Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

JPI kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Nykyinen korkea rakentaminen pohjoiselle pallonpuoliskolle voi aiheuttaa kiepsahduksen.

Suhteellisuudentajua, sitä suhteellisuudentajua.

Kuinka niin..jos autot ja skyskaapat tehdään vaikkapa teräksestä jo tuodaan chilestä ja etelä-afrikasta..ennen pitää maapallo kiepsahtaa ympäri. Samoin jos appelsiinit tuodaan Kongosta ja banaanit..jotka paskotaan vuoriksi pohjoisessa efekti on sama.

Eusa
Seuraa 
Viestejä18216

Major_Breakthrough kirjoitti:
JPI kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Nykyinen korkea rakentaminen pohjoiselle pallonpuoliskolle voi aiheuttaa kiepsahduksen.

Suhteellisuudentajua, sitä suhteellisuudentajua.

Kuinka niin..jos autot ja skyskaapat tehdään vaikkapa teräksestä jo tuodaan chilestä ja etelä-afrikasta..ennen pitää maapallo kiepsahtaa ympäri. Samoin jos appelsiinit tuodaan Kongosta ja banaanit..jotka paskotaan vuoriksi pohjoisessa efekti on sama.


Hehheh. Ottaen huomioon maankuoren elastisuuden, pitäisi rakennelman olla vähintään luokkaa 100 km kanttiinsa kuutio, joka olisi ankkuroitu peruskallioon - äkkiä laskien miljardi pilvenpiirtäjää jäykkänä rakenteena. Sittenkin se olisi luokkaa alle sadasmiljoonasosa Maan massasta, mieti sitä.

Hienorakennevakio vapausasteista: (1+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vapaa radikaali
Seuraa 
Viestejä2098

Jo pelkästään majurin tuulivoimabisneksellä tienaamista rahoista tulee kymmenen kertaa tuon kokoinen kuutio. Mukavaahan se vain on, että Suomi kiepsahtaa majurin ansiosta leppeämmille leveysasteille.
Ja jos pelkät rahat ei riitä, minä lupaan paskia torniksi kaikki banaanit, mitkä tänne roudataan majurin pahvileijoilla.

Gentlemen, start polishing your tin foil hats!

Nature
Seuraa 
Viestejä10083

Major_Breakthrough kirjoitti:
Voiko joku kommentoida ?

Inertialla ei mitään moottoria toteuteta, energiaa varastoida ja siirtää siihen perustuen kyllä voi. Teho riippuu siitä miten nopeasti sitä energiaa kutullaa, P = dE/dt.

Nature
Seuraa 
Viestejä10083

Major_Breakthrough kirjoitti:
Voiko joku kommentoida ?

Inertialla ei mitään moottoria toteuteta, energiaa varastoida ja siirtää siihen perustuen kyllä voi. Teho riippuu siitä miten nopeasti sitä energiaa kuluttaa, P = dE/dt.

Vierailija

Eusa kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
JPI kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Nykyinen korkea rakentaminen pohjoiselle pallonpuoliskolle voi aiheuttaa kiepsahduksen.

Suhteellisuudentajua, sitä suhteellisuudentajua.

Kuinka niin..jos autot ja skyskaapat tehdään vaikkapa teräksestä jo tuodaan chilestä ja etelä-afrikasta..ennen pitää maapallo kiepsahtaa ympäri. Samoin jos appelsiinit tuodaan Kongosta ja banaanit..jotka paskotaan vuoriksi pohjoisessa efekti on sama.


Hehheh. Ottaen huomioon maankuoren elastisuuden, pitäisi rakennelman olla vähintään luokkaa 100 km kanttiinsa kuutio, joka olisi ankkuroitu peruskallioon - äkkiä laskien miljardi pilvenpiirtäjää jäykkänä rakenteena. Sittenkin se olisi luokkaa alle sadasmiljoonasosa Maan massasta, mieti sitä.

En tarkoittanutkaan että se tapahtuu huomenna..vaan esimerkiksi 200 vuoden päästä..kun pienin torni on noin 2 km.

Eusa
Seuraa 
Viestejä18216

Major_Breakthrough kirjoitti:
Eusa kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
JPI kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Nykyinen korkea rakentaminen pohjoiselle pallonpuoliskolle voi aiheuttaa kiepsahduksen.

Suhteellisuudentajua, sitä suhteellisuudentajua.

Kuinka niin..jos autot ja skyskaapat tehdään vaikkapa teräksestä jo tuodaan chilestä ja etelä-afrikasta..ennen pitää maapallo kiepsahtaa ympäri. Samoin jos appelsiinit tuodaan Kongosta ja banaanit..jotka paskotaan vuoriksi pohjoisessa efekti on sama.


Hehheh. Ottaen huomioon maankuoren elastisuuden, pitäisi rakennelman olla vähintään luokkaa 100 km kanttiinsa kuutio, joka olisi ankkuroitu peruskallioon - äkkiä laskien miljardi pilvenpiirtäjää jäykkänä rakenteena. Sittenkin se olisi luokkaa alle sadasmiljoonasosa Maan massasta, mieti sitä.

En tarkoittanutkaan että se tapahtuu huomenna..vaan esimerkiksi 200 vuoden päästä..kun pienin torni on noin 2 km.


Et näemmä ymmärrä sitäkään, että tuollaisella kiepsahtamisella on resonanssitaajuutensa eli jos ei ko taajuusjakson aikana tapahdu, ei ole tarpeeksi jäykkyyttä, eikä ajan kuluminen vaikuta mitenkään kumuloivasti asiaan.

Hienorakennevakio vapausasteista: (1+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹

Neutroni
Seuraa 
Viestejä33601

Major_Breakthrough kirjoitti:
En tarkoittanutkaan että se tapahtuu huomenna..vaan esimerkiksi 200 vuoden päästä..kun pienin torni on noin 2 km.

Ei se suhteellisuudentaju tarkoita mielivaltaisia kertolaskuja hatusta vedetyillä luvuilla, vaan koko tilanteen miettimistä. Vaikka ihminen raahaisi koko 50 km (ei se niin pakus ole keksimäärin, mutta ihan sama) paksun maan kuoren eteläiseltä pallonpuoliskolta pohjoiseen (kauttaaltaan 50 km paksuksi kerrokseksi), se vaikuttaisi Maan pyörimiseen tarkoilla kelloilla mitattavan vähän. Maa kun on 12000 km kokoinen pallo ja kuori kevyttä kuonaa vaipan pinnalla. Muut ympäristövaikutukset voisivat kyllä olla selvästi huomattavia.

JPI
Seuraa 
Viestejä29392

Tuollainen "inertiamoottori" toimisi paljon paremmin asfaltin kuin veden päällä.
Esim. painesylinteri kiihdyttäisi painavaa rautakuulaa kohti inertiamobiilin keulaa sellaisella voimalla, etta kitka vielä riittäisi estämään ajoneuvon liikkumisen taaksepäin reaktiovoiman johdosta. Pallero törmäisi sitten inertiamobiilin keulassa olevaan inertiatörmäyslevyyn saaden keksinnön liikahtamaan etäänpäin. Sitten sylinteri vätäisi pollukan jälleen taka-asentoo ja sama eikun udestaan ja uudestaan.
Liikennemelun lisääntymisen ehkäisemiseksi inertiamobiilit tulisi luonnolisesti varustaa inertiatörmäysmäjähdyksenäänenvaimentimilla.
Paa patentti, paa!

3³+4³+5³=6³

Vierailija

JPI kirjoitti:
Tuollainen "inertiamoottori" toimisi paljon paremmin asfaltin kuin veden päällä.
Esim. painesylinteri kiihdyttäisi painavaa rautakuulaa kohti inertiamobiilin keulaa sellaisella voimalla, etta kitka vielä riittäisi estämään ajoneuvon liikkumisen taaksepäin reaktiovoiman johdosta. Pallero törmäisi sitten inertiamobiilin keulassa olevaan inertiatörmäyslevyyn saaden keksinnön liikahtamaan etäänpäin. Sitten sylinteri vätäisi pollukan jälleen taka-asentoo ja sama eikun udestaan ja uudestaan.
Liikennemelun lisääntymisen ehkäisemiseksi inertiamobiilit tulisi luonnolisesti varustaa inertiatörmäysmäjähdyksenäänenvaimentimilla.
Paa patentti, paa!

Tuo inertiamoottori olisi avaruudessa ilmeisesti validi.

NotYet
Seuraa 
Viestejä4125

JPI kirjoitti:
Tuollainen "inertiamoottori" toimisi paljon paremmin asfaltin kuin veden päällä.
Esim. painesylinteri kiihdyttäisi painavaa rautakuulaa kohti inertiamobiilin keulaa sellaisella voimalla, etta kitka vielä riittäisi estämään ajoneuvon liikkumisen taaksepäin reaktiovoiman johdosta. Pallero törmäisi sitten inertiamobiilin keulassa olevaan inertiatörmäyslevyyn saaden keksinnön liikahtamaan etäänpäin. Sitten sylinteri vätäisi pollukan jälleen taka-asentoo ja sama eikun udestaan ja uudestaan.
Liikennemelun lisääntymisen ehkäisemiseksi inertiamobiilit tulisi luonnolisesti varustaa inertiatörmäysmäjähdyksenäänenvaimentimilla.
Paa patentti, paa!

Menit sitten julkaisemaan idean,eihän sitä voi enää patentoida. Gossu on jo pajassaan hitsaillut lähes valmiiksi ne avaruuskelkkansa, moottorit vain puuttuivat, tästä tehokkaat ja toimintavarmat, jotka kuka vain pajassaan hitsailee.

Eusa
Seuraa 
Viestejä18216

Major_Breakthrough kirjoitti:
JPI kirjoitti:
Tuollainen "inertiamoottori" toimisi paljon paremmin asfaltin kuin veden päällä.
Esim. painesylinteri kiihdyttäisi painavaa rautakuulaa kohti inertiamobiilin keulaa sellaisella voimalla, etta kitka vielä riittäisi estämään ajoneuvon liikkumisen taaksepäin reaktiovoiman johdosta. Pallero törmäisi sitten inertiamobiilin keulassa olevaan inertiatörmäyslevyyn saaden keksinnön liikahtamaan etäänpäin. Sitten sylinteri vätäisi pollukan jälleen taka-asentoo ja sama eikun udestaan ja uudestaan.
Liikennemelun lisääntymisen ehkäisemiseksi inertiamobiilit tulisi luonnolisesti varustaa inertiatörmäysmäjähdyksenäänenvaimentimilla.
Paa patentti, paa!

Tuo inertiamoottori olisi avaruudessa ilmeisesti validi.


Kyllä. Mitä vähemmän kitkaa sitä pidempään se nytkähtelisi annetulla alkunopeudella tosin liiketilaansa muuttamatta. Voisi olla hauskaa katseltavaa J Webb teleskoopille, kunhan sekin saadaan käyttöön...

Hienorakennevakio vapausasteista: (1+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹

JPI
Seuraa 
Viestejä29392

Major_Breakthrough kirjoitti:
JPI kirjoitti:
Tuollainen "inertiamoottori" toimisi paljon paremmin asfaltin kuin veden päällä.
Esim. painesylinteri kiihdyttäisi painavaa rautakuulaa kohti inertiamobiilin keulaa sellaisella voimalla, etta kitka vielä riittäisi estämään ajoneuvon liikkumisen taaksepäin reaktiovoiman johdosta. Pallero törmäisi sitten inertiamobiilin keulassa olevaan inertiatörmäyslevyyn saaden keksinnön liikahtamaan etäänpäin. Sitten sylinteri vätäisi pollukan jälleen taka-asentoo ja sama eikun udestaan ja uudestaan.
Liikennemelun lisääntymisen ehkäisemiseksi inertiamobiilit tulisi luonnolisesti varustaa inertiatörmäysmäjähdyksenäänenvaimentimilla.
Paa patentti, paa!

Tuo inertiamoottori olisi avaruudessa ilmeisesti validi.

Juu, siis mikäli ei killuisi painottomana, vaan olisi jonkin taivaankappaleen pinnalla.

3³+4³+5³=6³

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat