ihan helvetin hyvin mutta mun psyyke ei kestä sitä. Tienasin kuuden tunnin työpäivillä 1500 e netto kuussa. Jaksoin melkein 3 kk. Sitten oksensin työpaikalla ja lähdin kesken päivän kotia enkä palannu.

Hämmentää.

Nobelaner
Seuraa 
Viestejä1775

jussipussi kirjoitti:
Neutroni kirjoitti:
ekavekara kirjoitti:
Puhelimyynnin voi myös estää, jos oikeasti haluaa:
">http://www.asml.fi/kieltopalvelut/

Toimiiko se oikeasti? Miksi se on tehty noin vaikeaksi, että pitää soittaa johonkin maksulliseen numeroon eikä hommaa voi tehdä netissä?

Hitto vieköön, jos minä olisin diktaattori, kaikki myyjäosapuolen kaupankäyntialoitteet kriminalisoitaisiin saman tien, ja rangaistukset olisivat samaa luokkaa kuin vallankaappauksen yrittämisestä - ja syyllisiä olisivat aivan erityisesti sen firman omistajat osakeomistuksiensa suhteessa, joiden työntekijä syyllistyy rikokseen. Poikkeuksena olisi tilanne, jossa asiakas tulee myyjän hallinnoimaan kiinteistöön, joka olisi asianmukaisesti merkitty kauppapaikaksi, jotta palvelumyymälät voisivat toimia. Vituttaa se kun monta kertää päivässä häiritään turhuuksien takia.

Olellinenhan tässä on se että sinua voi häiritä masamatta siitä mitään.  Eli on oletusarvo että sinun aika on rahallisesti arvotonta sinulle. Ratkaisuna ehdottaisn maksullista siten että myyjät maksavat soitetun numeron tilille automaattisesti x euroa minuutti, laskettuna jonkin keskituntiansion mukaan. Ilmaiset häirinnät pitää lakisääteisesti kieltää.[/quote]

Vähän hankala kieltää lailla tuollaiset häirinnät, koska silloin pitäisi samalla kieltää TV-mainokset ja radiomainokset ja kotiin tulevat ilmaislehdet ja kaikki kadunvarsimainokset ja ylipäänsä kaikki kauppojen ulkopuolelle näkyvä.

Vierailija

Vatkain kirjoitti:
Toimii nuo kieltopalvelut. Mulle ei tule soiton soittoa ja kun tulee niin uusin sen ja saan taas olla 3 vuotta rauhassa.

Puhelinmyynnillä tienais ihan helvetin hyvin mutta mun psyyke ei kestä sitä. Tienasin kuuden tunnin työpäivillä 1500 e netto kuussa. Jaksoin melkein 3 kk. Sitten oksensin työpaikalla ja lähdin kesken päivän kotia enkä palannu.

Mä myin kanssa nuorena miehenä Suomen luontolehteä. Siitä sai muistaakseni 30mk siihen aikaan per tilaus.
Iltasella soittelin sen myyntifirman toimistolta muistaakseni pari kolme tuntia tilauksia tuli kai keskimäärin noi kuus tuona aikana (osa myyjistä vain yksi tai kaksi) eli 2-3tuntia ja n. 180mk. En muista oliko hyvä vai huono liksa 10€ tunti n. 30 vuotta sitten, mutta ylitöillä omassa firmassa olis tienannut silloin huomattavasti paremmin, oli kuitenkin huonot ajat ja ylityökielto päällä. Keikkahommat oli myös katkolla. Olin tuolloin ostanut juuri kämpän ja lainat juoksi. Oli pakko hankkia fyrkkaa jostain.

Koulutustilaisuudessa esiteltiin toisemme niin mulle tuli käsitys, että kaikki oli siinä hommassa olosuhteiden pakosta. Ei yksikään meistä nauttinut siitä duunista. Se oli semmosta oman "sielunsa" myymistä joka päivä. Vaihtuvuus oli kovaa, kaikki lähti heti kun ne jotain muuta hommaa löysi.

Sanoisin että paras tapa torjua myyjä on sanoa sille kohteliaasti, että ei kiitos. Ei kiinnosta ja sulkea puhelin.
Siinä säästää omaa ja myyjän aikaa, sekä hermoja molemmin puolin. Eli ei ole monen toiveammatti tuo ja vastatessaan kaanaattaa miettiä, että ehkä henkilö tekee sitä olosuhteiden pakosta.

ovolo
Seuraa 
Viestejä7099

Puhelinmyyjät ovat oppineet, että heti ei saa selvää, mitä asiaa ja mitä he myyvät. Joten ensimmäinen kysymykseni koskee sitä. Senjälkeen puhelin kiinni sopivien saatesanojen myötä.

Elisan kauppamies äskettäin teki mulle jäynää. Kun heti alkajaisiksi kysyin, mitä sinä myyt. Niin mieshenkilö ei aloittanut myyntipuhetta, vaan alkoi puhua modeemista ja siihen tulleesta uudesta firmwaresta. Muka sähköpostiin tullut ilmoitus siitä, johon tokaisin, että ei ole sähköpostissa mitään. Valehteli sitten, että varmaan mennyt roskapostisuodattimeen. Minulta meni sitten aikaa etsiessä netistä ja Elisan sivuilta olematonta päivitystä.

Yleensä Elisa pehmittää ensin asiakasta kysyen ja keskustellen netin ja modeemin toiminnasta, vasta sitten puhutaan maksukanavien myynnistä. Tuo tokaisuni sotki hänen pasmat ja myyjä keksi hätävalheen modemiin tulleesta päivityksestä.

Viime aikoina on tullut melkoisesti myyntisoittoja kattojen ja ikkunoiden remonttityrkyistä. Kerran tuskastuin sanomalla: "Mistä v**usta teitä puhelinmyyjiä sikiää." Ja luurin paiskaisu korvaan.

MooM
Seuraa 
Viestejä8617

ovolo kirjoitti:
Puhelinmyyjät ovat oppineet, että heti ei saa selvää, mitä asiaa ja mitä he myyvät. Joten ensimmäinen kysymykseni koskee sitä. Senjälkeen puhelin kiinni sopivien saatesanojen myötä.

Joo, noin se toimii. Jos ei ole ihan varman, niin keskeyttää sen alkuselittelyn ja kysyy "anteeksi, mutta myytkö sinä jotain?". Siihen tulee yleensä soperrusta jostain lahjasta, mutta toistamalla kysymysen tulee yleensä "joo" ja sitten voi nätisti sanoa, että ei haaskata kummankaan aikaa tähän enempää. Mulle ei juuri soittee kuin lehtimyyjät muutaman kerran vuodessa.

Gallupeihin vastaan ihan mielelläni, jos on aikaa, kun itsekin tiedän, mitä on värvätä tutkimushenkilöitä. tympeimpiä on gallupeiksi naamioidut myynnit, kuten tuo d-vitamiinikampanja, jossa ensin kyllä kysellään jotain, mutta se on vain savuverho sille, että saadaan luotua asiakkaalle tarve ostaa.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

molaine
Seuraa 
Viestejä2373

Itse lähetin Sanomalle markkinointikiellon sähköpostitse, kun Aku Ankan oheistuotteiden kauppaaminen meni ihan naurettavaksi. Eri puhelinmyyntifirmoista soiteltiiin saman asian perään jatkuvasti. Tuon kiellon jälkeen on ollut hiljaista.

oink oink

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat