Kommentit (7)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Keijona
Seuraa 
Viestejä15763

Tarkoitettiinko artikkelissa  argumentointivirheiden  tekemistä?  : ) Sehän selittää..... kultaisen keskitien vaikeuden.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Keijona
Seuraa 
Viestejä15763

Lainaus:

Niin ja pelkkä virheiden tekeminen ei riitä, täytyy myös kyetä tunnistamaan miksi virheen teki.

Niinpä. Tunnustaminen ja luovuttaminen saattaa olla varsin hankalaa, joillekin jopa mahdoton ajatus,  täällä jaksamista priorisoivassa  " alfapanomies- sisukahviporo" kulttuurissa. 

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Lyde19
Seuraa 
Viestejä6645

Hyvä havainto että vaikeusaste jossa onnistuu 85%:sti opettaa parhaiten.
Voisi soveltaa suoraan opetukseen niin että oppilaille annettaan yksilöllisesti tehtävät ja vaikeusastetta nostetaan kunnes epäonnistuu?

Minijehova
Seuraa 
Viestejä15969

Lyde19 kirjoitti:
Hyvä havainto että vaikeusaste jossa onnistuu 85%:sti opettaa parhaiten.
Voisi soveltaa suoraan opetukseen niin että oppilaille annettaan yksilöllisesti tehtävät ja vaikeusastetta nostetaan kunnes epäonnistuu?

Joissain aineissa mahdollisesti, mutta esimerkiksi kielet ja osin myös matematikka ovat sellaisia, että kaikille tasoa ei voi nostaa riittävästi. Jos aineen kirjoittaa virheettömästi, on se 99 tai 100 sadasta, eikä suomea voi siitä mitenkään vaikeuttaa. Sama koskee muitakin kieliä ja sitten matematiikassa, fysiikassa ja kemiassa loppuu varmasti opettajan osaaminen joissain tapauksissa.

Ja juuri noin toimitaankin kuten ehdotit. Oma mukula ainakin nautti ihan selvästi siitä järjestelystä, että sai lukea matikkaa omaan tahtiinsa ja sai hieman liian vaikeita kokeita, eli niissä oli mukana sellaistakin, jota ei oltu vielä luettu. En tiedä kuinka yleistä tuo on, mutta muksun koulussa oli toinenkin poika, joka veteli matikkansa samalla menetelmällä, eli oli vähän niinku kahden hengen tasoryhmä.

MJ

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat