"S-ryhmään kuuluva Food Market Herkku ryhtyy testaamaan lounastuotteiden kuljettamista drooneilla, kertoo alueosuuskauppa HOK-Elanto.
Testivaihe alkaa kesäkuun alussa Itä-Helsingin Vuosaaressa. Asiakkaat voivat tilata kauppakeskus Itiksen Herkku-myymälän palvelutiskin lounastuotteita droone-kuljetuksina. Tiedotteen mukaan lennokki toimittaa tuotteet asiakkaille minuuteissa.
Lounastoimituksista vastaa kuljetuspalveluyhtiö Wing, joka on sopinut tässä vaiheessa puolen vuoden yhteistyöstä HOK-Elannon kanssa.
Suomessa drooneilla menee nyt lujaa – Wing testannut erilaisia kuljetuksia
Yle kertoi maaliskuussa, kuinka miehittämättömien lennokkien eli droonien eurooppalainen lainsäädäntö yhdenmukaistuu tämän vuoden aikana. Se on saanut yritykset kiinnostumaan toden teolla uuden teknologian mahdollisuuksista.
Googlen tytäryhtiö Wing puolestaan ilmoitti jo alkuvuodesta, että se ryhtyy kevään aikana testaamaan Helsingin seudulla tavaroiden kuljetusta lennokeilla.
Yhtiön viestintä- ja markkinointijohtaja Jonathan Bass kehui maaliskuussa juuri suomalaisten kiinnostuneisuutta teknologiaa kohtaan.
– Tämä on ensimmäinen kohteemme Euroopassa ja syy, miksi päädyimme Suomeen on suomalaisten kiinnostus drooneihin."
"S-ryhmään kuuluva Food Market Herkku ryhtyy testaamaan lounastuotteiden kuljettamista drooneilla, kertoo alueosuuskauppa HOK-Elanto.
Testivaihe alkaa kesäkuun alussa Itä-Helsingin Vuosaaressa. Asiakkaat voivat tilata kauppakeskus Itiksen Herkku-myymälän palvelutiskin lounastuotteita droone-kuljetuksina. Tiedotteen mukaan lennokki toimittaa tuotteet asiakkaille minuuteissa.
Lounastoimituksista vastaa kuljetuspalveluyhtiö Wing, joka on sopinut tässä vaiheessa puolen vuoden yhteistyöstä HOK-Elannon kanssa.
Suomessa drooneilla menee nyt lujaa – Wing testannut erilaisia kuljetuksia
Yle kertoi maaliskuussa, kuinka miehittämättömien lennokkien eli droonien eurooppalainen lainsäädäntö yhdenmukaistuu tämän vuoden aikana. Se on saanut yritykset kiinnostumaan toden teolla uuden teknologian mahdollisuuksista.
Googlen tytäryhtiö Wing puolestaan ilmoitti jo alkuvuodesta, että se ryhtyy kevään aikana testaamaan Helsingin seudulla tavaroiden kuljetusta lennokeilla.
Yhtiön viestintä- ja markkinointijohtaja Jonathan Bass kehui maaliskuussa juuri suomalaisten kiinnostuneisuutta teknologiaa kohtaan.
– Tämä on ensimmäinen kohteemme Euroopassa ja syy, miksi päädyimme Suomeen on suomalaisten kiinnostus drooneihin."
Suomi on epäilemättä hyvä testipaikka. Talvella pakkasella pitää lounas toimittaaa Itiksestä Aurinkolahteen nopeasti, ettei jäädy. Jotain käytännön ongelmia keksin. Esim. pitääkö drone olla näköyhteyden päässä ohjaajasta? Onko lounaslaatikko esim sähköisesti lukittu, ettei varas syö eväitä, kuvasta en saa selvää.
"S-ryhmään kuuluva Food Market Herkku ryhtyy testaamaan lounastuotteiden kuljettamista drooneilla, kertoo alueosuuskauppa HOK-Elanto.
Testivaihe alkaa kesäkuun alussa Itä-Helsingin Vuosaaressa. Asiakkaat voivat tilata kauppakeskus Itiksen Herkku-myymälän palvelutiskin lounastuotteita droone-kuljetuksina. Tiedotteen mukaan lennokki toimittaa tuotteet asiakkaille minuuteissa.
Lounastoimituksista vastaa kuljetuspalveluyhtiö Wing, joka on sopinut tässä vaiheessa puolen vuoden yhteistyöstä HOK-Elannon kanssa.
Suomessa drooneilla menee nyt lujaa – Wing testannut erilaisia kuljetuksia
Yle kertoi maaliskuussa, kuinka miehittämättömien lennokkien eli droonien eurooppalainen lainsäädäntö yhdenmukaistuu tämän vuoden aikana. Se on saanut yritykset kiinnostumaan toden teolla uuden teknologian mahdollisuuksista.
Googlen tytäryhtiö Wing puolestaan ilmoitti jo alkuvuodesta, että se ryhtyy kevään aikana testaamaan Helsingin seudulla tavaroiden kuljetusta lennokeilla.
Yhtiön viestintä- ja markkinointijohtaja Jonathan Bass kehui maaliskuussa juuri suomalaisten kiinnostuneisuutta teknologiaa kohtaan.
– Tämä on ensimmäinen kohteemme Euroopassa ja syy, miksi päädyimme Suomeen on suomalaisten kiinnostus drooneihin."
Suomi on epäilemättä hyvä testipaikka. Talvella pakkasella pitää lounas toimittaaa Itiksestä Aurinkolahteen nopeasti, ettei jäädy. Jotain käytännön ongelmia keksin. Esim. pitääkö drone olla näköyhteyden päässä ohjaajasta? Onko lounaslaatikko esim sähköisesti lukittu, ettei varas syö eväitä, kuvasta en saa selvää.
Entä miten droonit suojataan petolintujen lähentely-yrityksiltä? Ja miten se toimitus käytännössä toimitetaan perille? Kerrostalon avoimen ikkunan kautta? Vai pitääkö mennä pihalle vastaan? 30 asteen pakkasella lumipyryssä pihalle vastaan meno jotenkin vesittää koko idean kotiintoimituksesta, kuten ikkunan avaaminenkin tietysti tekee.
Sivut
Ruandassa on maailman tehokkain delivery systeemi droneilla.
https://www.youtube.com/watch?v=jEbRVNxL44c
Sanomattakin on selvää että siinä on runkosiipi ja kiskolaukaisu !
Mitenkäs muuten !
Droneilla tehdään nyt de-icing tuulivoimaloihin.
https://www.youtube.com/watch?v=mP5LZYpFggM
Paineilmalla lentävä lennokki; https://www.youtube.com/watch?v=1ZqFDsq09H8
Maailman suurin harrastellennokki; https://www.youtube.com/watch?v=hG9LzT60RLM
Lähes 16 m siipikärkiväli.
Videolla erilaisia himmeleitä
https://www.youtube.com/watch?v=RCXGpEmFbOw
olisko majurin suunnittelema tuo lentävä siipi, jota kaveri ei jaksa heittää kattoon.
Nälkä aina vieraanamme.
"S-ryhmään kuuluva Food Market Herkku ryhtyy testaamaan lounastuotteiden kuljettamista drooneilla, kertoo alueosuuskauppa HOK-Elanto.
Testivaihe alkaa kesäkuun alussa Itä-Helsingin Vuosaaressa. Asiakkaat voivat tilata kauppakeskus Itiksen Herkku-myymälän palvelutiskin lounastuotteita droone-kuljetuksina. Tiedotteen mukaan lennokki toimittaa tuotteet asiakkaille minuuteissa.
Lounastoimituksista vastaa kuljetuspalveluyhtiö Wing, joka on sopinut tässä vaiheessa puolen vuoden yhteistyöstä HOK-Elannon kanssa.
Suomessa drooneilla menee nyt lujaa – Wing testannut erilaisia kuljetuksia
Yle kertoi maaliskuussa, kuinka miehittämättömien lennokkien eli droonien eurooppalainen lainsäädäntö yhdenmukaistuu tämän vuoden aikana. Se on saanut yritykset kiinnostumaan toden teolla uuden teknologian mahdollisuuksista.
Googlen tytäryhtiö Wing puolestaan ilmoitti jo alkuvuodesta, että se ryhtyy kevään aikana testaamaan Helsingin seudulla tavaroiden kuljetusta lennokeilla.
Yhtiön viestintä- ja markkinointijohtaja Jonathan Bass kehui maaliskuussa juuri suomalaisten kiinnostuneisuutta teknologiaa kohtaan.
– Tämä on ensimmäinen kohteemme Euroopassa ja syy, miksi päädyimme Suomeen on suomalaisten kiinnostus drooneihin."
https://yle.fi/uutiset/3-10788381 .
Suomi on epäilemättä hyvä testipaikka. Talvella pakkasella pitää lounas toimittaaa Itiksestä Aurinkolahteen nopeasti, ettei jäädy. Jotain käytännön ongelmia keksin. Esim. pitääkö drone olla näköyhteyden päässä ohjaajasta? Onko lounaslaatikko esim sähköisesti lukittu, ettei varas syö eväitä, kuvasta en saa selvää.
Lämmin kinkkupizza saattaa innostaa variksia.
Tuommoinen kun tekee hallitsemattoman laskun manskille, niin saattaa pukata pientä liikenneruuhkaa.
Täällä luova nero: https://www.youtube.com/watch?v=15yoTLohnPQ
Tulee mieleen eräs suomalainen neropatti !
Tänään postattu ensilento Uudesta Seelannista.
https://www.youtube.com/watch?v=czo5jvjLURI
Wow..jälleen uusi hieno design: https://www.youtube.com/watch?v=XIYrxEENnos
50 USD radioilla 5 km päähän: https://www.youtube.com/watch?v=dIvC4ZB88h0
Internet neropatin uusin optusvideo.
https://www.youtube.com/watch?v=iiEMm7P2skI
Koneen suunnittelua ohjelmalla...siis dronen.
DARPAn pudotettava pahviliidokki: https://www.researchgate.net/publication/330198913_Technology_Demonstrat...
Flite Test porukan lentävä taistelulaiva: https://www.youtube.com/watch?v=H2V7n_6bebE
Peter Sripol tekee rakettitestejä: https://www.youtube.com/watch?v=4PII917Yd-k
Entä miten droonit suojataan petolintujen lähentely-yrityksiltä? Ja miten se toimitus käytännössä toimitetaan perille? Kerrostalon avoimen ikkunan kautta? Vai pitääkö mennä pihalle vastaan? 30 asteen pakkasella lumipyryssä pihalle vastaan meno jotenkin vesittää koko idean kotiintoimituksesta, kuten ikkunan avaaminenkin tietysti tekee.
Sivut