Sivut

Kommentit (90)

Ilkka Luoma
Seuraa 
Viestejä9261

o_turunen kirjoitti:
Ilkka Luoma kirjoitti:

Mikä on muuten oikea tieto?

Oikea tieto on tietenkin se, mitä meille trollitalsta julistetaan. Miksi kyselet idioottimaisuuksia.

...
MAANANTAINA, ELOKUUTA 29, 2016
~ https://ilkkaluoma.blogspot.fi/2016/08/totuus-hetken-piina.html -
Totuus – hetken piina

(Media otti esille vaikean käsitteen sisällään pitävän kirjoituksen ja selostuksen. Totuus ei pala tulessakaan – on ikivanha sanonta, jonka todenperäisyyttä ei päästä koskaan toteamaan ~ http://www.hs.fi/paakirjoitukset/a1472269157416 - HS-toimittaja Ville Similä)

[ … kansalainen Erkki mielellään arvostaa omaa näkemystään maailman menosta – Erkin mielestä se on totuus, mutta naapurin Ville sanoo sen olevan mielipide – Ville usein on eri mieltä Erkin kanssa mikä oli syy miksi Suomi syöksyi lamaan 1990 ja 2008 – totuuksia lienee useita …

… kansalainen Liisa tietää totuuden olevan korvien välissä, sillä Liisa ei hyväksy kaiken maailman dosenttien mielipiteitä ja väitteitä. Liisalle totuus on arkinen tosiasia illan jälkeisestä yöstä ja uudesta aamusta, jolloin hän herää ja keittää kahvin, sillä Erkki on laiska ja kuorsaa – nämä ovat Liisan totuuksia, sille korvat ja silmät sen kertovat … ]

Kolumnin mukaan totuus hallittiin silloin joskus paremmin, kun asiat tarkistettiin tietosanakirjasta ja päivän Hesarista. Totuus on elastinen ominaisuus |1 Totuudella on myös tieteellinen selite. |2

Mikä on totuus, on aiheellinen kysymys - onko totuus vanhan kaavan mukaan se, mikä enemmistönä hyväksytään vai se paras tieto, joka perustuu johonkin auktorisoituun tietolähteeseen, vai asuuko totuus meissä kussakin omassa itsessään.

Kolumnia mukaillen Paavo Väyrynen |3 tiesi totuuden usein paremmin nukuttuaan yön yli - ja paras oli se totuus, jonka muhittamiseen oli mennyt useampi yö - sillä näinhän tiedon kaivaminen totuuksien pilvestä saattoi tapahtua huolellisemmin. Tänään totuus on pilvessä - tai ainakin se totuus, joka määrittyy ihmiskäytänteistä, -tiedoista ja tutkimussaavutuksista. Paavon totuus ei silti saata olla totuus monille, jotka epäilevät Väyrystä hämmentäjäksi (HS-toimittaja Unto Hämäläinen)

|1 ~ http://yle.fi/uutiset/kenen_totuus_on_oikea_totuus_ala_jaa_yhden_median_... -
|2 ~ https://en.wikipedia.org/wiki/Truth -
|3 ~ http://www.hs.fi/sunnuntai/a1472178583085 -

...

Ilkka Luoma

"Sanat ovat vaillinaisuutta, mutta yritettävä on ~ kunnes kuvat aukeavat mieliin harmonisena jatkumona. Tajunnanvirta on ajallista vilinää sielun peilissä - silmissä, mutta jäikö yhteys ymmärrykseen ja mieleen saavuttamatta? ..."

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä12634

Tommi Turmiola kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Edellisissä vaaleissa Väyrysen ja Haaviston nousu oli tässä vaiheessa juuri käynnistymässä. Molemmat saivat taakseen aallon, joka karkeasti ottaen tuplasi heidän kannatuksensa ja vei Haaviston toiselle kierrokselle.
Haavistolle olisi voinut olla eduksi saada kova vastustaja kamppailemaan hänen kanssaan toisesta sijasta, Huhtasaari ei siihen yllä ja Väyrynen presidenttiehdokkaana herättää vain sääliä tuota Kekkoslovakian reliikkiä kohtaan.

Kekkosen valtakausi oli Suomen parasta aikaa. Ilman järkevää YYA sopimusta ei oltaisi noustu pula ajan suosta, ja tietenkin tämän toteuttamiseksi tarvittiin myös suomalaisten työläisten verta, hikeä ja kyyneliä, sekä aimo annos hyvää onnea.
Nyt milleniaalia aivopestään uskomaan, että Kekkosen aikan oli jotakin aivan kauheata, kuin Neuvostoliiton ikeen alla elämistä, Kekkoslovakia, mikä ei voisi olla kauempana totuudesta.
Totuus on, että tuona aikana piskuinen Suomi toteutti maailmanlaajuisestikin hämmästyttävän kansallisen omavaraisuuden, johon vain harva valtio kautta historian on onnistunut ilman imperialismia - mitä Suomi saavutti Sisulla, sen Norja teki myöhempinä aikoina öljyllä.
Nyt aivopestään lisäksi kansalaisia uskomaan, että EU/euro-Suomi elää juuri nyt parasta aikaansa, mikä ei voisi olla kauempana totuudesta, vaan pikemmin kuplassa, joka osuu tuulettimeen aika piankin, ellei jotain todella dramaattisia muutoksia saada nopeasti aikaan, lähinnä poliittisessa päätöksenteossa.
Suomi on tällä haavaa kuin mojovan starttilainan saanut tyhmä yrittäjä, joka leveilee yrityslainarahoillaan, ostaen kalliin mersun ja kultaketjut kaulaansa, ravintoloissa rillutellen, ollen sen hetken aikaa ”winning”, mutta kohta arki lyö silmille, lainat perintään, ulosottomies ovella jne., ja se oli lorun loppu, myös Suomelle.

Kekkoslovakiassa eliniänodote oli Pohjoismaiden alhaisin, kansalaiset olivat sairaita , matalasti koulutettuja, asunnot pieniä ja verotulot mätettiin maataloustukiin, joiden seurauksena kovia rasvoja dumpattiin kansalaisille terveyshaitoista väittämättä.
Kekkoslovakian ulkopolitiikkaa hoidettiin Tehtaankadulta ja oikeusvaltioperiaate haudattiin kun diktaattori Kekkosen uudelleenvalinta ohitti perustuslain 1973. Syy paljastuu Neuvostoliiton johtajan Leonid Brežnevin sanoissa: "Suomi on jo meidän taskussamme." Kekkosen varsinaiset valitsijat olivat Moskovassa, eivät Suomen eduskunnassa.

Toistat juuri sitä aivopesunarratiiva jota viestissäni kritisoin, eli MOT.

Huijaat vain itseäsi.

Tässä faktaa Kekkoslovakiasta:
1960-luvulla työikäisten suomalaisten miesten kuolleisuus oli kaksinkertainen verrattuna muihin Pohjoismaihin ja miesten sepelvaltimokuolleisuus kasvoi 1,5-kertaiseksi 1950-luvun lopulta 1960-luvun lopulle – maailman suurin kuolleisuus!
Maataloustuet vaikuttivat suoraan epäterveellisiin elintapoihin: miesten tupakoinnin yleisyys, runsas suolan ja eläinrasvan käyttö → sydän- ja verisuonitaudit yleistyivät.

Valtiotieteen tohtori Alpo Rusin mukaan presidentti Urho Kekkonen saattoi jopa syyllistyä maanpetokselliseen toimintaan alkuvuodesta 1972. Rusi kertoo kirjassaan, että Kekkonen nähtävästi teki aloitteen sotilasjohtajien salaisista neuvotteluista Neuvostoliiton ja Suomen välillä. Niissä neuvoteltiin sopimuksesta, jonka perusteella puna-armeija voisi käyttää Lappia vapaasti joko hyökkäyksessä tai puolustuksessa Ruotsia eli käytännössä Natoa vastaan.
Kekkonen käski aloittaa salaiset neuvottelut asiasta Neuvostoliiton sotilasedustajien kanssa vuonna 1972. Keskustelut käytiin hyvin pienessä piirissä – Suomessa niistä tiesi Kekkosen lisäksi vain kolme kenraalia.

Ja miten itse oikein kuvittelit että ne kalliit sotakorvaukset olisi maksettu?
Elämällä satavuotiaiksi?
Moni veti itsensä kiikkuun ja kaatui saapaat jalassa alle kuuskymppisinä niitä maksellessa, ja heitä on meidän kiittäminen, että saame yhä asua satavuotiaassa ja itsenäisessä Suomessa.
Mutta kuinka kauan?
Näinä aikoina, kun Katainen on sankari ja Kekkonen maanpetturi, niin tuskinpa enää kauan.

Noinko se takki kääntyi? Hetki sitten riekuit, että "siteeraat fiktiivistä anekdoottia"?
Sulle varmaan on juotettu YYAta jo tuttipullossa.
Tässä lisää faktaa.

Mitään tekemistä takin kanssa, vaan se anekdootti on silti fiktiivinen kun on pelkästään ns. toisen käden esittämää, ja kun ei tiedetä mikä käsi edes kyseessä.

Tuttipullossani oli Kekkoslovakian tarjoamaa äidinmaitokorviketta, mitä nyt lastenkodeissa 1960-luvulla sai. Ihan hyvin teki tehtävänsä.

Junaa ei taida kukaan enää pysäyttää, joten lieneekin omakohtaisesti aika siirtyä toiselle pysäkille, sikäli kun tässä enää junan mukana tarkoitus kulkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Brainwashed
Seuraa 
Viestejä12634

Tommi Turmiola kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Edellisissä vaaleissa Väyrysen ja Haaviston nousu oli tässä vaiheessa juuri käynnistymässä. Molemmat saivat taakseen aallon, joka karkeasti ottaen tuplasi heidän kannatuksensa ja vei Haaviston toiselle kierrokselle.
Haavistolle olisi voinut olla eduksi saada kova vastustaja kamppailemaan hänen kanssaan toisesta sijasta, Huhtasaari ei siihen yllä ja Väyrynen presidenttiehdokkaana herättää vain sääliä tuota Kekkoslovakian reliikkiä kohtaan.

Kekkosen valtakausi oli Suomen parasta aikaa. Ilman järkevää YYA sopimusta ei oltaisi noustu pula ajan suosta, ja tietenkin tämän toteuttamiseksi tarvittiin myös suomalaisten työläisten verta, hikeä ja kyyneliä, sekä aimo annos hyvää onnea.
Nyt milleniaalia aivopestään uskomaan, että Kekkosen aikan oli jotakin aivan kauheata, kuin Neuvostoliiton ikeen alla elämistä, Kekkoslovakia, mikä ei voisi olla kauempana totuudesta.
Totuus on, että tuona aikana piskuinen Suomi toteutti maailmanlaajuisestikin hämmästyttävän kansallisen omavaraisuuden, johon vain harva valtio kautta historian on onnistunut ilman imperialismia - mitä Suomi saavutti Sisulla, sen Norja teki myöhempinä aikoina öljyllä.
Nyt aivopestään lisäksi kansalaisia uskomaan, että EU/euro-Suomi elää juuri nyt parasta aikaansa, mikä ei voisi olla kauempana totuudesta, vaan pikemmin kuplassa, joka osuu tuulettimeen aika piankin, ellei jotain todella dramaattisia muutoksia saada nopeasti aikaan, lähinnä poliittisessa päätöksenteossa.
Suomi on tällä haavaa kuin mojovan starttilainan saanut tyhmä yrittäjä, joka leveilee yrityslainarahoillaan, ostaen kalliin mersun ja kultaketjut kaulaansa, ravintoloissa rillutellen, ollen sen hetken aikaa ”winning”, mutta kohta arki lyö silmille, lainat perintään, ulosottomies ovella jne., ja se oli lorun loppu, myös Suomelle.

Kekkoslovakiassa eliniänodote oli Pohjoismaiden alhaisin, kansalaiset olivat sairaita , matalasti koulutettuja, asunnot pieniä ja verotulot mätettiin maataloustukiin, joiden seurauksena kovia rasvoja dumpattiin kansalaisille terveyshaitoista väittämättä.
Kekkoslovakian ulkopolitiikkaa hoidettiin Tehtaankadulta ja oikeusvaltioperiaate haudattiin kun diktaattori Kekkosen uudelleenvalinta ohitti perustuslain 1973. Syy paljastuu Neuvostoliiton johtajan Leonid Brežnevin sanoissa: "Suomi on jo meidän taskussamme." Kekkosen varsinaiset valitsijat olivat Moskovassa, eivät Suomen eduskunnassa.

Toistat juuri sitä aivopesunarratiiva jota viestissäni kritisoin, eli MOT.

Huijaat vain itseäsi.

Tässä faktaa Kekkoslovakiasta:
1960-luvulla työikäisten suomalaisten miesten kuolleisuus oli kaksinkertainen verrattuna muihin Pohjoismaihin ja miesten sepelvaltimokuolleisuus kasvoi 1,5-kertaiseksi 1950-luvun lopulta 1960-luvun lopulle – maailman suurin kuolleisuus!
Maataloustuet vaikuttivat suoraan epäterveellisiin elintapoihin: miesten tupakoinnin yleisyys, runsas suolan ja eläinrasvan käyttö → sydän- ja verisuonitaudit yleistyivät.

Valtiotieteen tohtori Alpo Rusin mukaan presidentti Urho Kekkonen saattoi jopa syyllistyä maanpetokselliseen toimintaan alkuvuodesta 1972. Rusi kertoo kirjassaan, että Kekkonen nähtävästi teki aloitteen sotilasjohtajien salaisista neuvotteluista Neuvostoliiton ja Suomen välillä. Niissä neuvoteltiin sopimuksesta, jonka perusteella puna-armeija voisi käyttää Lappia vapaasti joko hyökkäyksessä tai puolustuksessa Ruotsia eli käytännössä Natoa vastaan.
Kekkonen käski aloittaa salaiset neuvottelut asiasta Neuvostoliiton sotilasedustajien kanssa vuonna 1972. Keskustelut käytiin hyvin pienessä piirissä – Suomessa niistä tiesi Kekkosen lisäksi vain kolme kenraalia.

Ja miten itse oikein kuvittelit että ne kalliit sotakorvaukset olisi maksettu?
Elämällä satavuotiaiksi?
Moni veti itsensä kiikkuun ja kaatui saapaat jalassa alle kuuskymppisinä niitä maksellessa, ja heitä on meidän kiittäminen, että saame yhä asua satavuotiaassa ja itsenäisessä Suomessa.
Mutta kuinka kauan?
Näinä aikoina, kun Katainen on sankari ja Kekkonen maanpetturi, niin tuskinpa enää kauan.

Noinko se takki kääntyi? Hetki sitten riekuit, että "siteeraat fiktiivistä anekdoottia"?
Sulle varmaan on juotettu YYAta jo tuttipullossa.
Tässä lisää faktaa.

Faktoissa/tilastokäyrissä ei ole huomauttamista, mutta eivät millään väänny argumentiksi sellaisen puolesta, että Suomi oli ollut niissä esitetyissä muita huonompi, kun huomioidaan fakta, että Suomi oli noista ainoa maa joka maksoi sotavelkoja, parin muun saadessa korvauksia.

Odotan yhä lähdetietoa jolla osoitat että esittämäsi anekdootti olisi muuta kuin propagandamielessä tekaistu vale.

Tommi Turmiola
Seuraa 
Viestejä939

Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Edellisissä vaaleissa Väyrysen ja Haaviston nousu oli tässä vaiheessa juuri käynnistymässä. Molemmat saivat taakseen aallon, joka karkeasti ottaen tuplasi heidän kannatuksensa ja vei Haaviston toiselle kierrokselle.
Haavistolle olisi voinut olla eduksi saada kova vastustaja kamppailemaan hänen kanssaan toisesta sijasta, Huhtasaari ei siihen yllä ja Väyrynen presidenttiehdokkaana herättää vain sääliä tuota Kekkoslovakian reliikkiä kohtaan.

Kekkosen valtakausi oli Suomen parasta aikaa. Ilman järkevää YYA sopimusta ei oltaisi noustu pula ajan suosta, ja tietenkin tämän toteuttamiseksi tarvittiin myös suomalaisten työläisten verta, hikeä ja kyyneliä, sekä aimo annos hyvää onnea.
Nyt milleniaalia aivopestään uskomaan, että Kekkosen aikan oli jotakin aivan kauheata, kuin Neuvostoliiton ikeen alla elämistä, Kekkoslovakia, mikä ei voisi olla kauempana totuudesta.
Totuus on, että tuona aikana piskuinen Suomi toteutti maailmanlaajuisestikin hämmästyttävän kansallisen omavaraisuuden, johon vain harva valtio kautta historian on onnistunut ilman imperialismia - mitä Suomi saavutti Sisulla, sen Norja teki myöhempinä aikoina öljyllä.
Nyt aivopestään lisäksi kansalaisia uskomaan, että EU/euro-Suomi elää juuri nyt parasta aikaansa, mikä ei voisi olla kauempana totuudesta, vaan pikemmin kuplassa, joka osuu tuulettimeen aika piankin, ellei jotain todella dramaattisia muutoksia saada nopeasti aikaan, lähinnä poliittisessa päätöksenteossa.
Suomi on tällä haavaa kuin mojovan starttilainan saanut tyhmä yrittäjä, joka leveilee yrityslainarahoillaan, ostaen kalliin mersun ja kultaketjut kaulaansa, ravintoloissa rillutellen, ollen sen hetken aikaa ”winning”, mutta kohta arki lyö silmille, lainat perintään, ulosottomies ovella jne., ja se oli lorun loppu, myös Suomelle.

Kekkoslovakiassa eliniänodote oli Pohjoismaiden alhaisin, kansalaiset olivat sairaita , matalasti koulutettuja, asunnot pieniä ja verotulot mätettiin maataloustukiin, joiden seurauksena kovia rasvoja dumpattiin kansalaisille terveyshaitoista väittämättä.
Kekkoslovakian ulkopolitiikkaa hoidettiin Tehtaankadulta ja oikeusvaltioperiaate haudattiin kun diktaattori Kekkosen uudelleenvalinta ohitti perustuslain 1973. Syy paljastuu Neuvostoliiton johtajan Leonid Brežnevin sanoissa: "Suomi on jo meidän taskussamme." Kekkosen varsinaiset valitsijat olivat Moskovassa, eivät Suomen eduskunnassa.

Toistat juuri sitä aivopesunarratiiva jota viestissäni kritisoin, eli MOT.

Huijaat vain itseäsi.

Tässä faktaa Kekkoslovakiasta:
1960-luvulla työikäisten suomalaisten miesten kuolleisuus oli kaksinkertainen verrattuna muihin Pohjoismaihin ja miesten sepelvaltimokuolleisuus kasvoi 1,5-kertaiseksi 1950-luvun lopulta 1960-luvun lopulle – maailman suurin kuolleisuus!
Maataloustuet vaikuttivat suoraan epäterveellisiin elintapoihin: miesten tupakoinnin yleisyys, runsas suolan ja eläinrasvan käyttö → sydän- ja verisuonitaudit yleistyivät.

Valtiotieteen tohtori Alpo Rusin mukaan presidentti Urho Kekkonen saattoi jopa syyllistyä maanpetokselliseen toimintaan alkuvuodesta 1972. Rusi kertoo kirjassaan, että Kekkonen nähtävästi teki aloitteen sotilasjohtajien salaisista neuvotteluista Neuvostoliiton ja Suomen välillä. Niissä neuvoteltiin sopimuksesta, jonka perusteella puna-armeija voisi käyttää Lappia vapaasti joko hyökkäyksessä tai puolustuksessa Ruotsia eli käytännössä Natoa vastaan.
Kekkonen käski aloittaa salaiset neuvottelut asiasta Neuvostoliiton sotilasedustajien kanssa vuonna 1972. Keskustelut käytiin hyvin pienessä piirissä – Suomessa niistä tiesi Kekkosen lisäksi vain kolme kenraalia.

Ja miten itse oikein kuvittelit että ne kalliit sotakorvaukset olisi maksettu?
Elämällä satavuotiaiksi?
Moni veti itsensä kiikkuun ja kaatui saapaat jalassa alle kuuskymppisinä niitä maksellessa, ja heitä on meidän kiittäminen, että saame yhä asua satavuotiaassa ja itsenäisessä Suomessa.
Mutta kuinka kauan?
Näinä aikoina, kun Katainen on sankari ja Kekkonen maanpetturi, niin tuskinpa enää kauan.

Noinko se takki kääntyi? Hetki sitten riekuit, että "siteeraat fiktiivistä anekdoottia"?
Sulle varmaan on juotettu YYAta jo tuttipullossa.
Tässä lisää faktaa.

Faktoissa/tilastokäyrissä ei ole huomauttamista, mutta eivät millään väänny argumentiksi sellaisen puolesta, että Suomi oli ollut niissä esitetyissä muita huonompi, kun huomioidaan fakta, että Suomi oli noista ainoa maa joka maksoi sotavelkoja, parin muun saadessa korvauksia.

Odotan yhä lähdetietoa jolla osoitat että esittämäsi anekdootti olisi muuta kuin propagandamielessä tekaistu vale.

Saat odotella pitkään, koska en ole esittänyt anekdootteja vaan faktaa.
Ymmärrän, että se aiheuttaa sulle pahaa mieltä, mutta fakta on faktaa.

"Persaukisuus on itseaiheutettu olotila" - T. Turmiola 2017

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä12634

Tommi Turmiola kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Edellisissä vaaleissa Väyrysen ja Haaviston nousu oli tässä vaiheessa juuri käynnistymässä. Molemmat saivat taakseen aallon, joka karkeasti ottaen tuplasi heidän kannatuksensa ja vei Haaviston toiselle kierrokselle.
Haavistolle olisi voinut olla eduksi saada kova vastustaja kamppailemaan hänen kanssaan toisesta sijasta, Huhtasaari ei siihen yllä ja Väyrynen presidenttiehdokkaana herättää vain sääliä tuota Kekkoslovakian reliikkiä kohtaan.

Kekkosen valtakausi oli Suomen parasta aikaa. Ilman järkevää YYA sopimusta ei oltaisi noustu pula ajan suosta, ja tietenkin tämän toteuttamiseksi tarvittiin myös suomalaisten työläisten verta, hikeä ja kyyneliä, sekä aimo annos hyvää onnea.
Nyt milleniaalia aivopestään uskomaan, että Kekkosen aikan oli jotakin aivan kauheata, kuin Neuvostoliiton ikeen alla elämistä, Kekkoslovakia, mikä ei voisi olla kauempana totuudesta.
Totuus on, että tuona aikana piskuinen Suomi toteutti maailmanlaajuisestikin hämmästyttävän kansallisen omavaraisuuden, johon vain harva valtio kautta historian on onnistunut ilman imperialismia - mitä Suomi saavutti Sisulla, sen Norja teki myöhempinä aikoina öljyllä.
Nyt aivopestään lisäksi kansalaisia uskomaan, että EU/euro-Suomi elää juuri nyt parasta aikaansa, mikä ei voisi olla kauempana totuudesta, vaan pikemmin kuplassa, joka osuu tuulettimeen aika piankin, ellei jotain todella dramaattisia muutoksia saada nopeasti aikaan, lähinnä poliittisessa päätöksenteossa.
Suomi on tällä haavaa kuin mojovan starttilainan saanut tyhmä yrittäjä, joka leveilee yrityslainarahoillaan, ostaen kalliin mersun ja kultaketjut kaulaansa, ravintoloissa rillutellen, ollen sen hetken aikaa ”winning”, mutta kohta arki lyö silmille, lainat perintään, ulosottomies ovella jne., ja se oli lorun loppu, myös Suomelle.

Kekkoslovakiassa eliniänodote oli Pohjoismaiden alhaisin, kansalaiset olivat sairaita , matalasti koulutettuja, asunnot pieniä ja verotulot mätettiin maataloustukiin, joiden seurauksena kovia rasvoja dumpattiin kansalaisille terveyshaitoista väittämättä.
Kekkoslovakian ulkopolitiikkaa hoidettiin Tehtaankadulta ja oikeusvaltioperiaate haudattiin kun diktaattori Kekkosen uudelleenvalinta ohitti perustuslain 1973. Syy paljastuu Neuvostoliiton johtajan Leonid Brežnevin sanoissa: "Suomi on jo meidän taskussamme." Kekkosen varsinaiset valitsijat olivat Moskovassa, eivät Suomen eduskunnassa.

Toistat juuri sitä aivopesunarratiiva jota viestissäni kritisoin, eli MOT.

Huijaat vain itseäsi.

Tässä faktaa Kekkoslovakiasta:
1960-luvulla työikäisten suomalaisten miesten kuolleisuus oli kaksinkertainen verrattuna muihin Pohjoismaihin ja miesten sepelvaltimokuolleisuus kasvoi 1,5-kertaiseksi 1950-luvun lopulta 1960-luvun lopulle – maailman suurin kuolleisuus!
Maataloustuet vaikuttivat suoraan epäterveellisiin elintapoihin: miesten tupakoinnin yleisyys, runsas suolan ja eläinrasvan käyttö → sydän- ja verisuonitaudit yleistyivät.

Valtiotieteen tohtori Alpo Rusin mukaan presidentti Urho Kekkonen saattoi jopa syyllistyä maanpetokselliseen toimintaan alkuvuodesta 1972. Rusi kertoo kirjassaan, että Kekkonen nähtävästi teki aloitteen sotilasjohtajien salaisista neuvotteluista Neuvostoliiton ja Suomen välillä. Niissä neuvoteltiin sopimuksesta, jonka perusteella puna-armeija voisi käyttää Lappia vapaasti joko hyökkäyksessä tai puolustuksessa Ruotsia eli käytännössä Natoa vastaan.
Kekkonen käski aloittaa salaiset neuvottelut asiasta Neuvostoliiton sotilasedustajien kanssa vuonna 1972. Keskustelut käytiin hyvin pienessä piirissä – Suomessa niistä tiesi Kekkosen lisäksi vain kolme kenraalia.

Ja miten itse oikein kuvittelit että ne kalliit sotakorvaukset olisi maksettu?
Elämällä satavuotiaiksi?
Moni veti itsensä kiikkuun ja kaatui saapaat jalassa alle kuuskymppisinä niitä maksellessa, ja heitä on meidän kiittäminen, että saame yhä asua satavuotiaassa ja itsenäisessä Suomessa.
Mutta kuinka kauan?
Näinä aikoina, kun Katainen on sankari ja Kekkonen maanpetturi, niin tuskinpa enää kauan.

Noinko se takki kääntyi? Hetki sitten riekuit, että "siteeraat fiktiivistä anekdoottia"?
Sulle varmaan on juotettu YYAta jo tuttipullossa.
Tässä lisää faktaa.

Faktoissa/tilastokäyrissä ei ole huomauttamista, mutta eivät millään väänny argumentiksi sellaisen puolesta, että Suomi oli ollut niissä esitetyissä muita huonompi, kun huomioidaan fakta, että Suomi oli noista ainoa maa joka maksoi sotavelkoja, parin muun saadessa korvauksia.

Odotan yhä lähdetietoa jolla osoitat että esittämäsi anekdootti olisi muuta kuin propagandamielessä tekaistu vale.

Saat odotella pitkään, koska en ole esittänyt anekdootteja vaan faktaa.
Ymmärrän, että se aiheuttaa sulle pahaa mieltä, mutta fakta on faktaa.

Ei minua niinkään joku anekdootti häiritse, mutta kun joku esittää sellaista siteerauksena oiken lainausmerkein, niin silloin alkaa hälytyskellot soimaan.
Tyydyn toteamaan, että on puoleltasi aivopesun tulosta.

Tommi Turmiola
Seuraa 
Viestejä939

Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Edellisissä vaaleissa Väyrysen ja Haaviston nousu oli tässä vaiheessa juuri käynnistymässä. Molemmat saivat taakseen aallon, joka karkeasti ottaen tuplasi heidän kannatuksensa ja vei Haaviston toiselle kierrokselle.
Haavistolle olisi voinut olla eduksi saada kova vastustaja kamppailemaan hänen kanssaan toisesta sijasta, Huhtasaari ei siihen yllä ja Väyrynen presidenttiehdokkaana herättää vain sääliä tuota Kekkoslovakian reliikkiä kohtaan.

Kekkosen valtakausi oli Suomen parasta aikaa. Ilman järkevää YYA sopimusta ei oltaisi noustu pula ajan suosta, ja tietenkin tämän toteuttamiseksi tarvittiin myös suomalaisten työläisten verta, hikeä ja kyyneliä, sekä aimo annos hyvää onnea.
Nyt milleniaalia aivopestään uskomaan, että Kekkosen aikan oli jotakin aivan kauheata, kuin Neuvostoliiton ikeen alla elämistä, Kekkoslovakia, mikä ei voisi olla kauempana totuudesta.
Totuus on, että tuona aikana piskuinen Suomi toteutti maailmanlaajuisestikin hämmästyttävän kansallisen omavaraisuuden, johon vain harva valtio kautta historian on onnistunut ilman imperialismia - mitä Suomi saavutti Sisulla, sen Norja teki myöhempinä aikoina öljyllä.
Nyt aivopestään lisäksi kansalaisia uskomaan, että EU/euro-Suomi elää juuri nyt parasta aikaansa, mikä ei voisi olla kauempana totuudesta, vaan pikemmin kuplassa, joka osuu tuulettimeen aika piankin, ellei jotain todella dramaattisia muutoksia saada nopeasti aikaan, lähinnä poliittisessa päätöksenteossa.
Suomi on tällä haavaa kuin mojovan starttilainan saanut tyhmä yrittäjä, joka leveilee yrityslainarahoillaan, ostaen kalliin mersun ja kultaketjut kaulaansa, ravintoloissa rillutellen, ollen sen hetken aikaa ”winning”, mutta kohta arki lyö silmille, lainat perintään, ulosottomies ovella jne., ja se oli lorun loppu, myös Suomelle.

Kekkoslovakiassa eliniänodote oli Pohjoismaiden alhaisin, kansalaiset olivat sairaita , matalasti koulutettuja, asunnot pieniä ja verotulot mätettiin maataloustukiin, joiden seurauksena kovia rasvoja dumpattiin kansalaisille terveyshaitoista väittämättä.
Kekkoslovakian ulkopolitiikkaa hoidettiin Tehtaankadulta ja oikeusvaltioperiaate haudattiin kun diktaattori Kekkosen uudelleenvalinta ohitti perustuslain 1973. Syy paljastuu Neuvostoliiton johtajan Leonid Brežnevin sanoissa: "Suomi on jo meidän taskussamme." Kekkosen varsinaiset valitsijat olivat Moskovassa, eivät Suomen eduskunnassa.

Toistat juuri sitä aivopesunarratiiva jota viestissäni kritisoin, eli MOT.

Huijaat vain itseäsi.

Tässä faktaa Kekkoslovakiasta:
1960-luvulla työikäisten suomalaisten miesten kuolleisuus oli kaksinkertainen verrattuna muihin Pohjoismaihin ja miesten sepelvaltimokuolleisuus kasvoi 1,5-kertaiseksi 1950-luvun lopulta 1960-luvun lopulle – maailman suurin kuolleisuus!
Maataloustuet vaikuttivat suoraan epäterveellisiin elintapoihin: miesten tupakoinnin yleisyys, runsas suolan ja eläinrasvan käyttö → sydän- ja verisuonitaudit yleistyivät.

Valtiotieteen tohtori Alpo Rusin mukaan presidentti Urho Kekkonen saattoi jopa syyllistyä maanpetokselliseen toimintaan alkuvuodesta 1972. Rusi kertoo kirjassaan, että Kekkonen nähtävästi teki aloitteen sotilasjohtajien salaisista neuvotteluista Neuvostoliiton ja Suomen välillä. Niissä neuvoteltiin sopimuksesta, jonka perusteella puna-armeija voisi käyttää Lappia vapaasti joko hyökkäyksessä tai puolustuksessa Ruotsia eli käytännössä Natoa vastaan.
Kekkonen käski aloittaa salaiset neuvottelut asiasta Neuvostoliiton sotilasedustajien kanssa vuonna 1972. Keskustelut käytiin hyvin pienessä piirissä – Suomessa niistä tiesi Kekkosen lisäksi vain kolme kenraalia.

Ja miten itse oikein kuvittelit että ne kalliit sotakorvaukset olisi maksettu?
Elämällä satavuotiaiksi?
Moni veti itsensä kiikkuun ja kaatui saapaat jalassa alle kuuskymppisinä niitä maksellessa, ja heitä on meidän kiittäminen, että saame yhä asua satavuotiaassa ja itsenäisessä Suomessa.
Mutta kuinka kauan?
Näinä aikoina, kun Katainen on sankari ja Kekkonen maanpetturi, niin tuskinpa enää kauan.

Noinko se takki kääntyi? Hetki sitten riekuit, että "siteeraat fiktiivistä anekdoottia"?
Sulle varmaan on juotettu YYAta jo tuttipullossa.
Tässä lisää faktaa.

Faktoissa/tilastokäyrissä ei ole huomauttamista, mutta eivät millään väänny argumentiksi sellaisen puolesta, että Suomi oli ollut niissä esitetyissä muita huonompi, kun huomioidaan fakta, että Suomi oli noista ainoa maa joka maksoi sotavelkoja, parin muun saadessa korvauksia.

Odotan yhä lähdetietoa jolla osoitat että esittämäsi anekdootti olisi muuta kuin propagandamielessä tekaistu vale.

Saat odotella pitkään, koska en ole esittänyt anekdootteja vaan faktaa.
Ymmärrän, että se aiheuttaa sulle pahaa mieltä, mutta fakta on faktaa.

Ei minua niinkään joku anekdootti häiritse, mutta kun joku esittää sellaista siteerauksena oiken lainausmerkein, niin silloin alkaa hälytyskellot soimaan.
Tyydyn toteamaan, että on puoleltasi aivopesun tulosta.

Tyydytä vain sillä itseäsi - jos se mielipaha ja harmistus vaikka menisi pois. Tässä kuitenkin faktaa https://www.stat.fi/org/tilastokeskus/elinajanodote.html

"Persaukisuus on itseaiheutettu olotila" - T. Turmiola 2017

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä12634

Tommi Turmiola kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Edellisissä vaaleissa Väyrysen ja Haaviston nousu oli tässä vaiheessa juuri käynnistymässä. Molemmat saivat taakseen aallon, joka karkeasti ottaen tuplasi heidän kannatuksensa ja vei Haaviston toiselle kierrokselle.
Haavistolle olisi voinut olla eduksi saada kova vastustaja kamppailemaan hänen kanssaan toisesta sijasta, Huhtasaari ei siihen yllä ja Väyrynen presidenttiehdokkaana herättää vain sääliä tuota Kekkoslovakian reliikkiä kohtaan.

Kekkosen valtakausi oli Suomen parasta aikaa. Ilman järkevää YYA sopimusta ei ioltaisi noustu pula ajan suosta, ja tietenkin tämän toteuttamiseksi tarvittiin myös suomalaisten työläisten verta, hikeä ja kyyneliä, sekä aimo annos hyvää onnea.
Nyt milleniaalia aivopestään uskomaan, että Kekkosen aikan oli jotakin aivan kauheata, kuin Neuvostoliiton ikeen alla elämistä, Kekkoslovakia, mikä ei voisi olla kauempana totuudesta.
Totuus on, että tuona aikana piskuinen Suomi toteutti maailmanlaajuisestikin hämmästyttävän kansallisen omavaraisuuden, johon vain harva valtio kautta historian on onnistunut ilman imperialismia - mitä Suomi saavutti Sisulla, sen Norja teki myöhempinä aikoina öljyllä.
Nyt aivopestään lisäksi kansalaisia uskomaan, että EU/euro-Suomi elää juuri nyt parasta aikaansa, mikä ei voisi olla kauempana totuudesta, vaan pikemmin kuplassa, joka osuu tuulettimeen aika piankin, ellei jotain todella dramaattisia muutoksia saada nopeasti aikaan, lähinnä poliittisessa päätöksenteossa.
Suomi on tällä haavaa kuin mojovan starttilainan saanut tyhmä yrittäjä, joka leveilee yrityslainarahoillaan, ostaen kalliin mersun ja kultaketjut kaulaansa, ravintoloissa rillutellen, ollen sen hetken aikaa ”winning”, mutta kohta arki lyö silmille, lainat perintään, ulosottomies ovella jne., ja se oli lorun loppu, myös Suomelle.

Kekkoslovakiassa eliniänodote oli Pohjoismaiden alhaisin, kansalaiset olivat sairaita , matalasti koulutettuja, asunnot pieniä ja verotulot mätettiin maataloustukiin, joiden seurauksena kovia rasvoja dumpattiin kansalaisille terveyshaitoista väittämättä.
Kekkoslovakian ulkopolitiikkaa hoidettiin Tehtaankadulta ja oikeusvaltioperiaate haudattiin kun diktaattori Kekkosen uudelleenvalinta ohitti perustuslain 1973. Syy paljastuu Neuvostoliiton johtajan Leonid Brežnevin sanoissa: "Suomi on jo meidän taskussamme." Kekkosen varsinaiset valitsijat olivat Moskovassa, eivät Suomen eduskunnassa.

Toistat juuri sitä aivopesunarratiiva jota viestissäni kritisoin, eli MOT.

Huijaat vain itseäsi.

Tässä faktaa Kekkoslovakiasta:
1960-luvulla työikäisten suomalaisten miesten kuolleisuus oli kaksinkertainen verrattuna muihin Pohjoismaihin ja miesten sepelvaltimokuolleisuus kasvoi 1,5-kertaiseksi 1950-luvun lopulta 1960-luvun lopulle – maailman suurin kuolleisuus!
Maataloustuet vaikuttivat suoraan epäterveellisiin elintapoihin: miesten tupakoinnin yleisyys, runsas suolan ja eläinrasvan käyttö → sydän- ja verisuonitaudit yleistyivät.

Valtiotieteen tohtori Alpo Rusin mukaan presidentti Urho Kekkonen saattoi jopa syyllistyä maanpetokselliseen toimintaan alkuvuodesta 1972. Rusi kertoo kirjassaan, että Kekkonen nähtävästi teki aloitteen sotilasjohtajien salaisista neuvotteluista Neuvostoliiton ja Suomen välillä. Niissä neuvoteltiin sopimuksesta, jonka perusteella puna-armeija voisi käyttää Lappia vapaasti joko hyökkäyksessä tai puolustuksessa Ruotsia eli käytännössä Natoa vastaan.
Kekkonen käski aloittaa salaiset neuvottelut asiasta Neuvostoliiton sotilasedustajien kanssa vuonna 1972. Keskustelut käytiin hyvin pienessä piirissä – Suomessa niistä tiesi Kekkosen lisäksi vain kolme kenraalia.

Ja miten itse oikein kuvittelit että ne kalliit sotakorvaukset olisi maksettu?
Elämällä satavuotiaiksi?
Moni veti itsensä kiikkuun ja kaatui saapaat jalassa alle kuuskymppisinä niitä maksellessa, ja heitä on meidän kiittäminen, että saame yhä asua satavuotiaassa ja itsenäisessä Suomessa.
Mutta kuinka kauan?
Näinä aikoina, kun Katainen on sankari ja Kekkonen maanpetturi, niin tuskinpa enää kauan.

Noinko se takki kääntyi? Hetki sitten riekuit, että "siteeraat fiktiivistä anekdoottia"?
Sulle varmaan on juotettu YYAta jo tuttipullossa.
Tässä lisää faktaa.

Faktoissa/tilastokäyrissä ei ole huomauttamista, mutta eivät millään väänny argumentiksi sellaisen puolesta, että Suomi oli ollut niissä esitetyissä muita huonompi, kun huomioidaan fakta, että Suomi oli noista ainoa maa joka maksoi sotavelkoja, parin muun saadessa korvauksia.

Odotan yhä lähdetietoa jolla osoitat että esittämäsi anekdootti olisi muuta kuin propagandamielessä tekaistu vale.

Saat odotella pitkään, koska en ole esittänyt anekdootteja vaan faktaa.
Ymmärrän, että se aiheuttaa sulle pahaa mieltä, mutta fakta on faktaa.

Ei minua niinkään joku anekdootti häiritse, mutta kun joku esittää sellaista siteerauksena oiken lainausmerkein, niin silloin alkaa hälytyskellot soimaan.
Tyydyn toteamaan, että on puoleltasi aivopesun tulosta.

Tyydytä vain sillä itseäsi - jos se mielipaha ja harmistus vaikka menisi pois. Tässä kuitenkin faktaa https://www.stat.fi/org/tilastokeskus/elinajanodote.html[/quote]

Miksi spämmäät noita ikäviä eliaikaodotetilastoja - eihän täällä tietääkseni ole kukaan niitä de facto kyseenalaistanut - toimivatko mielestäsi todenteena esittämällesi anekdootin puolesta siten että se voidaan esittää lainauksena?

Tiedätkö anekdootin ja lainauksen/siteerauksen eron, entä aiotko korjata virheesi?

Suomessa on viime vuosikymmeninä lisääntynyt huomattavasti kaikkien ikäryhmien liikalihavuus ja niihin liittyvät terveyshaitat, joten voimme siitä todeta että lähitulevaisuudessa tulee yhä useampi suomalainen elämään pillereiden varassa elämänsä viimeisen kolmanneksen, ellei peräti puolikkaan, tuottamatta yhteiskunnan hyväksi oikeastaan muuta kuin laskuja ja paskaa, mikä on sangen surullista todeta.

Ennen muinoin, Kekkosslovakiassa, sitä vastoin raatoivat silavan ja perunan voimin jäntevät miehet ja ns. hyvässä lihassa olevat naiset itsenäisen Suomen puolesta, jotta olisi jotakin parempaa mitä jättää jälkipolville, kunnes noutaja tuli ja vei.
Se Suomi on tosin jo myyty, ja halvalla lähti, joten ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin mennä hattu kourassa kansainvälisen valuutta(lue:fatta)varannon pakeille hyvinvointirahoitusta hakemaan, kuin tuhlaajapoika konsanaan.

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä12634

Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Edellisissä vaaleissa Väyrysen ja Haaviston nousu oli tässä vaiheessa juuri käynnistymässä. Molemmat saivat taakseen aallon, joka karkeasti ottaen tuplasi heidän kannatuksensa ja vei Haaviston toiselle kierrokselle.
Haavistolle olisi voinut olla eduksi saada kova vastustaja kamppailemaan hänen kanssaan toisesta sijasta, Huhtasaari ei siihen yllä ja Väyrynen presidenttiehdokkaana herättää vain sääliä tuota Kekkoslovakian reliikkiä kohtaan.

Kekkosen valtakausi oli Suomen parasta aikaa. Ilman järkevää YYA sopimusta ei ioltaisi noustu pula ajan suosta, ja tietenkin tämän toteuttamiseksi tarvittiin myös suomalaisten työläisten verta, hikeä ja kyyneliä, sekä aimo annos hyvää onnea.
Nyt milleniaalia aivopestään uskomaan, että Kekkosen aikan oli jotakin aivan kauheata, kuin Neuvostoliiton ikeen alla elämistä, Kekkoslovakia, mikä ei voisi olla kauempana totuudesta.
Totuus on, että tuona aikana piskuinen Suomi toteutti maailmanlaajuisestikin hämmästyttävän kansallisen omavaraisuuden, johon vain harva valtio kautta historian on onnistunut ilman imperialismia - mitä Suomi saavutti Sisulla, sen Norja teki myöhempinä aikoina öljyllä.
Nyt aivopestään lisäksi kansalaisia uskomaan, että EU/euro-Suomi elää juuri nyt parasta aikaansa, mikä ei voisi olla kauempana totuudesta, vaan pikemmin kuplassa, joka osuu tuulettimeen aika piankin, ellei jotain todella dramaattisia muutoksia saada nopeasti aikaan, lähinnä poliittisessa päätöksenteossa.
Suomi on tällä haavaa kuin mojovan starttilainan saanut tyhmä yrittäjä, joka leveilee yrityslainarahoillaan, ostaen kalliin mersun ja kultaketjut kaulaansa, ravintoloissa rillutellen, ollen sen hetken aikaa ”winning”, mutta kohta arki lyö silmille, lainat perintään, ulosottomies ovella jne., ja se oli lorun loppu, myös Suomelle.

Kekkoslovakiassa eliniänodote oli Pohjoismaiden alhaisin, kansalaiset olivat sairaita , matalasti koulutettuja, asunnot pieniä ja verotulot mätettiin maataloustukiin, joiden seurauksena kovia rasvoja dumpattiin kansalaisille terveyshaitoista väittämättä.
Kekkoslovakian ulkopolitiikkaa hoidettiin Tehtaankadulta ja oikeusvaltioperiaate haudattiin kun diktaattori Kekkosen uudelleenvalinta ohitti perustuslain 1973. Syy paljastuu Neuvostoliiton johtajan Leonid Brežnevin sanoissa: "Suomi on jo meidän taskussamme." Kekkosen varsinaiset valitsijat olivat Moskovassa, eivät Suomen eduskunnassa.

Toistat juuri sitä aivopesunarratiiva jota viestissäni kritisoin, eli MOT.

Huijaat vain itseäsi.

Tässä faktaa Kekkoslovakiasta:
1960-luvulla työikäisten suomalaisten miesten kuolleisuus oli kaksinkertainen verrattuna muihin Pohjoismaihin ja miesten sepelvaltimokuolleisuus kasvoi 1,5-kertaiseksi 1950-luvun lopulta 1960-luvun lopulle – maailman suurin kuolleisuus!
Maataloustuet vaikuttivat suoraan epäterveellisiin elintapoihin: miesten tupakoinnin yleisyys, runsas suolan ja eläinrasvan käyttö → sydän- ja verisuonitaudit yleistyivät.

Valtiotieteen tohtori Alpo Rusin mukaan presidentti Urho Kekkonen saattoi jopa syyllistyä maanpetokselliseen toimintaan alkuvuodesta 1972. Rusi kertoo kirjassaan, että Kekkonen nähtävästi teki aloitteen sotilasjohtajien salaisista neuvotteluista Neuvostoliiton ja Suomen välillä. Niissä neuvoteltiin sopimuksesta, jonka perusteella puna-armeija voisi käyttää Lappia vapaasti joko hyökkäyksessä tai puolustuksessa Ruotsia eli käytännössä Natoa vastaan.
Kekkonen käski aloittaa salaiset neuvottelut asiasta Neuvostoliiton sotilasedustajien kanssa vuonna 1972. Keskustelut käytiin hyvin pienessä piirissä – Suomessa niistä tiesi Kekkosen lisäksi vain kolme kenraalia.

Ja miten itse oikein kuvittelit että ne kalliit sotakorvaukset olisi maksettu?
Elämällä satavuotiaiksi?
Moni veti itsensä kiikkuun ja kaatui saapaat jalassa alle kuuskymppisinä niitä maksellessa, ja heitä on meidän kiittäminen, että saame yhä asua satavuotiaassa ja itsenäisessä Suomessa.
Mutta kuinka kauan?
Näinä aikoina, kun Katainen on sankari ja Kekkonen maanpetturi, niin tuskinpa enää kauan.

Noinko se takki kääntyi? Hetki sitten riekuit, että "siteeraat fiktiivistä anekdoottia"?
Sulle varmaan on juotettu YYAta jo tuttipullossa.
Tässä lisää faktaa.

Faktoissa/tilastokäyrissä ei ole huomauttamista, mutta eivät millään väänny argumentiksi sellaisen puolesta, että Suomi oli ollut niissä esitetyissä muita huonompi, kun huomioidaan fakta, että Suomi oli noista ainoa maa joka maksoi sotavelkoja, parin muun saadessa korvauksia.

Odotan yhä lähdetietoa jolla osoitat että esittämäsi anekdootti olisi muuta kuin propagandamielessä tekaistu vale.

Saat odotella pitkään, koska en ole esittänyt anekdootteja vaan faktaa.
Ymmärrän, että se aiheuttaa sulle pahaa mieltä, mutta fakta on faktaa.

Ei minua niinkään joku anekdootti häiritse, mutta kun joku esittää sellaista siteerauksena oiken lainausmerkein, niin silloin alkaa hälytyskellot soimaan.
Tyydyn toteamaan, että on puoleltasi aivopesun tulosta.

Tyydytä vain sillä itseäsi - jos se mielipaha ja harmistus vaikka menisi pois. Tässä kuitenkin faktaa https://www.stat.fi/org/tilastokeskus/elinajanodote.html .

Miksi spämmäät noita ikäviä eliaikaodotetilastoja - eihän täällä tietääkseni ole kukaan niitä de facto kyseenalaistanut - toimivatko mielestäsi todenteena esittämällesi anekdootin puolesta siten että se voidaan esittää lainauksena?

Tiedätkö anekdootin ja lainauksen/siteerauksen eron, entä aiotko korjata virheesi?

Suomessa on viime vuosikymmeninä lisääntynyt huomattavasti kaikkien ikäryhmien liikalihavuus ja niihin liittyvät terveyshaitat, joten voimme siitä todeta että lähitulevaisuudessa tulee yhä useampi suomalainen elämään pillereiden varassa elämänsä viimeisen kolmanneksen, ellei peräti puolikkaan, tuottamatta yhteiskunnan hyväksi oikeastaan muuta kuin laskuja ja paskaa, mikä on sangen surullista todeta.

Ennen muinoin, Kekkosslovakiassa, sitä vastoin raatoivat silavan ja perunan voimin jäntevät miehet ja ns. hyvässä lihassa olevat naiset itsenäisen Suomen puolesta, jotta olisi jotakin parempaa mitä jättää jälkipolville, kunnes noutaja tuli ja vei.
Se Suomi on tosin jo myyty, ja halvalla lähti, joten ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin mennä hattu kourassa kansainvälisen valuutta(lue:fatta)varannon pakeille hyvinvointirahoitusta hakemaan, kuin tuhlaajapoika konsanaan.

Ilkka Luoma
Seuraa 
Viestejä9261

... Erittäin kiintoisaa. Nyt kannustan kaikkia lukemaan perustelut otsikolle. Itse teksti ei faktisesti tue otsikkoa. On aika ryhtyä toimenpiteisiin. Kuinka aihe voidaan saattaa vaikka poikkeusmenettelyllä KHO' n, oikeuskanslerin ja/tai eduskunnan oikeusasiamiehen käsittelyyn. Kansakunnan edun nimissä näin tärkeä koko juoksuaikanaan ollut epäselvyys on saatava riittävän tarkkaan käsittelyyn. Nyt on kuitenkin kysymys kaikkein tärkeimmästä asiasta kysymys - kansakunnan edusta ja niiden vahinkojen käsittelystä kuin vastuukysymyksistä! Tämä voi olla valtakunnanoikeuden asia! Perustuslakituomioistuinta meillä ei ole.

.
~ https://yle.fi/uutiset/3-10014706 -

"Paavo Väyrysen usein toistamalle väitteelle tyrmäys asiantuntijoilta – Niinistö ei vienyt Suomea euroon perustuslakia rikkoen
Selvitimme, pitääkö Paavo Väyrysen väite Suomen liittymisprosessista euroalueeseen paikkansa.

Paavo Väyrynen 11.1.2018 klo 13:35 ... " -Yle

...

Ilkka Luoma

"Sanat ovat vaillinaisuutta, mutta yritettävä on ~ kunnes kuvat aukeavat mieliin harmonisena jatkumona. Tajunnanvirta on ajallista vilinää sielun peilissä - silmissä, mutta jäikö yhteys ymmärrykseen ja mieleen saavuttamatta? ..."

Tommi Turmiola
Seuraa 
Viestejä939

Brainwashed kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tommi Turmiola kirjoitti:
Edellisissä vaaleissa Väyrysen ja Haaviston nousu oli tässä vaiheessa juuri käynnistymässä. Molemmat saivat taakseen aallon, joka karkeasti ottaen tuplasi heidän kannatuksensa ja vei Haaviston toiselle kierrokselle.
Haavistolle olisi voinut olla eduksi saada kova vastustaja kamppailemaan hänen kanssaan toisesta sijasta, Huhtasaari ei siihen yllä ja Väyrynen presidenttiehdokkaana herättää vain sääliä tuota Kekkoslovakian reliikkiä kohtaan.

Kekkosen valtakausi oli Suomen parasta aikaa. Ilman järkevää YYA sopimusta ei ioltaisi noustu pula ajan suosta, ja tietenkin tämän toteuttamiseksi tarvittiin myös suomalaisten työläisten verta, hikeä ja kyyneliä, sekä aimo annos hyvää onnea.
Nyt milleniaalia aivopestään uskomaan, että Kekkosen aikan oli jotakin aivan kauheata, kuin Neuvostoliiton ikeen alla elämistä, Kekkoslovakia, mikä ei voisi olla kauempana totuudesta.
Totuus on, että tuona aikana piskuinen Suomi toteutti maailmanlaajuisestikin hämmästyttävän kansallisen omavaraisuuden, johon vain harva valtio kautta historian on onnistunut ilman imperialismia - mitä Suomi saavutti Sisulla, sen Norja teki myöhempinä aikoina öljyllä.
Nyt aivopestään lisäksi kansalaisia uskomaan, että EU/euro-Suomi elää juuri nyt parasta aikaansa, mikä ei voisi olla kauempana totuudesta, vaan pikemmin kuplassa, joka osuu tuulettimeen aika piankin, ellei jotain todella dramaattisia muutoksia saada nopeasti aikaan, lähinnä poliittisessa päätöksenteossa.
Suomi on tällä haavaa kuin mojovan starttilainan saanut tyhmä yrittäjä, joka leveilee yrityslainarahoillaan, ostaen kalliin mersun ja kultaketjut kaulaansa, ravintoloissa rillutellen, ollen sen hetken aikaa ”winning”, mutta kohta arki lyö silmille, lainat perintään, ulosottomies ovella jne., ja se oli lorun loppu, myös Suomelle.

Kekkoslovakiassa eliniänodote oli Pohjoismaiden alhaisin, kansalaiset olivat sairaita , matalasti koulutettuja, asunnot pieniä ja verotulot mätettiin maataloustukiin, joiden seurauksena kovia rasvoja dumpattiin kansalaisille terveyshaitoista väittämättä.
Kekkoslovakian ulkopolitiikkaa hoidettiin Tehtaankadulta ja oikeusvaltioperiaate haudattiin kun diktaattori Kekkosen uudelleenvalinta ohitti perustuslain 1973. Syy paljastuu Neuvostoliiton johtajan Leonid Brežnevin sanoissa: "Suomi on jo meidän taskussamme." Kekkosen varsinaiset valitsijat olivat Moskovassa, eivät Suomen eduskunnassa.

Toistat juuri sitä aivopesunarratiiva jota viestissäni kritisoin, eli MOT.

Huijaat vain itseäsi.

Tässä faktaa Kekkoslovakiasta:
1960-luvulla työikäisten suomalaisten miesten kuolleisuus oli kaksinkertainen verrattuna muihin Pohjoismaihin ja miesten sepelvaltimokuolleisuus kasvoi 1,5-kertaiseksi 1950-luvun lopulta 1960-luvun lopulle – maailman suurin kuolleisuus!
Maataloustuet vaikuttivat suoraan epäterveellisiin elintapoihin: miesten tupakoinnin yleisyys, runsas suolan ja eläinrasvan käyttö → sydän- ja verisuonitaudit yleistyivät.

Valtiotieteen tohtori Alpo Rusin mukaan presidentti Urho Kekkonen saattoi jopa syyllistyä maanpetokselliseen toimintaan alkuvuodesta 1972. Rusi kertoo kirjassaan, että Kekkonen nähtävästi teki aloitteen sotilasjohtajien salaisista neuvotteluista Neuvostoliiton ja Suomen välillä. Niissä neuvoteltiin sopimuksesta, jonka perusteella puna-armeija voisi käyttää Lappia vapaasti joko hyökkäyksessä tai puolustuksessa Ruotsia eli käytännössä Natoa vastaan.
Kekkonen käski aloittaa salaiset neuvottelut asiasta Neuvostoliiton sotilasedustajien kanssa vuonna 1972. Keskustelut käytiin hyvin pienessä piirissä – Suomessa niistä tiesi Kekkosen lisäksi vain kolme kenraalia.

Ja miten itse oikein kuvittelit että ne kalliit sotakorvaukset olisi maksettu?
Elämällä satavuotiaiksi?
Moni veti itsensä kiikkuun ja kaatui saapaat jalassa alle kuuskymppisinä niitä maksellessa, ja heitä on meidän kiittäminen, että saame yhä asua satavuotiaassa ja itsenäisessä Suomessa.
Mutta kuinka kauan?
Näinä aikoina, kun Katainen on sankari ja Kekkonen maanpetturi, niin tuskinpa enää kauan.

Noinko se takki kääntyi? Hetki sitten riekuit, että "siteeraat fiktiivistä anekdoottia"?
Sulle varmaan on juotettu YYAta jo tuttipullossa.
Tässä lisää faktaa.

Faktoissa/tilastokäyrissä ei ole huomauttamista, mutta eivät millään väänny argumentiksi sellaisen puolesta, että Suomi oli ollut niissä esitetyissä muita huonompi, kun huomioidaan fakta, että Suomi oli noista ainoa maa joka maksoi sotavelkoja, parin muun saadessa korvauksia.

Odotan yhä lähdetietoa jolla osoitat että esittämäsi anekdootti olisi muuta kuin propagandamielessä tekaistu vale.

Saat odotella pitkään, koska en ole esittänyt anekdootteja vaan faktaa.
Ymmärrän, että se aiheuttaa sulle pahaa mieltä, mutta fakta on faktaa.

Ei minua niinkään joku anekdootti häiritse, mutta kun joku esittää sellaista siteerauksena oiken lainausmerkein, niin silloin alkaa hälytyskellot soimaan.
Tyydyn toteamaan, että on puoleltasi aivopesun tulosta.

Tyydytä vain sillä itseäsi - jos se mielipaha ja harmistus vaikka menisi pois. Tässä kuitenkin faktaa https://www.stat.fi/org/tilastokeskus/elinajanodote.html .

Miksi spämmäät noita ikäviä eliaikaodotetilastoja - eihän täällä tietääkseni ole kukaan niitä de facto kyseenalaistanut - toimivatko mielestäsi todenteena esittämällesi anekdootin puolesta siten että se voidaan esittää lainauksena?

Tiedätkö anekdootin ja lainauksen/siteerauksen eron, entä aiotko korjata virheesi?

Suomessa on viime vuosikymmeninä lisääntynyt huomattavasti kaikkien ikäryhmien liikalihavuus ja niihin liittyvät terveyshaitat, joten voimme siitä todeta että lähitulevaisuudessa tulee yhä useampi suomalainen elämään pillereiden varassa elämänsä viimeisen kolmanneksen, ellei peräti puolikkaan, tuottamatta yhteiskunnan hyväksi oikeastaan muuta kuin laskuja ja paskaa, mikä on sangen surullista todeta.

Ennen muinoin, Kekkosslovakiassa, sitä vastoin raatoivat silavan ja perunan voimin jäntevät miehet ja ns. hyvässä lihassa olevat naiset itsenäisen Suomen puolesta, jotta olisi jotakin parempaa mitä jättää jälkipolville, kunnes noutaja tuli ja vei.
Se Suomi on tosin jo myyty, ja halvalla lähti, joten ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin mennä hattu kourassa kansainvälisen valuutta(lue:fatta)varannon pakeille hyvinvointirahoitusta hakemaan, kuin tuhlaajapoika konsanaan.

Toistetaan: kun en ole anekdootteja esittänyt niin en voi niitä kommentoida - voiko asian selvemmin kertoa. Loppu on luetun ymmärtämisestäsi kiinni, mikä lienee se pahin ongelma.
Elinajanodotteet kertovat, että Kekkoslovakiassa meni huonosti, mikä alunperin kiistit, mutta sitten käänsit takkisi.

"Persaukisuus on itseaiheutettu olotila" - T. Turmiola 2017

jussipussi
Seuraa 
Viestejä52393

Taitaa olla Paavo vastaan todellisuus.

"Väyrynen on nyt teetättänyt oman kyselynsä presidenttiehdokkaiden tiedotusvälineissä saamasta julkisuudesta ja kohtelusta. Tietoykkönen Oy:n toteuttaman kyselyn mukaan 62 prosenttia suomalaisista on sitä mieltä, että kaikki presidenttiehdokkaat ovat saaneet tasapuoliset mahdollisuudet esittää tavoitteensa julkisissa tiedotusvälineissä.

Väyrysen teettämästä kyselystä kertoo Maaseudun Tulevaisuus.

Väyrynen ei kuitenkaan niele tulosta sellaisenaan, vaan tulkitsee kansan olevan väärässä. Väyrysen mukaan kysely osoittaa, että "vastaajat eivät ole havainneet julkisuuden toimineen yksipuolisesti Sauli Niinistön eduksi"."

http://www.iltalehti.fi/politiikka/201801112200662441_pi.shtml .

Vain Paavo voi olla Paavon mielestä oikeassa.

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Ilkka Luoma kirjoitti:
... Erittäin kiintoisaa. Nyt kannustan kaikkia lukemaan perustelut otsikolle. Itse teksti ei faktisesti tue otsikkoa. On aika ryhtyä toimenpiteisiin. Kuinka aihe voidaan saattaa vaikka poikkeusmenettelyllä KHO' n, oikeuskanslerin ja/tai eduskunnan oikeusasiamiehen käsittelyyn. Kansakunnan edun nimissä näin tärkeä koko juoksuaikanaan ollut epäselvyys on saatava riittävän tarkkaan käsittelyyn. Nyt on kuitenkin kysymys kaikkein tärkeimmästä asiasta kysymys - kansakunnan edusta ja niiden vahinkojen käsittelystä kuin vastuukysymyksistä! Tämä voi olla valtakunnanoikeuden asia! Perustuslakituomioistuinta meillä ei ole.

.
~ https://yle.fi/uutiset/3-10014706 -

"Paavo Väyrysen usein toistamalle väitteelle tyrmäys asiantuntijoilta – Niinistö ei vienyt Suomea euroon perustuslakia rikkoen
Selvitimme, pitääkö Paavo Väyrysen väite Suomen liittymisprosessista euroalueeseen paikkansa.

Paavo Väyrynen 11.1.2018 klo 13:35 ... " -Yle

...

Sinusta saattaisi kasvaa oikein hyvä runoilija. Tekstissäsi kun ei ole mitään tolkkua.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

ovolo
Seuraa 
Viestejä7544

Näyttää siltä, että Venäjä sotkeentuu Suomenkin vaaleihin, kuten teki USAn vaaleissa.

http://www.iltalehti.fi/digiuutiset/201801112200663086_dx.shtml

"Twitteriin on rakennettu Suomeen kohdistettu bottiarmeija: ”Emme tiedä vielä, mihin sitä aiotaan käyttää”

"- Jäljitimme nämä 1500 bottia Venäjä-myönteisten toimijoiden tekemiksi Suomen ulkopuolelta. Tällaista tapahtuu Baltiassa paljon ja on kiinnostavaa, että näin tapahtuu myös Suomessa, Haavisto sanoi Kalevalle."

Jotta maanpetturi  ja itätrollaaja, toveri Luoma ei toimi yksin, vaan hän saa tukea itänaapurin suunnalta. Tarkoitus on vaikuttaa Suomen presidentinvaaleihin.

ovolo
Seuraa 
Viestejä7544

Eilen tuli YLEn ykköseltä mielenkiintoinen ohjelma, Putinin kosto, osa 1. https://areena.yle.fi/1-4290078  Putin syyttää USAa Neuvostoliiton romahtamisesta ja kantaa kaunaa USAa vastaan ja toimii vainoharhaisesti, kun pelkää että hänetkin suistetaan virasta, kuten muitakin diktaattoreita. Kannattaa katsoa. Ilmeisesti 2-osassa kerrotaan mm. Putinin sekaantumista USAn vaaleihin.

Ilkka Luoma
Seuraa 
Viestejä9261

ovolo kirjoitti:
Eilen tuli YLEn ykköseltä mielenkiintoinen ohjelma, Putinin kosto, osa 1. https://areena.yle.fi/1-4290078  Putin syyttää USAa Neuvostoliiton romahtamisesta ja kantaa kaunaa USAa vastaan ja toimii vainoharhaisesti, kun pelkää että hänetkin suistetaan virasta, kuten muitakin diktaattoreita. Kannattaa katsoa. Ilmeisesti 2-osassa kerrotaan mm. Putinin sekaantumista USAn vaaleihin.

...
Areenalta kiintoisa dokkarisarja Vietnamin sodasta - paljastaen amerikkalaisten teot ja julmuuden ---

"Vietnamin sota oli ensimmäinen televisio-sota, joka toi sodan julmuudet amerikkalaisten olohuoneisiin ja jakoi kansakunnan syvästi kahtia. Tässä ainutlaatuisessa sarjassa käydään läpi sodan tapahtumia hyödyntäen runsasta arkistomateriaalia, lukuisia haastatteluja ja tunnettujen sotavalokuvaajien otoksia. Sodan kaikki osapuolet saavat äänensä kuuluville ja sarjaa rytmittää aikakauden ikoninen musiikki. ... "

~ https://areena.yle.fi/1-4227565 -

.
... ei sinällään aivan topicciin, mutta kommenttivastauksena kommenttin ;-)

.

.

Ilkka Luoma

"Sanat ovat vaillinaisuutta, mutta yritettävä on ~ kunnes kuvat aukeavat mieliin harmonisena jatkumona. Tajunnanvirta on ajallista vilinää sielun peilissä - silmissä, mutta jäikö yhteys ymmärrykseen ja mieleen saavuttamatta? ..."

Tokkura
Seuraa 
Viestejä6745

Ilkka Luoma kirjoitti:
... Erittäin kiintoisaa. Nyt kannustan kaikkia lukemaan perustelut otsikolle. Itse teksti ei faktisesti tue otsikkoa. On aika ryhtyä toimenpiteisiin. Kuinka aihe voidaan saattaa vaikka poikkeusmenettelyllä KHO' n, oikeuskanslerin ja/tai eduskunnan oikeusasiamiehen käsittelyyn. Kansakunnan edun nimissä näin tärkeä koko juoksuaikanaan ollut epäselvyys on saatava riittävän tarkkaan käsittelyyn. Nyt on kuitenkin kysymys kaikkein tärkeimmästä asiasta kysymys - kansakunnan edusta ja niiden vahinkojen käsittelystä kuin vastuukysymyksistä! Tämä voi olla valtakunnanoikeuden asia! Perustuslakituomioistuinta meillä ei ole.

.
~ https://yle.fi/uutiset/3-10014706 -

"Paavo Väyrysen usein toistamalle väitteelle tyrmäys asiantuntijoilta – Niinistö ei vienyt Suomea euroon perustuslakia rikkoen
Selvitimme, pitääkö Paavo Väyrysen väite Suomen liittymisprosessista euroalueeseen paikkansa.

Paavo Väyrynen 11.1.2018 klo 13:35 ... " -Yle

...

Paavo on oikeassa ja "asiantuntijat" väärässä: Tiitinen väittää, että muka "perustuslakivaliokunta on aina oikeassa", mikä ei suinkaan pidä paikkaansa: sen on toimittava lakien mukaan, ja se voi erehtyä VÄHINTÄÄNKIN siinä kuin esimerkiksi presidetti tai hallituskin!
Toinen asiantuntija vetoaa VAIN "EU-LAKIIN", JOKA EI TODELLAKAN MENE SUOMESSA PERUSTUSLAIN YLI, koska se on KORKEINTAAN KANSALLISTA LAKIA, ei mitään esimerkiksi YK-lakia, sillä YK:N lait EIVÄT SANO EU:STA MITÄÄN ainakaan toistaiseksi, eivätkä toivottavasti tule koskaan sanommaankaan siitä mitään!
 

Keijona
Seuraa 
Viestejä14998

Yksilökeiset keskittyy yksilöihin kato siten eii tarvi  metsää  nähdä.

Hyvä suomi, hyvä me , hyvä minä. omahyväisyys ajattelun  ydin.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat