Sivut

Kommentit (125)

jussipussi
Seuraa 
Viestejä53662

Lyde19 kirjoitti:
"Spontaani" reaktio litiumin kanssa jonka estää vain ohut suojakerros kuulostaa tässä yhteydessä siltä että akkuja ei koskaan nähdä kuluttajatuotteissa.
Ei vaan se keraaminen suojakerros estää niiden dendriittinen muodostumisen ajan kanssa. Ne muodostuu pikkuhiljaa ajan kanssa jos ko suojakerrosta ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
jussipussi
Seuraa 
Viestejä53662

Minijehova kirjoitti:
Akut integroidaan muihin rakenteisiin, esim. runko, kori tai sisustus on tehty varaavasta materiaalista. Noin uskon että seuraava akkutekniikkaloikka toteutetaan.
Kyllä sekin tulee mutta "blokkijutuille" on aina paikkansa.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä15950

jussipussi kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
Akut integroidaan muihin rakenteisiin, esim. runko, kori tai sisustus on tehty varaavasta materiaalista. Noin uskon että seuraava akkutekniikkaloikka toteutetaan.
Kyllä sekin tulee mutta "blokkijutuille" on aina paikkansa.

On toki, mutta kun sähkövehkeen painoa minimoidaan, niin integrointi rakenteisiin on se ensimmäinen helppo tapa. Isommat klöntit auttanevat tasauksessa tuulen ja auringon kohdalla.

MJ

Vierailija

Minijehova kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
Akut integroidaan muihin rakenteisiin, esim. runko, kori tai sisustus on tehty varaavasta materiaalista. Noin uskon että seuraava akkutekniikkaloikka toteutetaan.
Kyllä sekin tulee mutta "blokkijutuille" on aina paikkansa.

On toki, mutta kun sähkövehkeen painoa minimoidaan, niin integrointi rakenteisiin on se ensimmäinen helppo tapa. Isommat klöntit auttanevat tasauksessa tuulen ja auringon kohdalla.

Miten se mahdollisesti voisi toimia ?

jussipussi
Seuraa 
Viestejä53662

Minijehova kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
Akut integroidaan muihin rakenteisiin, esim. runko, kori tai sisustus on tehty varaavasta materiaalista. Noin uskon että seuraava akkutekniikkaloikka toteutetaan.
Kyllä sekin tulee mutta "blokkijutuille" on aina paikkansa.

On toki, mutta kun sähkövehkeen painoa minimoidaan, niin integrointi rakenteisiin on se ensimmäinen helppo tapa. Isommat klöntit auttanevat tasauksessa tuulen ja auringon kohdalla.

Kyllä,

Vierailija

jussipussi kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
Akut integroidaan muihin rakenteisiin, esim. runko, kori tai sisustus on tehty varaavasta materiaalista. Noin uskon että seuraava akkutekniikkaloikka toteutetaan.
Kyllä sekin tulee mutta "blokkijutuille" on aina paikkansa.

On toki, mutta kun sähkövehkeen painoa minimoidaan, niin integrointi rakenteisiin on se ensimmäinen helppo tapa. Isommat klöntit auttanevat tasauksessa tuulen ja auringon kohdalla.

Kyllä,

Hulluille kannattaa myönnellä.

ovolo
Seuraa 
Viestejä7982

Major_Breakthrough kirjoitti:
Tokilogi kirjoitti:
Highly reduced and protonated aqueous solutions of [P2W18O62]6− for on-demand hydrogen generation and energy storage

Energy storage in batteries or by conversion to chemical fuels are the two most flexible and scalable options, but are normally considered mutually exclusive. Energy storage solutions that can act as both batteries and fuel generation devices (depending on the requirements of the user) could therefore revolutionize the uptake and use of renewably generated energy. Here, we present a polyoxoanion, [P2W18O62]6−, that can be reversibly reduced and protonated by 18 electrons/H+ per anion in aqueous solution, and that can act either as a high-performance redox flow battery electrolyte (giving a practical discharged energy density of 225 Wh l−1 with a theoretical energy density of more than 1,000 Wh l−1), or as a mediator in an electrolytic cell for the on-demand generation of hydrogen.

Vaikuttaa hyvältä, kuin myös ne monet akkukeksinnöt, joiden toimimattomuus selvisi vasta kun rahoittajien rahat oli käytetty.

Niin tämä vaara on olemassa jotta tutkimusrahoja saadaan aina jotakin helposti jätetään mainitsematta. Pitää tietää ja olla tarkkana jotta näissä oikesti ei vain menetetä aikaa ja rahaa. Tätät samaa esiintyy ilmailussa...uusi järjetön konsepti näyttää paperilla hyvältä jne.

Päteekö tuo sama erään nimeltä mainitsemattoman oululaisen keksijän suhteen? Eli muistaakseni hän mainostaa 90% hyötysuhteella toimivaa VAWT-hyrrää..

Minijehova
Seuraa 
Viestejä15950

Major_Breakthrough kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
Akut integroidaan muihin rakenteisiin, esim. runko, kori tai sisustus on tehty varaavasta materiaalista. Noin uskon että seuraava akkutekniikkaloikka toteutetaan.
Kyllä sekin tulee mutta "blokkijutuille" on aina paikkansa.

On toki, mutta kun sähkövehkeen painoa minimoidaan, niin integrointi rakenteisiin on se ensimmäinen helppo tapa. Isommat klöntit auttanevat tasauksessa tuulen ja auringon kohdalla.

Miten se mahdollisesti voisi toimia ?

Kyseistä tekniikkaa on jo olemassa, eli ei ole mitään teknomagiaa. Koita googlea.

MJ

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

ovolo kirjoitti:

Päteekö tuo sama erään nimeltä mainitsemattoman oululaisen keksijän suhteen? Eli muistaakseni hän mainostaa 90% hyötysuhteella toimivaa VAWT-hyrrää..

Eikun hulluille kannattaa myönnellä.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

ovolo
Seuraa 
Viestejä7982

Major_Breakthrough kirjoitti:
Muistaakseni 1800-luvun lopun sähköautoja edelleen on joissa originaali akku.

Muutenkin yli 100 vuotta sitten asiat tehtiin hyvin.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2031370/Britains-oldest-working-...

Rauta-/nikkeli lipeä-akku on erittäin kestävä. Kestää myös jäätymistä. Mutta ei taida olla ratkaisu nykyisiin suuritehoisiin sähköautoihin. Pientuulivoimaloiden puskurina sitä edelleen jossain määrin käytetään, jos sellaisia sattuu löytämään.. 

Vierailija

ovolo kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Tokilogi kirjoitti:
Highly reduced and protonated aqueous solutions of [P2W18O62]6− for on-demand hydrogen generation and energy storage

Energy storage in batteries or by conversion to chemical fuels are the two most flexible and scalable options, but are normally considered mutually exclusive. Energy storage solutions that can act as both batteries and fuel generation devices (depending on the requirements of the user) could therefore revolutionize the uptake and use of renewably generated energy. Here, we present a polyoxoanion, [P2W18O62]6−, that can be reversibly reduced and protonated by 18 electrons/H+ per anion in aqueous solution, and that can act either as a high-performance redox flow battery electrolyte (giving a practical discharged energy density of 225 Wh l−1 with a theoretical energy density of more than 1,000 Wh l−1), or as a mediator in an electrolytic cell for the on-demand generation of hydrogen.

Vaikuttaa hyvältä, kuin myös ne monet akkukeksinnöt, joiden toimimattomuus selvisi vasta kun rahoittajien rahat oli käytetty.

Niin tämä vaara on olemassa jotta tutkimusrahoja saadaan aina jotakin helposti jätetään mainitsematta. Pitää tietää ja olla tarkkana jotta näissä oikesti ei vain menetetä aikaa ja rahaa. Tätät samaa esiintyy ilmailussa...uusi järjetön konsepti näyttää paperilla hyvältä jne.

Päteekö tuo sama erään nimeltä mainitsemattoman oululaisen keksijän suhteen? Eli muistaakseni hän mainostaa 90% hyötysuhteella toimivaa VAWT-hyrrää..

Ei kai....70% on todettu jo puolassa alkeellisella laitteella..vain 46% enemmän kuin onnettomilla ropeleilla.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä53662

Major_Breakthrough kirjoitti:
ovolo kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Tokilogi kirjoitti:
Highly reduced and protonated aqueous solutions of [P2W18O62]6− for on-demand hydrogen generation and energy storage

Energy storage in batteries or by conversion to chemical fuels are the two most flexible and scalable options, but are normally considered mutually exclusive. Energy storage solutions that can act as both batteries and fuel generation devices (depending on the requirements of the user) could therefore revolutionize the uptake and use of renewably generated energy. Here, we present a polyoxoanion, [P2W18O62]6−, that can be reversibly reduced and protonated by 18 electrons/H+ per anion in aqueous solution, and that can act either as a high-performance redox flow battery electrolyte (giving a practical discharged energy density of 225 Wh l−1 with a theoretical energy density of more than 1,000 Wh l−1), or as a mediator in an electrolytic cell for the on-demand generation of hydrogen.

Vaikuttaa hyvältä, kuin myös ne monet akkukeksinnöt, joiden toimimattomuus selvisi vasta kun rahoittajien rahat oli käytetty.

Niin tämä vaara on olemassa jotta tutkimusrahoja saadaan aina jotakin helposti jätetään mainitsematta. Pitää tietää ja olla tarkkana jotta näissä oikesti ei vain menetetä aikaa ja rahaa. Tätät samaa esiintyy ilmailussa...uusi järjetön konsepti näyttää paperilla hyvältä jne.

Päteekö tuo sama erään nimeltä mainitsemattoman oululaisen keksijän suhteen? Eli muistaakseni hän mainostaa 90% hyötysuhteella toimivaa VAWT-hyrrää..

Ei kai....70% on todettu jo puolassa alkeellisella laitteella..vain 46% enemmän kuin onnettomilla ropeleilla.

Tämä on akkuketju.

Vierailija

jussipussi kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
ovolo kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Tokilogi kirjoitti:
Highly reduced and protonated aqueous solutions of [P2W18O62]6− for on-demand hydrogen generation and energy storage

Energy storage in batteries or by conversion to chemical fuels are the two most flexible and scalable options, but are normally considered mutually exclusive. Energy storage solutions that can act as both batteries and fuel generation devices (depending on the requirements of the user) could therefore revolutionize the uptake and use of renewably generated energy. Here, we present a polyoxoanion, [P2W18O62]6−, that can be reversibly reduced and protonated by 18 electrons/H+ per anion in aqueous solution, and that can act either as a high-performance redox flow battery electrolyte (giving a practical discharged energy density of 225 Wh l−1 with a theoretical energy density of more than 1,000 Wh l−1), or as a mediator in an electrolytic cell for the on-demand generation of hydrogen.

Vaikuttaa hyvältä, kuin myös ne monet akkukeksinnöt, joiden toimimattomuus selvisi vasta kun rahoittajien rahat oli käytetty.

Niin tämä vaara on olemassa jotta tutkimusrahoja saadaan aina jotakin helposti jätetään mainitsematta. Pitää tietää ja olla tarkkana jotta näissä oikesti ei vain menetetä aikaa ja rahaa. Tätät samaa esiintyy ilmailussa...uusi järjetön konsepti näyttää paperilla hyvältä jne.

Päteekö tuo sama erään nimeltä mainitsemattoman oululaisen keksijän suhteen? Eli muistaakseni hän mainostaa 90% hyötysuhteella toimivaa VAWT-hyrrää..

Ei kai....70% on todettu jo puolassa alkeellisella laitteella..vain 46% enemmän kuin onnettomilla ropeleilla.

Tämä on akkuketju.

Kerro se ovololle.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä53662

Kotimaisella sama.

"Yliopiston marssibändistä ja Yhdysvaltojen jääkiekon kehitysohjelmasta tuttu Ann Arbor saattaa jäädä historiaan paikkana, jossa tehtiin todellinen läpimurto akkutekniikan kehityksessä. Tällä hetkellä Li-ion -akkutekniikalla voidaan akkuun ladata enintään 350 milliampeerituntia grammaa kohden. Jo 1980-luvulla päästiin huomattavasti kovempiin lukemiin käyttämällä kiinteää litium-metalliakkua, jonka suorituskyky ylsi peräti 3800 milliampeerituntiin grammaa kohti.

Valitettavasti tekniikan haittapuolena olivat akkujen räjähtämiset, joten 1990-luvulle tultaessa turvallisempi Li-ion -tekniikka vei voiton.

Nyt Michiganin yliopiston tutkijat ovat kehittäneet uudenlaisen tekniikan, jossa uudella keraamisella kerroksella estetään ongelmia tuottava dendriittien muodostuminen.

Samalla litiummetalliakun latausnopeus on onnistuttu nostamaan aivan uudelle tasolla. Vanhaan tekniikkaan perustuva akku vaati täyttä latausta varten 20-50 tuntia, uuden tekniikan akku täyttyy kolmessa tunnissa.

Tekniikalla on vielä yksi ässä hihassaan. Tunnetusti nykyisten akkujen kapasiteetti tuppaa laskemaan lukuisten latauskertojen myötä. Alustavien kokeiden perusteella Michiganin ihmeakussa vastaavaa ilmiötä ei ole. Koko tutkimusraportti aiheesta julkaistaan elokuun 31. päivän Journal of Power Sources -lehdessä.

https://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/akkulapimurtoa-pukkaa-luvassa-kymmenk... .

Vierailija

Huoltoasemalla tänään tankkasin 45 litraa 1.57 €/l hintaa huilea...ja kysyin myyjältä mitä sitten myytte jos mennään sähköön ? Siinäpä se oli vastaus !

Neutroni
Seuraa 
Viestejä33248

Major_Breakthrough kirjoitti:
Huoltoasemalla tänään tankkasin 45 litraa 1.57 €/l hintaa huilea...ja kysyin myyjältä mitä sitten myytte jos mennään sähköön ? Siinäpä se oli vastaus !

Kalja, karkki ja ruokala/kahvilapalvelut tuovat tietääkseni jo nyt huoltoasemille enemmän voittoa kuin polttoaineiden myynti.

NotYet
Seuraa 
Viestejä4091

Neutroni kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Huoltoasemalla tänään tankkasin 45 litraa 1.57 €/l hintaa huilea...ja kysyin myyjältä mitä sitten myytte jos mennään sähköön ? Siinäpä se oli vastaus !

Kalja, karkki ja ruokala/kahvilapalvelut tuovat tietääkseni jo nyt huoltoasemille enemmän voittoa kuin polttoaineiden myynti.

Kun siirrytään sähköautoihin, tuotevalikoimaan lisätään kätevät aurinkokennolla ja tuulimyllyllä varustetut matkalaturit.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat