Sivut

Kommentit (119)

Vierailija

jussipussi kirjoitti:
Käyttäjä19705 kirjoitti:
Ei mun tarvitse lukea artikkelia, eikä siinä kyllä selitetä asiaa kovinkaan tarkasti.
Miten sinä voi tietää mitä siinä selitetään jos et ole artikkelia lukenut? Ja jos olet lukeneut miksi kirjoitat ettei sitä sinun tarvitse lukea?

Tiedän miten kondensaattori toimii. Superkondensaattori on ihan sama asia parilla twistillä. Osaatko nimetä ne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
jussipussi
Seuraa 
Viestejä52356

Käyttäjä19705 kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Käyttäjä19705 kirjoitti:
Ei mun tarvitse lukea artikkelia, eikä siinä kyllä selitetä asiaa kovinkaan tarkasti.
Miten sinä voi tietää mitä siinä selitetään jos et ole artikkelia lukenut? Ja jos olet lukeneut miksi kirjoitat ettei sitä sinun tarvitse lukea?

Tiedän miten kondensaattori toimii. Superkondensaattori on ihan sama asia parilla twistillä. Osaatko nimetä ne?

Olet mahdollisesti oppinut kun on ollut pakko opetella. aiemmin oli hieman hakusessa

"Käyttäjä19401 kirjoitti:

Superkondensaattorien virranantokyky on aika huono. Vauhtipyörä toimii konkkana paljon paremmin, jos ei ylimääräisistä osista tarvitse välittää."

Vierailija

jussipussi kirjoitti:
Käyttäjä19705 kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Käyttäjä19705 kirjoitti:
Ei mun tarvitse lukea artikkelia, eikä siinä kyllä selitetä asiaa kovinkaan tarkasti.
Miten sinä voi tietää mitä siinä selitetään jos et ole artikkelia lukenut? Ja jos olet lukeneut miksi kirjoitat ettei sitä sinun tarvitse lukea?

Tiedän miten kondensaattori toimii. Superkondensaattori on ihan sama asia parilla twistillä. Osaatko nimetä ne?

Olet mahdollisesti oppinut kun on ollut pakko opetella. aiemmin oli hieman hakusessa

"Käyttäjä19401 kirjoitti:

Superkondensaattorien virranantokyky on aika huono. Vauhtipyörä toimii konkkana paljon paremmin, jos ei ylimääräisistä osista tarvitse välittää."

Ihan oikein toi on vieläkin, kuten faktoilla on tapana.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä52356

Käyttäjä19705 kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Käyttäjä19705 kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Käyttäjä19705 kirjoitti:
Ei mun tarvitse lukea artikkelia, eikä siinä kyllä selitetä asiaa kovinkaan tarkasti.
Miten sinä voi tietää mitä siinä selitetään jos et ole artikkelia lukenut? Ja jos olet lukeneut miksi kirjoitat ettei sitä sinun tarvitse lukea?

Tiedän miten kondensaattori toimii. Superkondensaattori on ihan sama asia parilla twistillä. Osaatko nimetä ne?

Olet mahdollisesti oppinut kun on ollut pakko opetella. aiemmin oli hieman hakusessa

"Käyttäjä19401 kirjoitti:

Superkondensaattorien virranantokyky on aika huono. Vauhtipyörä toimii konkkana paljon paremmin, jos ei ylimääräisistä osista tarvitse välittää."

Ihan oikein toi on vieläkin, kuten faktoilla on tapana.

Ei ole oikein.

Vierailija

Nopeasti vielä laskin, niin vauhtipyörällä saadaan 111 Wh kiloa kohden, siinä missä superkonkilla jäädään 50Wh per kilo.

Että sellasta.

Vierailija

Mutta ei sitä tarvitsisi edes laskea, jos ymmärtäisi yhtään mitään yhtään mistään. Et nimittäin paviaani osaa suhteuttaa lukuja laisinkaan.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä24137

jussipussi kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Käyttäjä19705 kirjoitti:
Having said that, the Sián is really all about its combustion engine, a roaring monster of a naturally aspirated V12.
Joo se on hybridi.

"Lamborghini Sián: Maailman ensimmäinen superkondensaattori-hybridi superauto"

Toki voitaisiin tehdä vielä superkondensaattori-akku-polttomoottorihybridi jossa hyödynnettäisiin jokaisen kolmen  eri teknologian vahvuuksia,

Auto on superkonkka-auto vasta silloin kun se käy superkonkilla.

Niin on ja otsikossa lukee että hybridi. Et edes sinä  voi silloin asiaa väärin ymmärtää?

Kyseessä on polttomoottori-superkondensaattori hybridi.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Vierailija

Lyde19 kirjoitti:
Vauhtipyörä tarvitsee koko energiasysteemin kytkimineen. Pelkkä vauhtipyörän paino ei riitä

Ihan kuule käytin olemassaolevaa systeemiä.

S.Kuratov
Seuraa 
Viestejä1398

jussipussi kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Käyttäjä19705 kirjoitti:
Having said that, the Sián is really all about its combustion engine, a roaring monster of a naturally aspirated V12.
Joo se on hybridi.

"Lamborghini Sián: Maailman ensimmäinen superkondensaattori-hybridi superauto"

Toki voitaisiin tehdä vielä superkondensaattori-akku-polttomoottorihybridi jossa hyödynnettäisiin jokaisen kolmen  eri teknologian vahvuuksia,

Tossa kombinaatiossa pitäisi kai olla mukana sähkömoottori/generaattori joka tarvittaessa saadaan mekaaniseen yhteyteen voimansiirron kanssa, jotta akuista tai superkonkasta olisi hyötyä siinä mielessä että hyödynnettäisiin jokaisen kolmen eri teknologian vahvuuksia.

molaine kirjoitti:
Mutta tämäkin ketju on mennyt liian hapokkaaksi mestarien käsittelyssä.

outo
Seuraa 
Viestejä644

Pieni tarina Rudolf Dieselin muistolle:

Pekingin hautausmaalla voi lukea hautakivestä: Tässä lepää keksijä Zhou Wei. 2.3.199 – 6.9.176. Kuka hän oli, mitä hänestä tiedetään?

Keksijä Zhou Wei pääsi esittelemään keksintöään Kiinan keisari Qinille syyskuun 6. päivänä 176 eaa. Hän näytti piirustuksia, jossa kiinteäsiipinen lohikäärme sai nostetta siiven muotoilun ansiosta. Alla oli edessä kaksi pyörää ja takana luistin. Takana olevalla siipiparilla säädettiin suuntaa ja korkeutta. Vakautta lisäsi airon lapaa muistuttava peräsin. Keulassa oli ruuvin kaltainen pyörivä osa, joka antoi lentokoneelle hurjan vauhdin. Ruuville antoi pyörimisvoiman moneksi tunniksi pieni, kevyt laatikko, josta lähti kaksi johtoa pyörittämislaitteeseen. Akku varastoi tehokkaasti virtaa näillä yleisillä ja halvoilla aineilla... (Tässä kohtaa riisipaperi on tuhoutunut)

Keisari Qin kysyi Zhou Weiltä, että voiko tuolla lohikäärmeellä lennättää sotilaita tuon rakennuttamani Kiinan muurin yli? Ihan helposti, vaikka kokonaisia joukko-osastoja, vastasi innostunut Zhou Wei.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä24137

Käyttäjä18034 kirjoitti:
Pieni tarina Rudolf Dieselin muistolle:

Pekingin hautausmaalla voi lukea hautakivestä: Tässä lepää keksijä Zhou Wei. 2.3.199 – 6.9.176. Kuka hän oli, mitä hänestä tiedetään?

Keksijä Zhou Wei pääsi esittelemään keksintöään Kiinan keisari Qinille syyskuun 6. päivänä 176 eaa. Hän näytti piirustuksia, jossa kiinteäsiipinen lohikäärme sai nostetta siiven muotoilun ansiosta. Alla oli edessä kaksi pyörää ja takana luistin. Takana olevalla siipiparilla säädettiin suuntaa ja korkeutta. Vakautta lisäsi airon lapaa muistuttava peräsin. Keulassa oli ruuvin kaltainen pyörivä osa, joka antoi lentokoneelle hurjan vauhdin. Ruuville antoi pyörimisvoiman moneksi tunniksi pieni, kevyt laatikko, josta lähti kaksi johtoa pyörittämislaitteeseen. Akku varastoi tehokkaasti virtaa näillä yleisillä ja halvoilla aineilla... (Tässä kohtaa riisipaperi on tuhoutunut)

Keisari Qin kysyi Zhou Weiltä, että voiko tuolla lohikäärmeellä lennättää sotilaita tuon rakennuttamani Kiinan muurin yli? Ihan helposti, vaikka kokonaisia joukko-osastoja, vastasi innostunut Zhou Wei.

Onko totta ???

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

jussipussi
Seuraa 
Viestejä52356

"Monet autoilijat ovat epätietoisia siitä, kuinka kauan sähköautojen akut oikeasti kestävät. Kalliiden akkujen pelätään menettävän suorituskykynsä jo muutaman vuoden ajon jälkeen.

Ennakkoluulot eivät kuitenkaan vastaa todellisuutta, eivätkä valmistajien ”akkutakuut” vastaa akkujen oletettua ikääntymistahtia.

Esimerkiksi Nissanin tutkimuksien mukaan sen akut kestävät käyttökelpoisina keskimäärin 22 vuotta. Tämä on selvästi pidempään kuin valmistajat haluavat millään autoilla ajettavan, Tekniikan Maailman tuottaja Jussa Nieminen taannoin huomautti.

NYT TESLAN SISÄINEN tutkimusryhmä on tehnyt vastaavan havainnon kuin Nissan, uutisoi valosähköiseen ilmiöön keskittyvä ammattilaislehti pv magazine.

Tutkijat raportoivat, että NMC 532 -katodipulveria käyttävät litiumioniakut voivat pysyä rakenteellisesti riittävän hyvässä kunnossa taatakseen yli miljoonan mailin (eli 1 600 000 kilometrin) käyttöiän.

”Teknisesti erittäin yksityiskohtainen dokumentti tarkastelee useita eri solutyyppejä erilaisissa olosuhteissa”, pv magazine kirjoittaa.

”Eräs tietty solu oli onnistunut säilyttämään 97 prosenttia alkuperäisestä varauskapasiteetistaan 5 300 lataussyklin jälkeen.”

https://tekniikanmaailma.fi/teslan-tutkijoiden-hammastyttava-havainto-sa... .

.

Ei ole  hyvää businesta tehdä vastaavia akkuja kannettaviin laitteisiin.  Parempi että ostaja joutuu ostamaan uuden akun 2-3 vuoden välein. Tulee jätettäkin mukavasti.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä52356

"Tesla seems to have made good on CEO Elon Musk's promise from earlier this year to develop an electric-vehicle battery with a lifespan of more than 1 million miles, according to a recent paper and patent.

A million-mile battery would roughly double the lifetime of batteries currently used in Tesla cars,

and also significantly cut the operating costs of robotaxis and long-haul electric trucks, both of which Tesla is developing.

-A team of researchers working with Tesla recently released a paper describing a lithium-ion battery that should last 1 million miles over 4,000 charges and depletions.

-The researchers reportedly optimized commonly used components of EV batteries, and made their findings available to other battery researchers.

Tesla CEO Elon Musk said robotaxis could hit streets as early as 2020."

https://bigthink.com/technology-innovation/tesla-million-mile-battery?re... .

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat