Sivut

Kommentit (58)

juakola
Seuraa 
Viestejä2890

Tässä kuvassa pohjoinen alue HadCrut4:n mukaan. Ilmasto ei ole vuosisadan puoliväliin verraten juurikaan lämmennyt. Huomatkaa kuitenkin tuo 1970-luvun notkelma. Sieltä jos kirsikanpoimitaan niin voidaan sanoa, että on lämmennyt. Lämpeneminen ja lämpötilat eivät ole kuitenkaan poikkeuksellisia.

Samaa mieltä on professori Antero Järvinen:

http://ilmastorealismia.blogspot.com/2018/01/aika-hankkia-toppatakki-ja-...

On olemassa 10:n tyyppisiä ihmisiä: Niitä, jotka ajattelevat binäärisesti ja niitä, jotka eivät.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä20765

juakola kirjoitti:
Tässä kuvassa pohjoinen alue HadCrut4:n mukaan. Ilmasto ei ole vuosisadan puoliväliin verraten juurikaan lämmennyt. Huomatkaa kuitenkin tuo 1970-luvun notkelma. Sieltä jos kirsikanpoimitaan niin voidaan sanoa, että on lämmennyt. Lämpeneminen ja lämpötilat eivät ole kuitenkaan poikkeuksellisia.

Samaa mieltä on professori Antero Järvinen:

http://ilmastorealismia.blogspot.com/2018/01/aika-hankkia-toppatakki-ja-...

Ei tosta lätkämailaa löydy...hieman lämpöä ehkä.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Käyttäjä4369
Seuraa 
Viestejä1201

Jäämeren jääpeite jatkaa kasvuaan vielä kuukauden päivät.

Jääpeite oli pienimmillään 2015-17 jolloin oli voimakas El Nino ilmiö Tyynellä merellä. Samaan aikaan pilkkujaksossa 24. oli maksimivaihe.

Nyt ei El Nino tahdo millään päästä eteen päin, vaikka se on ollut tuloillaan viime syksystä alkaen.

Liittyykö jakson 24 hiipuminen kohti minimiä siihen, ettei El Nino jaksa kehittyä. El Ninon aikana ilmavirtauksen päiväntasaajan seudulla puhaltavat lännestä itään.

https://origin.cpc.ncep.noaa.gov/products/analysis_monitoring/ensostuff/...

https://www.cpc.ncep.noaa.gov/products/CDB/Forecast/figf4.gif

Ilmassa olevan vesihöyryn määrä kertoo veden lämpimyydestä

http://tropic.ssec.wisc.edu/real-time/mtpw2/product.php?color_type=tpw_n...

https://www.wunderground.com/hurricane/

https://wattsupwiththat.com/2019/02/24/strong-arctic-sea-ice-growth-this...

Strong Arctic sea-ice growth this year

February is not over, and Arctic sea-ice extent is already over half a million square kilometers higher than last year at this day.

The growing season has not ended, and 2019 Arctic sea-ice extent is already higher than the previous four years and six out of the last 14 years.

Arctic sea-ice has stubbornly resisted the very warm years between 2015-2017 caused by the big El Niño. Are we going to see an increase in Arctic sea-ice over the next few years? Only time will tell, but the idea cannot be discarded.

Antarctic sea-ice is also growing this year with respect to last year, so global sea-ice extent is going to see an important jump this year.

Stay tuned for the March results but the “Arctic melting pause” is alive and kicking 12 years later. It started the year Al Gore said Arctic sea-ice was doomed. Talk about timing.

esko

Käyttäjä4369
Seuraa 
Viestejä1201

Islannin ympäristössä meriveden lämpötila on pudonnut noin 1 C asteella vuodesta 2004 alkaen. Tämä on Argo poijujen mittausten mukaan tapahtunut koko vesimassassa aina 1.900 m syvyyteen asti.

Johtuuko tämä ilmaston viilenemisestä, vai AMO’n kääntymisestä negatiiviseen vaiheeseen.

Ruotsalaiset tutkivat jäämeren jäätilannetta jäämurtaja Oden’n matkassa. Jääkenttä oli vahvistunut huomattavasti edellisestä matkasta.

http://old.wetterzentrale.de/pics/Rnhemsnow.gif

https://wattsupwiththat.com/2019/02/28/the-seas-get-cooler-around-icelan...

The seas get cooler around Iceland-Some charts and anecdotes

Argo buoys, over 3,200 of them, are scattered around in the oceans of the world. These buoys measures the water temperature at various depths down to 2000 meters depth. In the depicted sea area in fig. 1, the temperature has dropped since measurements began at the beginning of the 2000s. This is in the middle of the Gulf Stream. Here is the temperature development in the upper 100 meters:

In 2018, Sweden sent a scientific expedition going to the North Pole by using the icebreaker Oden. This they finally managed, but here is a note from the boat, called “Veckobrev från Isbrytaren Oden 2018-08-10” (“Weekly letter from the icebreaker Oden 2018-08-10”):

“… .. It is important for this research expedition that we come as far north as possible so as to measure on the masses of air that originate from the pack ice to the greatest possible extent. Other research projects are constantly ongoing such as ice cores, CTD, weather balloons. The ice that is about 90-100% concentrated, is thick and compact, this in my highest non-scientific perspective as a navigator, but I have been up here before and not seen these conditions since 2005. Life in the ship floats on without problems. The animal life is sparse.

esko

111
Seuraa 
Viestejä1130

Jyri T. kirjoitti:
Merijään määrä on ennätyksellisen vähäinen (satelliittimittaushistorian aikana) sekä pohjoisessa että etelässä.

https://nsidc.org/arcticseaicenews/charctic-interactive-sea-ice-graph/
http://nsidc.org/arcticseaicenews/files/2018/02/monthly_ice_01_NH_v3.0-1...
https://sites.google.com/site/arctischepinguin/_/rsrc/1518872788835/home...

Miten se selittyy, jos ilmasto ei ole lämmennyt?

Pikku hetki ennen kuin alatte satuilla, haen ensin popcornit mikrosta...

Maapallon sisälle työntyy koko ajan energiaa / työntävää voimaa tihentyminä jotka lisäävät itsellään Maapallon keskustan energiaa, mutta ne myös vapauttavat Maapallon keskustasta energiaa jota viiveellä kohti Maapallon pintaa.

Aika ajoin Maapallon keskustaan työntyy energiapulsseina paljon normaalia enemmän energiaa / työntävää voimaa erillisinä tihentyminä.

Näin kävi mm.

2004 joulukuussa

2011 maaliskuussa

2018 syyskuussa

Ulos viiveellä työntynyt energia aiheuttaa voimakkaita sääilmiöitä ja lämmittää myös ilmakehää.

Maapallon sisälle työntyessään aiheuttaa tsunamin ja maanjäristyksen.

2005 oli 4 isoimman kokoluokan hurrikaania

2011 oli 80 vuoteen isoimmat tornadohässäkät

2018 syyskuun jälkeen on ollut monen moista erikoista sääilmiötä. Napapyörteet sekaisin ja sitä kautta lämpötilat heilahtelevat laidasta laitaan

🤔

Ikuista työntävän voiman kierrätystä äärettömässä 3 D avaruudessa joka ei todellakaan laajene tai kaareudu. Laajeneva avaruus on keisari alasti!!!

jussipussi
Seuraa 
Viestejä48258

"Human-driven climate change meets "gold standard" of scientific certainty

New statistical analyses show that human-driven climate change is a virtual certainty."

-While it's difficult to find people who deny climate change is happening, some still argue that humans are not climate change's primary cause.

-By applying peer-reviewed statistical methods to 40 years' worth of satellite data, researchers have determined that the evidence of human-driven climate change has passed the gold standard of scientific certainty: the five-sigma level.

-This threshold is used in particle physics to determine the existence of new particles; now, it's being used to definitively state that humans are the cause of climate change."

 https://bigthink.com/surprising-science/certainty-human-driven-climate-c... .

Käyttäjä4369
Seuraa 
Viestejä1201

Jäämeren jäiden häviäminen on yksi keskeisiä aktivistien väittämiä.

Al Gore ennusti vuonna 2007, että vuonna 2013 Jäämeren jäät ovat hävinneet

Yksi toisensa jälkeen aktivistien levittämät ennustukset on osoitettu vääriksi

Kuinka kauan pitää vielä jatkaa, ennen kuin ihmiset alkavat kyllästyä. Sitten vastareaktio lähtee liikkeelle ja se vie kaiken mukanaan, myös "virheliikkeen"

https://wattsupwiththat.com/2019/05/28/the-polar-ice-melt-myth/

The polar ice melt myth

According to the National Snow and Ice Data Center (nsidc.org), ice currently covers 6 million square miles, or one tenth the Land area on Earth, about the area of South America. Floating ice, or Sea Ice, alternately called Pack Ice at the North and South Poles covers 6% of the ocean’s surface (nsidc.org), an area similar to North America. The most important measure of ice is its thickness. The United States Geologic Survey estimates the total ice on Earth weighs 28 million Gigatons(a billion tons). Antarctica and Greenland combined represent 99% of all ice on Earth. The remaining one per cent is in glaciers, ice sheets and sea ice. Antarctica can exceed 3 miles in thickness and Greenland one mile. If they were to melt sea level would indeed rise over 200 feet, but not even the most radical alarmists suggest that possibility arising due to the use of fossil fuels. However the ice that flows off of the Antarctic and Greenland called shelf ice represents only half a percent of all the Earth’s ice and which if melted would raise sea level only 14 inches, (nsidc.com).

Al Gore predicted in 2007 that by 2013 the Arctic Ocean would be completely ice free. In the summer of 2012 ice levels did reach all time lows in the Arctic. Emboldened by this report Australian Professor Chris Turney launched an expedition in December of 2013 to prove that the Antarctic Sea Ice was also undergoing catastrophic melting only to have his ship trapped in sea ice such that it could not even be rescued by modern ice-breakers

Melting glaciers are another topic of the warming alarmists. Indeed they can choose to point to some that are actually melting, ignoring those that are growing or remaining stable. Why the differences? They are largely dependent on whether over periods of time more snow falls than ice melts or the reverse. They are a great place to cherry pick data.

The solution to public fear about ice melting and sea level rising is simply using common sense.

esko

tammukka
Seuraa 
Viestejä4762

111 kirjoitti:
Jyri T. kirjoitti:
Merijään määrä on ennätyksellisen vähäinen (satelliittimittaushistorian aikana) sekä pohjoisessa että etelässä.

https://nsidc.org/arcticseaicenews/charctic-interactive-sea-ice-graph/
http://nsidc.org/arcticseaicenews/files/2018/02/monthly_ice_01_NH_v3.0-1...
https://sites.google.com/site/arctischepinguin/_/rsrc/1518872788835/home...

Miten se selittyy, jos ilmasto ei ole lämmennyt?

Pikku hetki ennen kuin alatte satuilla, haen ensin popcornit mikrosta...

Maapallon sisälle työntyy koko ajan energiaa / työntävää voimaa tihentyminä jotka lisäävät itsellään Maapallon keskustan energiaa, mutta ne myös vapauttavat Maapallon keskustasta energiaa jota viiveellä kohti Maapallon pintaa.

Aika ajoin Maapallon keskustaan työntyy energiapulsseina paljon normaalia enemmän energiaa / työntävää voimaa erillisinä tihentyminä.

Näin kävi mm.

2004 joulukuussa

2011 maaliskuussa

2018 syyskuussa

Ulos viiveellä työntynyt energia aiheuttaa voimakkaita sääilmiöitä ja lämmittää myös ilmakehää.

Maapallon sisälle työntyessään aiheuttaa tsunamin ja maanjäristyksen.

2005 oli 4 isoimman kokoluokan hurrikaania

2011 oli 80 vuoteen isoimmat tornadohässäkät

2018 syyskuun jälkeen on ollut monen moista erikoista sääilmiötä. Napapyörteet sekaisin ja sitä kautta lämpötilat heilahtelevat laidasta laitaan

🤔

Tuli yksi taukki lisää näiden eskojen, peikkojen yms. lisäksi. Laajenevat onnentoivotukset vaan sinne denusakkiin.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä20765

Käyttäjä4369 kirjoitti:
Jäämeren jäiden häviäminen on yksi keskeisiä aktivistien väittämiä.

Al Gore ennusti vuonna 2007, että vuonna 2013 Jäämeren jäät ovat hävinneet

Yksi toisensa jälkeen aktivistien levittämät ennustukset on osoitettu vääriksi

Kuinka kauan pitää vielä jatkaa, ennen kuin ihmiset alkavat kyllästyä. Sitten vastareaktio lähtee liikkeelle ja se vie kaiken mukanaan, myös "virheliikkeen"

https://wattsupwiththat.com/2019/05/28/the-polar-ice-melt-myth/

The polar ice melt myth

According to the National Snow and Ice Data Center (nsidc.org), ice currently covers 6 million square miles, or one tenth the Land area on Earth, about the area of South America. Floating ice, or Sea Ice, alternately called Pack Ice at the North and South Poles covers 6% of the ocean’s surface (nsidc.org), an area similar to North America. The most important measure of ice is its thickness. The United States Geologic Survey estimates the total ice on Earth weighs 28 million Gigatons(a billion tons). Antarctica and Greenland combined represent 99% of all ice on Earth. The remaining one per cent is in glaciers, ice sheets and sea ice. Antarctica can exceed 3 miles in thickness and Greenland one mile. If they were to melt sea level would indeed rise over 200 feet, but not even the most radical alarmists suggest that possibility arising due to the use of fossil fuels. However the ice that flows off of the Antarctic and Greenland called shelf ice represents only half a percent of all the Earth’s ice and which if melted would raise sea level only 14 inches, (nsidc.com).

Al Gore predicted in 2007 that by 2013 the Arctic Ocean would be completely ice free. In the summer of 2012 ice levels did reach all time lows in the Arctic. Emboldened by this report Australian Professor Chris Turney launched an expedition in December of 2013 to prove that the Antarctic Sea Ice was also undergoing catastrophic melting only to have his ship trapped in sea ice such that it could not even be rescued by modern ice-breakers

Melting glaciers are another topic of the warming alarmists. Indeed they can choose to point to some that are actually melting, ignoring those that are growing or remaining stable. Why the differences? They are largely dependent on whether over periods of time more snow falls than ice melts or the reverse. They are a great place to cherry pick data.

The solution to public fear about ice melting and sea level rising is simply using common sense.

Eihän Al Gore ole minkään luokan ammattilainen..poliitikko korkeintaan.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

sääpeikko
Seuraa 
Viestejä7171

jussipussi kirjoitti:
sääpeikko kirjoitti:
Elätkö sinä tammukka uskossa, että
Vieläkö Peikko on ilmastonviilenemisuskossa? 

Joo, mutta ei kannata odotella mitään radikaalimpaa muutosta 8 seuraavaan vuoteen :)  Nyt viilenee jonkun verran vuoden pari , mutta isompi viileneminen on vasta 8 vuoden päästä. 2022-2027 välissä todennäköisesti lämpenee

it's the Sun stupid!

jussipussi
Seuraa 
Viestejä48258

sääpeikko kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
sääpeikko kirjoitti:
Elätkö sinä tammukka uskossa, että
Vieläkö Peikko on ilmastonviilenemisuskossa? 

Joo, mutta ei kannata odotella mitään radikaalimpaa muutosta 8 seuraavaan vuoteen :)

Et sinä siitä uskostasi irti pääse. Taktiikkasi/kilpesi on näköjään siirtää kuviteltua viilenemistä aina tulevaisuuteen.

Näin muistaakseni jo aikoja sitten arvelin´/kirjoitin.

Sellaista se usko on, vankkumatonta.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat