Seuraa 
Viestejä338

Nanoteknologia kehittyy koko ajan ja luulen, että lähitulevaisuudessa keksitään akku, joka on pieni ja kevyt, mutta tehokas. Myös akun lataus käy rivakasti, töpseli seinään ja akku on latautunut.

Yhdellä latauksella ajetaan 1000 km, ja akku kestää useita tuhansia latauskertoja, eikä akun teho siitä heikkene.

---Mielestäni seksuaalisesta suuntautumisesta ei ole kysymys vaan Randin taustasta.Toisen maailmansodan aikana Randi tuli persraiskatuksi natsien toimesta jonka seurauksen Randi traumatisoitui ja lähti myöhemmin siitä selvittyään omalle "kostoretkelle" harjoittamalla samanlaista toimintaa alaisiinsa ja lähipiiriin. Randi miljoonan taalan "kostoretki"

---Paljastan matemaattiset valheesi!

Kommentit (14)

jussipussi
Seuraa 
Viestejä47470

James Randi kirjoitti:
Nanoteknologia kehittyy koko ajan ja luulen, että lähitulevaisuudessa keksitään akku, joka on pieni ja kevyt, mutta tehokas. Myös akun lataus käy rivakasti, töpseli seinään ja akku on latautunut.

Yhdellä latauksella ajetaan 1000 km, ja akku kestää useita tuhansia latauskertoja, eikä akun teho siitä heikkene.

Eri keinoin ollaan menossa tuota kohti.
Nawa's carbon nanotube ultra-capacitors are going into mass production

Charging almost instantly and offering massive power density, Nawa's innovative ultracapacitors are ready to make a mark across industries from automotive to power tools and aviation. And after raising more than US$10 million, this French company is going into mass production.

Nawa's ultracapacitors offer an interesting alternative (or augmentation) to lithium battery systems. When it comes to fast charging or discharging, there's simply no contest – they can pick up or pump out power at rates that absolutely demolish lithium cells, meaning that charging is next to instantaneous – we're talking sub-20 seconds for a full charge – and they're unparalleled for quick bursts of huge power.

Their energy density isn't great compared to batteries, storing maybe a quarter of the power lithium units can for a given volume, but compared to other ultracapacitors their carbon nanotube structure crams up to five times more energy in. They're useless for longer-term storage, leaking somewhere between 10-20 percent of their energy per day, but on the other hand, they last up to a million cycles and are exceptionally durable across a range of temperatures and environments that might test the limits of standard batteries, such as space, high-temp drilling or undersea.

"NAWA Technologies' Ultra Fast Carbon battery: the next generation of the ultracapacitor"

https://www.youtube.com/watch?time_continue=254&v=i_VE3O1Geds .

https://newatlas.com/nawa-nanotube-ultracapacitor-production/59684/  .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tokilogi
Seuraa 
Viestejä2126

Lyde19 kirjoitti:
Vanha keksintö tuollainen superakku. Katso 10v vanhoja tekniikan alan lehtiä niin niissä kerrotaan useista superakkukeksinnöistä.

Aika monta akkukeksintöä on tullut 15 vuoden aikana, joille haetaan rahoitusta, vaikka hakijat hyvin tietävät, ettei niissä olevia ongelmia pystytä ratkaisemaan.

"vähän tutkimustyötä tarvii enää tehdä", rahantarve 10 miljoonaa.

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä2126

Dr No kirjoitti:
en mene sähköautoon, kaapeli kuluu puhki ja saat tappavan sähköiskun.

Kuinka joku toinen saa sähköiskun, jos kaapeli kuluu puhki aina kun menet sähköautoon?

MooM
Seuraa 
Viestejä8324

Tokilogi kirjoitti:
Dr No kirjoitti:
en mene sähköautoon, kaapeli kuluu puhki ja saat tappavan sähköiskun.

Kuinka joku toinen saa sähköiskun, jos kaapeli kuluu puhki aina kun menet sähköautoon?


Tuo verbimuoto viittaa luonnollisesti Mika Häkkiseen. Siis hän saa sähköiskun.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Käyttäjä18776
Seuraa 
Viestejä358

Dr No kirjoitti:
Täyttä huuhaata, tuollainen akku jos olisi mahdollinen on pommi.

Jo nykyiset ovat, en mene sähköautoon, kaapeli kuluu puhki ja saat tappavan sähköiskun.

Pitäisin noita 220v piuhoja vielä kuumottavampina, niihin voi jäädä kiinni.

ovolo
Seuraa 
Viestejä6784

Lyde19 kirjoitti:
Vanha keksintö tuollainen superakku. Katso 10v vanhoja tekniikan alan lehtiä niin niissä kerrotaan useista superakkukeksinnöistä.

Akkujen tehotiheyden nosto on melko vaikeaa, kun toiminta perustuu kemialliseen ionien vaihtoon. Kapasiteetin kasvattaminen tietää sekä painon että tilavuuden kasvua.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä47470

Dr No kirjoitti:
Täyttä huuhaata, tuollainen akku jos olisi mahdollinen on pommi.

Eikö kukaan ymmärtänyt lukematta jättämäänsä?

Kyseessä ei ole tarkalleen ottaen akku  vaan superkondensaattori. 

"simply put, learning requires the humility to realise one has something to learn."

https://bigthink.com/mind-brain/intellectual-humility?rebelltitem=1#rebe... .

Akku-superkondensaattorihybridejä tullennee  kohta markkinoille.  Molemmilla omat  vahvat puolensa. Esimerkiksi  auton jarrutusenergian talteenotossa superkondensaattori on selvästi akkua parempi ratkaisu.

Ko superkondensaattorin saa mahdollisesti jatkossa rakennettua mukaan auton rakenteisiin tai vaikkapa sähkölentokoneen runkoon  tai siipirakenteisiin.

Perusfyysikko
Seuraa 
Viestejä337

ovolo kirjoitti:
Lyde19 kirjoitti:
Vanha keksintö tuollainen superakku. Katso 10v vanhoja tekniikan alan lehtiä niin niissä kerrotaan useista superakkukeksinnöistä.

Akkujen tehotiheyden nosto on melko vaikeaa, kun toiminta perustuu kemialliseen ionien vaihtoon. Kapasiteetin kasvattaminen tietää sekä painon että tilavuuden kasvua.

 

Alle puolet akun painosta on nykyään aktiivisia aineita.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Litiumioniakku

Li-ion akun reagoivista aineista saadaan laskemani mukaan n. 500 Wh/kg, mutta akuista nyt n. 200 Wh/kg. Rakennetta kehittämällä voidaan kapasiteettia parantaa, kuten koko ajan tehdäänkin.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä47470

Perusfyysikko kirjoitti:
ovolo kirjoitti:
Lyde19 kirjoitti:
Vanha keksintö tuollainen superakku. Katso 10v vanhoja tekniikan alan lehtiä niin niissä kerrotaan useista superakkukeksinnöistä.

Akkujen tehotiheyden nosto on melko vaikeaa, kun toiminta perustuu kemialliseen ionien vaihtoon. Kapasiteetin kasvattaminen tietää sekä painon että tilavuuden kasvua.

 

Alle puolet akun painosta on nykyään aktiivisia aineita.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Litiumioniakku

Li-ion akun reagoivista aineista saadaan laskemani mukaan n. 500 Wh/kg, mutta akuista nyt n. 200 Wh/kg. Rakennetta kehittämällä voidaan kapasiteettia parantaa, kuten koko ajan tehdäänkin.

"A startup says it will release a lithium-ion battery capable of powering an electric vehicle for up to 600 miles, effectively shattering the ceiling of its competitors. 

Only time will tell, however, if the company can deliver on its promises, as Innolith said it may take another three to five years to launch the battery. 

The Swiss startup says it has patents pending for the 1,000 Wh/kg (Watt-hours per kilogram) battery."

https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-6888183/A-battery-breakt... .

jussipussi
Seuraa 
Viestejä47470

"Tesla might have achieved battery energy density and cost breakthroughs

The CEO thinks that the company is on pace to achieve a battery cell cost of $100 per kWh by the end of the year depending on commodity prices remaining stable in the next few months.

While we are only talking about battery cell costs and not the cost of the whole battery pack, it would still be an impressive price point.

In comparison, GM is currently buying battery cells from LG Chem for the Chevy Bolt EV at $145 per kWh and Audi says that it is buying batteries at $114 per kWh for its upcoming e-tron quattro that has yet to launch.

...Musk also added that he sees Tesla achieving a 30% improvement in volumetric energy density within 2 to 3 years using current proven technology that “needs to be scaled and made reliable.”

Such an improvement in volumetric energy density would mean that Tesla could, for example, fit 130 kWh of energy capacity in its current Model S and Model X 100 kWh battery packs and push the range of those vehicles over 400 miles on a single charge."

https://electrek.co/2018/06/09/tesla-battery-energy-density-cost-breakth... -

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat