Sivut

Kommentit (150)

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä22353

Vaikka avaruudessa siipien väliin rullattava ohut kennsto voisi samalla toimia kuin riippuliitimen kangas....jolloin siipikuormitus saataisiin puoleen Solar Impulsesta jolloin lentäminen massiivisella kennoalalla olisi erittäin helppoa Marsissa esimerkiksi.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä22353

Mun avaruuslentokonekonseptissa sadaan jopa vain 4 kg/m2 siipikuormitukseksi ( paperilla ). Kohtuullisen realistisessa konseptissa. Marsissa lentäminen onnistuu hyvin 20 kg/m2 kuormituksella ( jolloin saadaan riittävästo tuotua rakettipolttoianetta Marsin pinnalle ). Mutta laskeutuminen 4 kilolla on helppoa kuin maassa..hitaasti ja turvallisesti.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Minä veikkaan, että avaruudessa lentokoneen siipikuormitus on todella pieni.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä22353

o_turunen kirjoitti:
Minä veikkaan, että avaruudessa lentokoneen siipikuormitus on todella pieni.

Siipi kuormituksella on merkitystä re-entryssä , jolloin 125 x pienemmällä siipikuormituksella ja massiivisella alalla saadaan hidastettua vauhtia jo korkealla todella ohuessa avaruudellisessa tilanteessa ( esim ennen 100-120 km korkeutta maassa ). Maan atmosfäärin tiheyttä mitataan jo 5 000 km korkeudessa jossa voidaan jo kierros kierrokselta nopeutta pudottaa jostain 300 km alkaen tehokkaasti ( sen 50 000 - 4700 km ennen sitä )...ennenkuin tullaan tiheään ilmakehään. Lentäminen onnistuu 4 kg/m2 kuormituksella jo 100 -200 km korkeudessa nopeuksissa joissa ei enää tällainen hyttynen lämpenisi liikaa. Säteily ja muut tuntemattomat tekijät saattavat enemmän haitata menoa yläilmakehissä ( avaruusromu  ? ).

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä22353

Tässä vielä hyperkevyen avaruusraketin re-entry geometriaa....huomaa painovoiman merkitys tässä myös.

Supe light space craft ( SLSC ) matkaa helposti todella pitkän matkan jolloin jarrutus esim 40 000 km/t nopeudesta ei aiheuta närästysä.

Apollo 8 matkustajat oksensivat ja paskoivat housuun mennen tullen kuun ohituslennolla.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat