Sivut

Kommentit (52)

George Hanson
Seuraa 
Viestejä1745

Goodyear kehittää uutta ratkaisua joka mullistaa ajattelumme autonrenkaista.

Vai mitä ajattelet renkaasta joka ei puhkea, puhdistaa ilmaa, sisältää antureita ja merkkivaloja, poistaa hiilidioksidia, tuottaa happea,  on kevyt sekä valmistetaan kierrätyskumista ja sammaleesta.

Aika oivallinen tuote.

https://tieku.fi/liikenne/autot/autonrengas-puhdistaa-ilmaa

Toivottavasti näitä Oxygene-renkaita saadaan markkinoille mahdollisimman pian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Neutroni
Seuraa 
Viestejä33050

George Hanson kirjoitti:
Goodyear kehittää uutta ratkaisua joka mullistaa ajattelumme autonrenkaista.

Vai mitä ajattelet renkaasta joka ei puhkea, puhdistaa ilmaa, sisältää antureita ja merkkivaloja, poistaa hiilidioksidia, tuottaa happea,  on kevyt sekä valmistetaan kierrätyskumista ja sammaleesta.

Ajattelen, että taas joku ahne ja moraaliton puliveivari yrittää vedättää köyhää autoilijaa. Pian nuo järjestävät "seminaarin" liikennenministeriön herroille ja sen jälkeen nuo ovat pakollisia kaikille. Hinta: 3 tonnia per sarja tavallisen kuolevaisen kotteroon ja kymmpitonnin herrojen menopeleihin.

George Hanson
Seuraa 
Viestejä1745

Neutroni kirjoitti:
George Hanson kirjoitti:
Goodyear kehittää uutta ratkaisua joka mullistaa ajattelumme autonrenkaista.

Vai mitä ajattelet renkaasta joka ei puhkea, puhdistaa ilmaa, sisältää antureita ja merkkivaloja, poistaa hiilidioksidia, tuottaa happea,  on kevyt sekä valmistetaan kierrätyskumista ja sammaleesta.

Ajattelen, että taas joku ahne ja moraaliton puliveivari yrittää vedättää köyhää autoilijaa. Pian nuo järjestävät "seminaarin" liikennenministeriön herroille ja sen jälkeen nuo ovat pakollisia kaikille. Hinta: 3 tonnia per sarja tavallisen kuolevaisen kotteroon ja kymmpitonnin herrojen menopeleihin.

Ajattelitko samoin kun Goodyear keksi vulkanoinnin ja  kehitti nykyisen, vanteelta irroitettavan renkaan? Silloin vietiin köyhiltä ilo ajella puupyörillä.

Tietysti ne yrittävät rahastaa mahdollisimman paljon keksinnöillään, niinhän kaikki tekevät.

laiskimus
Seuraa 
Viestejä1685

On hieman väärä viestiketju ilmarenkaille, mutten viitsi avata renkaille toista.

Miksei kauppakeskusten parkkihalleissa ole ilmantäytöön tarvittavaa kompuraa letkuineen ja liittimineen?

Huoltoasemien pihalla talvella pakkasella täyttäessä venttiili jää usein (ellei aina)  vuotamaan. Kauppareissun aikana auto ehtisi parkkihallissa lämmetä riittävästi ettei siellä tuota ongelmaa esiintyisi. Sopisi siis kauppakeskusten palveluvalikoimaan paremmin kuin huoltoasemien, joilla nykyisin myydään polttoainetta ja kenties huolletaan ihmisiä, muttei huolleta autoja käytännössä ollenkaan.

Onhan niissä parkkihalleissa sähköautojen akkujen lataustakin saatavissa jo aika monessa, joten autoihin kohdistettua palvelua on jo saatavissa nytkin, jopa kenties ilmaiseksi.

Vai tietääkö joku jossain suomessa kauppakeskuksen jonka parkkihallissa renkaisiin on jo ilmaa saatavissa?

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5019

ROOSTER kirjoitti:
Alkaa ottaa pannuun toistuvat renkaiden puhkeamiset. Koskahan viimeinkin saadaan markkinoille ilmaton rengas?

http://www.airless-tire.com/

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1309503349 

Aikataulu on annettu.

Uptis-rengas on itse asiassa liimattu vanteeseensa, eli kyseessä on kokonainen pyöräkonsepti. Puhkeamattomuuden lisäksi renkaan ideana on, että kulutuspinnan loppuessa kumi kuoritaan vannekapselin ympäriltä, ja se pinnoitetaan uudella Uptis-renkaalla.

Michelin kertoi lehdistötilaisuudessaan, että uusi rengas on tarkoitus tuoda markkinoille vuonna 2024.

https://tekniikanmaailma.fi/michelin-aikoo-tuoda-ilmattoman-autonrenkaan-markkinoille-viidessa-vuodessa-kulutuspinta-voidaan-vaihtaa-uuteen-kun-se-loppuu/

Yleinen mielipide on aina väärässä.

laiskimus
Seuraa 
Viestejä1685

ROOSTER kirjoitti:
ROOSTER kirjoitti:
Alkaa ottaa pannuun toistuvat renkaiden puhkeamiset. Koskahan viimeinkin saadaan markkinoille ilmaton rengas?

http://www.airless-tire.com/

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1309503349 

Aikataulu on annettu.

Uptis-rengas on itse asiassa liimattu vanteeseensa, eli kyseessä on kokonainen pyöräkonsepti. Puhkeamattomuuden lisäksi renkaan ideana on, että kulutuspinnan loppuessa kumi kuoritaan vannekapselin ympäriltä, ja se pinnoitetaan uudella Uptis-renkaalla.

Michelin kertoi lehdistötilaisuudessaan, että uusi rengas on tarkoitus tuoda markkinoille vuonna 2024.

https://tekniikanmaailma.fi/michelin-aikoo-tuoda-ilmattoman-autonrenkaan-markkinoille-viidessa-vuodessa-kulutuspinta-voidaan-vaihtaa-uuteen-kun-se-loppuu/

Ideana tuntuu olevan, että renkaita käytetään vain hiekoittamattomilla kestopäällysteisillä teillä ilmastossa, jossa lunta tai jäätä ei esiinny.

Rengas ei taatusti toimi pitkään tarkoitetulla tavalla, jos sen sisään pääsee hiekkaa, soraa, muta- tai savipaakkuja, lunta taikka jäätä. Ensin tulee merkittävää epätasapainoa, ja sitten alkaa vaikuttamaan jo renkaan pinnan joustoon ja siten kielteisesti pitoon.

George Hanson
Seuraa 
Viestejä1745

laiskimus kirjoitti:
 
ROOSTER kirjoitti:
 
ROOSTER kirjoitti:
  Alkaa ottaa pannuun toistuvat renkaiden puhkeamiset. Koskahan viimeinkin saadaan markkinoille ilmaton rengas?

http://www.airless-tire.com/

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1309503349  

Aikataulu on annettu.

Uptis-rengas on itse asiassa liimattu vanteeseensa, eli kyseessä on kokonainen pyöräkonsepti. Puhkeamattomuuden lisäksi renkaan ideana on, että kulutuspinnan loppuessa kumi kuoritaan vannekapselin ympäriltä, ja se pinnoitetaan uudella Uptis-renkaalla.

Michelin kertoi lehdistötilaisuudessaan, että uusi rengas on tarkoitus tuoda markkinoille vuonna 2024.

https://tekniikanmaailma.fi/michelin-aikoo-tuoda-ilmattoman-autonrenkaan-markkinoille-viidessa-vuodessa-kulutuspinta-voidaan-vaihtaa-uuteen-kun-se-loppuu/

Ideana tuntuu olevan, että renkaita käytetään vain hiekoittamattomilla kestopäällysteisillä teillä ilmastossa, jossa lunta tai jäätä ei esiinny.

Rengas ei taatusti toimi pitkään tarkoitetulla tavalla, jos sen sisään pääsee hiekkaa, soraa, muta- tai savipaakkuja, lunta taikka jäätä. Ensin tulee merkittävää epätasapainoa, ja sitten alkaa vaikuttamaan jo renkaan pinnan joustoon ja siten kielteisesti pitoon.  

Saattaa olla, että pohjoismaisiin sohjoisiin olosuhteisiin on kehitetty sivulta verhoiltu malli jota ei näy kuvissa. Voit kuitenkin ottaa yhteyttä Michelinin tehtaaseen ja kertoa, että heidän 20 vuoden suunnittelutyönsä on valunut hiekkaan koska olet keksinyt siinä vian jota he eivät ole huomanneet.

Minulla on ollut noita perinteisempiä misukoita sekä talvi- että kesäversioina ja hyvin ovat hommansa täyttäneet.

laiskimus
Seuraa 
Viestejä1685

George Hanson kirjoitti:

Saattaa olla, että pohjoismaisiin sohjoisiin olosuhteisiin on kehitetty sivulta verhoiltu malli jota ei näy kuvissa. Voit kuitenkin ottaa yhteyttä Michelinin tehtaaseen ja kertoa, että heidän 20 vuoden suunnittelutyönsä on valunut hiekkaan koska olet keksinyt siinä vian jota he eivät ole huomanneet.

Sehän on kokoajan ollut selvää että asia Michelinin tuotetsuunnittelussa tiedetään, joten sinne on turha ottaa asian tiimoilta yhteyttä. Ongelma on puhtaasti toimittajien kirjoittamissa jutuissa aiheesta ja kenties lehdistölle suunnatuissa Michelinin lehdistötiedotteissa, mutta jälkimmäisestä en tietenkään voi olla varma koska en ole niitä nähnyt.

Teknisenä yksityiskohtana kiinnostavinta renkaassa olisi nimenomaan se miten sivujen verhoilu on toteutettu. Jos se koskee lamelleihin joustoissa ne hinkkaavat toisiinsa ja kuluvat, sekä lisäävät vierintävastusta. Jos eivät koske millään joustolla, renkaan sivut ulottuvat olennaisesti leveämmälle kuin renkaan kulutuspinta, nykyrenkaisiin verrattuna. Se tarkoittaa ettei niitä voi käyttää automalleissa, joita ei ole niille suunniteltu, koska ne ottaisivat sisäpuolella pyöränkoteloihin kiinni, ja ulkopuolella rikkoisivat EU-direktiivejä ollessan ajoneuvon uloin osa sivusuunnassa. Ellei sitten kulutuspintaa kavenneta nykyisestä.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä33050

Käyttäjä17244 kirjoitti:
ROOSTER kirjoitti:
Alkaa ottaa pannuun toistuvat renkaiden puhkeamiset. 

Typpitäytön saa mistä tahansa rengasliikkeestä, kysyt vaan eikä ilma vaivaa enää.

Typpikö on niin kovaa, että estää renkaan puhkeamisen?

Käyttäjä17244
Seuraa 
Viestejä256

laiskimus kirjoitti:
On hieman väärä viestiketju ilmarenkaille, mutten viitsi avata renkaille toista.

Miksei kauppakeskusten parkkihalleissa ole ilmantäytöön tarvittavaa kompuraa letkuineen ja liittimineen?

Huoltoasemien pihalla talvella pakkasella täyttäessä venttiili jää usein (ellei aina)  vuotamaan. Kauppareissun aikana auto ehtisi parkkihallissa lämmetä riittävästi ettei siellä tuota ongelmaa esiintyisi. Sopisi siis kauppakeskusten palveluvalikoimaan paremmin kuin huoltoasemien, joilla nykyisin myydään polttoainetta ja kenties huolletaan ihmisiä, muttei huolleta autoja käytännössä ollenkaan.

Onhan niissä parkkihalleissa sähköautojen akkujen lataustakin saatavissa jo aika monessa, joten autoihin kohdistettua palvelua on jo saatavissa nytkin, jopa kenties ilmaiseksi.

Vai tietääkö joku jossain suomessa kauppakeskuksen jonka parkkihallissa renkaisiin on jo ilmaa saatavissa?

Prismasta jalkapumppu 7.9 eurua. Hyötyliikuntaa, eikä siihen pumppaukseen kauaa mene. Kokeilkaa ja yllättykää kuinka helppoa on. Joskus käyttänyt käsipumppuakin, 3 minuuttia lämmittelyä pohjalle ennen emännän/isännän pumppausta.

Mihin mun vanha tili hävis?

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat