Kommentit (10)

MarkoH
Seuraa 
Viestejä3

Sana voiko, on typerimmästä päästä... kaikkeahan voi tehdä, mutta kannattaako ja onko se järkevää. Yksi kaunis kesäpäivä joku monottaa auton kylkeesi ja et aja metriäkään. Tulipaloriskit ja sähköviat olisi arkipäivää. Hyvin hankalia korjata kolarin aiheuttamia vikoja. Entäs jos joku naarmuttaa autosi? Sitte ylimaalaukseen vai mitä? Pohtikaa ensin ennenkuin kysytte ihan vaan normaaleja ongelmia.

Keijona
Seuraa 
Viestejä14240

Tapasin t Saksanreissulla laivassa mukavan perheen jolla mökki asikkalassa., Suomalainen äiti, Saksalainen isä ja aikuiset lapset. Perheyrityksessä valmistivat erikoistehokkaita aurinkokennoja, ja kilpailivat aurinkennoautoilla. Joten aurinkokennoilla kulkevat autot ovat olemassaoleva asia. Hurjan tehokkaita paneeleita, autot tosin erikoisen mallisia, littanoita ja aerodynaamisia.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Lyde19
Seuraa 
Viestejä5679

Itse olen haaveillut biologiseen kiertoon perustuvasta autosta. Autoon tankataan hiilidioksia ja auto pikkuhiljaa yhteyttää fotosynteesikennoissa hiilidioksidista hiiltä, happea ja vähän sokeria hanskalokeroon. Hiili ja happi poltetaan auton moottorissa.

Käyttäjä3810
Seuraa 
Viestejä230

Siis tulevaisuuden auto

Hybridi, missä on kaasukäyttöinen pieni agrekaattina akun lataamiseksi

Etupyörien akselilla  on omat pienet sähkömoottorit

Kohtalaisen pieni akku, jonka sähköllä voi ajaa 50 km pimeänä talviyönä, ennenkuin agrekaattia tarvitaan

Katolla ja konepeillä aurinkokennot

Eiköhän Kiinassa ja Intiassa ole jo innostuttukin tällaisesta

Minijehova
Seuraa 
Viestejä13634

Käyttäjä3810 kirjoitti:
Siis tulevaisuuden auto

Hybridi, missä on kaasukäyttöinen pieni agrekaattina akun lataamiseksi

Etupyörien akselilla  on omat pienet sähkömoottorit

Kohtalaisen pieni akku, jonka sähköllä voi ajaa 50 km pimeänä talviyönä, ennenkuin agrekaattia tarvitaan

Katolla ja konepeillä aurinkokennot

Eiköhän Kiinassa ja Intiassa ole jo innostuttukin tällaisesta

Korin ulkopinta (=maalipinta) aurinkokennoa, aerodynaamiset ratkaisut tuulivoimaa ja vastuksen viilaamista, runko toimii jousena ja ihan kaikki jousitus- ja jarrutusenergia kerätään talteen hyvällä prosentilla. Runko ja/tai kori on akku, tai mahdollisesti sisustus on akku.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

Vierailija

Minijehova kirjoitti:
Käyttäjä3810 kirjoitti:
Siis tulevaisuuden auto

Hybridi, missä on kaasukäyttöinen pieni agrekaattina akun lataamiseksi

Etupyörien akselilla  on omat pienet sähkömoottorit

Kohtalaisen pieni akku, jonka sähköllä voi ajaa 50 km pimeänä talviyönä, ennenkuin agrekaattia tarvitaan

Katolla ja konepeillä aurinkokennot

Eiköhän Kiinassa ja Intiassa ole jo innostuttukin tällaisesta

Korin ulkopinta (=maalipinta) aurinkokennoa, aerodynaamiset ratkaisut tuulivoimaa ja vastuksen viilaamista, runko toimii jousena ja ihan kaikki jousitus- ja jarrutusenergia kerätään talteen hyvällä prosentilla. Runko ja/tai kori on akku, tai mahdollisesti sisustus on akku.

Ei niitä aurinkopaneeleita niin vaan maalailla, eikä kori saa hirveämmin joustaa tai ajo-ominaisuudet kärsii ja kori väsyy ja murtuu. Ja sitä millään hyvällä hyötysuhteella edes saa kerättyä, eikä sitä ole niin paljoa että kannattaisi edes kerätä.

Huomaa taas kuinka vähän ymmärrät tekniikkaa.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä13634

Käyttäjä19401 kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
Käyttäjä3810 kirjoitti:
Siis tulevaisuuden auto

Hybridi, missä on kaasukäyttöinen pieni agrekaattina akun lataamiseksi

Etupyörien akselilla  on omat pienet sähkömoottorit

Kohtalaisen pieni akku, jonka sähköllä voi ajaa 50 km pimeänä talviyönä, ennenkuin agrekaattia tarvitaan

Katolla ja konepeillä aurinkokennot

Eiköhän Kiinassa ja Intiassa ole jo innostuttukin tällaisesta

Korin ulkopinta (=maalipinta) aurinkokennoa, aerodynaamiset ratkaisut tuulivoimaa ja vastuksen viilaamista, runko toimii jousena ja ihan kaikki jousitus- ja jarrutusenergia kerätään talteen hyvällä prosentilla. Runko ja/tai kori on akku, tai mahdollisesti sisustus on akku.

Ei niitä aurinkopaneeleita niin vaan maalailla, eikä kori saa hirveämmin joustaa tai ajo-ominaisuudet kärsii ja kori väsyy ja murtuu. Ja sitä millään hyvällä hyötysuhteella edes saa kerättyä, eikä sitä ole niin paljoa että kannattaisi edes kerätä.

Huomaa taas kuinka vähän ymmärrät tekniikkaa.

Tässä taidettiin spekuloida tulevalla teknologialla, ei nykyisellä. Materiaalikehitys lienee kaiken keskiössä.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

Käyttäjä19603
Seuraa 
Viestejä2

MarkoH kirjoitti:
Hyvin hankalia korjata kolarin aiheuttamia vikoja. Entäs jos joku naarmuttaa autosi? Sitte ylimaalaukseen vai mitä? Pohtikaa ensin ennenkuin kysytte ihan vaan normaaleja ongelmia.

Tuon Sono Motorssin auto ei ole maalattu, vaan kennot on kiinni läpinäkyvissä polykarbonaattipaneleissa. Saa potkaista kovempaa kuin peltiautoa, ennen kuin jää näkyvää vauriota. Pienen naarmun saa hiottua pois. Itse runko on alumiininen monokokki.

Ennakkotilaushinta on 16 000€ ilman akkua ja 25 500 akun kanssa. On vaan pienehkö akku, 35 kWh, eli luvattu kantama jotain 250 km, talvella käytännössä ehkä jotain 160-200. Mutta se kuuluisa peräkoukku on vakiona:-).

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat