Minä olen huomannut, että jos joku vekotin on langaton, niin siinä sitä vasta lankaa tarvitaan ja paljon, mieluummin kupari- tai hopealankaa. Osaako kukaan selittää? Onko tämä huijausta vai jonkunasteinen salaliitto?
Esimerkiksi radioamatöörit puhuvat langattomista radioista (wireless radio), mutta heillä on kuitenkin piha täynnä, ristin rastiin eri paksuisia/ tyyppisiä lankoja. Tuo kaveri on ripotellut noita lankoja maahan jotta ihmiset kompastuu niihin. Jotkut taas ripustelevat puihin ja mastoihin. Varmaan pyydystävät lintuja?
Minä olen huomannut, että jos joku vekotin on langaton, niin siinä sitä vasta lankaa tarvitaan ja paljon, mieluummin kupari- tai hopealankaa. Osaako kukaan selittää? Onko tämä huijausta vai jonkunasteinen salaliitto?
Esimerkiksi radioamatöörit puhuvat langattomista radioista (wireless radio), mutta heillä on kuitenkin piha täynnä, ristin rastiin eri paksuisia/ tyyppisiä lankoja. Tuo kaveri on ripotellut noita lankoja maahan jotta ihmiset kompastuu niihin. Jotkut taas ripustelevat puihin ja mastoihin. Varmaan pyydystävät lintuja?
Minä olen huomannut, että jos joku vekotin on langaton, niin siinä sitä vasta lankaa tarvitaan ja paljon, mieluummin kupari- tai hopealankaa. Osaako kukaan selittää? Onko tämä huijausta vai jonkunasteinen salaliitto?
Esimerkiksi radioamatöörit puhuvat langattomista radioista (wireless radio), mutta heillä on kuitenkin piha täynnä, ristin rastiin eri paksuisia/ tyyppisiä lankoja. Tuo kaveri on ripotellut noita lankoja maahan jotta ihmiset kompastuu niihin. Jotkut taas ripustelevat puihin ja mastoihin. Varmaan pyydystävät lintuja?
Ettei vaan ole matataajuus maatutka ?
EI, vaan kyse on maataso-, eli Ground Plane-antennista, jossa radiaaliset johtimet tehostavat antennin toimintaa, varsinkin jos maaperä on huonosti sähköä johtavaa. Sinä kun ymmärrät hyvin englantia, niin voit lukea tarkemmin sivulta http://www.astrosurf.com/luxorion/qsl-radials.htm , josta tuo kuvakin on peräisin.
"Konsulttiyritys Roland Bergerin mukaan maailmassa on kehitteillä 170 sähkölentokonetta. Vuoden 2018 huhtikuussa kehitteillä oli 85 konetta.
...Norjassa lentoliikenne sähköinen vuoteen 2040 mennessä...
Norjan teknologia- ja turvallisuusasiantuntijat uskovat, että ensimmäiset sähkölentokoneet nähdään Norjan sisäisessä matkustajaliikenteessä jo vuonna 2025. Norjan hallitus on asettanut tavoitteeksi, että maan sisäinen lentoliikenne on sähköistä vuoteen 2040 mennessä.
Stavangerin lentokentän turvallisuus- ja laatupäällikön Anette Sigmundstad Heggenin mukaan se olisi ollut mahdollista jo viime vuonna.
”Teknisesti se olisi mahdollista jo nyt. Sertifiointien, lainsäädännön ja infrastruktuurin vuoksi realistisempi ajankohta on kuitenkin vuoden 2025 tietämissä. Meidän on pysyttävä kehityksen mukana – ja se on nopeaa”, hän sanoo.
Lentoalan tavoitteena on puolittaa kansainvälisen lentoliikenteen päästöt 2050-lukuun mennessä.
... ja Suomessa ensimmäinen kone 2030-luvun lopulla"
Tuon koneen lentokorkeus (3000 m) ei okein taida riittää myrskyrintamien ylittämiseen, ja saattaapa tuolla korkeudella vielä lintujakin eteen tupsahtaa.
Sivut
Minä olen huomannut, että jos joku vekotin on langaton, niin siinä sitä vasta lankaa tarvitaan ja paljon, mieluummin kupari- tai hopealankaa. Osaako kukaan selittää? Onko tämä huijausta vai jonkunasteinen salaliitto?
Esimerkiksi radioamatöörit puhuvat langattomista radioista (wireless radio), mutta heillä on kuitenkin piha täynnä, ristin rastiin eri paksuisia/ tyyppisiä lankoja. Tuo kaveri on ripotellut noita lankoja maahan jotta ihmiset kompastuu niihin. Jotkut taas ripustelevat puihin ja mastoihin. Varmaan pyydystävät lintuja?
Ettei vaan ole matataajuus maatutka ?
EI, vaan kyse on maataso-, eli Ground Plane-antennista, jossa radiaaliset johtimet tehostavat antennin toimintaa, varsinkin jos maaperä on huonosti sähköä johtavaa. Sinä kun ymmärrät hyvin englantia, niin voit lukea tarkemmin sivulta http://www.astrosurf.com/luxorion/qsl-radials.htm , josta tuo kuvakin on peräisin.
NASAlla on paljon säkömoottoreita.
https://www.youtube.com/watch?v=z-Wdii8-jd8
Tämä karvapää vetää x-57 projektia; https://www.youtube.com/watch?v=6FYn6O5t1L4
Uberille tulisi paljon huokeammaksi ampua katapultilla ilmataksit ilmaan ja ja vastaanottaa ne talon katolla vaijerilla välttääkseen ruuhkia.
https://www.youtube.com/watch?v=VOP73xDsveM
Musk ja Uber painii tämän kanssa....
405; https://www.youtube.com/watch?v=ozEgTiLBJEQ
405 päivällä; https://www.youtube.com/watch?v=v9J6gDya40k
Riittäköhän siellä happi ?
https://books.google.fi/books?id=XuY0AQAAMAAJ&pg=PA191&lpg=PA191&dq=free...
Ongelma on tedostettu; https://www.youtube.com/watch?v=v9J6gDya40k
Vuodessa monessa kaupungissa ollaan viikko ruuhkassa.
https://www.youtube.com/watch?v=8933hk1ogpo
Dornier; https://www.welt.de/wirtschaft/article180024586/Dornier-Do228-Siemens-un...
Pariisissa esiteltiin eka sähkömatkustajalentokone.
https://www.bbc.com/news/business-48630656?SThisFB&fbclid=IwAR1iLoXvX7ql...
Syy miksi sen moottorit ovat siiven kärjissä selitetään tässä 07:00 kohdalla; https://www.youtube.com/watch?v=6FYn6O5t1L4
Eviation selvitetty; https://finance.yahoo.com/video/did-know-buy-car-costco-230000078.html
"Konsulttiyritys Roland Bergerin mukaan maailmassa on kehitteillä 170 sähkölentokonetta. Vuoden 2018 huhtikuussa kehitteillä oli 85 konetta.
...Norjassa lentoliikenne sähköinen vuoteen 2040 mennessä...
Norjan teknologia- ja turvallisuusasiantuntijat uskovat, että ensimmäiset sähkölentokoneet nähdään Norjan sisäisessä matkustajaliikenteessä jo vuonna 2025. Norjan hallitus on asettanut tavoitteeksi, että maan sisäinen lentoliikenne on sähköistä vuoteen 2040 mennessä.
Stavangerin lentokentän turvallisuus- ja laatupäällikön Anette Sigmundstad Heggenin mukaan se olisi ollut mahdollista jo viime vuonna.
”Teknisesti se olisi mahdollista jo nyt. Sertifiointien, lainsäädännön ja infrastruktuurin vuoksi realistisempi ajankohta on kuitenkin vuoden 2025 tietämissä. Meidän on pysyttävä kehityksen mukana – ja se on nopeaa”, hän sanoo.
Lentoalan tavoitteena on puolittaa kansainvälisen lentoliikenteen päästöt 2050-lukuun mennessä.
... ja Suomessa ensimmäinen kone 2030-luvun lopulla"
https://www.talouselama.fi/uutiset/norjan-hallitus-tavoittelee-maan-sisa... .
Nyt tarvittaisiin vielä se huoneenlämpöinen suprajohtavuus.
Metallinen vety saattaisi tuoda ratkaisun.
Vain aurinkoenergian käyttöönotto lentävissä siivissä toisi ratkaisun tähän "ongelmaan".
Tuon koneen lentokorkeus (3000 m) ei okein taida riittää myrskyrintamien ylittämiseen, ja saattaapa tuolla korkeudella vielä lintujakin eteen tupsahtaa.
Hyötykuorma suhteessa siipien pinta-alaan vaikuttaa melko olemattomalta.
"Toyota aloittaa tämän kuun lopussa testijakson uudella Toyota Prius -koeautolla.
Auton katto, konepelti ja takaluukku ovat kokonaan aurinkokennojen peitossa.
Näiden uudenlaisten kennojen avulla auto saa auringosta päivän aikana virtaa yli 50 kilometrin ajomatkan verran.
Aurinkokennojen hyötysuhde on Toyotan tiedotteen mukaan yli 34 prosenttia ja kennojen tuottama teho on 860 wattia."
https://autotoday.fi/toyota-testaa-sahkoautoa-joka-kulkee-yli-50-kilomet... .
Sivut