Sivut

Kommentit (596)

jjw
Seuraa 
Viestejä991

Major_Breakthrough kirjoitti:
Voisko joku laskea kuinka kauan 20 kilolla akkuja lentää 15  KW teholla..LITIUM-ION kuten Teslasssa voisi olla pohjana laskussa.

85kWh/540kg x 20kg/15kW x 60 min = 12.6 minuuttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä23965

jjw kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Voisko joku laskea kuinka kauan 20 kilolla akkuja lentää 15  KW teholla..LITIUM-ION kuten Teslasssa voisi olla pohjana laskussa.

85kWh/540kg x 20kg/15kW x 60 min = 12.6 minuuttia.

Tämä lasku ei liene oikein ?

Mä sain 33 minuuttia 36 sekkaa.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

jjw
Seuraa 
Viestejä991

Major_Breakthrough kirjoitti:
Lazairin sähkiksen akut painoivat 67.6 kg..ja Teslan akuilla siihen olisi riittänyt 20 kg. Eli on Teslalla joku ässä jo olemassa.

Mistä sait 67.6kg?

http://sustainableskies.org/electric-lazair-progress/

Dale is also redesigning the battery packs. Originally, he fitted a 50-pound pack within the wings behind each motor. Now two 25-pound packs will replace that single battery pack, each having a BMS and charging circuit, allowing more discrete monitoring

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä23965

jjw kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Lazairin sähkiksen akut painoivat 67.6 kg..ja Teslan akuilla siihen olisi riittänyt 20 kg. Eli on Teslalla joku ässä jo olemassa.

Mistä sait 67.6kg?

http://sustainableskies.org/electric-lazair-progress/

Dale is also redesigning the battery packs. Originally, he fitted a 50-pound pack within the wings behind each motor. Now two 25-pound packs will replace that single battery pack, each having a BMS and charging circuit, allowing more discrete monitoring

96 x 704 gr !

Oli RCgroupsissa.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Kontra1
Seuraa 
Viestejä5432

NytRiitti kirjoitti:
Kontra1 kirjoitti:
Onko kohta enää tarvetta hinata purjekoneita ilmaan, kun koneen omalla sähkömoottorilla se käy taloudellisesti kannattavaksi. 

https://yle.fi/uutiset/3-10918560

Purjekoneiden valmistus saattaa olla taloudellisesti kannattavaa, lentämisestä aiheutunee vain kuluja?

Hehhe - totta. Mitenkäs tuon nyt sitten muotolisi.

Jos ajattelet lentämisen autuutta tuotteena, jonka voi hinnoitella, ja kun ei tarvitsisi maksaa hinauksesta mitään, niin eikös se ole taloudelliseti kannattavampaa, jos omalla propellilla pääse ilmaan paljon halvemmalla. Kelpaako?

Kontra1
Seuraa 
Viestejä5432

Tuommoinen purjekone se olisi oikea unelmakone. Ei tarvitsisi jonottaa konetta eikä hinuria. On minulla sen verran sukanvarressa, että sellaisen pystyisin hankkimaan - mutta mutta, 40 vuotta liian myöhään.

Muisti  jo sen verran takkuaa, että kun tuolla koneella nousisi ilmaan, niin aikansa tinteissä pyörittyään ei olisi mitään hajua mistäpäin on tultu. Sitten näkyisi onneksi jokin kenttä häämöttävän horisontissa, ja  ei kun sitä kohti. Sitten vaan laskukierrokseen, siisti liuku, jarrua ja loppuveto. Käynpäs kysymässä tyypeiltä, mikä kenttä. Ei hitto, eihän ne suomea ymmärrä, venättä vääntävät. Mitäs nyt neuvoksi - äkkiä ilmaan takaisin, ja suunta kohti länttä. Mutta mutta, akuissa ei oo potkua juurikaan jäljellä.  Voi hvetin hvetti - unohdin ladata ne ennen lähtöä. Eiköhän täältä jostakin sen verran sähköä löydy, että saan ladattua ne - on onneksi laturi mukana.  No löytyihän sitä sähköä - mutta mutta, eihän venäläinen rupusähkö kelpaa länsimaisille hienoille akuille. Väkisin jos sitä niille tarjoaa, räjähtävät vielä. ....... 

Eipä kannata rahojaan hienoon koneeseen laittaa. Ehkä minä alan katsella netistä unelma-autoa sitä Porsche 911. 

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat