Sivut

Kommentit (1212)

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä21056

lokki kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
lokki kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Kaikki mitä ikinä halusit tietää tuulivoimaloista; https://books.google.fi/books?id=NKNZDwAAQBAJ&pg=PT320&lpg=PT320&dq=Herm...

No, luepa sitten, mitä siellä sanotaan giromillin ja Darrieuksen hyötysuhteista.

Jep...Cp 0.54 jo 1978 Giromill by McDonnell Aircraft !

Yksittäinen mittaus, eikä sekään lähelläkään yli Betzin rajan.

Suuret kaupalliset potkurimallisetkin pääsevät samaan.

Niin tosiaan näyttää pääsevän...LOL ! : )

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
jjw
Seuraa 
Viestejä899

Major_Breakthrough kirjoitti:
Onko missään vaiheessa potkuri indikoinut  90%n  hyötysuhdetta ?

Ei varmaankaan, mutta ei myöskään negatiivista hyötysuhdetta.
Tuohan on varsinkin 2-lapaisen vawt:n heikkous. Momentti tai voima vaihtelee rajusti kierroksen aikana - > rasitusta rakenteille.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä21056

jjw kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Onko missään vaiheessa potkuri indikoinut  90%n  hyötysuhdetta ?

Ei varmaankaan, mutta ei myöskään negatiivista hyötysuhdetta.
Tuohan on varsinkin 2-lapaisen vawt:n heikkous. Momentti tai voima vaihtelee rajusti kierroksen aikana - > rasitusta rakenteille.

Niin juuri siihen on vastaus jos pitchiä voi säätää. 2-lapaisuus ei voi olla heikkous..kun katsoo ANEWin systeemiä.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä21056

jjw kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Onko missään vaiheessa potkuri indikoinut  90%n  hyötysuhdetta ?

Ei varmaankaan, mutta ei myöskään negatiivista hyötysuhdetta.
Tuohan on varsinkin 2-lapaisen vawt:n heikkous. Momentti tai voima vaihtelee rajusti kierroksen aikana - > rasitusta rakenteille.

Näinhän kaikki voimakkaat moottorit tekevät.

Ottaisit ennemmin homegeenistä hitusähköä tuottavan rupelin kuin oikean tehokkaan moottorin ?

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

jjw
Seuraa 
Viestejä899

Major_Breakthrough kirjoitti:
jjw kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Onko missään vaiheessa potkuri indikoinut  90%n  hyötysuhdetta ?

Ei varmaankaan, mutta ei myöskään negatiivista hyötysuhdetta.
Tuohan on varsinkin 2-lapaisen vawt:n heikkous. Momentti tai voima vaihtelee rajusti kierroksen aikana - > rasitusta rakenteille.

Niin juuri siihen on vastaus jos pitchiä voi säätää. 2-lapaisuus ei voi olla heikkous..kun katsoo ANEWin systeemiä.


Onko tuo keltainen käyrä hatusta vedetty?

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä21056

jjw kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
jjw kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Onko missään vaiheessa potkuri indikoinut  90%n  hyötysuhdetta ?

Ei varmaankaan, mutta ei myöskään negatiivista hyötysuhdetta.
Tuohan on varsinkin 2-lapaisen vawt:n heikkous. Momentti tai voima vaihtelee rajusti kierroksen aikana - > rasitusta rakenteille.

Niin juuri siihen on vastaus jos pitchiä voi säätää. 2-lapaisuus ei voi olla heikkous..kun katsoo ANEWin systeemiä.


Onko tuo keltainen käyrä hatusta vedetty?

On tietenkin. Mutta niin se toimii.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

ovolo
Seuraa 
Viestejä6975

jjw kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
jjw kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Onko missään vaiheessa potkuri indikoinut  90%n  hyötysuhdetta ?

Ei varmaankaan, mutta ei myöskään negatiivista hyötysuhdetta.
Tuohan on varsinkin 2-lapaisen vawt:n heikkous. Momentti tai voima vaihtelee rajusti kierroksen aikana - > rasitusta rakenteille.

Niin juuri siihen on vastaus jos pitchiä voi säätää. 2-lapaisuus ei voi olla heikkous..kun katsoo ANEWin systeemiä.


Onko tuo keltainen käyrä hatusta vedetty?

Oulussa kun harrastetaan niin runsaasti tuota hatusta vetämistä, niin joskus tulevaisuudessa tullaan siihen pisteeseen että osat vaihtuvat!

Minijehova
Seuraa 
Viestejä12038

jjw kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
jjw kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Onko missään vaiheessa potkuri indikoinut  90%n  hyötysuhdetta ?

Ei varmaankaan, mutta ei myöskään negatiivista hyötysuhdetta.
Tuohan on varsinkin 2-lapaisen vawt:n heikkous. Momentti tai voima vaihtelee rajusti kierroksen aikana - > rasitusta rakenteille.

Niin juuri siihen on vastaus jos pitchiä voi säätää. 2-lapaisuus ei voi olla heikkous..kun katsoo ANEWin systeemiä.


Onko tuo keltainen käyrä hatusta vedetty?

Sellainen harvemmin nähty käyrä, eli taiteilijan näkemys kuvitellusta mittaustuloksesta. =D

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä21056

Minijehova kirjoitti:
jjw kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
jjw kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Onko missään vaiheessa potkuri indikoinut  90%n  hyötysuhdetta ?

Ei varmaankaan, mutta ei myöskään negatiivista hyötysuhdetta.
Tuohan on varsinkin 2-lapaisen vawt:n heikkous. Momentti tai voima vaihtelee rajusti kierroksen aikana - > rasitusta rakenteille.

Niin juuri siihen on vastaus jos pitchiä voi säätää. 2-lapaisuus ei voi olla heikkous..kun katsoo ANEWin systeemiä.


Onko tuo keltainen käyrä hatusta vedetty?

Sellainen harvemmin nähty käyrä, eli taiteilijan näkemys kuvitellusta mittaustuloksesta. =D

Niin...voisin mä siihen itse asiassa lisätäkin hieman taiteellisuutta sitten kun kokeet on tehty....ja todennäköisesti lisäänkin.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä21056

ovolo kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Nostovoimainen siipi on jotain muuta kuin NACA 00018.

Taidat olla melkein ainoita maailmassa, joka käyttää VAWT:ssä epäsymmetristä airfoilia?

En suinkaan..mutta useat yliopistot eivät luovu NACA 0018 käyttämisestä.

Itse suunnittelin lentokoneeseeni huikean nostovoimaisen profiilin....olisi rikos olla käyttämättä nostovoimaista profiilia jos haluaa lisätä tehokkuutta. Toki profiili tuleee suunnitella tätä varten..kuten kuvan foili HAWTeissa.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä21056

No niin tuli kellotettua jo hieman "superluminaalisia" nopeuksia..kun pesin Concordian yliopiston proffan laitteen tuloksen 300 %lla TSR luvussa.

10 m/s tuulessa 101 m/s siiven nopeus.

G-voimia hieman yli 100.

Jotakin sentään.

Mikähän olisi seuraava tavoite !?

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

asdf
Seuraa 
Viestejä12378

Major_Breakthrough kirjoitti:
No niin tuli kellotettua jo hieman "superluminaalisia" nopeuksia..kun pesin Concordian yliopiston proffan laitteen tuloksen 300 %lla TSR luvussa.

10 m/s tuulessa 101 m/s siiven nopeus.

G-voimia hieman yli 100.

Jotakin sentään.

Mikähän olisi seuraava tavoite !?

Lisäät tuohon Bachman-Turnerin ja säädät sen overdrivelle, niin saat parempia tuloksia.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä32000

Major_Breakthrough kirjoitti:
G-voimia hieman yli 100.

Hyvin se on tehty, jos et liioittele. Kannattanee kuitenkin olla varovainen. 100 m/s ympäriinsä sinkoilevat kappaleet ovat vaarallisia. Millä pysäytät sen, kun lakkaat kokeilemasta?

Lainaus:
Mikähän olisi seuraava tavoite !?

No jos vaikka laitat siihen generaattorin ja katsot mihin siitä oikeasti on.

laiskimus
Seuraa 
Viestejä1545

Major_Breakthrough kirjoitti:
No niin tuli kellotettua jo hieman "superluminaalisia" nopeuksia..kun pesin Concordian yliopiston proffan laitteen tuloksen 300 %lla TSR luvussa.

10 m/s tuulessa 101 m/s siiven nopeus.

G-voimia hieman yli 100.

Jotakin sentään.

Mikähän olisi seuraava tavoite !?

Miten olisi jos vaikka ottaisit tavoitteeksesi opetella G-monikertojen laskeminen sekä siihen liittyvä matematiikka, eli kerto- ja jakolaskut?

laiskimus
Seuraa 
Viestejä1545

ovolo kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Nostovoimainen siipi on jotain muuta kuin NACA 00018.

Taidat olla melkein ainoita maailmassa, joka käyttää VAWT:ssä epäsymmetristä airfoilia?

Aika moni muu käyttäjä on varmaankin tajunnut, että geometrisesti symmetrinen profiili toimii pyöriessään akselin ympäri virtauksen kannalta aivan samoin kuin epäsymmetrinen profiili suorassa virtauksessa.

Eli se tuottaa nostovoimaa nollatulokulmalla täysin tyynessäkin, kun sitä sähkömoottorilla pyörittää.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä21056

asdf kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
No niin tuli kellotettua jo hieman "superluminaalisia" nopeuksia..kun pesin Concordian yliopiston proffan laitteen tuloksen 300 %lla TSR luvussa.

10 m/s tuulessa 101 m/s siiven nopeus.

G-voimia hieman yli 100.

Jotakin sentään.

Mikähän olisi seuraava tavoite !?

Lisäät tuohon Bachman-Turnerin ja säädät sen overdrivelle, niin saat parempia tuloksia.

Laakerit lisäämällä ja muutama muu detsku niin siitä saadaan 10-20% parempi.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bachman%E2%80%93Turner_Overdrive

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä21056

laiskimus kirjoitti:
ovolo kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Nostovoimainen siipi on jotain muuta kuin NACA 00018.

Taidat olla melkein ainoita maailmassa, joka käyttää VAWT:ssä epäsymmetristä airfoilia?

Aika moni muu käyttäjä on varmaankin tajunnut, että geometrisesti symmetrinen profiili toimii pyöriessään akselin ympäri virtauksen kannalta aivan samoin kuin epäsymmetrinen profiili suorassa virtauksessa.

Eli se tuottaa nostovoimaa nollatulokulmalla täysin tyynessäkin, kun sitä sähkömoottorilla pyörittää.

Aika moni ei ole tämän tuulivoimalan puitteissa vielä tajunnut paljoakaan...kun matematiikkaakaan ei kukaan vielä tunne. Ion ja Marius Paraschivoiu ehkä paremmin kuin muut.

Batsistan foili H-darreukseeen.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat