Seuraa 
Viestejä9318

(Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on tehnyt suurimman palveluksen mitä eurooppalaisille voidaan tehdä. Trump avasi esiripun ja vastakkainasettelun dilemman Euroopassa, jossa ovat itä ja länsi aina kohdanneet |1)

Tunnetusti Eurooppa maanosana jatkuu aina Venäjän Uralille asti, jonne on yritetty monin eri tavoin viedä läntistä hegemoniaa, elämäntapaa ja habitusta - onnistumatta koskaan. Ei Ranskan Napoleon, ei Saksan Hitler - eikä suomalaisten korskea Uralille mennään korskeus - pieneltä vähemmistöltä, joka on karsastanut idän olemassaoloa - sitä olemassaoloa, joka loi meille puitteet itsenäistyä 1917 |2

Otamme tähän merkittävän uutisleikkeen linkkinä ---
~ http://yle.fi/uutiset/3-9638138 - ,

Joka kertoo kehityskaaren, joka on vielä pimennossa, mutta yllättävässä realismissaan se tie, joka poistaa ikiaikaisen vastakkainasettelun sekä poistaa keskinäiseurooppalaisen vihollisuusajattelun. Eurooppa on läytämässä ikäänkuin varkain itsensä syvimmät geenit - yhtenäisen eurooppalaisen puolustuksen, jossa Saksa ja Venäjä ovat rauhan takuumiehinä.

Allekirjoittaneen kommentti tuohon yllämainittuun linkkiuutisointiin:

“... Pm. Juha Sipilä: "Eurooppalainenpuolustus", aivan oikein - Sipiläkin on lukenut maantiedettä. Eurooppa jatkuu aina Uralille saakka ja tuolla matkalla sinne, ollaan kuljettu pitkä taival laajaa Venäjän maata. Venäläiset ovat mielellään muistuttaneet, että he ovat olleet usein turvapuskuri kauko-idän uhkia vastaan!

Nyt “yllättäen” USA on asettumassa maailmalla konfliktien yleishyökkääväksi” alkulähteeksi ja innokkaimmaksi sotijaksi. Miten Venäjän presidentti Vladimir Putin on hyödyntämässä tilanteen? On aivan selvää, että jokaisen valtion päämiehen on huolehdittava ensin omansa ja sitten muut - niin mekin, toivottavasti!

Suomen rooliajatus tässä ilmansuuntien massiivipelissä on ainoalaatuinen. Jo nykyinen istuva presidentti, joka nyt ottaa irtiottoa natoinnokkaaseen |* Kokoomukseen, on oivaltanut, että olemme idän ja lännen vedenjakajalla. Pr. Sauli Niinistö on oivaltanut välittäjäroolimme täältä lännen ja idän välimaastosta. Ainutlaatuinen turvallisuuspoliittinen oivallus; näin riisumme meille paljolti kuvitellut vihamieliset naapurit olemattomiin.

Ehkä Saksa läntisen Euroopan veturina on oivaltanut saman, kun he ovat nyt näin US presidentti Trumpin vierailun jälkeen historiaansa uudelleen tutkineet”
...
|* ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2014/12/koppalakkiosasto-kokoomuksesta-kur... -

Jatkuu

Ilkka Luoma

"Sanat ovat vaillinaisuutta, mutta yritettävä on ~ kunnes kuvat aukeavat mieliin harmonisena jatkumona. Tajunnanvirta on ajallista vilinää sielun peilissä - silmissä, mutta jäikö yhteys ymmärrykseen ja mieleen saavuttamatta? ..."

Sivut

Kommentit (31)

Ilkka Luoma
Seuraa 
Viestejä9318

[2]

Mitä kirjoitimme joitain aikoja sitten, kun pohdittiin eurooppalaista rauhaa ja sen vihollista - vastakkainasettautumista, joka aikanaan synnytti muun muassa maailmanhistorian verisimmän yksittäissodan - Saksan Kolmannen valtakunnan hyökkäyksen |3 Operaatio Barabarossona Neuvostoliiton kimppuun 1941 - elintilan hakuna ja herrakansan protektoraattien kaipuuna alempiarvoisten ojentamiseksi ja jopa tuhoamiseksi ---

237 lukijakommenttia linkin ~ http://www.hollilla.com/reader.php?action=thread&thread=589025 - alta aiheesta “  Eurooppalainen rauha takautuu Venäjän kanssa - yhdessä” - ORIG 15.03.2014 IL/Keskustelut

...

|3 ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2016/06/eurooppa-rajahti-75-vuotta-sitten.... -

Entä nyt?

Sitä saa mitä tilaa. Presidentti Trump saa nyt mitä on tilannut. Eurooppalaisuus itsenäistyy natojohtaja Yhdysvaltojen kapaloimasta sotilasikeestä ja ydinohjussateenvarjosta, joka on varjostanut pimentävästi ajatusmahdollisuuksiamme eurooppalaisudesta sen laajimmassa mitassa.

Eurooppalaisuus tarvitsee Venäjän mittaamattomat resurssit ja venäläiset sitä osaamista, mitä on keskittynyt lännemmäksi.

Emme voi laskea Venäjää Kiinan syliin. Kiina on tänään maailman suurin talous ja kasvaa koko ajan, luoden mahdollisuuksia ja haasteita. Amerikkalaisten ilmatilaherruus on katoamassa nyt myös Kauko-idästä, ja tuolla Kiina ottaa itselleen sen luontaisen aseman, mikä sille on kuulunut jo satoja, ellei tuhansia vuosia.

Maailma tasapainottuu, kun amerikkalainen maailmanherruus purkautuu ja napaisuus monipuolistuu - niin Eurooppaan, Kiinaan kuin Yhdysvaltoihin. Roolit muuttuvat ja kaikkien yhteiseksi tavoitteeksi asettuu ympäristömme pelastaminen, sillä ihminen ei ole itään ilman biosfäärin monikirjoa eli biodiversiteettiä. On aika keskittyä huolehtimaan niistä eväistä mistä me ihmiset elämme!

...

Linkit tekstistä

|1 “ ... ja miten Suomi sijoittuu tuossa kahden tulen välissä ---? ... “ ~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2014/10/kuinka-venaja-asennoituu-usan.html -

|2 ~ http://ilkkaluoma.puheenvuoro.uusisuomi.fi/56974-mennyt-venaja-loi-suome... - [US/Puheenvuoro]

EKSTRA

Itsenäisyytemme viimeinen säie - olemme ilman Natoa, kansakuntamme tahdosta

~ http://ilkkaluoma.blogspot.fi/2015/10/itsenaisyytemme-viimeinen-saie-on-... -

The End

Ilkka Luoma

"Sanat ovat vaillinaisuutta, mutta yritettävä on ~ kunnes kuvat aukeavat mieliin harmonisena jatkumona. Tajunnanvirta on ajallista vilinää sielun peilissä - silmissä, mutta jäikö yhteys ymmärrykseen ja mieleen saavuttamatta? ..."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ilkka Luoma
Seuraa 
Viestejä9318

.
233 lukijakommenttia aiheesta "Venäjä ja Saksa takuumiehinä eurooppalaisessa rauhankehityksessä!" - tämän linkin alta ~ http://www.hollilla.com/reader.php?action=thread&thread=1884263

- ORIG 25.01.2015

Ote tekstistä:

" ... Liittokansleri Gerhard Schröderin aikana tehtiin päätös Euroopan ”rauhanpiipusta” - kaasuputkiparista Venäjältä Saksaan, pitkin kansainvälisiä merenpohjia, jottei Ukraina tms. valtio pääse peukaloruuvailemaan kaasun läpijuoksutuksesta. Saksa tarvitsee Venäjän kaasua – nyt jo ruskohiilen käyttö on lisääntynyt kestämättömiin mittoihin – ydinvoimapäätösten vuoksi.

Pitäisikö nykyinen Saksan liittokansleri Angela Merkel saada vaihdetuksi enemmän ”schrödermäiseen” valtiojohtajaan, joka ymmärtää Venäjän ja Saksan kohtalonyhteydet historiasta? Itämeren kaasuputki on nähty Vladimir Putinin ja Schröderin yhteisenä merkkinä Euroopan tiestä.

Merkel lienee liian sinisilmäinen, USA-johdateltu ja pelkäävä näyttää Saksan voimaa eurooppalaisena ykkösenä – onhan se nyt jo EU:n maksumies ja voimakeskittymä -taloudessa. Pitäisikö Merkelin ymmärtää Venäjän mittaamattomat arot, raaka-aineet ja kuitenkin Euroopan suurimmat väestömäärät – yhtenä valtiona.

Schröder tiesi tarkasti, mitä merkitsi Euroopalle maailman historian totaalisin,

… verisin, tappavin ja kuluttavin sota Neuvostoliittoa kohtaan vuosina 1941-1945. Stalin juoksi kilpaa Berliiniin, voitti kilpajuoksun ja Eurooppa kahtiajaettiin – vaikka Saksan kolmas valtakunta yritti viimeisillään opastaa lännenmiehiä ymmärtämään 2] bolshevismin päämäärät ja pyrkimykset? ... "

.

Ilkka Luoma

"Sanat ovat vaillinaisuutta, mutta yritettävä on ~ kunnes kuvat aukeavat mieliin harmonisena jatkumona. Tajunnanvirta on ajallista vilinää sielun peilissä - silmissä, mutta jäikö yhteys ymmärrykseen ja mieleen saavuttamatta? ..."

PSYbuse
Seuraa 
Viestejä1365

Ei Eurooppa kykene yhdistymään kokonaisuudeksi. Fiksuin tilanne tulevaisuutta ajatellen olisi ollut Kalmarin unionin tyylinen pohjoismainen liittovaltio, joka olisi kehittänyt ydinpelotteen. Ruotsin tulevaisuuden näkymät eivät sitä vaihtoehtoa taida enää mahdollistaa.

Mielipiteeni voi muuttua, muttei se tosiasia, että olen oikeassa.
http://www.youtube.com/watch?v=1orMXD_Ijbs

Ilkka Luoma
Seuraa 
Viestejä9318

PSYbuse kirjoitti:
Ei Eurooppa kykene yhdistymään kokonaisuudeksi. Fiksuin tilanne tulevaisuutta ajatellen olisi ollut Kalmarin unionin tyylinen pohjoismainen liittovaltio, joka olisi kehittänyt ydinpelotteen. Ruotsin tulevaisuuden näkymät eivät sitä vaihtoehtoa taida enää mahdollistaa.

...

Venäjän ottaminen osaksi eurooppalaista perhettä, ratkaisee asian - olihan jokin aika sitten sitten saksalainen "schröderiläinen" kausi voimissaan, jolloin suhde Venäjään toimi erinomaisesti! 

Ilkka Luoma

"Sanat ovat vaillinaisuutta, mutta yritettävä on ~ kunnes kuvat aukeavat mieliin harmonisena jatkumona. Tajunnanvirta on ajallista vilinää sielun peilissä - silmissä, mutta jäikö yhteys ymmärrykseen ja mieleen saavuttamatta? ..."

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä11878

Ilkka Luoma kirjoitti:
PSYbuse kirjoitti:
Ei Eurooppa kykene yhdistymään kokonaisuudeksi. Fiksuin tilanne tulevaisuutta ajatellen olisi ollut Kalmarin unionin tyylinen pohjoismainen liittovaltio, joka olisi kehittänyt ydinpelotteen. Ruotsin tulevaisuuden näkymät eivät sitä vaihtoehtoa taida enää mahdollistaa.

...

Venäjän ottaminen osaksi eurooppalaista perhettä, ratkaisee asian - olihan jokin aika sitten sitten saksalainen "schröderiläinen" kausi voimissaan, jolloin suhde Venäjään toimi erinomaisesti! 


Harmi, että Venäjä pilasi tämän kehityskulun. Pääsy osaksi eurooppalaista perhettä ei onnistu hyökkäämällä eurooppalaisiin naapurimaihin tai ryhtymällä vaikkapa totaaliseen sotaan trolliarmeijoin tai propagandaa syytävin vientikonsultein sen enempää kuin rahoittamalla ja tukemalla antidemokraattisia äärijärjestöjä.

Ilkka Luoma
Seuraa 
Viestejä9318

Ab Surd Oy kirjoitti:
Vmp. Eurooppa ei jatku Uralille jos ei Suomi aluetta valloita. Se loppuu Vaalimaalle.

...

Aina Uralille ja Volgan mutkille saakka ... 

Ilkka Luoma

"Sanat ovat vaillinaisuutta, mutta yritettävä on ~ kunnes kuvat aukeavat mieliin harmonisena jatkumona. Tajunnanvirta on ajallista vilinää sielun peilissä - silmissä, mutta jäikö yhteys ymmärrykseen ja mieleen saavuttamatta? ..."

Putintin
Seuraa 
Viestejä42

Ilkka Luoma kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
Vmp. Eurooppa ei jatku Uralille jos ei Suomi aluetta valloita. Se loppuu Vaalimaalle.

...

Aina Uralille ja Volgan mutkille saakka ... 

Da da - Putin connect Europa. Putin tulla Eurooppa Tsar ja despotti

Ensin expansio Chetchenya, Moldova, Grusia, nyt Ukraine. Seuravaks Putin connect Belarus, Baltia ja sitte Suomi, Skandinavia. Yks kerralla - jos monta kerralla tule megatärviö. Silloin Putin kuin Saddam, oma kansa tappa.

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Ilkka Luoma kirjoitti:

Aina Uralille ja Volgan mutkille saakka ... 

Varmaan joku kahjo on tuommoistakin joskus keksinyt. Onneksi nyt Petrogradin trollipalatsi ei sijaitse Euroopassa.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Ilkka Luoma
Seuraa 
Viestejä9318

o_turunen kirjoitti:
Ilkka Luoma kirjoitti:

Aina Uralille ja Volgan mutkille saakka ... 

Varmaan joku kahjo on tuommoistakin joskus keksinyt. Onneksi nyt Petrogradin trollipalatsi ei sijaitse Euroopassa.

---

Täsmennetään:

"Eurooppa on maanosa, jota rajaavat Atlantin valtameri lännessä, Pohjoinen jäämeri pohjoisessa, Uralvuoret ja Uraljoki idässä, Kaspianmeri, Kaukasusvuoret ja Mustameri kaakossa sekä Välimeri etelässä. Eurooppa muodostaa Aasian kanssa laajan Euraasian mantereen, jonka läntisen viidenneksen se käsittää. Pinta-alaltaan (noin 10,3 miljoonaa neliökilometriä) Eurooppa on maailman toiseksi pienin maanosa, hieman suurempi kuin Oseania. Euroopassa asuu hieman yli 700 miljoonaa ihmistä, joten se on asukasluvultaan kolmanneksi suurin maanosa Aasian ja Afrikan jälkeen. Euroopassa on 51 valtiota"

~ https://fi.wikipedia.org/wiki/Eurooppa

Kuvaan liittyen:

Erilaisia käsityksiä Euroopan ja Aasian rajasta 1700–2000-luvuilta.
* A Don- ja Manytš-jokia pitkin
* B Donia pitkin Volgogradiin asti
* C Volgaa pitkin Volgogradista Samaraan
* D Donia pitkin Volgogradin ohi, siitä pohjoiseen Arkangeliin pysyen Volgan itäpuolella
* E Volgaa pitkin Samaran mutkaan asti, siitä luoteeseen Vienanjoelle ja Arkangeliin. (Christoph Weigel, Asia Vetus, 1719).
* F Volgaa pitkin Samaran mutkaan asti, siitä Irtyš- ja Ob-joelle. (Johann Baptist Homann, Recentissima Asiae Delineatio, 1730).
* G ja H Donia ja Volgaa pitki, sitten Ural-vuorten poikki
* I Kura-, Rioni- ja Aras-jokia pitkin.

.

Ilkka Luoma

"Sanat ovat vaillinaisuutta, mutta yritettävä on ~ kunnes kuvat aukeavat mieliin harmonisena jatkumona. Tajunnanvirta on ajallista vilinää sielun peilissä - silmissä, mutta jäikö yhteys ymmärrykseen ja mieleen saavuttamatta? ..."

jussipussi
Seuraa 
Viestejä52895

PSYbuse kirjoitti:
Ei Eurooppa kykene yhdistymään kokonaisuudeksi. Fiksuin tilanne tulevaisuutta ajatellen olisi ollut Kalmarin unionin tyylinen pohjoismainen liittovaltio, joka olisi kehittänyt ydinpelotteen. Ruotsin tulevaisuuden näkymät eivät sitä vaihtoehtoa taida enää mahdollistaa.
Rakennetaan Vihtiin ydinpelote?

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Ilkka Luoma kirjoitti:

Kuvaan liittyen:

.

Nyt vaan sattuu olemaan niin, että Euroopan itäreuna on Putlerin hallinnoiman Ryssänmaan länsireunalla. Saattaahan tuo taas muutta ja siirtyä kun Putler hyökkää Eurooppaan.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä11878

Ilkka Luoma kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
Vmp. Eurooppa ei jatku Uralille jos ei Suomi aluetta valloita. Se loppuu Vaalimaalle.

...

Aina Uralille ja Volgan mutkille saakka ... 

Ei, tuo on jo Ryslandiaa eli siis slaavilaisten roistolaumojen periferiaa. Eurooppa näissä asiayhteyksissä on poliittinen termi, ei maantieteellinen. Niiden rajat eivät ole yhtenevät. 

Reifengas
Seuraa 
Viestejä4112

Huumoria koko juttu!

Euroopan vahvuus on aina ollut siinä, että täällä nahistellaan keskenään.

Näin on muuallakin tehty,

vaikkapa intiaanit Amerikoissa.

Valitettavasti sinne meni eurooppalaisia.

Rinnan rikkahat ajavat,
käsityksin köyhät käyvät.

Tokkura
Seuraa 
Viestejä6855

Kukaan ei voita Saksaa ja Ranskaa Euroopan maapeällä, kunhan vaan nämä eivät tappele keskenään. Kukaan ei rupea edes yrittämään. Siinä mielessä erilaiset hikiset kireät "Euroopan puolustusliitot" ovat turhia.

Ilkka Luoma
Seuraa 
Viestejä9318

Reifengas kirjoitti:
Huumoria koko juttu!

Euroopan vahvuus on aina ollut siinä, että täällä nahistellaan keskenään.

Näin on muuallakin tehty,

vaikkapa intiaanit Amerikoissa.

Valitettavasti sinne meni eurooppalaisia.

...

Tuohon viimeiseen lauseeseen

"

Kolumbuksen eksyminen Isoille Antilleille 1400-luvun lopulla käynnisti globaalin talous- ja valtapoliittisen kilpajuoksun. Euroopan valtiot kamppailivat verissä päin valtamertentakaisten alueiden omistuksesta ja veivät niille tautejaan, tapojaan ja hallintoaan. ... "

~ https://journal.fi/tt/article/view/76506/37781  - (Tieteessä tapahtuu 6/2018)

Ilkka Luoma

"Sanat ovat vaillinaisuutta, mutta yritettävä on ~ kunnes kuvat aukeavat mieliin harmonisena jatkumona. Tajunnanvirta on ajallista vilinää sielun peilissä - silmissä, mutta jäikö yhteys ymmärrykseen ja mieleen saavuttamatta? ..."

jussipussi
Seuraa 
Viestejä52895

Ilkka Luoma kirjoitti:
[2]

Mitä kirjoitimme joitain aikoja sitten, kun pohdittiin eurooppalaista rauhaa ja sen vihollista -

Tästä sitä voi haarukoida.

"Ruotsin yleisradioyhtiö: Tukholman Kaknäs-torni suljettiin yleisöltä vieraan vallan lisääntyneen uhan takia

Aiemmin kuluvalla viikolla julkisen tiedonvälityksen kannalta keskeisen tornin sulkemisen syyksi kerrottiin muun muassa rakennuksen puutteellinen paloturvallisuus."

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005949617.html .

Potentiaalisia roistoja voi  etsiä tästä joukosta  ensimmäisenä.

"Sopimuksen myötä valtiot lupaavat myös lopettaa ”rauhan aikana tehtävät haitalliset kybertoimet, etenkin sellaiset jotka saattavat aiheuttaa tai aiheuttavat merkittävää, kohdistamatonta tai järjestelmällistä vahinkoa ihmisille”."

Sopimuksen allekirjoitti 50 valtiota, yli 150 yksityisen sektorin teknologiayhtiötä sekä 90 hyväntekeväisyysorganisaatiota. Myös Suomi allekirjoitti sopimuksen.

USA ja Australia eivät allekirjoittaneet sopimusta.

Isku on vakava, sillä Australia ja USA ovat kaksi viidestä Five Eyes -tarkkailuliittouman jäsenvaltiosta, jotka vahtivat internetiä kyberhyökkäysten varalta. Kolme muuta Five Eyesin jäsenmaata, Iso-Britannia, Kanada ja Uusi-Seelanti, allekirjoittivat sopimuksen.

Reuters kuitenkin sanoo, että neuvottelut USA:n saamiseksi sopimuksen piiriin jatkuvat yhä.

Myöskään Kiina, Venäjä, Pohjois-Korea, joilla kaikilla on aktiivinen kybervakoilu- ja kybersotaohjelma, eivät allekirjoittaneet sopimusta."

https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/ict/kyberturvasopimus-kerasi-50... .

Kansalaisten pitäisi herätä ko maissa jotka ovat kieltäytyneet allekirjoittamasta sopimusta. 

Ko maat ovat uhka kansalaisille.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat