Sivut

Kommentit (9413)

Kenraalimoottorit
Seuraa 
Viestejä579

offmind kirjoitti:

Kenraalimoottorit kirjoitti:
Nuoret vahvassa nosteessa olevat demokraatit, Kamala Harris ja AOC, olisivat Suomessa vasemman laidan demareita luokkaa Sanna Marin.

Korkeintaan suhteessa USA:n poliittiseen kenttää. Asiakysymyksissä "vasen laita" USA:ssa ei tarkoita likimainkaan samaa kuin mitä vasemmisto tarkoittaa Euroopassa.

Sinun kannattaa päivittää tietojasi. Sosiaalisen ja taloudellisen epätasa-arvon räjähdysmäinen kasvu vuoden 2008 jälkeen on tuonut Demokraattien pariin paljon aiempaa vahvemmin eurooppalaistyylistä vasemmistoajattelua: tuloeroja tasataan veroilla, ilmainen koulutus ja terveydenhuolto, Wallstreetin sääntelyä jne.

Yhteistä Republikaanien ja Demokraattien talousajattelussa on, että liittovaltion budjettialijäämistä ei olla enää huolissaan. Biljoona dollaria vuodessa. Ei haittaa kumpaakaan puolta. Yksinkertaistaen Republikaanit jakaisivat rahat armeijalle ja verohelpotuksiin, demokraatit sosiaaliohjelmiin.

Toope
Seuraa 
Viestejä26895

ekavekara kirjoitti:
Toope kirjoitti:
Kenraalimoottorit kirjoitti:
USA:n Demokraatit ovat varsin epäyhtenäinen puolue, joille ainoa varmasti yhdistävä tekijä on Trumpin vastustaminen. Jos otetaan vertailukohdaksi Suomen puoluekenttä (persut poislukien), niin Demokraattien sisältä löytyy kaikille suuntauksille omat vastineensa, Kokoomuksesta Vasemmistoliittoon. Ja mikään niistä ei ole selvästi dominoiva. Yhteisellä ehdokkaalla ei ole helppoa, kun pitäisi miellyttää monia.

Demokraattien vasen laita on vahvistunut ja mennyt enemmän vasemmalle kuin mitä oli reilu vuosikymmen sitten. Esim. Bernie Sanders laskettaisiin vasemmistopoliitikoksi myös Suomessa. Nuoret vahvassa nosteessa olevat demokraatit, Kamala Harris ja AOC, olisivat Suomessa vasemman laidan demareita luokkaa Sanna Marin.

Ja tuo tarkoittaa sitä, että demokraateilla on hirvittävä ongelma löytää sellaista yhdistävää ehdokasta Trumpia vastaan. Liian vasuri karkoittaa äänestäjiä (Trumpin äänestäjiksi tai äänestämättömiksi). Liian konservatiivi antaa kuvan siitä, että vain kalastelee Trumpin äänestäjiä. Ei ole helppoja vaihtoehtoja demokraateilla.

Ymmärtääkseni Joe Biden ja Elizabeth Warren ovat molemmat melko keskilinjan demokraatteja. Siis varsin kelvollisia isolle äänestäjäkunnalle. Tietty Warrenin sukupuoli voi konservatiivisessa maassa olla vielä hieman hankala monille, mutta olihan siellä jo mustakin presidentti.

 

Warrenilla tuo inkkariperimä-kusetus saattaa vielä kostautua, oli niin tarkoitushakuista kusetusta. Nainen on jotain 1/50 osaa intiaani ja yritti ratsastaa tuolla. Biden on ryvettynyt ja vanha, ei haastajaksi enää.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

"Ruotsikin oli pirullinen maa ennen kuin tajusivat tuon monikulttuurin. Peppit ja Lindgrenit ovat niin eilispäivää, pommi-iskut ja jengit ovat sitä monikulttuurista Ruotsia, se on kehitystä." Liian monien mielestä!
http://tinyurl.com/jbs6kqp

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Toope
Seuraa 
Viestejä26895

ekavekara kirjoitti:
Toope kirjoitti:
ekavekara kirjoitti:
Se pitää myös muistaa, että edellisistä vaaleista on kulunut 4v ja USA:n äänestäjäkunta on muutoksessa. Nuorten parissa demokraatit ovat suositumpia, kun taas varttunut väestö kannattaa enemmän republikaaneja. Eli kun vanhoja kuolee ja nuoria pääsee äänestysikään, niin vaaka kääntyy demokraattien eduksi.

Se pitää myös muistaa, että 20-vuotiaasta liberaalista muodostuu ikääntyessään (saa lapsia, oppii ymmärtämään yhteiskuntaa...) konservatiivisempi. Nuori on idealisti, josta ikääntyessään kasvaa rationalisti. Hyvin tunnettu ilmiö.

Tuskinpa. Konservatiivit edustavat perinteisiä syvän etelän arvoja ja uusi väki kasvaa kaupungeissa ja erityisesti latinojen piirissä. Eikä konservatiivisuus tarkoita, että äänestää republikaaneja tai Trumpia. Molemmissa puoleissa on omat oikeat ja vasemmat laitansa.

Tuossa olet väärässä. Ihmisillä on taipumusta muovautua nuoruuden liberalismista konservatiivisuuden suuntaan, kun joutuvat mm. perustamaan perheen, huolehtimaan pysyvästä työpaikasta ja perheen elättämisestä, mitkä asiat kuuluvat aikuisuuteen.  Siksi konservatiivisuus on enemmän kypsien ihmisten ajatusmalli, kun liberalismin idea ihmisten, joilla ei vielä ole vastuuta mistään muusta kuin itsestään. Ilmiö on hyvin tunnettu, liberaalista tulee konservatiivi, kun joutuu erilaiseen tilanteeseen. Perustetaan perhettä jne.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

"Ruotsikin oli pirullinen maa ennen kuin tajusivat tuon monikulttuurin. Peppit ja Lindgrenit ovat niin eilispäivää, pommi-iskut ja jengit ovat sitä monikulttuurista Ruotsia, se on kehitystä." Liian monien mielestä!
http://tinyurl.com/jbs6kqp

offmind
Seuraa 
Viestejä18516

Toope kirjoitti:
offmind kirjoitti:

Jos/kun äänestysprosentti jää pieneksi, niin murskavoittoa siitä ei heru ja parasta mitä Trumputin voi toivoa, on edellisen vaalin uusinta, eli valitsijamiesäänillä läpi...

Et ymmärrä USA:n vaalijärjestelmää. Demokraattien suuri edustus Kalifornian tai New Yorkin alueilla ei takaa sitä, että kannatus olisi suurta kautta maan.

Juuri niinhän minä kirjoitin. Viime kerrallakin Trumputin voitti vain valitsijamieskokouksen edustajilla, ei kansanvaalissa (popular vote).

Ja valtapuolejärjestelmähän ei tarkoita sitä, että jossakin punaisessa osavaltiossa ei voisi olla myös vahva Demokraattisen puolueen kannatusta eli osavaltion "väri" voi vaihtua hetkessä.

https://en.wikipedia.org/wiki/Red_states_and_blue_states#/media/File:116... .

Kartassa on aika paljon sinipunaista, eli osavaltioita joissa neljässä edellisessää vaalissa R ja D ovat molemmat voittaneet kaksi kertaa.

Toope kirjoitti:
USA:n järjestelmä ottaa huomioon alueet, osavaltiot, joiden äänien perusteella presidentti valitaan. Trump voitti viimeksi selvän enemmistön osavaltioista, luultavasti voittaa tulevissakin vaaleissa.

Se jää nähtäväksi.

Trumputin on kuitenkin kusettanut aika tavalla esim. juuri sydänmaiden jyväjemmareita ja asennemuutoksen ei tarvitse olla suuri niin tuloksena onkin rökäletappio juuri vaalitavan seurauksena.

https://www.forbes.com/sites/chuckjones/2019/08/30/amid-trump-tariffs-fa... .

Amid Trump Tariffs, Farm Bankruptcies And Suicides Rise

“He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher...or, as his wife would have it, an idiot.” Douglas Adams

offmind
Seuraa 
Viestejä18516

Kenraalimoottorit kirjoitti:
offmind kirjoitti:

Kenraalimoottorit kirjoitti:
Nuoret vahvassa nosteessa olevat demokraatit, Kamala Harris ja AOC, olisivat Suomessa vasemman laidan demareita luokkaa Sanna Marin.

Korkeintaan suhteessa USA:n poliittiseen kenttää. Asiakysymyksissä "vasen laita" USA:ssa ei tarkoita likimainkaan samaa kuin mitä vasemmisto tarkoittaa Euroopassa.

Sinun kannattaa päivittää tietojasi. Sosiaalisen ja taloudellisen epätasa-arvon räjähdysmäinen kasvu vuoden 2008 jälkeen on tuonut Demokraattien pariin paljon aiempaa vahvemmin eurooppalaistyylistä vasemmistoajattelua: tuloeroja tasataan veroilla, ilmainen koulutus ja terveydenhuolto, Wallstreetin sääntelyä jne.

Eli lähinnä sosiaalidemokraattista ajattelua. Eurooppalaisesta näkökulmasta sellainen on poliittisella kartalla lähellä keskilinjaa ja siitä on vielä pitkä matka varsinaiseen vasempaan laitaa.

“He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher...or, as his wife would have it, an idiot.” Douglas Adams

offmind
Seuraa 
Viestejä18516

Toope kirjoitti:
Siksi konservatiivisuus on enemmän kypsien ihmisten ajatusmalli

Ja myös taantumuksellinen ajattelumalli.

https://fi.wiktionary.org/wiki/konservatiivinen ,

- sellainen, joka kannattaa olemassa olevan tilanteen säilyttämistä tai vanhaan palaamista, vanhoillinen

- konservatistisen politiikan mukainen; yhtenäisyyttä korostava, porvarillinen, maltillinen

- maltillinen, hillitty, asiallinen

- (lääketiede) säilyttävä

“He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher...or, as his wife would have it, an idiot.” Douglas Adams

ekavekara
Seuraa 
Viestejä11236

Toope kirjoitti:
ekavekara kirjoitti:
Toope kirjoitti:
Kenraalimoottorit kirjoitti:
USA:n Demokraatit ovat varsin epäyhtenäinen puolue, joille ainoa varmasti yhdistävä tekijä on Trumpin vastustaminen. Jos otetaan vertailukohdaksi Suomen puoluekenttä (persut poislukien), niin Demokraattien sisältä löytyy kaikille suuntauksille omat vastineensa, Kokoomuksesta Vasemmistoliittoon. Ja mikään niistä ei ole selvästi dominoiva. Yhteisellä ehdokkaalla ei ole helppoa, kun pitäisi miellyttää monia.

Demokraattien vasen laita on vahvistunut ja mennyt enemmän vasemmalle kuin mitä oli reilu vuosikymmen sitten. Esim. Bernie Sanders laskettaisiin vasemmistopoliitikoksi myös Suomessa. Nuoret vahvassa nosteessa olevat demokraatit, Kamala Harris ja AOC, olisivat Suomessa vasemman laidan demareita luokkaa Sanna Marin.

Ja tuo tarkoittaa sitä, että demokraateilla on hirvittävä ongelma löytää sellaista yhdistävää ehdokasta Trumpia vastaan. Liian vasuri karkoittaa äänestäjiä (Trumpin äänestäjiksi tai äänestämättömiksi). Liian konservatiivi antaa kuvan siitä, että vain kalastelee Trumpin äänestäjiä. Ei ole helppoja vaihtoehtoja demokraateilla.

Ymmärtääkseni Joe Biden ja Elizabeth Warren ovat molemmat melko keskilinjan demokraatteja. Siis varsin kelvollisia isolle äänestäjäkunnalle. Tietty Warrenin sukupuoli voi konservatiivisessa maassa olla vielä hieman hankala monille, mutta olihan siellä jo mustakin presidentti.

 

Warrenilla tuo inkkariperimä-kusetus saattaa vielä kostautua, oli niin tarkoitushakuista kusetusta. Nainen on jotain 1/50 osaa intiaani ja yritti ratsastaa tuolla. Biden on ryvettynyt ja vanha, ei haastajaksi enää.

Kummasti vaan tuo kaksikko johtaa ennusteissa. :) Bidenin ryvettyneisyyskin lähinnä Trumpin roskajoukon keksimää vaalilokaa. Ensimmäsitäkään todistetta eivät ole löytäneet, vaikka valtion voimin asiaa kaivettu mm. Ukrainassa.

ekavekara
Seuraa 
Viestejä11236

Toope kirjoitti:
ekavekara kirjoitti:
Toope kirjoitti:
ekavekara kirjoitti:
Se pitää myös muistaa, että edellisistä vaaleista on kulunut 4v ja USA:n äänestäjäkunta on muutoksessa. Nuorten parissa demokraatit ovat suositumpia, kun taas varttunut väestö kannattaa enemmän republikaaneja. Eli kun vanhoja kuolee ja nuoria pääsee äänestysikään, niin vaaka kääntyy demokraattien eduksi.

Se pitää myös muistaa, että 20-vuotiaasta liberaalista muodostuu ikääntyessään (saa lapsia, oppii ymmärtämään yhteiskuntaa...) konservatiivisempi. Nuori on idealisti, josta ikääntyessään kasvaa rationalisti. Hyvin tunnettu ilmiö.

Tuskinpa. Konservatiivit edustavat perinteisiä syvän etelän arvoja ja uusi väki kasvaa kaupungeissa ja erityisesti latinojen piirissä. Eikä konservatiivisuus tarkoita, että äänestää republikaaneja tai Trumpia. Molemmissa puoleissa on omat oikeat ja vasemmat laitansa.

Tuossa olet väärässä. Ihmisillä on taipumusta muovautua nuoruuden liberalismista konservatiivisuuden suuntaan, kun joutuvat mm. perustamaan perheen, huolehtimaan pysyvästä työpaikasta ja perheen elättämisestä, mitkä asiat kuuluvat aikuisuuteen.  Siksi konservatiivisuus on enemmän kypsien ihmisten ajatusmalli, kun liberalismin idea ihmisten, joilla ei vielä ole vastuuta mistään muusta kuin itsestään. Ilmiö on hyvin tunnettu, liberaalista tulee konservatiivi, kun joutuu erilaiseen tilanteeseen. Perustetaan perhettä jne.

Tuosta henkisestä muutoksesta olen samaa mieltä, mutta ei se tarkoita poliittisen puolueen vaihtamista. Molemmissa puolueissa on sekä konservatiivinen että uudistusmielinen laita, vaikka republikaaneja sanotaankin konservatiiveiksi. paljon isompi merkitys on sillä sosio-ekonomisella asemalla, jonka ihminen on saavuttanut. Köyhä väestö tuskin äänestää republikaaneja kovin laajalti.

Kenraalimoottorit
Seuraa 
Viestejä579

offmind kirjoitti:
Kenraalimoottorit kirjoitti:
offmind kirjoitti:

Kenraalimoottorit kirjoitti:
Nuoret vahvassa nosteessa olevat demokraatit, Kamala Harris ja AOC, olisivat Suomessa vasemman laidan demareita luokkaa Sanna Marin.

Korkeintaan suhteessa USA:n poliittiseen kenttää. Asiakysymyksissä "vasen laita" USA:ssa ei tarkoita likimainkaan samaa kuin mitä vasemmisto tarkoittaa Euroopassa.

Sinun kannattaa päivittää tietojasi. Sosiaalisen ja taloudellisen epätasa-arvon räjähdysmäinen kasvu vuoden 2008 jälkeen on tuonut Demokraattien pariin paljon aiempaa vahvemmin eurooppalaistyylistä vasemmistoajattelua: tuloeroja tasataan veroilla, ilmainen koulutus ja terveydenhuolto, Wallstreetin sääntelyä jne.

Eli lähinnä sosiaalidemokraattista ajattelua. Eurooppalaisesta näkökulmasta sellainen on poliittisella kartalla lähellä keskilinjaa ja siitä on vielä pitkä matka varsinaiseen vasempaan laitaa.


Sikäli väärä arvio, että lähtökohdat vasemmistolaisempaan politiikkaan ovat Euroopassa tyystin erilaiset kuin USA:ssa. Vaikka kaikille ilmainen koulutus ja lähes ilmainen terveydenhuolto, ne ovat Euroopassa olemassa jokseenkin kaikissa maissa eikä yksikään vakavasti otettava poliittinen liike kannata niiden alasajoa. Vastaavien kannattaminen USA:ssa on hyvin radikaali politiikan muutos, koska ne ovat jotain aivan uutta. Niitä ei ole ollut olemassa kummankaan puolueen hegemonian aikana.

ekavekara
Seuraa 
Viestejä11236

Kenraalimoottorit kirjoitti:
offmind kirjoitti:
Kenraalimoottorit kirjoitti:
offmind kirjoitti:

Kenraalimoottorit kirjoitti:
Nuoret vahvassa nosteessa olevat demokraatit, Kamala Harris ja AOC, olisivat Suomessa vasemman laidan demareita luokkaa Sanna Marin.

Korkeintaan suhteessa USA:n poliittiseen kenttää. Asiakysymyksissä "vasen laita" USA:ssa ei tarkoita likimainkaan samaa kuin mitä vasemmisto tarkoittaa Euroopassa.

Sinun kannattaa päivittää tietojasi. Sosiaalisen ja taloudellisen epätasa-arvon räjähdysmäinen kasvu vuoden 2008 jälkeen on tuonut Demokraattien pariin paljon aiempaa vahvemmin eurooppalaistyylistä vasemmistoajattelua: tuloeroja tasataan veroilla, ilmainen koulutus ja terveydenhuolto, Wallstreetin sääntelyä jne.

Eli lähinnä sosiaalidemokraattista ajattelua. Eurooppalaisesta näkökulmasta sellainen on poliittisella kartalla lähellä keskilinjaa ja siitä on vielä pitkä matka varsinaiseen vasempaan laitaa.


Sikäli väärä arvio, että lähtökohdat vasemmistolaisempaan politiikkaan ovat Euroopassa tyystin erilaiset kuin USA:ssa. Vaikka kaikille ilmainen koulutus ja lähes ilmainen terveydenhuolto, ne ovat Euroopassa olemassa jokseenkin kaikissa maissa eikä yksikään vakavasti otettava poliittinen liike kannata niiden alasajoa. Vastaavien kannattaminen USA:ssa on hyvin radikaali politiikan muutos, koska ne ovat jotain aivan uutta. Niitä ei ole ollut olemassa kummankaan puolueen hegemonian aikana.

USA:n historia on tyystin erilainen kuin Euroopan. Siellä ei ole ollut pitkää kansallisvaltioiden perintöä, vaan kaikki ovat enemmän tai vähemmän juurettomia mamuja ja uudisraivaajia. Tämä tekee sen, että kovin republikaanisissa piireissä valtio rooli ylipäätään yhteiskuntaan halutaan pitää pienenä, se nähdään eräänlaisena vapaudenriistona. Euroopassa valtio taas nähdään turvallisuuuden ja toimivan yhteiskunnan takaajana.

Em. vinkkelistä USA:ssa kommunismi tarkoittaa enemmänkin vahvaa valtiota, kuin samaa äärivasemmistolaisuutta kuin Euroopassa. Vapaa kapitalismi on se oikeiston perimmäinen idea ja kaikki sitä (ylhäältä) rajoittava on kommunismia, noin yksinkertaistettuna. Tästä syystä Amerikan "vasemisto" on hyvin lähellä meidän sosiaalidemokratiaa. Oikeita kommunisteja siellä ei juuri taida olla.

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä16530

No niin. Eivät ne 1000 sotilasta ole Lähi-idästä kotiin tulossa. Trump lähettää ne Irakiin taistelemaan ISISiä vastaan. Toimialueena Pohjois-Irakin öljykentät. Trump vaihtoi siis kurdit öljylähteisiin.Tämä joukkojen uudellenesijoittelu herättää kaksi kysymystä?.

- Miksi Trump lisää joukkoja Lähi-Idässä jos hänen tavoitteensa on vähentää niitä?

- Miksi Trump lähettää joukkoja taistelemaan ISISiä vastaan jos se karran on lyöty?

U.S. troops leaving Syria for western Iraq as Kurds look to withdraw amid cease-fire

https://www.nbcnews.com/news/world/u-s-troops-leaving-syria-western-iraq...

.

Sensuuri kärjistää yhteiskunnan polarisaatiota.

John Carter
Seuraa 
Viestejä13753

Pseudohippi kirjoitti:
No niin. Eivät ne 1000 sotilasta ole Lähi-idästä kotiin tulossa. Trump lähettää ne Irakiin taistelemaan ISISiä vastaan. Toimialueena Pohjois-Irakin öljykentät. Trump vaihtoi siis kurdit öljylähteisiin.Tämä joukkojen uudellenesijoittelu herättää kaksi kysymystä?.

- Miksi Trump lisää joukkoja Lähi-Idässä jos hänen tavoitteensa on vähentää niitä?

- Miksi Trump lähettää joukkoja taistelemaan ISISiä vastaan jos se karran on lyöty?

U.S. troops leaving Syria for western Iraq as Kurds look to withdraw amid cease-fire

https://www.nbcnews.com/news/world/u-s-troops-leaving-syria-western-iraq...

.

Toistaiseksi joukot on siirretty Länsi-Irakin tukikohtiin/lentokentille. USarmy raportoi aiemmin siirtävänsä joukkoja strategisesti tärkeiden teiden risteyskohtaan alueella.

https://syria.liveuamap.com/en/2019/20-october-all-us-troops-withdrawing...

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Hepreakoreaserpia
Seuraa 
Viestejä23

USA:n Maavoimien kenraalit ja merivoimien amiraali ovat haukkuneet julkisesti Trumpin ääliömäisen päätöksen vetää joukot. Ammattisotilaat ovat tämän takana. He väänsivät väkisin Trumpin päätä.
 
Toinen syy on Libanonin isot mellakat, jotka osuvat kummallisesti samaan aikaan. Hezbollah nostaa siellä päätään. Mellakoista uutisoidaan arabimaiden lehdistössä paljonkin. 
Nyt Iran, joka tukee Hezbollahia, aseistaa sitä, on saanut vaikutusvaltaa ja heidän joukkojaan on jo Irakissa. Suora yhteys maateitse Libanoniin pitää katkaista. Israel on antanut noottia Trumpille tästä. Sekasorto on saatava jonkinlaiseen järjestykseen. Iran on moneen otteeseen sanonut pyyhkivänsä Israelin kartalta.J a jenkit ovat ainoita, jotka tähän saakka ovat olleet Israelin takuumiehiä. Siksi strategisia teitä otetaan vahvemmin haltuun. Hezbollah ei ainakaan helposti saa uusia raketteja, joista heillä on pulaa tällä hetkellä.

"Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestä aivan varma." Albert Einstein

penni
Seuraa 
Viestejä5401

Lyde19 kirjoitti:
Trumpin puheet heiluttavat pörssikursseja ja 'joku' tienaa miljardeja :

Trump puhuu ja joku tienaa miljardeja – oudon onnekkaat pörssikaupat herättävät epäilyjä: ”Markkinoiden manipulointia” https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006279738.html


Tuokin uutinen voi olla mitä paskaa hyvänsä. Ehkä Trumpin porukka kokee hyötyvänsä mustamaalaavista uutisista?
Trumpin avustajan Kellyanne Conwayn mies George on tämän uutisen takana. Niin lähellä paskatehdasta että en usko mitään.

Look out buddy, Noah’s coming, Jesus, man, what did you do?

ekavekara
Seuraa 
Viestejä11236

Giuliainin "työmies", Lev Parnas, joka on mukana ties missä kissanristiäisissä ja on nyt pidätettynä laittomasta vaalirahasta, taitaakin olla ex(?)-gansteri. Hyvä että presidentillä on ns. toiminnan miehiä ympärillä, jos vaikka joku vaatii lakisäteisiä oikeuksiaan tai uhkaa vaikkapa kutsua oikein poliisin.

On Oct. 25, 2008, the owner of a property in Florida in which Lev Parnas had been living told Parnas to leave. When the men began to argue and the owner told Parnas he would call the police, Parnas told the man, "If you call the cops, they are not going to find you ever," according to a petition for a restraining order filed by the landlord in Miami-Dade county court and obtained by POLITICO.

Three days later, the men met to discuss the matter again. According to the petition, Parnas held a gun to the man’s head and said, "This is my last warning to you," then got into his car, a dark blue Porsche Cayenne, and drove off. Three days after that, on Halloween, the police seized from Parnas a .38 revolver, a 9mm pistol, an automatic pistol, and a .40-caliber Glock pistol, according to a court motion filed later by Parnas seeking return of the firearms.

https://www.politico.com/news/2019/10/17/lev-parnas-giuliani-ukraine-pas...

.

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä16530

ekavekara kirjoitti:
Giuliainin "työmies", Lev Parnas, joka on mukana ties missä kissanristiäisissä ja on nyt pidätettynä laittomasta vaalirahasta, taitaakin olla ex(?)-gansteri. Hyvä että presidentillä on ns. toiminnan miehiä ympärillä, jos vaikka joku vaatii lakisäteisiä oikeuksiaan tai uhkaa vaikkapa kutsua oikein poliisin.

On Oct. 25, 2008, the owner of a property in Florida in which Lev Parnas had been living told Parnas to leave. When the men began to argue and the owner told Parnas he would call the police, Parnas told the man, "If you call the cops, they are not going to find you ever," according to a petition for a restraining order filed by the landlord in Miami-Dade county court and obtained by POLITICO.

Three days later, the men met to discuss the matter again. According to the petition, Parnas held a gun to the man’s head and said, "This is my last warning to you," then got into his car, a dark blue Porsche Cayenne, and drove off. Three days after that, on Halloween, the police seized from Parnas a .38 revolver, a 9mm pistol, an automatic pistol, and a .40-caliber Glock pistol, according to a court motion filed later by Parnas seeking return of the firearms.

https://www.politico.com/news/2019/10/17/lev-parnas-giuliani-ukraine-pas...

.

Vakaa Nero sanoi viime viikolla, ettei hän tunne näitä nyt pidätettyjä Giulianin yhteistyökumppaneita. Lev Parnasin hän on kuitenkin tavannut ainakin jo vuonna 2014, kuten kuvasta näkyy. Ja vieläpä tyttärensä emännöimässä muotishowsssa.

https://edition.cnn.com/2019/10/18/politics/parnas-trump-doral-kfile/ind...

.

Sensuuri kärjistää yhteiskunnan polarisaatiota.

Toope
Seuraa 
Viestejä26895

offmind kirjoitti:
Kenraalimoottorit kirjoitti:
offmind kirjoitti:

Kenraalimoottorit kirjoitti:
Nuoret vahvassa nosteessa olevat demokraatit, Kamala Harris ja AOC, olisivat Suomessa vasemman laidan demareita luokkaa Sanna Marin.

Korkeintaan suhteessa USA:n poliittiseen kenttää. Asiakysymyksissä "vasen laita" USA:ssa ei tarkoita likimainkaan samaa kuin mitä vasemmisto tarkoittaa Euroopassa.

Sinun kannattaa päivittää tietojasi. Sosiaalisen ja taloudellisen epätasa-arvon räjähdysmäinen kasvu vuoden 2008 jälkeen on tuonut Demokraattien pariin paljon aiempaa vahvemmin eurooppalaistyylistä vasemmistoajattelua: tuloeroja tasataan veroilla, ilmainen koulutus ja terveydenhuolto, Wallstreetin sääntelyä jne.

Eli lähinnä sosiaalidemokraattista ajattelua. Eurooppalaisesta näkökulmasta sellainen on poliittisella kartalla lähellä keskilinjaa ja siitä on vielä pitkä matka varsinaiseen vasempaan laitaa.

Miksi amerikkalaisten siis pitäisi ottaa mallia sosialidemokraattisesta ajattelusta ja "suuren yhteiskunnan" mallista, kun sama ajatus on konkurssin partaalla Euroopassa? Meillä Euroopassahan on hillitön tarve vähentää julkisia menoja, miksi amerikkalaisten niitä siten kannattaisi kasvattaa?

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

"Ruotsikin oli pirullinen maa ennen kuin tajusivat tuon monikulttuurin. Peppit ja Lindgrenit ovat niin eilispäivää, pommi-iskut ja jengit ovat sitä monikulttuurista Ruotsia, se on kehitystä." Liian monien mielestä!
http://tinyurl.com/jbs6kqp

Toope
Seuraa 
Viestejä26895

ekavekara kirjoitti:
Toope kirjoitti:
ekavekara kirjoitti:
Toope kirjoitti:
Kenraalimoottorit kirjoitti:
USA:n Demokraatit ovat varsin epäyhtenäinen puolue, joille ainoa varmasti yhdistävä tekijä on Trumpin vastustaminen. Jos otetaan vertailukohdaksi Suomen puoluekenttä (persut poislukien), niin Demokraattien sisältä löytyy kaikille suuntauksille omat vastineensa, Kokoomuksesta Vasemmistoliittoon. Ja mikään niistä ei ole selvästi dominoiva. Yhteisellä ehdokkaalla ei ole helppoa, kun pitäisi miellyttää monia.

Demokraattien vasen laita on vahvistunut ja mennyt enemmän vasemmalle kuin mitä oli reilu vuosikymmen sitten. Esim. Bernie Sanders laskettaisiin vasemmistopoliitikoksi myös Suomessa. Nuoret vahvassa nosteessa olevat demokraatit, Kamala Harris ja AOC, olisivat Suomessa vasemman laidan demareita luokkaa Sanna Marin.

Ja tuo tarkoittaa sitä, että demokraateilla on hirvittävä ongelma löytää sellaista yhdistävää ehdokasta Trumpia vastaan. Liian vasuri karkoittaa äänestäjiä (Trumpin äänestäjiksi tai äänestämättömiksi). Liian konservatiivi antaa kuvan siitä, että vain kalastelee Trumpin äänestäjiä. Ei ole helppoja vaihtoehtoja demokraateilla.

Ymmärtääkseni Joe Biden ja Elizabeth Warren ovat molemmat melko keskilinjan demokraatteja. Siis varsin kelvollisia isolle äänestäjäkunnalle. Tietty Warrenin sukupuoli voi konservatiivisessa maassa olla vielä hieman hankala monille, mutta olihan siellä jo mustakin presidentti.

 

Warrenilla tuo inkkariperimä-kusetus saattaa vielä kostautua, oli niin tarkoitushakuista kusetusta. Nainen on jotain 1/50 osaa intiaani ja yritti ratsastaa tuolla. Biden on ryvettynyt ja vanha, ei haastajaksi enää.

Kummasti vaan tuo kaksikko johtaa ennusteissa. :) Bidenin ryvettyneisyyskin lähinnä Trumpin roskajoukon keksimää vaalilokaa. Ensimmäsitäkään todistetta eivät ole löytäneet, vaikka valtion voimin asiaa kaivettu mm. Ukrainassa.

Politiikka on joskus rumaa. Bidenistä ei löydetä yhtään enempää kuin presidentti Trumpistakaan. Silti kulutetaan miljoonia kaivamiseen.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

"Ruotsikin oli pirullinen maa ennen kuin tajusivat tuon monikulttuurin. Peppit ja Lindgrenit ovat niin eilispäivää, pommi-iskut ja jengit ovat sitä monikulttuurista Ruotsia, se on kehitystä." Liian monien mielestä!
http://tinyurl.com/jbs6kqp

Toope
Seuraa 
Viestejä26895

ekavekara kirjoitti:
Toope kirjoitti:
ekavekara kirjoitti:
Toope kirjoitti:
ekavekara kirjoitti:
Se pitää myös muistaa, että edellisistä vaaleista on kulunut 4v ja USA:n äänestäjäkunta on muutoksessa. Nuorten parissa demokraatit ovat suositumpia, kun taas varttunut väestö kannattaa enemmän republikaaneja. Eli kun vanhoja kuolee ja nuoria pääsee äänestysikään, niin vaaka kääntyy demokraattien eduksi.

Se pitää myös muistaa, että 20-vuotiaasta liberaalista muodostuu ikääntyessään (saa lapsia, oppii ymmärtämään yhteiskuntaa...) konservatiivisempi. Nuori on idealisti, josta ikääntyessään kasvaa rationalisti. Hyvin tunnettu ilmiö.

Tuskinpa. Konservatiivit edustavat perinteisiä syvän etelän arvoja ja uusi väki kasvaa kaupungeissa ja erityisesti latinojen piirissä. Eikä konservatiivisuus tarkoita, että äänestää republikaaneja tai Trumpia. Molemmissa puoleissa on omat oikeat ja vasemmat laitansa.

Tuossa olet väärässä. Ihmisillä on taipumusta muovautua nuoruuden liberalismista konservatiivisuuden suuntaan, kun joutuvat mm. perustamaan perheen, huolehtimaan pysyvästä työpaikasta ja perheen elättämisestä, mitkä asiat kuuluvat aikuisuuteen.  Siksi konservatiivisuus on enemmän kypsien ihmisten ajatusmalli, kun liberalismin idea ihmisten, joilla ei vielä ole vastuuta mistään muusta kuin itsestään. Ilmiö on hyvin tunnettu, liberaalista tulee konservatiivi, kun joutuu erilaiseen tilanteeseen. Perustetaan perhettä jne.

Tuosta henkisestä muutoksesta olen samaa mieltä, mutta ei se tarkoita poliittisen puolueen vaihtamista. Molemmissa puolueissa on sekä konservatiivinen että uudistusmielinen laita, vaikka republikaaneja sanotaankin konservatiiveiksi. paljon isompi merkitys on sillä sosio-ekonomisella asemalla, jonka ihminen on saavuttanut. Köyhä väestö tuskin äänestää republikaaneja kovin laajalti.

 

En puhu tuossa vain USA:n puolueista, vaan yhtä lailla eurooppalaisista. Ilmiö liberaalien siirtymästä konservatiiveihin on hyvin tunnettu ilmiö, joka juontuu ihmisen kasvamisesta ja sosioekonomisen tilanteen muutoksesta. Vapaa nuori voi olla ääliöliberaali, mutta ei sitä ole yli 30-vuotiaana, kun on asuntolaina ja perhe. Silloin ihminen ajattelee enemmän yhteiskunnan toimivuutta ja pysyvyyttä, ei ole enää radikaali, koska radikalismi on hänelle uhkatekijä. Ihminen monesti ymmärtää kasvaessaan, että moni yhteiskunnallinen normi ei olekaan niin paha asia, miltä se 18-vuotiaana kuulosti. Moni nuorten kapinoima normi käsitetään positiiviseksi asiaksi, kun ihminen aikuistuu yhteiskunnallisesti.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

"Ruotsikin oli pirullinen maa ennen kuin tajusivat tuon monikulttuurin. Peppit ja Lindgrenit ovat niin eilispäivää, pommi-iskut ja jengit ovat sitä monikulttuurista Ruotsia, se on kehitystä." Liian monien mielestä!
http://tinyurl.com/jbs6kqp

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat