Sivut

Kommentit (4005)

Lyde19
Seuraa 
Viestejä6100

John Carter kirjoitti:
Lyde19 kirjoitti:

Carter voi vaikka uhata että polttaa jäsenkirjansa julkisesti Kuopion torilla jos Orpo ei eroa.

Niin voin, vaikka siitä ei olekaan mitään hyötyä. Todennäköisempää on, että tulen aktivoitumaan politiikan saralla seuraavien kunnallis ja eduskuntavaalien aikana. Jommankumman oikeistolaisen oppositiopuolueen listalta. Persut voivat ottaa yhteyttä, jos Carter kiinnostaa. Muuten menen Kokoomuksen listalle.

Persujen joukossa pitäisi osata mouhottaa järjettömyyksiä muka itse uskoen niihin.
Luulen että syrjivät sinua koska vaikutat ymmärtävän mistä puhut.

John Carter
Seuraa 
Viestejä13076

Lyde19 kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
Lyde19 kirjoitti:

Carter voi vaikka uhata että polttaa jäsenkirjansa julkisesti Kuopion torilla jos Orpo ei eroa.

Niin voin, vaikka siitä ei olekaan mitään hyötyä. Todennäköisempää on, että tulen aktivoitumaan politiikan saralla seuraavien kunnallis ja eduskuntavaalien aikana. Jommankumman oikeistolaisen oppositiopuolueen listalta. Persut voivat ottaa yhteyttä, jos Carter kiinnostaa. Muuten menen Kokoomuksen listalle.

Persujen joukossa pitäisi osata mouhottaa järjettömyyksiä muka itse uskoen niihin.
Luulen että syrjivät sinua koska vaikutat ymmärtävän mistä puhut.

En ehkä sitten liity:)

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
John Carter
Seuraa 
Viestejä13076

offmind kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
offmind kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
offmind kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
offmind kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
offmind kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
offmind kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
offmind kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
offmind kirjoitti:
PPP kirjoitti:
Useimmille on selvää, että Islamilaisen kulttuurin vahvistuminen merkitsee suvaitsevaisuuden ja yksilön vapauksien vähenemistä

Miksi Suomessa suvaitsevaisuus ja yksilönvapaudet ovat lisääntyneet.

Ne ovat lisääntyneet samaa tahtia poliittinen puolue Perussuomalaisten menestyksen kasvun kanssa.

Hieman pidemmän aikavälin ja syvällisemmästä yhteiskunnallisesta muutoksesta taitaa kuitenkin olla kyse, eli EU jäsenyyden, rajojen avautumisen, kansainvälisen kanssakäymisen lisääntymisen ja erityisesti yhteiskunnan sekularisoitumisen myötä tapahtuneesta kehityksestä.
Persujen ja muiden koti, uskonto ja isänmaa -puolueiden änkyröinnistä huolimatta.

Ilman tuota koti, uskonto ja isänmaa ajattelua olisimme kuuluneet Venäjän vallan alle jo pitkään.

Tuo on vain jokin jeesushihhulien aivopieru. Patavanhoillisten arvojen vähenemisrä ei seuraa se, että pitäisi kuulua Venäjään.

John Carter kirjoitti:
Onneksi löytyy yhä kansalaisia, jotka ovat valmiita puolustamaan suomalaisia ja eurooppalaisia arvoja

Tarkoittaako se "puolustaminen" samaa kuin persuilla, että eurooppalaiseen humanismiin liittyvillä arvoilla pyyhitään persettä? Vai tarkoittaako se sitä, että puolustetaan eurooppalaiseen fasismiin liittyvää arvomaailmaa? Vai tarkoitatko samaa kuin nm. toope, eli et edes tiedä mitä kulttuuriperintöä olet "puolustamassa".

John Carter kirjoitti:
Perussuomalaiset ovat viimeinen vaihtoehto pelastaa Suomi samalta kohtalolta, joka on kohdannut jo naapurimaatamme Ruotsia

Ruotsillahan menee ihan hyvin, miksi sellaiselta "kohtalolta" pitäisi pelastaa. Vaikkapa inhimillisen kehityksen indeksivertailussa Ruotsi oli muutama vuosi sitten (yhä) monta pykälää Suomea edellä.

https://en.wikipedia.org/wiki/Human_Development_Index .

Ettet vain olisi liikaan uskonut putintrollien propagandajuttuja :-D

Valitettavasti olen uskonnoton, mutta se ei estä minua kritisoimasta uskontoja.

Se ei myöskään estä sinua toistelemasta hihhuliuskovaisten ja ksenofobisten hörhöpersujen propagandasloganeita.

John Carter kirjoitti:
Se mikä tekee meistä suomalaisia ei liity myöskään uskontoon, vaan olemme paljon enemmän kuin vain kokoelma ihmisiä, jotka suvaitsevat toisiaan.

Ihan niinku monenlaisia ja erilaisia kulttuuripiirejä edustavia joita ei voi luokitella jonkin tietyn yhdenlaisen suomalaisuuden alle. Ehkä voisi sanoa, että monikulttuurinen kansakunta, eikö vain.

John Carter kirjoitti:
Kulttuurimme ottaa suuren riskin kannettavakseen muutenkin kuin vain taloudellisessa mielessä, päästämällä tänne liian paljon ahdasmielisiä, sekä suvaitsemattomia ihmisiä tietyistä ulkopuolisista kulttuureista.

Tuo on vain teennäistä jeesustelua. Eihän vaikkapa työperäinen maahanmuuttokaan takaa sitä, että muuttaja olisi normaali, uskonnoton sekulaari humanisti. Ja joku katolinen putkimies Puolasta on todennäköisesti paljon ahdasmielisempi ja suvaitsemattomampi hihhuliuskovainen sekopää kuin "tietyistä" kulttuureista tulevat.

Vaikka vielä hyvin nuori kansakuntamme onkin aina ollut mielestäsi "monikulttuurinen", niin se on silti yksi maailman homogeenisimmista yhteiskunnista edelleen.

Eli olet niellyt valkoisen ylivallan kannattajien propagandan (tai amerikkalaisten turistien kuvitelman) siitä, että erilainen kulttuuri tarkoittaa erilaista ihonväriä?

Se, että ugrit, germaanit, slaavit, protestantit, katoliset tai ortodoksit jne. ovat lähes kaikki ihonväriltään samanlaisia ei tarkoita minkäänlaista homogeenistä kulttuuriperintöä.

John Carter kirjoitti:
Toisekseen monikulttuurisuus ja haitallinen maahanmuutto kehitysmaista eivät ole synonyymeja keskenään.

Entä haitallinen maahanmuutto kehittyneistä maista? Vai onko oletuksesi se, että sellaista ei voi olla.

Ei kukaan muu tuossa puhunut ihonväristä mitään sinua lukuunottamatta. Kannatan työperäistä maahanmuuttoa EU/ETA- alueen sisältä. En kannata muslimien, enkä EU/ETA- alueiden ulkopuolelta tulevaa maahanmuuttoa.

Poikkeuksetta jutuissa Suomen "homogeenisuudessa" on kyse etnisyydestä. Siitä miltä ihmiset näyttävät. Ja ihan varmasti jokainen suomalainen tietää, että sellainen ei merkitse hittojakaan.

Ja sinäkään et siis kannata sitä, että venäläisiä muuttaa Suomeen?

Voit tarkastella asiaa myös DNA:n perusteella.

Tuo on kyllä täysin sekopäinen kommentti. Mitä muka DNA:lla on tekemistä kulttuurin kanssa.
Vai tarkoitatko, että kyse on sittenkin etnisyydestä, eli homogeeninen kulttuuri tarkoittaa sinulle sitä, että kaikilla on oikeanlainen ihon pigmentti. Vaikka sellaista perustetta olitkin ensin kovasti kiistämässä.

Niin, puhuimme suomalaisten homogeenisuudesta

Emme puhuneet vaan suomalaisesta yhteiskunnasta "...yksi maailman homogeenisimmista yhteiskunnista..."

https://www.tiede.fi/comment/2723085#comment-2723085 .

Ja sillähän ei ole mitään tekemistä sen kanssa millainen geeniperimä itse kullakin yhteiskunnan jäsenellä on. Ja myös otsikon aiheena on kulttuuri, ei biologia.

Ellet sitten todellakin ole samaa mieltä kuin nm. toope, että oikean suomalaisen ihonväri on ns. valkoinen.

John Carter kirjoitti:
Ei voida odottaa, että yhteiskuntamme sulauttaisi muukalaisryhmiä itseensä täysin edes muutamassa vuosikymmenessä.

Ethän sinäkään ole mihinkään "sulautunut" joten tuollainen höpötys on yhtä tyhjän kanssa.

John Carter kirjoitti:
Historiaa tarkastelemalla voimme todeta, että useilla menneillä sivilisaatioilla on kestänyt huomattavan pitkään sulauttaa itseensä ulkomaalaisia eri kulttuureista tulevia ihmisiä.

Kulttuurit eivät sulautua mitään vaan ne muuttuvat, kehittyvät ja sopeutuvat. Ei suomalaisessakaan kulttuurissa ja  yhteiskunnassakaan ole mitään perusmallia vaan on vain jatkuva muutos.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sociocultural_evolution

Mutta jos haluat uskoa etnonationalismin ilosanomaan, niin ihan vapaasti vain, mutta älä yritä rationalisoida sitä joksikin muuksi kuin mistä sellaisessa todella on kyse.

John Carter kirjoitti:
Useassa tapauksessa siihen on mennyt satoja vuosia, tai sitten sivilisaatiot ovat tuhoutuneet maahanmuuton takia, kuten kävi Rooman imperiumille

Ei Rooman valtakunta sen vuoksi jakautunut ja kadonnut eikä Suomi tai EU todellakaan ole kuin Rooma 1600 vuotta sitten.

Kyllä vaan jakautui ja katosi. Olet oikeassa, EU:n suhteen, sillä ei Suomi ole vertailukelpoinen Rooman imperiumin aikaan, 1600- vuoden päähän, mutta aikakausilla on silti paljon myös yhtymäkohtia, joita tulee tarkastella pidemmällä aikavälillä. EU on vielä kovin nuori.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Prossimo Treno
Seuraa 
Viestejä1471

SamBody kirjoitti:
Yhyy 😪

Vuosien razisminvastainen valistustyö lasitalosta ja näin sen yleisö uupumattoman ponnistelun palkitsee!

https://www.hs.fi/nyt/art-2000006265492.html


Haha! Uutisen mukaan noita ei enää enää nykyään pidetä hauskoina tai sopivina vaan vanhentuneina ja tunkkaisina. Kansa vain on vähän eri mieltä (äänestäneitä nyt yli 20.000).

Muka ajan hermolla oleva juttu on täysin metsässä kansan muka muuttuneen huumorintajun luotaamisessa. Valitettavasti juttua ei voi kommentoida HS:n puolella mutta onneksi täällä voi.

TOIJALA. Katse josta huomaa toisen olevan aivan liian päissään, jotta hän ymmärtäisi mitään mitä hänelle on sanottu viimeisen 20 min. aikana. "Junassa yritin puhua hänelle, mutta hän oli jo toijalassa." — Antti Hyry (Kokkilan kakkakääpiö, Hömpönkeinaa, Hirvi Akuniemi, Artsiitti Höti Pörtsiitti, Iina Viinatossu).

Toope
Seuraa 
Viestejä26578

Ihme kirjautumisongelmia muuten tullut palstalle...?

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Toope
Seuraa 
Viestejä26578

Prossimo Treno kirjoitti:
Toope kirjoitti:

Jos esitetään tuollaisen (afrikkalaisen, lähi-itäläisen) siirtolaisuuden hyötyjä yhteiskunnan kehityksellemme, esittäjällä pitäisi olla osoittaa jotain hyötyjä/teesejä asiasta, haittojahan me tunnemme rikollisuuden, syrjäytyneisyyden, jengiytymisen ja sosiaalisen rappeutumisen myötä jo ennestään. Kertokaa asiantuntijat, miksi Suomen kehitys tarvitsee vähätaitoista siirtolaisuutta kehitysmaista?

Niin, en minäkään keksi syitä, muita kuin ideologisia. Rationaalisia en keksi.

Olkaa hyvä ja esittäkää.

Onhan niitä syitä esitetty mediassa vino pino. Siitä pitävätkö ne paikkansa voi jokainen tehdä omat jotopäätöksensä. Työperäinen maahanmuutto ja turvapaikanhakijat sekoitetaan härskisi ja turvapaikankakijoiden olemattomaksi osoittautunutta korkeaa koulutusta hehkutetaan estoitta. Kuvitellaan että turvapaikanhakijat menevät asumaan kyliin ja metsiin ja ratkaisevat autioituvan maaseudun ohella Suomen kaikki muutkin ongelmat.

HS 23.10.2015 Tero Lausala: Maahanmuuttajat luovat uutta suomalaista työtä
Mitä yhteistä on Stockmannilla, Finlaysonilla ja Hackmanilla? Kaikki kolme ovat perinteisiä suomalaisia yrityksiä – ja maahanmuuttajien perustamia.

HS 30.9.2015 Tiina Sotkasiira: Maahanmuuttajat voivat pelastaa kuihtuvat kunnat
Lieksaan muutti lähiseudun vastaanottokeskuksista ensin muutamia kymmeniä somalitaustaisia pakolaisia, minkä jälkeen paikkakunnalle saapui satoja uusia, pakolaisina maahan tulleita asukkaita muualta Suomesta. Lieksaan heitä houkuttivat asumisen halpuus, turvallisuus sekä muut pikkukaupungin hyvät puolet.
Työllistymismahdollisuuksista ei sanaakaan koko jutussa; Lieksan työttömyysprosentti on lähes 20 ja tulijoiden myötä pahenemaan päin.

HS 17.10.2015 Mari Koppinen: Rosa Liksom ruotsalais­lehdessä: Turvapaikanhakijat ovat ratkaisu Suomen ongelmiin
"Nyt meillä on ratkaisu: valtavasti korkeasti koulutettuja ihmisiä, jotka tulevat tänne meidän luoksemme."

HS 3.10.2015 Tiina Rosenberg: Suomi voisi ottaa miljoona pakolaista
Rosenbergin mielestä Suomi voisi ottaa helposti vastaan miljoona turvapaikanhakijaa. "Metsiä ja kyliä kyllä riittää".

Ja sitten sokerina pohjalla; perusteluista paras:

HS 10.9.2015 Taneli Heikka: Pakolaiset ovat uusi Nokia
Yhdysvallat on esimerkki maasta, jonka huipputuottavia innovaatiokeskittymiä ruokitaan koulutettujen maahanmuutolla.

Sarkasmi on erinomainen taiteenlaji, edellä on hyvä esimerkki siitä. Esim. Halla-aho osaa akateemista vi....lua, kuten tämä kommentti esittää:

https://www.facebook.com/jussi.hallaaho/posts/2522151304571715

Mihin Suomi ajautuu, jos kuuntelemme noita vihervasemmistolaisia ideologisteja, kun kaikki taloudelliset ja yhteiskunnalliset faktat sotivat sitä vastaan, että meidän kannattaisi avara rajojamme ihmisille, jotka ovat kotimaistaan jo tuollaisia luoneet? Luovatko Suomesta samanlaisia?

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Toope
Seuraa 
Viestejä26578

offmind kirjoitti:
Toope kirjoitti:
offmind kirjoitti:

Eli olet niellyt valkoisen ylivallan kannattajien propagandan (tai amerikkalaisten turistien kuvitelman) siitä, että erilainen kulttuuri tarkoittaa erilaista ihonväriä?

Se, että ugrit, germaanit, slaavit, protestantit, katoliset tai ortodoksit jne. ovat lähes kaikki ihonväriltään samanlaisia ei tarkoita minkäänlaista homogeenistä kulttuuriperintöä...

Ei kulttuuriperinnössä puhuta ihonväristä, vaan kulttuurien sopeutumisesta. On itsestäänselvää, että läheisiä kulttuureja edustavat sopeutuvat aina parhaiten.

Itsekään et ole sopeutunut vaan koko ajan ruikutat ja lässytät soopaa siitä miten asioiden sinun mielestäsi pitäisi olla. Ehkä sinun olisi syytä harkita itsesi karkottamista johonkin sellaiseen maahan jonne voisit sopeutua paljon paremmin.

Miksi minua pitäisi karkottaa maastani, joka on minun?

Me valitsemme, keitä tulee pihoillemme. Meillä on oikeus myös estää ei-toivottuja tulemasta pihoillemme.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Toope
Seuraa 
Viestejä26578

Shockrates kirjoitti:
https://www.kansalainen.fi/kansanedustaja-junnila-vastaa-oikeusministeri...

"

Junnilan mukaan sensuuri ei ole arvojohtajuutta, ja hänen mukaansa ”nykymeininki vaikuttaa tuulahdukselta Afrikasta”.

– ”Meillä on sananvapaus, mutta sanan jälkeen en voi taata vapauttasi”, sanoi jo edesmennyt afrikkalainen diktaattori omassa arvojohtajuuden tunnossaan. Lakien tulee suojella kansalaisoikeuksia, eikä toimia valtaapitävien keinona tukahduttaa kansalaisten heitä kohtaan esittämää kritiikkiä, Junnila jyrähtää.

Vihapuhe on terminä Suomessa sangen uusi, eikä sitä mainita lainsäädännössä rangaistavana tekona. Halu kriminalisointiin on kuitenkin kova. Vihapuheen alle on nykyään tapana niputtaa kaikki valtavirrasta poikkeavat epämiellyttävät mielipiteet, ja jopa faktojen esilletuonti voi olla ”vihapuhetta”.

Kukas muukaan kuin PS:n kansanedustaja jälleen laittaa asiallista tekstiä, missä muiden puolueiden vastaavat ulostulot, luulisi KD:n jo havahtuneen? Saati Kokoomuksen?

"

Poliittiselle konsensukselle on puolueissa vain yksi vaihtoehto.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Prossimo Treno
Seuraa 
Viestejä1471

SamBody kirjoitti:
Yhyy 😪

Vuosien razisminvastainen valistustyö lasitalosta ja näin sen yleisö uupumattoman ponnistelun palkitsee!

https://www.hs.fi/nyt/art-2000006265492.html


Haha! Uutisen mukaan noita ei enää enää nykyään pidetä hauskoina tai sopivina vaan vanhentuneina ja tunkkaisina. Kansa vain on vähän eri mieltä (äänestäneitä nyt yli 20.000).

Muka ajan hermolla oleva juttu on täysin metsässä kansan muka muuttuneen huumorintajun luotaamisessa. Valitettavasti juttua ei voi kommentoida HS:n puolella mutta onneksi täällä voi.

TOIJALA. Katse josta huomaa toisen olevan aivan liian päissään, jotta hän ymmärtäisi mitään mitä hänelle on sanottu viimeisen 20 min. aikana. "Junassa yritin puhua hänelle, mutta hän oli jo toijalassa." — Antti Hyry (Kokkilan kakkakääpiö, Hömpönkeinaa, Hirvi Akuniemi, Artsiitti Höti Pörtsiitti, Iina Viinatossu).

John Carter
Seuraa 
Viestejä13076

Hienoa, nyt eduskuntasalissa puhutaan maahanmuutto keskustelun ohessa myös  numeroista. Tosin opposition toimesta.

Lähes 1,4 miljoonaa euroa miinusta per keskimääräinen Somaliasta saapunut maahanmuuttaja – Purra: Hallituspuolueet eivät käsitä, mistä maahanmuuton kustannukset koostuvat

https://www.suomenuutiset.fi/lahes-14-miljoonaa-euroa-miinusta-per-keski...

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Lyde19
Seuraa 
Viestejä6100

Maahanmuuttajan kustannukset muodostuvat palkasta joka hänelle maksetaan tekemästään työstä. Ja veroista jotka maksaa tuosta palkasta. Persut ovat laskeneet että palkka joka maksetaan maahanmuuttajalle ei ole palkkaa joka maksetaan syntyperäiselle suomalaiselle joten se on menoerä. Palkasta maksettu vero taas on menoerästä maksettu vero joten mitä suurempi se on niin sitä suurempi kustannus.
Näin sen perussuomalaisten oppineet matemaatikot esittivät.

ID10T
Seuraa 
Viestejä6070

Lyde19 kirjoitti:
Maahanmuuttajan kustannukset muodostuvat palkasta joka hänelle maksetaan tekemästään työstä. Ja veroista jotka maksaa tuosta palkasta.

Maahanmuuttajista vähemmistö on palkansaajia.

John Carter
Seuraa 
Viestejä13076

Niin, palkan maksaja on usein Kela, eli suomalaiset veronmaksajat. Toivotaan, että sisäministeri Ohisalon matka Somaliaan parin viikon päästä vauhdittaa somalien palautuksia kotimaahansa, jossa heitä tarvitaan maan jälleenrakennukseen. Muut Pohjoismaat ovat jo aloittaneet palautukset.

Maahanmuuttajataustaisten työllistyminen on vaikeaa Suomessa. Tilastot kertovat karua tietoa somalialaisten työttömyydestä. Joka toinen työvoimaan kuuluva somalialainen on työtön. Somalialaisten työttömyysaste Suomessa on korkea, se on lähes 55 prosenttia.

https://yle.fi/uutiset/3-9783136

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Toope
Seuraa 
Viestejä26578

John Carter kirjoitti:
Hienoa, nyt eduskuntasalissa puhutaan maahanmuutto keskustelun ohessa myös  numeroista. Tosin opposition toimesta.

Lähes 1,4 miljoonaa euroa miinusta per keskimääräinen Somaliasta saapunut maahanmuuttaja – Purra: Hallituspuolueet eivät käsitä, mistä maahanmuuton kustannukset koostuvat

https://www.suomenuutiset.fi/lahes-14-miljoonaa-euroa-miinusta-per-keski...

Ei ymmärretä sitä, että maahanmuutto voi olla joko haitallista tai hyödyttävää. Toki osaava ihminen työllistyessään Suomeen on arvokas lisä, mutta mistä heitä tulee, vai tuleeko muualta kuin Euroopasta. Suomi sitä vastoin saa paljon maahanmuuttoa, joka heikentää rahallista ja väestöllistä huoltosuhdettamme, koska tuo väki ei koulutu eikä työllisty tehokkaasti, esim. somalit, lähi-itäläiset. Heidän työllistyminen/sosiaaliriippuvuus ovat hälyttävällä tasolla, ei mitenkään tasolla, joka Suomea hyödyttäisi. Tuosta syntyy se Pauli Vahteran laskelma jopa 3 miljardin menoista vuosittain huonosta maahanmuutosta.

Jos Suomen huoltosuhdetta haluttaisiin rationaalisesti parantaa, meidän ei pitäisi ottaa juurikaan väkeä kehitysmaista, koska sieltä ei tule niitä ammatti-ihmisiä. Nykymeiningillä luomme kotimaahamme vain samanlaista etnistä alaluokkaa, joka on jo länsi-Euroopassa ja Ruotsissa osa yhteiskuntaa. Ikävä kyllä. Tuota saatiin, ei tarkoitettu.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Toope
Seuraa 
Viestejä26578

SamBody kirjoitti:
Harvinaista uutisointia monikulttuurista YLEllä.

https://yle.fi/uutiset/3-11011148

Uutisointia tällaisesta nykyisin tapahtuu, koska jotkut (aiemmin rasisteiksi syytetyt) ovat vetäneet tällaisia asioita esille.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

offmind
Seuraa 
Viestejä18252

Toope kirjoitti:
offmind kirjoitti:
Toope kirjoitti:
offmind kirjoitti:

Eli olet niellyt valkoisen ylivallan kannattajien propagandan (tai amerikkalaisten turistien kuvitelman) siitä, että erilainen kulttuuri tarkoittaa erilaista ihonväriä?

Se, että ugrit, germaanit, slaavit, protestantit, katoliset tai ortodoksit jne. ovat lähes kaikki ihonväriltään samanlaisia ei tarkoita minkäänlaista homogeenistä kulttuuriperintöä...

Ei kulttuuriperinnössä puhuta ihonväristä, vaan kulttuurien sopeutumisesta. On itsestäänselvää, että läheisiä kulttuureja edustavat sopeutuvat aina parhaiten.

Itsekään et ole sopeutunut vaan koko ajan ruikutat ja lässytät soopaa siitä miten asioiden sinun mielestäsi pitäisi olla. Ehkä sinun olisi syytä harkita itsesi karkottamista johonkin sellaiseen maahan jonne voisit sopeutua paljon paremmin.

Miksi minua pitäisi karkottaa maastani

Koska minun mielestäni niin olisi parempi (eihän sinullakaan ole tarjota muuta kuin mielipiteitä höpötystesi perusteiksi).

Toope kirjoitti:
joka on minun?

Me valitsemme, keitä tulee pihoillemme. Meillä on oikeus myös estää ei-toivottuja tulemasta pihoillemme.

Osaisitko perustella miksi kuvittelet asiassa olevan kyse pihoista. Vai onko kyse taas vain jostakin teikäläisten rasistinationalistisesta propagandahöpötyksestä, jossa valtio rinnastetaan omaan pihaan.

“He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher...or, as his wife would have it, an idiot.” Douglas Adams

offmind
Seuraa 
Viestejä18252

John Carter kirjoitti:
offmind kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
offmind kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
offmind kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
offmind kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
offmind kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
offmind kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
offmind kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
offmind kirjoitti:
PPP kirjoitti:
Useimmille on selvää, että Islamilaisen kulttuurin vahvistuminen merkitsee suvaitsevaisuuden ja yksilön vapauksien vähenemistä

Miksi Suomessa suvaitsevaisuus ja yksilönvapaudet ovat lisääntyneet.

Ne ovat lisääntyneet samaa tahtia poliittinen puolue Perussuomalaisten menestyksen kasvun kanssa.

Hieman pidemmän aikavälin ja syvällisemmästä yhteiskunnallisesta muutoksesta taitaa kuitenkin olla kyse, eli EU jäsenyyden, rajojen avautumisen, kansainvälisen kanssakäymisen lisääntymisen ja erityisesti yhteiskunnan sekularisoitumisen myötä tapahtuneesta kehityksestä.
Persujen ja muiden koti, uskonto ja isänmaa -puolueiden änkyröinnistä huolimatta.

Ilman tuota koti, uskonto ja isänmaa ajattelua olisimme kuuluneet Venäjän vallan alle jo pitkään.

Tuo on vain jokin jeesushihhulien aivopieru. Patavanhoillisten arvojen vähenemisrä ei seuraa se, että pitäisi kuulua Venäjään.

John Carter kirjoitti:
Onneksi löytyy yhä kansalaisia, jotka ovat valmiita puolustamaan suomalaisia ja eurooppalaisia arvoja

Tarkoittaako se "puolustaminen" samaa kuin persuilla, että eurooppalaiseen humanismiin liittyvillä arvoilla pyyhitään persettä? Vai tarkoittaako se sitä, että puolustetaan eurooppalaiseen fasismiin liittyvää arvomaailmaa? Vai tarkoitatko samaa kuin nm. toope, eli et edes tiedä mitä kulttuuriperintöä olet "puolustamassa".

John Carter kirjoitti:
Perussuomalaiset ovat viimeinen vaihtoehto pelastaa Suomi samalta kohtalolta, joka on kohdannut jo naapurimaatamme Ruotsia

Ruotsillahan menee ihan hyvin, miksi sellaiselta "kohtalolta" pitäisi pelastaa. Vaikkapa inhimillisen kehityksen indeksivertailussa Ruotsi oli muutama vuosi sitten (yhä) monta pykälää Suomea edellä.

https://en.wikipedia.org/wiki/Human_Development_Index .

Ettet vain olisi liikaan uskonut putintrollien propagandajuttuja :-D

Valitettavasti olen uskonnoton, mutta se ei estä minua kritisoimasta uskontoja.

Se ei myöskään estä sinua toistelemasta hihhuliuskovaisten ja ksenofobisten hörhöpersujen propagandasloganeita.

John Carter kirjoitti:
Se mikä tekee meistä suomalaisia ei liity myöskään uskontoon, vaan olemme paljon enemmän kuin vain kokoelma ihmisiä, jotka suvaitsevat toisiaan.

Ihan niinku monenlaisia ja erilaisia kulttuuripiirejä edustavia joita ei voi luokitella jonkin tietyn yhdenlaisen suomalaisuuden alle. Ehkä voisi sanoa, että monikulttuurinen kansakunta, eikö vain.

John Carter kirjoitti:
Kulttuurimme ottaa suuren riskin kannettavakseen muutenkin kuin vain taloudellisessa mielessä, päästämällä tänne liian paljon ahdasmielisiä, sekä suvaitsemattomia ihmisiä tietyistä ulkopuolisista kulttuureista.

Tuo on vain teennäistä jeesustelua. Eihän vaikkapa työperäinen maahanmuuttokaan takaa sitä, että muuttaja olisi normaali, uskonnoton sekulaari humanisti. Ja joku katolinen putkimies Puolasta on todennäköisesti paljon ahdasmielisempi ja suvaitsemattomampi hihhuliuskovainen sekopää kuin "tietyistä" kulttuureista tulevat.

Vaikka vielä hyvin nuori kansakuntamme onkin aina ollut mielestäsi "monikulttuurinen", niin se on silti yksi maailman homogeenisimmista yhteiskunnista edelleen.

Eli olet niellyt valkoisen ylivallan kannattajien propagandan (tai amerikkalaisten turistien kuvitelman) siitä, että erilainen kulttuuri tarkoittaa erilaista ihonväriä?

Se, että ugrit, germaanit, slaavit, protestantit, katoliset tai ortodoksit jne. ovat lähes kaikki ihonväriltään samanlaisia ei tarkoita minkäänlaista homogeenistä kulttuuriperintöä.

John Carter kirjoitti:
Toisekseen monikulttuurisuus ja haitallinen maahanmuutto kehitysmaista eivät ole synonyymeja keskenään.

Entä haitallinen maahanmuutto kehittyneistä maista? Vai onko oletuksesi se, että sellaista ei voi olla.

Ei kukaan muu tuossa puhunut ihonväristä mitään sinua lukuunottamatta. Kannatan työperäistä maahanmuuttoa EU/ETA- alueen sisältä. En kannata muslimien, enkä EU/ETA- alueiden ulkopuolelta tulevaa maahanmuuttoa.

Poikkeuksetta jutuissa Suomen "homogeenisuudessa" on kyse etnisyydestä. Siitä miltä ihmiset näyttävät. Ja ihan varmasti jokainen suomalainen tietää, että sellainen ei merkitse hittojakaan.

Ja sinäkään et siis kannata sitä, että venäläisiä muuttaa Suomeen?

Voit tarkastella asiaa myös DNA:n perusteella.

Tuo on kyllä täysin sekopäinen kommentti. Mitä muka DNA:lla on tekemistä kulttuurin kanssa.
Vai tarkoitatko, että kyse on sittenkin etnisyydestä, eli homogeeninen kulttuuri tarkoittaa sinulle sitä, että kaikilla on oikeanlainen ihon pigmentti. Vaikka sellaista perustetta olitkin ensin kovasti kiistämässä.

Niin, puhuimme suomalaisten homogeenisuudesta

Emme puhuneet vaan suomalaisesta yhteiskunnasta "...yksi maailman homogeenisimmista yhteiskunnista..."

https://www.tiede.fi/comment/2723085#comment-2723085 .

Ja sillähän ei ole mitään tekemistä sen kanssa millainen geeniperimä itse kullakin yhteiskunnan jäsenellä on. Ja myös otsikon aiheena on kulttuuri, ei biologia.

Ellet sitten todellakin ole samaa mieltä kuin nm. toope, että oikean suomalaisen ihonväri on ns. valkoinen.

John Carter kirjoitti:
Ei voida odottaa, että yhteiskuntamme sulauttaisi muukalaisryhmiä itseensä täysin edes muutamassa vuosikymmenessä.

Ethän sinäkään ole mihinkään "sulautunut" joten tuollainen höpötys on yhtä tyhjän kanssa.

John Carter kirjoitti:
Historiaa tarkastelemalla voimme todeta, että useilla menneillä sivilisaatioilla on kestänyt huomattavan pitkään sulauttaa itseensä ulkomaalaisia eri kulttuureista tulevia ihmisiä.

Kulttuurit eivät sulautua mitään vaan ne muuttuvat, kehittyvät ja sopeutuvat. Ei suomalaisessakaan kulttuurissa ja  yhteiskunnassakaan ole mitään perusmallia vaan on vain jatkuva muutos.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sociocultural_evolution

Mutta jos haluat uskoa etnonationalismin ilosanomaan, niin ihan vapaasti vain, mutta älä yritä rationalisoida sitä joksikin muuksi kuin mistä sellaisessa todella on kyse.

John Carter kirjoitti:
Useassa tapauksessa siihen on mennyt satoja vuosia, tai sitten sivilisaatiot ovat tuhoutuneet maahanmuuton takia, kuten kävi Rooman imperiumille

Ei Rooman valtakunta sen vuoksi jakautunut ja kadonnut eikä Suomi tai EU todellakaan ole kuin Rooma 1600 vuotta sitten.

Kyllä vaan jakautui ja katosi.

Höpöhöpö.

“He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher...or, as his wife would have it, an idiot.” Douglas Adams

ID10T
Seuraa 
Viestejä6070

offmind kirjoitti:
Toope kirjoitti:
offmind kirjoitti:
Toope kirjoitti:
offmind kirjoitti:

Eli olet niellyt valkoisen ylivallan kannattajien propagandan (tai amerikkalaisten turistien kuvitelman) siitä, että erilainen kulttuuri tarkoittaa erilaista ihonväriä?

Se, että ugrit, germaanit, slaavit, protestantit, katoliset tai ortodoksit jne. ovat lähes kaikki ihonväriltään samanlaisia ei tarkoita minkäänlaista homogeenistä kulttuuriperintöä...

Ei kulttuuriperinnössä puhuta ihonväristä, vaan kulttuurien sopeutumisesta. On itsestäänselvää, että läheisiä kulttuureja edustavat sopeutuvat aina parhaiten.

Itsekään et ole sopeutunut vaan koko ajan ruikutat ja lässytät soopaa siitä miten asioiden sinun mielestäsi pitäisi olla. Ehkä sinun olisi syytä harkita itsesi karkottamista johonkin sellaiseen maahan jonne voisit sopeutua paljon paremmin.

Miksi minua pitäisi karkottaa maastani

Osaisitko perustella miksi kuvittelet asiassa olevan kyse pihoista. Vai onko kyse taas vain jostakin teikäläisten rasistinationalistisesta propagandahöpötyksestä, jossa valtio rinnastetaan omaan pihaan.

Niin kauan kuin meillä on itsenäisiä valtioita, on pihavertaus mielestäni validi. Pihoilla, kuten valtioillakin, on rajat, joita olemme velvollisia valvomaan. Muuten itsenäisille valtioille saa jättää hyvästit.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat