Sivut

Kommentit (793)

matalaprofiili
Seuraa 
Viestejä489

PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:

Paljonko siis on kiertokulma antamani tehtävän tapauksessa?

Johan se käsiteltiin. Näytit saaneen saman tuloksen kuin minä.

????????????????

En ole esittänyt saamaani tulosta joten boldattua  voitaneen kutsua hätävalheeksi.

Haha. Mihinköhän tehtävään sitten mahdoit viitata? Luulin että puhuit siitä 24 asteen kiertokulmasta.

Viestissä 720, jota olet kommentoinut, oleva tehtävä
Wignerin rotaatiossa voidaan EST:n mukaan määrittää kiertokulma.

Siispä tehtävä liittyen täällä käsiteltyyn  tehtävään #1

Punaisen nopeus -vj ja vihreän vi.

Mikä on kiertokulman ß suuruus abs(ß) vihreän kehyksessä?

Jaa olit rakennellut uuden tehtävän. Tämä on oman argumentaationi kannalta täysin irrelevantti joten voidaan vaikka sinun mieliksesi olettaa että en osaa laskea tuota :)

Eusa kirjoitti:
Mitäpä mr Matalamieli sanoo siihen, että kun lasketaankin nopeuskomponenttien operaatio päinvastaisessa järjestyksessä, Wigner-kiertokulma peilautuu.

Wikiartikkelista löytyy vihjettä ja myös selitystä Thomas-prekessiolle, kuun koordinaatisto valitaan kiihdytyslinjan ja kappaleen massakeskipisteen suhteen.

The rotation is simply a "static" rotation and there is no relative rotational motion between the frames, there is relative translational motion in the boost. However, if the frames accelerate, then the rotated frame rotates with an angular velocity. This effect is known as the Thomas precession, and arises purely from the kinematics of successive Lorentz boosts.

Tuossa on kryptisesti mainittu Thomas-prekession aiheutuvan onnistuneesta Lorentz-puskusta. Onnistumisen ymmärrän liittyvän juurikin koordinaatistovalintaan kiihdytyksen suhteen ja silloin Thomas-prekessio on korjaus klassisen mekaniikan normaaliin prekessioon vuorovaikutuksessa ja kyseessä on siten kinetiikka.

https://arxiv.org/pdf/1508.00781

Tuossa erityisesti kappale 6.

Tämä olikin huomattavasti mielenkiintoisempi tilanne. Olin tuotaherkullista  kommutatiivisuus tilannetta hieman säästellyt mutta nyt kun kaivoit sen esille niin tutkitaampa.

Tuolle:

kun lasketaankin nopeuskomponenttien operaatio päinvastaisessa järjestyksessä, Wigner-kiertokulma peilautuu.

.

Tämähän pitäisi siis myös toistua luonnossa kun näitä ratkaisuja testataan.

Mitenkäs tuota Wigner-kiertokulman peilautumista voitaisiin testata luonnossa? Tuskin se nyt sentään on pseudotieteellinen konsepti jolle ei voitaisi testiä määrittää.

Miekka on pois tupesta ;)

Eusa
Seuraa 
Viestejä16182

matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:

Paljonko siis on kiertokulma antamani tehtävän tapauksessa?

Johan se käsiteltiin. Näytit saaneen saman tuloksen kuin minä.

????????????????

En ole esittänyt saamaani tulosta joten boldattua  voitaneen kutsua hätävalheeksi.

Haha. Mihinköhän tehtävään sitten mahdoit viitata? Luulin että puhuit siitä 24 asteen kiertokulmasta.

Viestissä 720, jota olet kommentoinut, oleva tehtävä
Wignerin rotaatiossa voidaan EST:n mukaan määrittää kiertokulma.

Siispä tehtävä liittyen täällä käsiteltyyn  tehtävään #1

Punaisen nopeus -vj ja vihreän vi.

Mikä on kiertokulman ß suuruus abs(ß) vihreän kehyksessä?

Jaa olit rakennellut uuden tehtävän. Tämä on oman argumentaationi kannalta täysin irrelevantti joten voidaan vaikka sinun mieliksesi olettaa että en osaa laskea tuota :)

Eusa kirjoitti:
Mitäpä mr Matalamieli sanoo siihen, että kun lasketaankin nopeuskomponenttien operaatio päinvastaisessa järjestyksessä, Wigner-kiertokulma peilautuu.

Wikiartikkelista löytyy vihjettä ja myös selitystä Thomas-prekessiolle, kuun koordinaatisto valitaan kiihdytyslinjan ja kappaleen massakeskipisteen suhteen.

The rotation is simply a "static" rotation and there is no relative rotational motion between the frames, there is relative translational motion in the boost. However, if the frames accelerate, then the rotated frame rotates with an angular velocity. This effect is known as the Thomas precession, and arises purely from the kinematics of successive Lorentz boosts.

Tuossa on kryptisesti mainittu Thomas-prekession aiheutuvan onnistuneesta Lorentz-puskusta. Onnistumisen ymmärrän liittyvän juurikin koordinaatistovalintaan kiihdytyksen suhteen ja silloin Thomas-prekessio on korjaus klassisen mekaniikan normaaliin prekessioon vuorovaikutuksessa ja kyseessä on siten kinetiikka.

https://arxiv.org/pdf/1508.00781

Tuossa erityisesti kappale 6.

Tämä olikin huomattavasti mielenkiintoisempi tilanne. Olin tuotaherkullista  kommutatiivisuus tilannetta hieman säästellyt mutta nyt kun kaivoit sen esille niin tutkitaampa.

Tuolle:

kun lasketaankin nopeuskomponenttien operaatio päinvastaisessa järjestyksessä, Wigner-kiertokulma peilautuu.

.

Tämähän pitäisi siis myös toistua luonnossa kun näitä ratkaisuja testataan.

Mitenkäs tuota Wigner-kiertokulman peilautumista voitaisiin testata luonnossa? Tuskin se nyt sentään on pseudotieteellinen konsepti jolle ei voitaisi testiä määrittää.


Tämä oli viimeinen testi sille, onko sinulla edellytyksiä erottaa kuvausta ja mittauksia. Wigner-kiertymää ei tietenkään voi mitata mitenkään, koska se ei ole todellinen mitattava ilmiö.

Vasta Thomas-prekessiossa se tulee kiertoliikkeessä mitattavaksi korjaukseksi johtuen vuorovaikutuskiihtyvyydestä samoin kuin Bellin paradoksissa alusten etäisyydet kasvavat kiihtyvyydessä.

Tämän trollin ruokkiminen loppui nyt sitten minunkin puolestani. Koitahan pärjäillä...

Hienorakennevakio vapausasteista: (1+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
matalaprofiili
Seuraa 
Viestejä489

Eusa kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:

Paljonko siis on kiertokulma antamani tehtävän tapauksessa?

Johan se käsiteltiin. Näytit saaneen saman tuloksen kuin minä.

????????????????

En ole esittänyt saamaani tulosta joten boldattua  voitaneen kutsua hätävalheeksi.

Haha. Mihinköhän tehtävään sitten mahdoit viitata? Luulin että puhuit siitä 24 asteen kiertokulmasta.

Viestissä 720, jota olet kommentoinut, oleva tehtävä
Wignerin rotaatiossa voidaan EST:n mukaan määrittää kiertokulma.

Siispä tehtävä liittyen täällä käsiteltyyn  tehtävään #1

Punaisen nopeus -vj ja vihreän vi.

Mikä on kiertokulman ß suuruus abs(ß) vihreän kehyksessä?

Jaa olit rakennellut uuden tehtävän. Tämä on oman argumentaationi kannalta täysin irrelevantti joten voidaan vaikka sinun mieliksesi olettaa että en osaa laskea tuota :)

Eusa kirjoitti:
Mitäpä mr Matalamieli sanoo siihen, että kun lasketaankin nopeuskomponenttien operaatio päinvastaisessa järjestyksessä, Wigner-kiertokulma peilautuu.

Wikiartikkelista löytyy vihjettä ja myös selitystä Thomas-prekessiolle, kuun koordinaatisto valitaan kiihdytyslinjan ja kappaleen massakeskipisteen suhteen.

The rotation is simply a "static" rotation and there is no relative rotational motion between the frames, there is relative translational motion in the boost. However, if the frames accelerate, then the rotated frame rotates with an angular velocity. This effect is known as the Thomas precession, and arises purely from the kinematics of successive Lorentz boosts.

Tuossa on kryptisesti mainittu Thomas-prekession aiheutuvan onnistuneesta Lorentz-puskusta. Onnistumisen ymmärrän liittyvän juurikin koordinaatistovalintaan kiihdytyksen suhteen ja silloin Thomas-prekessio on korjaus klassisen mekaniikan normaaliin prekessioon vuorovaikutuksessa ja kyseessä on siten kinetiikka.

https://arxiv.org/pdf/1508.00781

Tuossa erityisesti kappale 6.

Tämä olikin huomattavasti mielenkiintoisempi tilanne. Olin tuotaherkullista  kommutatiivisuus tilannetta hieman säästellyt mutta nyt kun kaivoit sen esille niin tutkitaampa.

Tuolle:

kun lasketaankin nopeuskomponenttien operaatio päinvastaisessa järjestyksessä, Wigner-kiertokulma peilautuu.

.

Tämähän pitäisi siis myös toistua luonnossa kun näitä ratkaisuja testataan.

Mitenkäs tuota Wigner-kiertokulman peilautumista voitaisiin testata luonnossa? Tuskin se nyt sentään on pseudotieteellinen konsepti jolle ei voitaisi testiä määrittää.


Tämä oli viimeinen testi sille, onko sinulla edellytyksiä erottaa kuvausta ja mittauksia. Wigner-kiertymää ei tietenkään voi mitata mitenkään, koska se ei ole todellinen mitattava ilmiö.

Vasta Thomas-prekessiossa se tulee kiertoliikkeessä mitattavaksi korjaukseksi johtuen vuorovaikutuskiihtyvyydestä samoin kuin Bellin paradoksissa alusten etäisyydet kasvavat kiihtyvyydessä.

Tämän trollin ruokkiminen loppui nyt sitten minunkin puolestani. Koitahan pärjäillä...

Kieltämättä taas naurattaa kovasti. Sinähän viritit itsellesi melkoisen ansan. Ja nyt vedit itsellesi virittämästäsi ansasta herneet nenään. =D

QS:n ratkaisussa #1 Wigner rotaatio täytyy tietenkin olla kokeellisesti mitattavissa. Siihen riittää se vihreän kehyksessä Phantom kameralla tuotettu kuvasarja siitä kun punainen muoto ohittaa vihreän.

Jos nyt välttämättä haluat roikkua kiinni tuossa lanseeraamassasi konseptissa "Thomas-prekessioiksi realisoitumisessa" niin voidaan toki puhua sitten vaikka siitä. Eli se ns. peilautunut Wigner rotaatio pitäisi myös saada kokeellisesti realisoitumaan Thomas-prekessioksi. Mitenkäs moinen koe suoritettaisiin? :)

Tietysti jos suu vaahdossa puhuit vain puppua niin sitten et tietysti osaa määrittää mitään koetta.

Miekka on pois tupesta ;)

PPo
Seuraa 
Viestejä13901

matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:

Paljonko siis on kiertokulma antamani tehtävän tapauksessa?

Johan se käsiteltiin. Näytit saaneen saman tuloksen kuin minä.

????????????????

En ole esittänyt saamaani tulosta joten boldattua  voitaneen kutsua hätävalheeksi.

Haha. Mihinköhän tehtävään sitten mahdoit viitata? Luulin että puhuit siitä 24 asteen kiertokulmasta.

Viestissä 720, jota olet kommentoinut, oleva tehtävä
Wignerin rotaatiossa voidaan EST:n mukaan määrittää kiertokulma.

Siispä tehtävä liittyen täällä käsiteltyyn  tehtävään #1

Punaisen nopeus -vj ja vihreän vi.

Mikä on kiertokulman ß suuruus abs(ß) vihreän kehyksessä?

Jaa olit rakennellut uuden tehtävän. Tämä on oman argumentaationi kannalta täysin irrelevantti joten voidaan vaikka sinun mieliksesi olettaa että en osaa laskea tuota :)

Tämä olikin huomattavasti mielenkiintoisempi tilanne. Olin tuotaherkullista  kommutatiivisuus tilannetta hieman säästellyt mutta nyt kun kaivoit sen esille niin tutkitaampa.

Tuolle:

kun lasketaankin nopeuskomponenttien operaatio päinvastaisessa järjestyksessä, Wigner-kiertokulma peilautuu.

.

Tämähän pitäisi siis myös toistua luonnossa kun näitä ratkaisuja testataan.

Mitenkäs tuota Wigner-kiertokulman peilautumista voitaisiin testata luonnossa? Tuskin se nyt sentään on pseudotieteellinen konsepti jolle ei voitaisi testiä määrittää.

Pubista tulleena totean, että et osaa  boldatun mukaan ratkaista edes esittämääni yksinkertaisa ongelmaa.

Miksi jatkaa?

matalaprofiili
Seuraa 
Viestejä489

PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:

Paljonko siis on kiertokulma antamani tehtävän tapauksessa?

Johan se käsiteltiin. Näytit saaneen saman tuloksen kuin minä.

????????????????

En ole esittänyt saamaani tulosta joten boldattua  voitaneen kutsua hätävalheeksi.

Haha. Mihinköhän tehtävään sitten mahdoit viitata? Luulin että puhuit siitä 24 asteen kiertokulmasta.

Viestissä 720, jota olet kommentoinut, oleva tehtävä
Wignerin rotaatiossa voidaan EST:n mukaan määrittää kiertokulma.

Siispä tehtävä liittyen täällä käsiteltyyn  tehtävään #1

Punaisen nopeus -vj ja vihreän vi.

Mikä on kiertokulman ß suuruus abs(ß) vihreän kehyksessä?

Jaa olit rakennellut uuden tehtävän. Tämä on oman argumentaationi kannalta täysin irrelevantti joten voidaan vaikka sinun mieliksesi olettaa että en osaa laskea tuota :)

Tämä olikin huomattavasti mielenkiintoisempi tilanne. Olin tuotaherkullista  kommutatiivisuus tilannetta hieman säästellyt mutta nyt kun kaivoit sen esille niin tutkitaampa.

Tuolle:

kun lasketaankin nopeuskomponenttien operaatio päinvastaisessa järjestyksessä, Wigner-kiertokulma peilautuu.

.

Tämähän pitäisi siis myös toistua luonnossa kun näitä ratkaisuja testataan.

Mitenkäs tuota Wigner-kiertokulman peilautumista voitaisiin testata luonnossa? Tuskin se nyt sentään on pseudotieteellinen konsepti jolle ei voitaisi testiä määrittää.

Pubista tulleena totean, että et osaa  boldatun mukaan ratkaista edes esittämääni yksinkertaisa ongelmaa.

Miksi jatkaa?


Niin sen esittämäsi yksinkertaisen ongelman kanssahan nimenomaan ei jatkettu. Kysymyksesi on siis hieman absurdi.
Sinuna pitäisin hieman isompana ongelmana tuota Eusan kantaa että Wigner rotaatio ei olisikaan kokeellisesti mitattavissa. Mitä mieltä itse olet, onko Wigner rotaatio siis jotain pseudotieteily-höpöhöpöä mitä ei voida luonnossa mitata?

Miekka on pois tupesta ;)

PPo
Seuraa 
Viestejä13901

matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:

Paljonko siis on kiertokulma antamani tehtävän tapauksessa?

Johan se käsiteltiin. Näytit saaneen saman tuloksen kuin minä.

????????????????

En ole esittänyt saamaani tulosta joten boldattua  voitaneen kutsua hätävalheeksi.

Haha. Mihinköhän tehtävään sitten mahdoit viitata? Luulin että puhuit siitä 24 asteen kiertokulmasta.

Viestissä 720, jota olet kommentoinut, oleva tehtävä
Wignerin rotaatiossa voidaan EST:n mukaan määrittää kiertokulma.

Siispä tehtävä liittyen täällä käsiteltyyn  tehtävään #1

Punaisen nopeus -vj ja vihreän vi.

Mikä on kiertokulman ß suuruus abs(ß) vihreän kehyksessä?

Jaa olit rakennellut uuden tehtävän. Tämä on oman argumentaationi kannalta täysin irrelevantti joten voidaan vaikka sinun mieliksesi olettaa että en osaa laskea tuota :)

Tämä olikin huomattavasti mielenkiintoisempi tilanne. Olin tuotaherkullista  kommutatiivisuus tilannetta hieman säästellyt mutta nyt kun kaivoit sen esille niin tutkitaampa.

Tuolle:

kun lasketaankin nopeuskomponenttien operaatio päinvastaisessa järjestyksessä, Wigner-kiertokulma peilautuu.

.

Tämähän pitäisi siis myös toistua luonnossa kun näitä ratkaisuja testataan.

Mitenkäs tuota Wigner-kiertokulman peilautumista voitaisiin testata luonnossa? Tuskin se nyt sentään on pseudotieteellinen konsepti jolle ei voitaisi testiä määrittää.

Pubista tulleena totean, että et osaa  boldatun mukaan ratkaista edes esittämääni yksinkertaisa ongelmaa.

Miksi jatkaa?


Niin sen esittämäsi yksinkertaisen ongelman kanssahan nimenomaan ei jatkettu. Kysymyksesi on siis hieman absurdi.
Sinuna pitäisin hieman isompana ongelmana tuota Eusan kantaa että Wigner rotaatio ei olisikaan kokeellisesti mitattavissa. Mitä mieltä itse olet, onko Wigner rotaatio siis jotain pseudotieteily-höpöhöpöä mitä ei voida luonnossa mitata?
Eihän pituuskontraktiostakaan ole ( vielä) suoria mittauksia ja luulen, että Wigder-rotaation suora mittaus on astetta haastavampi.

Toisaalta mitä iloa sinulla olisi mittaustuloksista, kun sinulla ei ole mitään mihin verrata_-)

matalaprofiili
Seuraa 
Viestejä489

PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:

Paljonko siis on kiertokulma antamani tehtävän tapauksessa?

Johan se käsiteltiin. Näytit saaneen saman tuloksen kuin minä.

????????????????

En ole esittänyt saamaani tulosta joten boldattua  voitaneen kutsua hätävalheeksi.

Haha. Mihinköhän tehtävään sitten mahdoit viitata? Luulin että puhuit siitä 24 asteen kiertokulmasta.

Viestissä 720, jota olet kommentoinut, oleva tehtävä
Wignerin rotaatiossa voidaan EST:n mukaan määrittää kiertokulma.

Siispä tehtävä liittyen täällä käsiteltyyn  tehtävään #1

Punaisen nopeus -vj ja vihreän vi.

Mikä on kiertokulman ß suuruus abs(ß) vihreän kehyksessä?

Jaa olit rakennellut uuden tehtävän. Tämä on oman argumentaationi kannalta täysin irrelevantti joten voidaan vaikka sinun mieliksesi olettaa että en osaa laskea tuota :)

Tämä olikin huomattavasti mielenkiintoisempi tilanne. Olin tuotaherkullista  kommutatiivisuus tilannetta hieman säästellyt mutta nyt kun kaivoit sen esille niin tutkitaampa.

Tuolle:

kun lasketaankin nopeuskomponenttien operaatio päinvastaisessa järjestyksessä, Wigner-kiertokulma peilautuu.

.

Tämähän pitäisi siis myös toistua luonnossa kun näitä ratkaisuja testataan.

Mitenkäs tuota Wigner-kiertokulman peilautumista voitaisiin testata luonnossa? Tuskin se nyt sentään on pseudotieteellinen konsepti jolle ei voitaisi testiä määrittää.

Pubista tulleena totean, että et osaa  boldatun mukaan ratkaista edes esittämääni yksinkertaisa ongelmaa.

Miksi jatkaa?


Niin sen esittämäsi yksinkertaisen ongelman kanssahan nimenomaan ei jatkettu. Kysymyksesi on siis hieman absurdi.
Sinuna pitäisin hieman isompana ongelmana tuota Eusan kantaa että Wigner rotaatio ei olisikaan kokeellisesti mitattavissa. Mitä mieltä itse olet, onko Wigner rotaatio siis jotain pseudotieteily-höpöhöpöä mitä ei voida luonnossa mitata?
Eihän pituuskontraktiostakaan ole ( vielä) suoria mittauksia ja luulen, että Wigder-rotaation suora mittaus on astetta haastavampi.

Toisaalta mitä iloa sinulla olisi mittaustuloksista, kun sinulla ei ole mitään mihin verrata_-)

Lorentz kontraktiota varten on helppo määrittää testi. Wigner rotaation testaamista varten ei näköjään voida määrittää testiä. Jos näin on niin haudassa makaavan EST arkun päälle voidaan alkaa lappaamaan hiekkaa.

Osaako joku määrittää mitä pitäisi tehdä Wigner rotaation testaamiseksi (mukaan lukien kiertokulman peilautuminen)?

Miekka on pois tupesta ;)

PPo
Seuraa 
Viestejä13901

matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:

Paljonko siis on kiertokulma antamani tehtävän tapauksessa?

Johan se käsiteltiin. Näytit saaneen saman tuloksen kuin minä.

????????????????

En ole esittänyt saamaani tulosta joten boldattua  voitaneen kutsua hätävalheeksi.

Haha. Mihinköhän tehtävään sitten mahdoit viitata? Luulin että puhuit siitä 24 asteen kiertokulmasta.

Viestissä 720, jota olet kommentoinut, oleva tehtävä
Wignerin rotaatiossa voidaan EST:n mukaan määrittää kiertokulma.

Siispä tehtävä liittyen täällä käsiteltyyn  tehtävään #1

Punaisen nopeus -vj ja vihreän vi.

Mikä on kiertokulman ß suuruus abs(ß) vihreän kehyksessä?

Jaa olit rakennellut uuden tehtävän. Tämä on oman argumentaationi kannalta täysin irrelevantti joten voidaan vaikka sinun mieliksesi olettaa että en osaa laskea tuota :)

Tämä olikin huomattavasti mielenkiintoisempi tilanne. Olin tuotaherkullista  kommutatiivisuus tilannetta hieman säästellyt mutta nyt kun kaivoit sen esille niin tutkitaampa.

Tuolle:

kun lasketaankin nopeuskomponenttien operaatio päinvastaisessa järjestyksessä, Wigner-kiertokulma peilautuu.

.

Tämähän pitäisi siis myös toistua luonnossa kun näitä ratkaisuja testataan.

Mitenkäs tuota Wigner-kiertokulman peilautumista voitaisiin testata luonnossa? Tuskin se nyt sentään on pseudotieteellinen konsepti jolle ei voitaisi testiä määrittää.

Pubista tulleena totean, että et osaa  boldatun mukaan ratkaista edes esittämääni yksinkertaisa ongelmaa.

Miksi jatkaa?


Niin sen esittämäsi yksinkertaisen ongelman kanssahan nimenomaan ei jatkettu. Kysymyksesi on siis hieman absurdi.
Sinuna pitäisin hieman isompana ongelmana tuota Eusan kantaa että Wigner rotaatio ei olisikaan kokeellisesti mitattavissa. Mitä mieltä itse olet, onko Wigner rotaatio siis jotain pseudotieteily-höpöhöpöä mitä ei voida luonnossa mitata?
Eihän pituuskontraktiostakaan ole ( vielä) suoria mittauksia ja luulen, että Wigder-rotaation suora mittaus on astetta haastavampi.

Toisaalta mitä iloa sinulla olisi mittaustuloksista, kun sinulla ei ole mitään mihin verrata_-)

Lorentz kontraktiota varten on helppo määrittää testi. Wigner rotaation testaamista varten ei näköjään voida määrittää testiä. Jos näin on niin haudassa makaavan EST arkun päälle voidaan alkaa lappaamaan hiekkaa.

Osaako joku määrittää mitä pitäisi tehdä Wigner rotaation testaamiseksi (mukaan lukien kiertokulman peilautuminen)?

??????????

Pituuskontraktion määrittämiseksi riittää mitata kahden pisteen paikka samanaikaisesti. 

Jos tiedetään kahden pisteen paikka, niin kiertokuma voidaan mitata tai laskea.

Toisin sanoen, mikäli pituuskontraktion suora mittaus onnistuu, saadaan kiertokulma bonuksena.

matalaprofiili
Seuraa 
Viestejä489

PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:

Paljonko siis on kiertokulma antamani tehtävän tapauksessa?

Johan se käsiteltiin. Näytit saaneen saman tuloksen kuin minä.

????????????????

En ole esittänyt saamaani tulosta joten boldattua  voitaneen kutsua hätävalheeksi.

Haha. Mihinköhän tehtävään sitten mahdoit viitata? Luulin että puhuit siitä 24 asteen kiertokulmasta.

Viestissä 720, jota olet kommentoinut, oleva tehtävä
Wignerin rotaatiossa voidaan EST:n mukaan määrittää kiertokulma.

Siispä tehtävä liittyen täällä käsiteltyyn  tehtävään #1

Punaisen nopeus -vj ja vihreän vi.

Mikä on kiertokulman ß suuruus abs(ß) vihreän kehyksessä?

Jaa olit rakennellut uuden tehtävän. Tämä on oman argumentaationi kannalta täysin irrelevantti joten voidaan vaikka sinun mieliksesi olettaa että en osaa laskea tuota :)

Tämä olikin huomattavasti mielenkiintoisempi tilanne. Olin tuotaherkullista  kommutatiivisuus tilannetta hieman säästellyt mutta nyt kun kaivoit sen esille niin tutkitaampa.

Tuolle:

kun lasketaankin nopeuskomponenttien operaatio päinvastaisessa järjestyksessä, Wigner-kiertokulma peilautuu.

.

Tämähän pitäisi siis myös toistua luonnossa kun näitä ratkaisuja testataan.

Mitenkäs tuota Wigner-kiertokulman peilautumista voitaisiin testata luonnossa? Tuskin se nyt sentään on pseudotieteellinen konsepti jolle ei voitaisi testiä määrittää.

Pubista tulleena totean, että et osaa  boldatun mukaan ratkaista edes esittämääni yksinkertaisa ongelmaa.

Miksi jatkaa?


Niin sen esittämäsi yksinkertaisen ongelman kanssahan nimenomaan ei jatkettu. Kysymyksesi on siis hieman absurdi.
Sinuna pitäisin hieman isompana ongelmana tuota Eusan kantaa että Wigner rotaatio ei olisikaan kokeellisesti mitattavissa. Mitä mieltä itse olet, onko Wigner rotaatio siis jotain pseudotieteily-höpöhöpöä mitä ei voida luonnossa mitata?
Eihän pituuskontraktiostakaan ole ( vielä) suoria mittauksia ja luulen, että Wigder-rotaation suora mittaus on astetta haastavampi.

Toisaalta mitä iloa sinulla olisi mittaustuloksista, kun sinulla ei ole mitään mihin verrata_-)

Lorentz kontraktiota varten on helppo määrittää testi. Wigner rotaation testaamista varten ei näköjään voida määrittää testiä. Jos näin on niin haudassa makaavan EST arkun päälle voidaan alkaa lappaamaan hiekkaa.

Osaako joku määrittää mitä pitäisi tehdä Wigner rotaation testaamiseksi (mukaan lukien kiertokulman peilautuminen)?

??????????

Pituuskontraktion määrittämiseksi riittää mitata kahden pisteen paikka samanaikaisesti. 

Jos tiedetään kahden pisteen paikka, niin kiertokuma voidaan mitata tai laskea.

Toisin sanoen, mikäli pituuskontraktion suora mittaus onnistuu, saadaan kiertokulma bonuksena.

No näin minäkin asian näkisin. Kun räpsytetään niitä kuvia ohitustilanteesta niin siitä se pitäisi nimenomaan pystyä mittaamaan. Käsittääkseni sen pitäisi kyllä olla tehtävissä.

Entäs tuo kiertokulman peilautuminen?

Miekka on pois tupesta ;)

H.O.H
Seuraa 
Viestejä2100

PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:

Paljonko siis on kiertokulma antamani tehtävän tapauksessa?

Johan se käsiteltiin. Näytit saaneen saman tuloksen kuin minä.

????????????????

En ole esittänyt saamaani tulosta joten boldattua  voitaneen kutsua hätävalheeksi.

Haha. Mihinköhän tehtävään sitten mahdoit viitata? Luulin että puhuit siitä 24 asteen kiertokulmasta.

Viestissä 720, jota olet kommentoinut, oleva tehtävä
Wignerin rotaatiossa voidaan EST:n mukaan määrittää kiertokulma.

Siispä tehtävä liittyen täällä käsiteltyyn  tehtävään #1

Punaisen nopeus -vj ja vihreän vi.

Mikä on kiertokulman ß suuruus abs(ß) vihreän kehyksessä?

Jaa olit rakennellut uuden tehtävän. Tämä on oman argumentaationi kannalta täysin irrelevantti joten voidaan vaikka sinun mieliksesi olettaa että en osaa laskea tuota :)

Tämä olikin huomattavasti mielenkiintoisempi tilanne. Olin tuotaherkullista  kommutatiivisuus tilannetta hieman säästellyt mutta nyt kun kaivoit sen esille niin tutkitaampa.

Tuolle:

kun lasketaankin nopeuskomponenttien operaatio päinvastaisessa järjestyksessä, Wigner-kiertokulma peilautuu.

.

Tämähän pitäisi siis myös toistua luonnossa kun näitä ratkaisuja testataan.

Mitenkäs tuota Wigner-kiertokulman peilautumista voitaisiin testata luonnossa? Tuskin se nyt sentään on pseudotieteellinen konsepti jolle ei voitaisi testiä määrittää.

Pubista tulleena totean, että et osaa  boldatun mukaan ratkaista edes esittämääni yksinkertaisa ongelmaa.

Miksi jatkaa?


Niin sen esittämäsi yksinkertaisen ongelman kanssahan nimenomaan ei jatkettu. Kysymyksesi on siis hieman absurdi.
Sinuna pitäisin hieman isompana ongelmana tuota Eusan kantaa että Wigner rotaatio ei olisikaan kokeellisesti mitattavissa. Mitä mieltä itse olet, onko Wigner rotaatio siis jotain pseudotieteily-höpöhöpöä mitä ei voida luonnossa mitata?
Eihän pituuskontraktiostakaan ole ( vielä) suoria mittauksia ja luulen, että Wigder-rotaation suora mittaus on astetta haastavampi.

Toisaalta mitä iloa sinulla olisi mittaustuloksista, kun sinulla ei ole mitään mihin verrata_-)

Se,  ettei  pituuskontraktiostakaan  ole  mitään  mittaustulosta  olemassa  ei  haittaa  Einstein - Uskovaisia  sillä  heille  riittää  mitä  heidän  JUMALANSA  on  kerran  lausunut.

PPo
Seuraa 
Viestejä13901

matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:

Paljonko siis on kiertokulma antamani tehtävän tapauksessa?

Johan se käsiteltiin. Näytit saaneen saman tuloksen kuin minä.

????????????????

En ole esittänyt saamaani tulosta joten boldattua  voitaneen kutsua hätävalheeksi.

Haha. Mihinköhän tehtävään sitten mahdoit viitata? Luulin että puhuit siitä 24 asteen kiertokulmasta.

Viestissä 720, jota olet kommentoinut, oleva tehtävä
Wignerin rotaatiossa voidaan EST:n mukaan määrittää kiertokulma.

Siispä tehtävä liittyen täällä käsiteltyyn  tehtävään #1

Punaisen nopeus -vj ja vihreän vi.

Mikä on kiertokulman ß suuruus abs(ß) vihreän kehyksessä?

Jaa olit rakennellut uuden tehtävän. Tämä on oman argumentaationi kannalta täysin irrelevantti joten voidaan vaikka sinun mieliksesi olettaa että en osaa laskea tuota :)

Tämä olikin huomattavasti mielenkiintoisempi tilanne. Olin tuotaherkullista  kommutatiivisuus tilannetta hieman säästellyt mutta nyt kun kaivoit sen esille niin tutkitaampa.

Tuolle:

kun lasketaankin nopeuskomponenttien operaatio päinvastaisessa järjestyksessä, Wigner-kiertokulma peilautuu.

.

Tämähän pitäisi siis myös toistua luonnossa kun näitä ratkaisuja testataan.

Mitenkäs tuota Wigner-kiertokulman peilautumista voitaisiin testata luonnossa? Tuskin se nyt sentään on pseudotieteellinen konsepti jolle ei voitaisi testiä määrittää.

Pubista tulleena totean, että et osaa  boldatun mukaan ratkaista edes esittämääni yksinkertaisa ongelmaa.

Miksi jatkaa?


Niin sen esittämäsi yksinkertaisen ongelman kanssahan nimenomaan ei jatkettu. Kysymyksesi on siis hieman absurdi.
Sinuna pitäisin hieman isompana ongelmana tuota Eusan kantaa että Wigner rotaatio ei olisikaan kokeellisesti mitattavissa. Mitä mieltä itse olet, onko Wigner rotaatio siis jotain pseudotieteily-höpöhöpöä mitä ei voida luonnossa mitata?
Eihän pituuskontraktiostakaan ole ( vielä) suoria mittauksia ja luulen, että Wigder-rotaation suora mittaus on astetta haastavampi.

Toisaalta mitä iloa sinulla olisi mittaustuloksista, kun sinulla ei ole mitään mihin verrata_-)

Lorentz kontraktiota varten on helppo määrittää testi. Wigner rotaation testaamista varten ei näköjään voida määrittää testiä. Jos näin on niin haudassa makaavan EST arkun päälle voidaan alkaa lappaamaan hiekkaa.

Osaako joku määrittää mitä pitäisi tehdä Wigner rotaation testaamiseksi (mukaan lukien kiertokulman peilautuminen)?

??????????

Pituuskontraktion määrittämiseksi riittää mitata kahden pisteen paikka samanaikaisesti. 

Jos tiedetään kahden pisteen paikka, niin kiertokuma voidaan mitata tai laskea.

Toisin sanoen, mikäli pituuskontraktion suora mittaus onnistuu, saadaan kiertokulma bonuksena.

No näin minäkin asian näkisin. Kun räpsytetään niitä kuvia ohitustilanteesta niin siitä se pitäisi nimenomaan pystyä mittaamaan. Käsittääkseni sen pitäisi kyllä olla tehtävissä.

Entäs tuo kiertokulman peilautuminen?

?????

En ymmärrä, mitä tarkoitat kiertokulman peilautumisella, kun tutkitaan punaisen kiertoa vihreän kehyksessä. 

Eusa
Seuraa 
Viestejä16182

PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:

Paljonko siis on kiertokulma antamani tehtävän tapauksessa?

Johan se käsiteltiin. Näytit saaneen saman tuloksen kuin minä.

????????????????

En ole esittänyt saamaani tulosta joten boldattua  voitaneen kutsua hätävalheeksi.

Haha. Mihinköhän tehtävään sitten mahdoit viitata? Luulin että puhuit siitä 24 asteen kiertokulmasta.

Viestissä 720, jota olet kommentoinut, oleva tehtävä
Wignerin rotaatiossa voidaan EST:n mukaan määrittää kiertokulma.

Siispä tehtävä liittyen täällä käsiteltyyn  tehtävään #1

Punaisen nopeus -vj ja vihreän vi.

Mikä on kiertokulman ß suuruus abs(ß) vihreän kehyksessä?

Jaa olit rakennellut uuden tehtävän. Tämä on oman argumentaationi kannalta täysin irrelevantti joten voidaan vaikka sinun mieliksesi olettaa että en osaa laskea tuota :)

Tämä olikin huomattavasti mielenkiintoisempi tilanne. Olin tuotaherkullista  kommutatiivisuus tilannetta hieman säästellyt mutta nyt kun kaivoit sen esille niin tutkitaampa.

Tuolle:

kun lasketaankin nopeuskomponenttien operaatio päinvastaisessa järjestyksessä, Wigner-kiertokulma peilautuu.

.

Tämähän pitäisi siis myös toistua luonnossa kun näitä ratkaisuja testataan.

Mitenkäs tuota Wigner-kiertokulman peilautumista voitaisiin testata luonnossa? Tuskin se nyt sentään on pseudotieteellinen konsepti jolle ei voitaisi testiä määrittää.

Pubista tulleena totean, että et osaa  boldatun mukaan ratkaista edes esittämääni yksinkertaisa ongelmaa.

Miksi jatkaa?


Niin sen esittämäsi yksinkertaisen ongelman kanssahan nimenomaan ei jatkettu. Kysymyksesi on siis hieman absurdi.
Sinuna pitäisin hieman isompana ongelmana tuota Eusan kantaa että Wigner rotaatio ei olisikaan kokeellisesti mitattavissa. Mitä mieltä itse olet, onko Wigner rotaatio siis jotain pseudotieteily-höpöhöpöä mitä ei voida luonnossa mitata?
Eihän pituuskontraktiostakaan ole ( vielä) suoria mittauksia ja luulen, että Wigder-rotaation suora mittaus on astetta haastavampi.

Toisaalta mitä iloa sinulla olisi mittaustuloksista, kun sinulla ei ole mitään mihin verrata_-)

Lorentz kontraktiota varten on helppo määrittää testi. Wigner rotaation testaamista varten ei näköjään voida määrittää testiä. Jos näin on niin haudassa makaavan EST arkun päälle voidaan alkaa lappaamaan hiekkaa.

Osaako joku määrittää mitä pitäisi tehdä Wigner rotaation testaamiseksi (mukaan lukien kiertokulman peilautuminen)?

??????????

Pituuskontraktion määrittämiseksi riittää mitata kahden pisteen paikka samanaikaisesti. 

Jos tiedetään kahden pisteen paikka, niin kiertokuma voidaan mitata tai laskea.

Toisin sanoen, mikäli pituuskontraktion suora mittaus onnistuu, saadaan kiertokulma bonuksena.

No näin minäkin asian näkisin. Kun räpsytetään niitä kuvia ohitustilanteesta niin siitä se pitäisi nimenomaan pystyä mittaamaan. Käsittääkseni sen pitäisi kyllä olla tehtävissä.

Entäs tuo kiertokulman peilautuminen?

?????

En ymmärrä, mitä tarkoitat kiertokulman peilautumisella, kun tutkitaan punaisen kiertoa vihreän kehyksessä. 

Tarkoittanee sitä mihin minä viittasin eli että kun x- ja y-akselit vaihdetaan, kiertymä peilautuu. Koska kiertymä on kinematiikkaa, on se riippuvainen kuvausvalinnoista.

Hienorakennevakio vapausasteista: (1+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹

matalaprofiili
Seuraa 
Viestejä489

Eusa kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:

Paljonko siis on kiertokulma antamani tehtävän tapauksessa?

Johan se käsiteltiin. Näytit saaneen saman tuloksen kuin minä.

????????????????

En ole esittänyt saamaani tulosta joten boldattua  voitaneen kutsua hätävalheeksi.

Haha. Mihinköhän tehtävään sitten mahdoit viitata? Luulin että puhuit siitä 24 asteen kiertokulmasta.

Viestissä 720, jota olet kommentoinut, oleva tehtävä
Wignerin rotaatiossa voidaan EST:n mukaan määrittää kiertokulma.

Siispä tehtävä liittyen täällä käsiteltyyn  tehtävään #1

Punaisen nopeus -vj ja vihreän vi.

Mikä on kiertokulman ß suuruus abs(ß) vihreän kehyksessä?

Jaa olit rakennellut uuden tehtävän. Tämä on oman argumentaationi kannalta täysin irrelevantti joten voidaan vaikka sinun mieliksesi olettaa että en osaa laskea tuota :)

Tämä olikin huomattavasti mielenkiintoisempi tilanne. Olin tuotaherkullista  kommutatiivisuus tilannetta hieman säästellyt mutta nyt kun kaivoit sen esille niin tutkitaampa.

Tuolle:

kun lasketaankin nopeuskomponenttien operaatio päinvastaisessa järjestyksessä, Wigner-kiertokulma peilautuu.

.

Tämähän pitäisi siis myös toistua luonnossa kun näitä ratkaisuja testataan.

Mitenkäs tuota Wigner-kiertokulman peilautumista voitaisiin testata luonnossa? Tuskin se nyt sentään on pseudotieteellinen konsepti jolle ei voitaisi testiä määrittää.

Pubista tulleena totean, että et osaa  boldatun mukaan ratkaista edes esittämääni yksinkertaisa ongelmaa.

Miksi jatkaa?


Niin sen esittämäsi yksinkertaisen ongelman kanssahan nimenomaan ei jatkettu. Kysymyksesi on siis hieman absurdi.
Sinuna pitäisin hieman isompana ongelmana tuota Eusan kantaa että Wigner rotaatio ei olisikaan kokeellisesti mitattavissa. Mitä mieltä itse olet, onko Wigner rotaatio siis jotain pseudotieteily-höpöhöpöä mitä ei voida luonnossa mitata?
Eihän pituuskontraktiostakaan ole ( vielä) suoria mittauksia ja luulen, että Wigder-rotaation suora mittaus on astetta haastavampi.

Toisaalta mitä iloa sinulla olisi mittaustuloksista, kun sinulla ei ole mitään mihin verrata_-)

Lorentz kontraktiota varten on helppo määrittää testi. Wigner rotaation testaamista varten ei näköjään voida määrittää testiä. Jos näin on niin haudassa makaavan EST arkun päälle voidaan alkaa lappaamaan hiekkaa.

Osaako joku määrittää mitä pitäisi tehdä Wigner rotaation testaamiseksi (mukaan lukien kiertokulman peilautuminen)?

??????????

Pituuskontraktion määrittämiseksi riittää mitata kahden pisteen paikka samanaikaisesti. 

Jos tiedetään kahden pisteen paikka, niin kiertokuma voidaan mitata tai laskea.

Toisin sanoen, mikäli pituuskontraktion suora mittaus onnistuu, saadaan kiertokulma bonuksena.

No näin minäkin asian näkisin. Kun räpsytetään niitä kuvia ohitustilanteesta niin siitä se pitäisi nimenomaan pystyä mittaamaan. Käsittääkseni sen pitäisi kyllä olla tehtävissä.

Entäs tuo kiertokulman peilautuminen?

?????

En ymmärrä, mitä tarkoitat kiertokulman peilautumisella, kun tutkitaan punaisen kiertoa vihreän kehyksessä. 

Tarkoittanee sitä mihin minä viittasin eli että kun x- ja y-akselit vaihdetaan, kiertymä peilautuu. Koska kiertymä on kinematiikkaa, on se riippuvainen kuvausvalinnoista.

Juuri tähän viittasin. Kuinka yleensä voidaan edes päättää akselien suunnat? Pitäisi siis olla joku syy valita akselit siten kuin ne valitaan laskennassa, jos kerran valinta vaikuttaa tulokseen.

Miekka on pois tupesta ;)

PPo
Seuraa 
Viestejä13901

matalaprofiili kirjoitti:
Eusa kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:

Paljonko siis on kiertokulma antamani tehtävän tapauksessa?

Johan se käsiteltiin. Näytit saaneen saman tuloksen kuin minä.

????????????????

En ole esittänyt saamaani tulosta joten boldattua  voitaneen kutsua hätävalheeksi.

Haha. Mihinköhän tehtävään sitten mahdoit viitata? Luulin että puhuit siitä 24 asteen kiertokulmasta.

Viestissä 720, jota olet kommentoinut, oleva tehtävä
Wignerin rotaatiossa voidaan EST:n mukaan määrittää kiertokulma.

Siispä tehtävä liittyen täällä käsiteltyyn  tehtävään #1

Punaisen nopeus -vj ja vihreän vi.

Mikä on kiertokulman ß suuruus abs(ß) vihreän kehyksessä?

Jaa olit rakennellut uuden tehtävän. Tämä on oman argumentaationi kannalta täysin irrelevantti joten voidaan vaikka sinun mieliksesi olettaa että en osaa laskea tuota :)

Tämä olikin huomattavasti mielenkiintoisempi tilanne. Olin tuotaherkullista  kommutatiivisuus tilannetta hieman säästellyt mutta nyt kun kaivoit sen esille niin tutkitaampa.

Tuolle:

kun lasketaankin nopeuskomponenttien operaatio päinvastaisessa järjestyksessä, Wigner-kiertokulma peilautuu.

.

Tämähän pitäisi siis myös toistua luonnossa kun näitä ratkaisuja testataan.

Mitenkäs tuota Wigner-kiertokulman peilautumista voitaisiin testata luonnossa? Tuskin se nyt sentään on pseudotieteellinen konsepti jolle ei voitaisi testiä määrittää.

Pubista tulleena totean, että et osaa  boldatun mukaan ratkaista edes esittämääni yksinkertaisa ongelmaa.

Miksi jatkaa?


Niin sen esittämäsi yksinkertaisen ongelman kanssahan nimenomaan ei jatkettu. Kysymyksesi on siis hieman absurdi.
Sinuna pitäisin hieman isompana ongelmana tuota Eusan kantaa että Wigner rotaatio ei olisikaan kokeellisesti mitattavissa. Mitä mieltä itse olet, onko Wigner rotaatio siis jotain pseudotieteily-höpöhöpöä mitä ei voida luonnossa mitata?
Eihän pituuskontraktiostakaan ole ( vielä) suoria mittauksia ja luulen, että Wigder-rotaation suora mittaus on astetta haastavampi.

Toisaalta mitä iloa sinulla olisi mittaustuloksista, kun sinulla ei ole mitään mihin verrata_-)

Lorentz kontraktiota varten on helppo määrittää testi. Wigner rotaation testaamista varten ei näköjään voida määrittää testiä. Jos näin on niin haudassa makaavan EST arkun päälle voidaan alkaa lappaamaan hiekkaa.

Osaako joku määrittää mitä pitäisi tehdä Wigner rotaation testaamiseksi (mukaan lukien kiertokulman peilautuminen)?

??????????

Pituuskontraktion määrittämiseksi riittää mitata kahden pisteen paikka samanaikaisesti. 

Jos tiedetään kahden pisteen paikka, niin kiertokuma voidaan mitata tai laskea.

Toisin sanoen, mikäli pituuskontraktion suora mittaus onnistuu, saadaan kiertokulma bonuksena.

No näin minäkin asian näkisin. Kun räpsytetään niitä kuvia ohitustilanteesta niin siitä se pitäisi nimenomaan pystyä mittaamaan. Käsittääkseni sen pitäisi kyllä olla tehtävissä.

Entäs tuo kiertokulman peilautuminen?

?????

En ymmärrä, mitä tarkoitat kiertokulman peilautumisella, kun tutkitaan punaisen kiertoa vihreän kehyksessä. 

Tarkoittanee sitä mihin minä viittasin eli että kun x- ja y-akselit vaihdetaan, kiertymä peilautuu. Koska kiertymä on kinematiikkaa, on se riippuvainen kuvausvalinnoista.

Juuri tähän viittasin. Kuinka yleensä voidaan edes päättää akselien suunnat? Pitäisi siis olla joku syy valita akselit siten kuin ne valitaan laskennassa, jos kerran valinta vaikuttaa tulokseen.

Höpöti höö.

Koordinaatisto valitaan tarkoituksenmukaisesti eikä sen valinta vaikuta sen enempää pituuskontraktioon kuin kiertokulmaankaan.

Jos olet toista mieltä, niin esitä laskelmat.

matalaprofiili
Seuraa 
Viestejä489

PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
Eusa kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:
matalaprofiili kirjoitti:
PPo kirjoitti:

Paljonko siis on kiertokulma antamani tehtävän tapauksessa?

Johan se käsiteltiin. Näytit saaneen saman tuloksen kuin minä.

????????????????

En ole esittänyt saamaani tulosta joten boldattua  voitaneen kutsua hätävalheeksi.

Haha. Mihinköhän tehtävään sitten mahdoit viitata? Luulin että puhuit siitä 24 asteen kiertokulmasta.

Viestissä 720, jota olet kommentoinut, oleva tehtävä
Wignerin rotaatiossa voidaan EST:n mukaan määrittää kiertokulma.

Siispä tehtävä liittyen täällä käsiteltyyn  tehtävään #1

Punaisen nopeus -vj ja vihreän vi.

Mikä on kiertokulman ß suuruus abs(ß) vihreän kehyksessä?

Jaa olit rakennellut uuden tehtävän. Tämä on oman argumentaationi kannalta täysin irrelevantti joten voidaan vaikka sinun mieliksesi olettaa että en osaa laskea tuota :)

Tämä olikin huomattavasti mielenkiintoisempi tilanne. Olin tuotaherkullista  kommutatiivisuus tilannetta hieman säästellyt mutta nyt kun kaivoit sen esille niin tutkitaampa.

Tuolle:

kun lasketaankin nopeuskomponenttien operaatio päinvastaisessa järjestyksessä, Wigner-kiertokulma peilautuu.

.

Tämähän pitäisi siis myös toistua luonnossa kun näitä ratkaisuja testataan.

Mitenkäs tuota Wigner-kiertokulman peilautumista voitaisiin testata luonnossa? Tuskin se nyt sentään on pseudotieteellinen konsepti jolle ei voitaisi testiä määrittää.

Pubista tulleena totean, että et osaa  boldatun mukaan ratkaista edes esittämääni yksinkertaisa ongelmaa.

Miksi jatkaa?


Niin sen esittämäsi yksinkertaisen ongelman kanssahan nimenomaan ei jatkettu. Kysymyksesi on siis hieman absurdi.
Sinuna pitäisin hieman isompana ongelmana tuota Eusan kantaa että Wigner rotaatio ei olisikaan kokeellisesti mitattavissa. Mitä mieltä itse olet, onko Wigner rotaatio siis jotain pseudotieteily-höpöhöpöä mitä ei voida luonnossa mitata?
Eihän pituuskontraktiostakaan ole ( vielä) suoria mittauksia ja luulen, että Wigder-rotaation suora mittaus on astetta haastavampi.

Toisaalta mitä iloa sinulla olisi mittaustuloksista, kun sinulla ei ole mitään mihin verrata_-)

Lorentz kontraktiota varten on helppo määrittää testi. Wigner rotaation testaamista varten ei näköjään voida määrittää testiä. Jos näin on niin haudassa makaavan EST arkun päälle voidaan alkaa lappaamaan hiekkaa.

Osaako joku määrittää mitä pitäisi tehdä Wigner rotaation testaamiseksi (mukaan lukien kiertokulman peilautuminen)?

??????????

Pituuskontraktion määrittämiseksi riittää mitata kahden pisteen paikka samanaikaisesti. 

Jos tiedetään kahden pisteen paikka, niin kiertokuma voidaan mitata tai laskea.

Toisin sanoen, mikäli pituuskontraktion suora mittaus onnistuu, saadaan kiertokulma bonuksena.

No näin minäkin asian näkisin. Kun räpsytetään niitä kuvia ohitustilanteesta niin siitä se pitäisi nimenomaan pystyä mittaamaan. Käsittääkseni sen pitäisi kyllä olla tehtävissä.

Entäs tuo kiertokulman peilautuminen?

?????

En ymmärrä, mitä tarkoitat kiertokulman peilautumisella, kun tutkitaan punaisen kiertoa vihreän kehyksessä. 

Tarkoittanee sitä mihin minä viittasin eli että kun x- ja y-akselit vaihdetaan, kiertymä peilautuu. Koska kiertymä on kinematiikkaa, on se riippuvainen kuvausvalinnoista.

Juuri tähän viittasin. Kuinka yleensä voidaan edes päättää akselien suunnat? Pitäisi siis olla joku syy valita akselit siten kuin ne valitaan laskennassa, jos kerran valinta vaikuttaa tulokseen.

Höpöti höö.

Koordinaatisto valitaan tarkoituksenmukaisesti eikä sen valinta vaikuta sen enempää pituuskontraktioon kuin kiertokulmaankaan.

Jos olet toista mieltä, niin esitä laskelmat.

Niin siis Eusa on toista mieltä kanssasi. Eli valinta vaikuttaa siihen tapahtuuko rotaatio myötä vai vastapäivää. QS:n valinnoilla meni myötäpäivään. Vastapäivään toteutuvalla rotaatiolla tulee tietysti eri tulos.

Miekka on pois tupesta ;)

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat