Sivut

Kommentit (43)

Raspu
Seuraa 
Viestejä13690
Liittynyt12.7.2010

 Ei se järvi soutamisesta kulu.

Jos aidosti rakastaa niin eikö se silloin myös salli.

Ihmistä ei voi omistaa ja minusta sinä puhut tuossa toisen omistamisesta, puolin jos toisinkin.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28696
Liittynyt16.3.2005

Raspu kirjoitti:
 Ei se järvi soutamisesta kulu.

Jos aidosti rakastaa niin eikö se silloin myös salli.

Ihmistä ei voi omistaa ja minusta sinä puhut tuossa toisen omistamisesta, puolin jos toisinkin.

En minä puhu omistamisesta, joka on yksisuuntaista vallankäyttöä, vaan kahden ihmisen vapaasta tahdostaan tekemästä sopimuksesta ja sen rikkomuksesta. Parisuhde on sopimus, johon meidän kulttuurissa kuuluu uskollisuus, jos ei erikseen toisin sovita. Jos rakastaa, silloin ei salli itselleen sopimusrikkomusta.

Ei seksi fyysisesti kuluta (jos ei satu tautia saamaan), mutta siihen liittyy voimakkaita tunteita, jotka jättävät aina psyykkisen vaikutuksen. Se voi johtaa seksikumppaniin rakastumiseen ja suhteen tuhoon, sosiaalisen maineen kärsimiseen, elatusmaksuihin tai käenpoikiin, sukupuolitauteihin ym. hyvin ikäviin seurauksiin. Useimmat ihmiset pystyvät hallitsemaan seksiin liittyviä tunteita varsin vajavaisesti. Siksi on hyvin perusteltua sopia seksistä pidättäytymisestä muiden kuin puolison kanssa, jos pyrkii vakaaseen elämänmittaiseen parisuhteeseen. Ne, jotka uskovat tai tietävät hallitsevansa tunteitaan paremmin tai pyrkivät suhteissaan ensisijaisesti joihinkin muihin tavoitteisiin, kuin elämänkumppanuuteen, voivat tietysti sopia toisin, jolloin ei tarvitse vatvoa pettämisiä. Mutta pettäminen on sopimusrikkomus ja sellaisena aina moraaliton ja olemassaolevaa hyvää rikkova asia. Jos epäilee, että ei pysty pidättäytymään, se on syytä tuoda esiin tutustumisen alkuvaiheessa ja etsiä puoliso, jolle se sopii.

Keijona
Seuraa 
Viestejä9157
Liittynyt13.3.2015

Olettaisin, että kestävän suhteen perusta on aina luottamus,  siis rehellisyys. Joten  yksityiskohdat ja se  mitä kukin tekee on sivuseikkoja, kunhan suhteen kaikki osapuolet sen tietää.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Raspu
Seuraa 
Viestejä13690
Liittynyt12.7.2010

Neutroni kirjoitti:
Raspu kirjoitti:
 Ei se järvi soutamisesta kulu.

Jos aidosti rakastaa niin eikö se silloin myös salli.

Ihmistä ei voi omistaa ja minusta sinä puhut tuossa toisen omistamisesta, puolin jos toisinkin.

En minä puhu omistamisesta, joka on yksisuuntaista vallankäyttöä, vaan kahden ihmisen vapaasta tahdostaan tekemästä sopimuksesta ja sen rikkomuksesta. Parisuhde on sopimus, johon meidän kulttuurissa kuuluu uskollisuus, jos ei erikseen toisin sovita. Jos rakastaa, silloin ei salli itselleen sopimusrikkomusta.

Ei seksi fyysisesti kuluta (jos ei satu tautia saamaan), mutta siihen liittyy voimakkaita tunteita, jotka jättävät aina psyykkisen vaikutuksen. Se voi johtaa seksikumppaniin rakastumiseen ja suhteen tuhoon, sosiaalisen maineen kärsimiseen, elatusmaksuihin tai käenpoikiin, sukupuolitauteihin ym. hyvin ikäviin seurauksiin. Useimmat ihmiset pystyvät hallitsemaan seksiin liittyviä tunteita varsin vajavaisesti. Siksi on hyvin perusteltua sopia seksistä pidättäytymisestä muiden kuin puolison kanssa, jos pyrkii vakaaseen elämänmittaiseen parisuhteeseen. Ne, jotka uskovat tai tietävät hallitsevansa tunteitaan paremmin tai pyrkivät suhteissaan ensisijaisesti joihinkin muihin tavoitteisiin, kuin elämänkumppanuuteen, voivat tietysti sopia toisin, jolloin ei tarvitse vatvoa pettämisiä. Mutta pettäminen on sopimusrikkomus ja sellaisena aina moraaliton ja olemassaolevaa hyvää rikkova asia. Jos epäilee, että ei pysty pidättäytymään, se on syytä tuoda esiin tutustumisen alkuvaiheessa ja etsiä puoliso, jolle se sopii.

Maailma muuttuu ja ihmiset muuttuu. Aina ei päde se mitä joskus alussa on sanattomasti sovittu.

Kyse on siitä mitä ihminen kestää tai sallii. Kaikki ei pysty kaikkeen.

Jos minulta vaimo pyytäisi että voisiko kokeilla jotain toista niin kyllä minä hänelle sen soisin. Oma pelko lähinnä olisi ettei hänelle tapahdu mitään pahaa.
Ottaisin jopa riskin hänen menettämisestään, koska en usko, että ihmistä voi hallita tai väkisin pitää.

Joskus kolmekymppisenä tuollainen ajatus olisi ollut kauhistus. Ite ajattelen sitä rakkautena. Sen puhtaampana muotona, joka ei pyri sitomaan tai omistamaan, vaan antaa vapauden. Joku tietysti voi ilkeämielisesti sen tulkita myös välinpitämättömyydeksi.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

Keijona
Seuraa 
Viestejä9157
Liittynyt13.3.2015

Palstalaiset ovat huomanneet kiintymyksen kutomiseen ja asioiden yhteen punomiseen niin jospa solmitaan liitoudutaan  tuohon  uskollisuusaiheeseenkin.

Eeva houkutteli Aatamin seksi uskollisuuteen, siihen että heillä on jotain kahdenkeskistä ja  muilta pimitettyä. Syykin on selvä, evoluutiosta johtuen naiset ovat kehittyneet ja kiintyneet enemmän omaan ja henkilökohtaiseen.

Todistaahan sitä biologiakin, mies pystyy hedelmöittämään monia naisia, mutta nainen tulla vain  yhden hedelmöittämäksi,  joten kyllä yhdelle uskollisuus yhdelle on  naisille ominaisempaa.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

bdbdbd
Seuraa 
Viestejä238
Liittynyt16.10.2016

Neutroni kirjoitti:
bdbdbd kirjoitti:
Pettämishalujen tukahduttaminen haluja ymmärtämällä tuntuu tosiaan erikoiselta väitteeltä.

Miten niin? Ainakin minulla ruokavalion ylläpitämisessä on ensiarvoisen tärkeää ymmärtää omat halut ja vaaran paikat ja vältellä niitä tai skarpata, jos sellaiseen tilanteeseen joutuu. En näe mitään syytä, miksei sama toimisi, jos tietää olevansa taipuivainen pettämiseen. Silloin voi jättää muutaman kaljan juomatta, jos tietää että sortuu kännissä tyhmyyksiin, tai tanssit tanssimatta tai flirttailut flirttaamatta tai mikä nyt onkaan se heikko kohta, jossa mopo lähtee helposti lapasesta, vaikka alun perin olisi ajatellut pitää vähän viatonta huvia.

Omassa tuttavapiirissä on aika usein niin, että pettämään taipuvaiset kokeilevat koko ajan niitä rajoja, millainen läheisyys muiden kanssa on sallittua suhteessa, ja pyrkivät etsimään jonkinlaista harmaata aluetta, jossa voi vähän flirttailla ja pelata pikkusikaa, mutta ei voida syyttää suoraan mistään moraalittomasta. Muut näkevät heti mihin se peli saattaa johtaa, mutta ne samat kaverit eivät koskaan opi, että kyllä se mopo karkaa lapasesta kun tarpeeksi keulii.

Tarkoitan tässä tieysti ihmisiä, jotka eivät periaatteelisella tasolla halua pettää, mutta sortuvat houkutuksiin. Yleensä he katuvat jälkeenpäin omia virheitään, mutta eivät yleensä pysty oppimaan niistä ja muuttamaan käytöstään seuraavassa suhteessa. Määrätietoiset tapapettäjät ovat tietenkin eri porukka, mutta ainakin minun tuntemista pettäjistä sellaiset ovat pieni vähemmistö ja useimmat ovat niitä, jotka vannovat (itselleen) rehellisyyttä, mutta eivät vain pysty siihen kun tosipaikka tulee.

Itse en kyllä näe vaikeuksia ruokavalion noudattamisen suhteen oli tilanne mikä hyvänsä - poikkean siitä vain harkitusti. Periaatteessa ymmärrän logiikkasi, mutta väitän kyllä, että näihin "vahinkotilanteisiin" pikemminkin hankkiudutaan kuin joudutaan.

Keijona kirjoitti:
Palstalaiset ovat huomanneet kiintymyksen kutomiseen ja asioiden yhteen punomiseen niin jospa solmitaan liitoudutaan  tuohon  uskollisuusaiheeseenkin.

Eeva houkutteli Aatamin seksi uskollisuuteen, siihen että heillä on jotain kahdenkeskistä ja  muilta pimitettyä. Syykin on selvä, evoluutiosta johtuen naiset ovat kehittyneet ja kiintyneet enemmän omaan ja henkilökohtaiseen.

Todistaahan sitä biologiakin, mies pystyy hedelmöittämään monia naisia, mutta nainen tulla vain  yhden hedelmöittämäksi,  joten kyllä yhdelle uskollisuus yhdelle on  naisille ominaisempaa.

Päinvastoin hyvä Keijona - naisille ominaisempaa on hankkiutua parisuhteeseen, muttei pysyä uskollisena (lasten elättäjältä ja näiden siittäjältä halutaan eri ominaisuuksia), kun taas miehille ei välttämättä ole eduksi hankkiutua parisuhteeseen lainkaan (helpompi siittää useampi jälkeläinen kun kukaan ei ole vahtimassa perään).

Sosiaalisesti taas seksuaalisesti aktiiviset naiset näyttäytyvät aina uhkana parisuhteessa oleville naisille, jonka vuoksi naisilla on tapana pyrkiä kontrolloimaan toistensa seksuaalisuutta. (Sinkku)miehiltä taas tällaista seksuaalista aktiivisuutta odotetaan, kun silloin sekä seksuaalisesti aktiivisten naisten tarpeet tulevat tyydytetyiksi "vapailta markkinoilta" ja parisuhteeseen päätyneilläkin riittää valinnanvaraa.

Keijona
Seuraa 
Viestejä9157
Liittynyt13.3.2015

Lainaus:

Päinvastoin hyvä Keijona - naisille ominaisempaa on hankkiutua parisuhteeseen, muttei pysyä uskollisena (lasten elättäjältä ja näiden siittäjältä halutaan eri ominaisuuksia), kun taas miehille ei välttämättä ole eduksi hankkiutua parisuhteeseen lainkaan (helpompi siittää useampi jälkeläinen kun kukaan ei ole vahtimassa perään).

Sosiaalisesti taas seksuaalisesti aktiiviset naiset näyttäytyvät aina uhkana parisuhteessa oleville naisille, jonka vuoksi naisilla on tapana pyrkiä kontrolloimaan toistensa seksuaalisuutta. (Sinkku)miehiltä taas tällaista seksuaalista aktiivisuutta odotetaan, kun silloin sekä seksuaalisesti aktiivisten naisten tarpeet tulevat tyydytetyiksi "vapailta markkinoilta" ja parisuhteeseen päätyneilläkin riittää valinnanvaraa.

 Nyt on käsitetty päinvastoin, koska olen  ylläolevasta paljolti samaa mieltä. Mutta sellaisella omahyväiselle ahneudelle ja suuntakeettomuudelle  missä halutaan kuoria kermat päältä en näe jatkuvuutta. Siis jos kuvitellaan että voidaan hyväksikäyttää  ihmsiä,  jatkuvasti valikoida itselle kokoajan hetkellistä parasta. Sellainen  on  narsismia. Valitettavasti yleinen sopulien,  babylonin porttojen,  joukkohaisen ja  jumalan puun  järjetön toimintamalli

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Keijona
Seuraa 
Viestejä9157
Liittynyt13.3.2015

Keijona kirjoitti:
Lainaus:

Päinvastoin hyvä Keijona - naisille ominaisempaa on hankkiutua parisuhteeseen, muttei pysyä uskollisena (lasten elättäjältä ja näiden siittäjältä halutaan eri ominaisuuksia), kun taas miehille ei välttämättä ole eduksi hankkiutua parisuhteeseen lainkaan (helpompi siittää useampi jälkeläinen kun kukaan ei ole vahtimassa perään).

Sosiaalisesti taas seksuaalisesti aktiiviset naiset näyttäytyvät aina uhkana parisuhteessa oleville naisille, jonka vuoksi naisilla on tapana pyrkiä kontrolloimaan toistensa seksuaalisuutta. (Sinkku)miehiltä taas tällaista seksuaalista aktiivisuutta odotetaan, kun silloin sekä seksuaalisesti aktiivisten naisten tarpeet tulevat tyydytetyiksi "vapailta markkinoilta" ja parisuhteeseen päätyneilläkin riittää valinnanvaraa.

 Nyt on käsitetty päinvastoin, koska olen  ylläolevasta paljolti samaa mieltä. Mutta sellaisella omahyväiselle ahneudelle ja suuntakeettomuudelle  missä halutaan kuoria kermat päältä en näe jatkuvuutta. Siis jos kuvitellaan että voidaan hyväksikäyttää  ihmsiä,  jatkuvasti valikoida itselle kokoajan hetkellistä parasta. Sellainen  on  narsismia. Valitettavasti yleinen sopulien,  babylonin porttojen,  joukkohaisen ja  jumalan puun  järjetön toimintamalli

Kyllähän sen on myöntänyt kapitalistinenkin ahnehtija, että aaltoliikettä ja vuorovaikutusta on kaikki, reaktiolla on vastareaktio, eikä yksipuolisia kolikkoja ole olemassakaan, sillä ei ole väliä onko varastettuja tai ansaittuja.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä4009
Liittynyt21.7.2017

Raspu kirjoitti:
Nääh, ei me olla kaikki samasta puusta. Sulla tuntuu olevan muutenkin tavallisuudesta poikkeavia ajatuksia. Luulen että sellaselle se parinmuodostus on hankalampaa ja jos sille ei ole tarvetta niin sitten ei ole.

Ai minäkö muka erilainen? En kai niin erilainen, etteikö parisuhde onnistuisi. Olenhan minä yksinäisyydessäni oppinut arvostamaan miehisyyttä, aivan uudella tavalla. Mutta olen saanut kokea uskomattomia juttuja. Niiden vuoksi en ole lähtenyt etsimällä etsimään seuraa. Olen pikku hiljaa hyväksynyt, etten välttämättä saa enää koskaan miesseuraa, saati miesystävää. Minun ikäiseni miehet ovat nuoria, mutta minä olen vanha; minua vanhemmat miehet ovat varattuja. Ihan turha haaveilla jostain, mitä ei voi etukäteen suunnitella.

Tuli mieleen netin naistyypit:

Antti, 40, kävi nettitreffeillä parinsadan naisen kanssa – ”hörröpörrö” ja 7 muuta naistyyppiä tulivat toistuvasti vastaan https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000005569827.html

Raspu kirjoitti:
Sä oot kuitenkin puoliverinen ja kahden kulttuurin kasvatti. Ehkä silläkin on osuutta asiaan.

Varmasti, mutta en tiedä millä tavalla. En kokenut, että naiseksi kasvamistani olisi tuettu yhdelläkään kulttuurilla.

Toisaalta mulla on aina ollut ehkä liiankin suoraviivainen tapa tulkita asiat, esim. se uskontoon liittyvä kertomus jossa ”hän valitsi helpon tien, ja häntä rangaistiin” - mun oli sen jälkeen hypittävä aallonmurtajien päällä kävelytien sijaan… välttääkseni rangaistuksen! Olin tuolloin 5 v, mutta edelleen huono keksimään lauseille omia merkityksiä. Tai no, joskus liiankin hyvä? Olen asiakeskeinen, välillä kuitenkin luova.

Isäni puheista sain käsityksen, että naiseus olisi vain riistettäväksi ja neitsyys pyhä asia. Sotilaiden kanssa ei saanut puhua; seksi oli vain hetken nautinto, toisen eduksi. Äiti ei oikeastaan puuttunut naiseksi kasvamiseen millään tavoin.

Koulusta lähetettiin tytöt katsomaan elokuva, jossa HIV-positiivinen poika halusi korkata neitsyet. Viesti oli mielestäni: ”ole normaali ja aloita jo seksielämä, vaikka naiseutesi ei ole  minkään arvoinen. Niin ja muista ehkäisy.”

Kun aloin 23-vuotiaana seurustella, poikaystävä sai odottaa kuukausia ennen kuin päästiin asiaan. Myöhemmin lopetin suhteen, koska en halunnut naimisiin, enkä siksi pitänyt reiluna jatkaa suhdetta. Sitten mulla oli vaihe, kun mietin: ”jos seksi ei kerran ole naiselle minkään arvoista - mutta se on miehelle tärkeää, ja minä saan seksin kautta yhdessäoloa… niin mitä ihmeen suojeltavaa on naisen vartalossa!? Miksi en antaisi edes muille iloa, ehkä myös itse hyödyn.

Tajusin oman seksuaalisuuteni vasta kun olin ollut pidempään yksin. Mutta silloin se ei ollutkaan enää "tuosta vain" -juttu. Olen jotenkin kasvanut ulkopuoliseksi, syrjäytynyt. Välillä mietin, etten kestä enää ja tänä vuonna on PAKKO saada seuraa; mutta syrjäytymisessä on jokin imu.

Minä viettämässä illat miehen kanssa, kuunnellen TV:n mainoksia? Tekisin vain raportteja mainosten manipulaatiokeinoista.

VVM = varhainen vuorovaikutusmalli

Keijona
Seuraa 
Viestejä9157
Liittynyt13.3.2015

Suomalaisten olisi hyvä joskus pysähtyä, rauhoittua ja katsoa kokonaiskuvaa, suhteuttaa ja kyseenalaistaa niitä arvoja. Tuollaiset nuoret, keskenkasvuisten utopiat kun kuvitellaan että yksilö pärjäisi ja voisi hyvin yksin, olisi  onnellinen itsekeskeisen laskelmoinnin tuloksena on lapsellisia.

Muistetaan nyt kuitenkin historian tapahtumia, sotien jälkeinen nousukausi yhdistettynä sodan traumatisoimiin, ahdituneisiin  miehiin, saattaa aiheuttaa kysyntää  illuusiolle, että naiset pärjäisi ilman miehiä. Hetkellisesti kyllä, mutta nainen on kautta historian, koko ihmisen evoluution  tarvinnut enemmän miestä kuin miehet naisia. Ei ihminen ja aivot ole muuttunut juurikaan , mielikuvituksen luomia harhoja, tuollaiset, minäminä menestykset.  https://fi.wikipedia.org/wiki/Apokalypsi

Onhan se niin vanhanaikaista kehitys uskoa, kasaria, prioiriosida henkilökohtaista taivaspaikkaa, että  omian ansioin onneen  muista välittämättä.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Keijona
Seuraa 
Viestejä9157
Liittynyt13.3.2015

Lainaus:
 Ei se järvi soutamisesta kulu.

Ei. Mutta soutaja väsyy.

Ja jos liikaa soutajia niin saattaapi toiminnasta järvi  saastua.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Raspu
Seuraa 
Viestejä13690
Liittynyt12.7.2010

Käyttäjä4499 kirjoitti:
Raspu kirjoitti:
Nääh, ei me olla kaikki samasta puusta. Sulla tuntuu olevan muutenkin tavallisuudesta poikkeavia ajatuksia. Luulen että sellaselle se parinmuodostus on hankalampaa ja jos sille ei ole tarvetta niin sitten ei ole.

Ai minäkö muka erilainen? En kai niin erilainen, etteikö parisuhde onnistuisi. Olenhan minä yksinäisyydessäni oppinut arvostamaan miehisyyttä, aivan uudella tavalla. Mutta olen saanut kokea uskomattomia juttuja. Niiden vuoksi en ole lähtenyt etsimällä etsimään seuraa. Olen pikku hiljaa hyväksynyt, etten välttämättä saa enää koskaan miesseuraa, saati miesystävää. Minun ikäiseni miehet ovat nuoria, mutta minä olen vanha; minua vanhemmat miehet ovat varattuja. Ihan turha haaveilla jostain, mitä ei voi etukäteen suunnitella.

Tuli mieleen netin naistyypit:

Antti, 40, kävi nettitreffeillä parinsadan naisen kanssa – ”hörröpörrö” ja 7 muuta naistyyppiä tulivat toistuvasti vastaan https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000005569827.html

Raspu kirjoitti:
Sä oot kuitenkin puoliverinen ja kahden kulttuurin kasvatti. Ehkä silläkin on osuutta asiaan.

Varmasti, mutta en tiedä millä tavalla. En kokenut, että naiseksi kasvamistani olisi tuettu yhdelläkään kulttuurilla.

Toisaalta mulla on aina ollut ehkä liiankin suoraviivainen tapa tulkita asiat, esim. se uskontoon liittyvä kertomus jossa ”hän valitsi helpon tien, ja häntä rangaistiin” - mun oli sen jälkeen hypittävä aallonmurtajien päällä kävelytien sijaan… välttääkseni rangaistuksen! Olin tuolloin 5 v, mutta edelleen huono keksimään lauseille omia merkityksiä. Tai no, joskus liiankin hyvä? Olen asiakeskeinen, välillä kuitenkin luova.

Isäni puheista sain käsityksen, että naiseus olisi vain riistettäväksi ja neitsyys pyhä asia. Sotilaiden kanssa ei saanut puhua; seksi oli vain hetken nautinto, toisen eduksi. Äiti ei oikeastaan puuttunut naiseksi kasvamiseen millään tavoin.

Koulusta lähetettiin tytöt katsomaan elokuva, jossa HIV-positiivinen poika halusi korkata neitsyet. Viesti oli mielestäni: ”ole normaali ja aloita jo seksielämä, vaikka naiseutesi ei ole  minkään arvoinen. Niin ja muista ehkäisy.”

Kun aloin 23-vuotiaana seurustella, poikaystävä sai odottaa kuukausia ennen kuin päästiin asiaan. Myöhemmin lopetin suhteen, koska en halunnut naimisiin, enkä siksi pitänyt reiluna jatkaa suhdetta. Sitten mulla oli vaihe, kun mietin: ”jos seksi ei kerran ole naiselle minkään arvoista - mutta se on miehelle tärkeää, ja minä saan seksin kautta yhdessäoloa… niin mitä ihmeen suojeltavaa on naisen vartalossa!? Miksi en antaisi edes muille iloa, ehkä myös itse hyödyn.

Tajusin oman seksuaalisuuteni vasta kun olin ollut pidempään yksin. Mutta silloin se ei ollutkaan enää "tuosta vain" -juttu. Olen jotenkin kasvanut ulkopuoliseksi, syrjäytynyt. Välillä mietin, etten kestä enää ja tänä vuonna on PAKKO saada seuraa; mutta syrjäytymisessä on jokin imu.

Minä viettämässä illat miehen kanssa, kuunnellen TV:n mainoksia? Tekisin vain raportteja mainosten manipulaatiokeinoista.

En osaa sanoa mistä johtuu, mutta mihin aikaisemmat suhteesi ovat kaatuneet?

Ei kai sekään hyvä ole että menee pakotettuun muottiin vaan se, että tekee niitä asioita mitkä omilta tuntuu.

You have to die few times before you really can live.
- Charles Bukowski

Neutroni
Seuraa 
Viestejä28696
Liittynyt16.3.2005

Käyttäjä4499 kirjoitti:
Ai minäkö muka erilainen? En kai niin erilainen, etteikö parisuhde onnistuisi. Olenhan minä yksinäisyydessäni oppinut arvostamaan miehisyyttä, aivan uudella tavalla. Mutta olen saanut kokea uskomattomia juttuja. Niiden vuoksi en ole lähtenyt etsimällä etsimään seuraa.

Moni sanoo, että ei seuraa kannata tai tarvitse erityisesti etsiä, vaan suhde tulee vastaan kun tulee. Mutta olen siitä eri mieltä. Sosiaaliselle ekstrovertille tulee varmaan pariutumistilaisuuksia liukuhihnalta ihan normaalielämässä, mutta jos on vähän erilainen ja syrjäänvetäytyvä, niin kyllä sitä pitää harkiten pakottaa itseään epämukavuusalueelle, että saa edes tilaisuuksia. Sellaiselle sopivia kumppaneita on vähemmän ja usein hekin ovat samalla tavalla syrjäänvetäytyviä ja tutustumisen vaikeaksi kokevia.

Lainaus:
Olen pikku hiljaa hyväksynyt, etten välttämättä saa enää koskaan miesseuraa, saati miesystävää. Minun ikäiseni miehet ovat nuoria, mutta minä olen vanha; minua vanhemmat miehet ovat varattuja. Ihan turha haaveilla jostain, mitä ei voi etukäteen suunnitella.

Tuo on sinun omaa melkoisen konservatiivista asennetta. Se voi ihan hyvin toteuttaa itsensä, jos jumitat siihen. Mutta eivät kaikki ajattele niin, moni keski-ikäinen nainen ottaa nuoren miehen ja elää kuin nuorena.

Lainaus:
Minä viettämässä illat miehen kanssa, kuunnellen TV:n mainoksia? Tekisin vain raportteja mainosten manipulaatiokeinoista.

On niitä sellaisiakin miehiä, joilla on harrastuksia. Ne voivat kyllä täyttää olohuoneen oudoilla asioilla, mutta ei mitään saa ilmaiseksi.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat