Sivut

Kommentit (2123)

Tauko
Seuraa 
Viestejä1154

H.O.H: *ettei nopeusvektoreita saa missään tapauksessa laskea yhteen"
- no, jos hyppäät junan katolta maahan, onko sinulle mitään eroa siinä onko juna paikallaan vai liikkeessä?
Jos liikkeessä, niin kumpi nopeusvektori jätetään ynnäämättä, vaaka, pysty, molemmat, ei kumpaakaan?

JPI
Seuraa 
Viestejä29373

Tauko kirjoitti:
H.O.H: *ettei nopeusvektoreita saa missään tapauksessa laskea yhteen"
- no, jos hyppäät junan katolta maahan, onko sinulle mitään eroa siinä onko juna paikallaan vai liikkeessä?
Jos liikkeessä, niin kumpi nopeusvektori jätetään ynnäämättä, vaaka, pysty, molemmat, ei kumpaakaan?

😂👍

3³+4³+5³=6³

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
H.O.H
Seuraa 
Viestejä2983

Tauko kirjoitti:
H.O.H: *ettei nopeusvektoreita saa missään tapauksessa laskea yhteen"
- no, jos hyppäät junan katolta maahan, onko sinulle mitään eroa siinä onko juna paikallaan vai liikkeessä?
Jos liikkeessä, niin kumpi nopeusvektori jätetään ynnäämättä, vaaka, pysty, molemmat, ei kumpaakaan?

Oletko  sitä  mieltä,  että  kun  junamatkustaja  hyppää  penkiltä  lattialle  niin  junan  nopedella  olisi  jotain  merkitystä

H.O.H
Seuraa 
Viestejä2983

H.O.H kirjoitti:
Tauko kirjoitti:
H.O.H: *ettei nopeusvektoreita saa missään tapauksessa laskea yhteen"
- no, jos hyppäät junan katolta maahan, onko sinulle mitään eroa siinä onko juna paikallaan vai liikkeessä?
Jos liikkeessä, niin kumpi nopeusvektori jätetään ynnäämättä, vaaka, pysty, molemmat, ei kumpaakaan?

Oletko  sitä  mieltä,  että  kun  junamatkustaja  hyppää  penkiltä  lattialle  niin  junan  nopedella  olisi  jotain  merkitystä

No,  onko  uskonlahkolaisilla  ylläolevasta  joku  eriävä  mielipide?

JPI
Seuraa 
Viestejä29373

H.O.H kirjoitti:
H.O.H kirjoitti:
Tauko kirjoitti:
H.O.H: *ettei nopeusvektoreita saa missään tapauksessa laskea yhteen"
- no, jos hyppäät junan katolta maahan, onko sinulle mitään eroa siinä onko juna paikallaan vai liikkeessä?
Jos liikkeessä, niin kumpi nopeusvektori jätetään ynnäämättä, vaaka, pysty, molemmat, ei kumpaakaan?

Oletko  sitä  mieltä,  että  kun  junamatkustaja  hyppää  penkiltä  lattialle  niin  junan  nopedella  olisi  jotain  merkitystä

No,  onko  uskonlahkolaisilla  ylläolevasta  joku  eriävä  mielipide?


On sillä merkitystä. Nimittäin jos teloo itsensä lattiaan osuessaan, niin luotijunalla pääsee keskimäärin nopeammin seuravalle pysäkille, josta eikun hoitoon.

3³+4³+5³=6³

H.O.H
Seuraa 
Viestejä2983

JPI kirjoitti:
H.O.H kirjoitti:
H.O.H kirjoitti:
Tauko kirjoitti:
H.O.H: *ettei nopeusvektoreita saa missään tapauksessa laskea yhteen"
- no, jos hyppäät junan katolta maahan, onko sinulle mitään eroa siinä onko juna paikallaan vai liikkeessä?
Jos liikkeessä, niin kumpi nopeusvektori jätetään ynnäämättä, vaaka, pysty, molemmat, ei kumpaakaan?

Oletko  sitä  mieltä,  että  kun  junamatkustaja  hyppää  penkiltä  lattialle  niin  junan  nopedella  olisi  jotain  merkitystä

No,  onko  uskonlahkolaisilla  ylläolevasta  joku  eriävä  mielipide?


On sillä merkitystä. Nimittäin jos teloo itsensä lattiaan osuessaan, niin luotijunalla pääsee keskimäärin nopeammin seuravalle pysäkille, josta eikun hoitoon.

Onhan  tämä  toki  tieteellinen  vastaus,  mutta  valitettavasti vain   lääketieteellinen.

JPI
Seuraa 
Viestejä29373

H.O.H kirjoitti:
JPI kirjoitti:
H.O.H kirjoitti:
H.O.H kirjoitti:
Tauko kirjoitti:
H.O.H: *ettei nopeusvektoreita saa missään tapauksessa laskea yhteen"
- no, jos hyppäät junan katolta maahan, onko sinulle mitään eroa siinä onko juna paikallaan vai liikkeessä?
Jos liikkeessä, niin kumpi nopeusvektori jätetään ynnäämättä, vaaka, pysty, molemmat, ei kumpaakaan?

Oletko  sitä  mieltä,  että  kun  junamatkustaja  hyppää  penkiltä  lattialle  niin  junan  nopedella  olisi  jotain  merkitystä

No,  onko  uskonlahkolaisilla  ylläolevasta  joku  eriävä  mielipide?


On sillä merkitystä. Nimittäin jos teloo itsensä lattiaan osuessaan, niin luotijunalla pääsee keskimäärin nopeammin seuravalle pysäkille, josta eikun hoitoon.

Onhan  tämä  toki  tieteellinen  vastaus,  mutta  valitettavasti vain   lääketieteellinen.


Luotijunan käytöstä ajatuskokeessa

3³+4³+5³=6³

JPI
Seuraa 
Viestejä29373

H.O.H kirjoitti:
JPI kirjoitti:
H.O.H kirjoitti:
H.O.H kirjoitti:
Tauko kirjoitti:
H.O.H: *ettei nopeusvektoreita saa missään tapauksessa laskea yhteen"
- no, jos hyppäät junan katolta maahan, onko sinulle mitään eroa siinä onko juna paikallaan vai liikkeessä?
Jos liikkeessä, niin kumpi nopeusvektori jätetään ynnäämättä, vaaka, pysty, molemmat, ei kumpaakaan?

Oletko  sitä  mieltä,  että  kun  junamatkustaja  hyppää  penkiltä  lattialle  niin  junan  nopedella  olisi  jotain  merkitystä

No,  onko  uskonlahkolaisilla  ylläolevasta  joku  eriävä  mielipide?


On sillä merkitystä. Nimittäin jos teloo itsensä lattiaan osuessaan, niin luotijunallia pääsee keskimäärin nopeammin seuravalle pysäkille, josta eikun hoitoon.

Onhan  tämä  toki  tieteellinen  vastaus,  mutta  valitettavasti vain   lääketieteellinen.

Siis piti sanoman, jotta luotijunan käytöstä luoti-ja-juna-ajatuskokeessa on sulle sekin etu, että luotijuna on yksinkin niin nopea, ettei erillistä luotia tarvita ollenkaan. Tällöin sinun ei myöskään tarvitse jankata kuukausikaupalla yksinkertaiseta vektorien yhteenlaskusta tai savu- yms. vanojen asennoista. Lisäksi on selvää, että luotijunasta ammutta lasersäde kohtaa radanvarressa nukkuvan dokumentoijan nopeudella c jos kohtaa radan varressa nukkuvan dokumentoijan.

3³+4³+5³=6³

H.O.H
Seuraa 
Viestejä2983

JPI kirjoitti:
H.O.H kirjoitti:
JPI kirjoitti:
H.O.H kirjoitti:
H.O.H kirjoitti:
Tauko kirjoitti:
H.O.H: *ettei nopeusvektoreita saa missään tapauksessa laskea yhteen"
- no, jos hyppäät junan katolta maahan, onko sinulle mitään eroa siinä onko juna paikallaan vai liikkeessä?
Jos liikkeessä, niin kumpi nopeusvektori jätetään ynnäämättä, vaaka, pysty, molemmat, ei kumpaakaan?

Oletko  sitä  mieltä,  että  kun  junamatkustaja  hyppää  penkiltä  lattialle  niin  junan  nopedella  olisi  jotain  merkitystä

No,  onko  uskonlahkolaisilla  ylläolevasta  joku  eriävä  mielipide?


On sillä merkitystä. Nimittäin jos teloo itsensä lattiaan osuessaan, niin luotijunallia pääsee keskimäärin nopeammin seuravalle pysäkille, josta eikun hoitoon.

Onhan  tämä  toki  tieteellinen  vastaus,  mutta  valitettavasti vain   lääketieteellinen.

Siis piti sanoman, jotta luotijunan käytöstä luoti-ja-juna-ajatuskokeessa on sulle sekin etu, että luotijuna on yksinkin niin nopea, ettei erillistä luotia tarvita ollenkaan. Tällöin sinun ei myöskään tarvitse jankata kuukausikaupalla yksinkertaiseta vektorien yhteenlaskusta tai savu- yms. vanojen asennoista. Lisäksi on selvää, että luotijunasta ammutta lasersäde kohtaa radanvarressa nukkuvan dokumentoijan nopeudella c jos kohtaa radan varressa nukkuvan dokumentoijan.

ÄÄRIMMÄISTÄ  TYHMYYTTÄ  EDUSTAVA   JPI   ei  voi  käsittää  siä,  ettei  ko. kokeessa  voida  nopeusvektoreita  YHTEENLASKEA.

JPI
Seuraa 
Viestejä29373

H.O.H kirjoitti:
JPI kirjoitti:
H.O.H kirjoitti:
JPI kirjoitti:
H.O.H kirjoitti:
H.O.H kirjoitti:
Tauko kirjoitti:
H.O.H: *ettei nopeusvektoreita saa missään tapauksessa laskea yhteen"
- no, jos hyppäät junan katolta maahan, onko sinulle mitään eroa siinä onko juna paikallaan vai liikkeessä?
Jos liikkeessä, niin kumpi nopeusvektori jätetään ynnäämättä, vaaka, pysty, molemmat, ei kumpaakaan?

Oletko  sitä  mieltä,  että  kun  junamatkustaja  hyppää  penkiltä  lattialle  niin  junan  nopedella  olisi  jotain  merkitystä

No,  onko  uskonlahkolaisilla  ylläolevasta  joku  eriävä  mielipide?


On sillä merkitystä. Nimittäin jos teloo itsensä lattiaan osuessaan, niin luotijunallia pääsee keskimäärin nopeammin seuravalle pysäkille, josta eikun hoitoon.

Onhan  tämä  toki  tieteellinen  vastaus,  mutta  valitettavasti vain   lääketieteellinen.

Siis piti sanoman, jotta luotijunan käytöstä luoti-ja-juna-ajatuskokeessa on sulle sekin etu, että luotijuna on yksinkin niin nopea, ettei erillistä luotia tarvita ollenkaan. Tällöin sinun ei myöskään tarvitse jankata kuukausikaupalla yksinkertaiseta vektorien yhteenlaskusta tai savu- yms. vanojen asennoista. Lisäksi on selvää, että luotijunasta ammutta lasersäde kohtaa radanvarressa nukkuvan dokumentoijan nopeudella c jos kohtaa radan varressa nukkuvan dokumentoijan.

ÄÄRIMMÄISTÄ  TYHMYYTTÄ  EDUSTAVA   JPI   ei  voi  käsittää  siä,  ettei  ko. kokeessa  voida  nopeusvektoreita  YHTEENLASKEA.


Höh! Koska esittämässäni ei-luotia-luotijunassa-kokeessa ei luotia ammuta, niin eihän mitään nopeuksien yhteenlaskua edes tarvita. 😂

3³+4³+5³=6³

H.O.H
Seuraa 
Viestejä2983

JPI kirjoitti:
H.O.H kirjoitti:
H.O.H kirjoitti:
Tauko kirjoitti:
H.O.H: *ettei nopeusvektoreita saa missään tapauksessa laskea yhteen"
- no, jos hyppäät junan katolta maahan, onko sinulle mitään eroa siinä onko juna paikallaan vai liikkeessä?
Jos liikkeessä, niin kumpi nopeusvektori jätetään ynnäämättä, vaaka, pysty, molemmat, ei kumpaakaan?

Oletko  sitä  mieltä,  että  kun  junamatkustaja  hyppää  penkiltä  lattialle  niin  junan  nopedella  olisi  jotain  merkitystä

No,  onko  uskonlahkolaisilla  ylläolevasta  joku  eriävä  mielipide?


On sillä merkitystä. Nimittäin jos teloo itsensä lattiaan osuessaan, niin luotijunalla pääsee keskimäärin nopeammin seuravalle pysäkille, josta eikun hoitoon.

Kun  hyppäät  luotijunassa  penkiltä  lattialle  ja  telot  itsesi  niin  tottakai  lasket  putoamisnopeutesi  lattiaan  ja  junan  nopeuden  yhteen.

Jos  "ammut"  lasersäteen  kohti  radanvarren  havaitsijaa  kohden  niin  tottakai  havaitsija  mittaa   säteen  törmäysnopeudeksi  itseensä  aina  saman  300 000  km/s.

Tämä  johtuu  siitä,  että  havaitsija  on  ilmaan  nähden  paikallaan  ja  valo  kulkee  ilmaan  nähden  aina  samalla  nopeudella.  Ei  junan  nopeudella  ole  mitään  merkitystä.

JPI
Seuraa 
Viestejä29373

H.O.H kirjoitti:
JPI kirjoitti:
H.O.H kirjoitti:
H.O.H kirjoitti:
Tauko kirjoitti:
H.O.H: *ettei nopeusvektoreita saa missään tapauksessa laskea yhteen"
- no, jos hyppäät junan katolta maahan, onko sinulle mitään eroa siinä onko juna paikallaan vai liikkeessä?
Jos liikkeessä, niin kumpi nopeusvektori jätetään ynnäämättä, vaaka, pysty, molemmat, ei kumpaakaan?

Oletko  sitä  mieltä,  että  kun  junamatkustaja  hyppää  penkiltä  lattialle  niin  junan  nopedella  olisi  jotain  merkitystä

No,  onko  uskonlahkolaisilla  ylläolevasta  joku  eriävä  mielipide?


On sillä merkitystä. Nimittäin jos teloo itsensä lattiaan osuessaan, niin luotijunalla pääsee keskimäärin nopeammin seuravalle pysäkille, josta eikun hoitoon.

Kun  hyppäät  luotijunassa  penkiltä  lattialle  ja  telot  itsesi  niin  tottakai  lasket  putoamisnopeutesi  lattiaan  ja  junan  nopeuden  yhteen.

Jos  "ammut"  lasersäteen  kohti  radanvarren  havaitsijaa  kohden  niin  tottakai  havaitsija  mittaa   säteen  törmäysnopeudeksi  itseensä  aina  saman  300 000  km/s.

Tämä  johtuu  siitä,  että  havaitsija  on  ilmaan  nähden  paikallaan  ja  valo  kulkee  ilmaan  nähden  aina  samalla  nopeudella.  Ei  junan  nopeudella  ole  mitään  merkitystä.


Entäs jos luotijuna kulkeekin tyhjiössä, ottaax sinua pattiin, että silti se lasersäde c:tä painelee sekä luotijunan että kiskojen suhteen?

3³+4³+5³=6³

H.O.H
Seuraa 
Viestejä2983

JPI kirjoitti:
H.O.H kirjoitti:
JPI kirjoitti:
H.O.H kirjoitti:
H.O.H kirjoitti:
Tauko kirjoitti:
H.O.H: *ettei nopeusvektoreita saa missään tapauksessa laskea yhteen"
- no, jos hyppäät junan katolta maahan, onko sinulle mitään eroa siinä onko juna paikallaan vai liikkeessä?
Jos liikkeessä, niin kumpi nopeusvektori jätetään ynnäämättä, vaaka, pysty, molemmat, ei kumpaakaan?

Oletko  sitä  mieltä,  että  kun  junamatkustaja  hyppää  penkiltä  lattialle  niin  junan  nopedella  olisi  jotain  merkitystä

No,  onko  uskonlahkolaisilla  ylläolevasta  joku  eriävä  mielipide?


On sillä merkitystä. Nimittäin jos teloo itsensä lattiaan osuessaan, niin luotijunalla pääsee keskimäärin nopeammin seuravalle pysäkille, josta eikun hoitoon.

Kun  hyppäät  luotijunassa  penkiltä  lattialle  ja  telot  itsesi  niin  tottakai  lasket  putoamisnopeutesi  lattiaan  ja  junan  nopeuden  yhteen.

Jos  "ammut"  lasersäteen  kohti  radanvarren  havaitsijaa  kohden  niin  tottakai  havaitsija  mittaa   säteen  törmäysnopeudeksi  itseensä  aina  saman  300 000  km/s.

Tämä  johtuu  siitä,  että  havaitsija  on  ilmaan  nähden  paikallaan  ja  valo  kulkee  ilmaan  nähden  aina  samalla  nopeudella.  Ei  junan  nopeudella  ole  mitään  merkitystä.


Entäs jos luotijuna kulkeekin tyhjiössä, ottaax sinua pattiin, että silti se lasersäde c:tä painelee sekä luotijunan että kiskojen suhteen?

EI  PAINELE  MOLEMPIEN  SUHTEEN,  paitsi  jos  juna  on  liikkumaton  kiskojen  suhteen.

H.O.H
Seuraa 
Viestejä2983

JPI kirjoitti:
H.O.H kirjoitti:
JPI kirjoitti:
H.O.H kirjoitti:
H.O.H kirjoitti:
Tauko kirjoitti:
H.O.H: *ettei nopeusvektoreita saa missään tapauksessa laskea yhteen"
- no, jos hyppäät junan katolta maahan, onko sinulle mitään eroa siinä onko juna paikallaan vai liikkeessä?
Jos liikkeessä, niin kumpi nopeusvektori jätetään ynnäämättä, vaaka, pysty, molemmat, ei kumpaakaan?

Oletko  sitä  mieltä,  että  kun  junamatkustaja  hyppää  penkiltä  lattialle  niin  junan  nopedella  olisi  jotain  merkitystä

No,  onko  uskonlahkolaisilla  ylläolevasta  joku  eriävä  mielipide?


On sillä merkitystä. Nimittäin jos teloo itsensä lattiaan osuessaan, niin luotijunalla pääsee keskimäärin nopeammin seuravalle pysäkille, josta eikun hoitoon.

Kun  hyppäät  luotijunassa  penkiltä  lattialle  ja  telot  itsesi  niin  tottakai  lasket  putoamisnopeutesi  lattiaan  ja  junan  nopeuden  yhteen.

Jos  "ammut"  lasersäteen  kohti  radanvarren  havaitsijaa  kohden  niin  tottakai  havaitsija  mittaa   säteen  törmäysnopeudeksi  itseensä  aina  saman  300 000  km/s.

Tämä  johtuu  siitä,  että  havaitsija  on  ilmaan  nähden  paikallaan  ja  valo  kulkee  ilmaan  nähden  aina  samalla  nopeudella.  Ei  junan  nopeudella  ole  mitään  merkitystä.


Entäs jos luotijuna kulkeekin tyhjiössä, ottaax sinua pattiin, että silti se lasersäde c:tä painelee sekä luotijunan että kiskojen suhteen?

Tuossa  on  esitetty  se  Einstein - Uskovaisten  ensimmäinen  uskonkappale.

JPI
Seuraa 
Viestejä29373

H.O.H kirjoitti:
JPI kirjoitti:
H.O.H kirjoitti:
JPI kirjoitti:
H.O.H kirjoitti:
H.O.H kirjoitti:
Tauko kirjoitti:
H.O.H: *ettei nopeusvektoreita saa missään tapauksessa laskea yhteen"
- no, jos hyppäät junan katolta maahan, onko sinulle mitään eroa siinä onko juna paikallaan vai liikkeessä?
Jos liikkeessä, niin kumpi nopeusvektori jätetään ynnäämättä, vaaka, pysty, molemmat, ei kumpaakaan?

Oletko  sitä  mieltä,  että  kun  junamatkustaja  hyppää  penkiltä  lattialle  niin  junan  nopedella  olisi  jotain  merkitystä

No,  onko  uskonlahkolaisilla  ylläolevasta  joku  eriävä  mielipide?


On sillä merkitystä. Nimittäin jos teloo itsensä lattiaan osuessaan, niin luotijunalla pääsee keskimäärin nopeammin seuravalle pysäkille, josta eikun hoitoon.

Kun  hyppäät  luotijunassa  penkiltä  lattialle  ja  telot  itsesi  niin  tottakai  lasket  putoamisnopeutesi  lattiaan  ja  junan  nopeuden  yhteen.

Jos  "ammut"  lasersäteen  kohti  radanvarren  havaitsijaa  kohden  niin  tottakai  havaitsija  mittaa   säteen  törmäysnopeudeksi  itseensä  aina  saman  300 000  km/s.

Tämä  johtuu  siitä,  että  havaitsija  on  ilmaan  nähden  paikallaan  ja  valo  kulkee  ilmaan  nähden  aina  samalla  nopeudella.  Ei  junan  nopeudella  ole  mitään  merkitystä.


Entäs jos luotijuna kulkeekin tyhjiössä, ottaax sinua pattiin, että silti se lasersäde c:tä painelee sekä luotijunan että kiskojen suhteen?

EI  PAINELE  MOLEMPIEN  SUHTEEN,  paitsi  jos  juna  on  liikkumaton  kiskojen  suhteen.


Siis pattiin ottaa. Kerroppa meille miksi se ottaa sinua pattiin.

3³+4³+5³=6³

H.O.H
Seuraa 
Viestejä2983

H.O.H kirjoitti:
ZIK-ZAK   VALOKELLO    PERUSTUU   VIRHEARVIOINTIIN

Laitetaan  150 000  km   pitkä  avaruusalus  kiertämään  maata  ympyräradalla  vaikkapa  1-valotunnin  etäisyydelle.

Aluksessa  on  peili  sekä  "lattiassa"  että  "katossa"   

.

Lattiatasosta  lähetetään  signaali  ja  sen  osuessa  kattoon  osuma  lähettää  toisen  signaalin  kohti  maata

Kun  signaali  palautuu  lattiaan  ja  siitä  uudestaan  kattoon  on  kulunut  1  sekunti.    Näin  maapallolla  vastaanotetaan  signaali  joka  sekunti.

On  aluksen  kiertonopeus  mikä  tahansa  niin  signaali  maahan  saapuu  aina  sekunnin  väliajoin.

Ei  ole  mitään  merkitystä   sillä  onko  aluksen  kiertonopeus  vaikka  0.9  c  vai  onko  täysin  paikallaan.

Maapallolla  vastaanotetaan  signaali  AINA  sekunnin  välein.

Eipä  ole  ollut  kenelläkään  vastaansanomista.

Eusa
Seuraa 
Viestejä18193

Jaha, huippuasiantuntijuus luennoi - eipä minulla tyhmällä ole ymmärrystä tulla mitään kyselemään.

Hienorakennevakio vapausasteista: (1+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹

H.O.H
Seuraa 
Viestejä2983

[quote=H.O.H]ZIK-ZAK   VALOKELLO    PERUSTUU   VIRHEARVIOINTIIN

Laitetaan  150 000  km   pitkä  avaruusalus  kiertämään  maata  ympyräradalla  vaikkapa  1-valotunnin  etäisyydelle.

Aluksessa  on  peili  sekä  "lattiassa"  että  "katossa"   

.

Lattiatasosta  lähetetään  signaali  ja  sen  osuessa  kattoon  osuma  lähettää  toisen  signaalin  kohti  maata

Kun  signaali  palautuu  lattiaan  ja  siitä  uudestaan  kattoon  on  kulunut  1  sekunti.    Näin  maapallolla  vastaanotetaan  signaali  joka  sekunti.

On  aluksen  kiertonopeus  mikä  tahansa  niin  signaali  maahan  saapuu  aina  sekunnin  väliajoin.

Ei  ole  mitään  merkitystä   sillä  onko  aluksen  kiertonopeus  vaikka  0.9  c  vai  onko  täysin  paikallaan.

Maapallolla  vastaanotetaan  signaali  AINA  sekunnin  välein.[/quote

AIKADILAATIOLTA  ON  PUDONNUT  POHJA  POIS.

Yksikään  Uskovainen  ei  ole  pystynyt esittämään  minkäänlaista  vastaväitettä  sille,  että  esittämäni  teoreettnen  koe  ei  kumoaisi  aikadilaatiota.

PPo
Seuraa 
Viestejä15128

H.O.H][quote=H.O.H kirjoitti:
ZIK-ZAK   VALOKELLO    PERUSTUU   VIRHEARVIOINTIIN

Laitetaan  150 000  km   pitkä  avaruusalus  kiertämään  maata  ympyräradalla  vaikkapa  1-valotunnin  etäisyydelle.

Aluksessa  on  peili  sekä  "lattiassa"  että  "katossa"   

.

Lattiatasosta  lähetetään  signaali  ja  sen  osuessa  kattoon  osuma  lähettää  toisen  signaalin  kohti  maata

Kun  signaali  palautuu  lattiaan  ja  siitä  uudestaan  kattoon  on  kulunut  1  sekunti.    Näin  maapallolla  vastaanotetaan  signaali  joka  sekunti.

On  aluksen  kiertonopeus  mikä  tahansa  niin  signaali  maahan  saapuu  aina  sekunnin  väliajoin.

Ei  ole  mitään  merkitystä   sillä  onko  aluksen  kiertonopeus  vaikka  0.9  c  vai  onko  täysin  paikallaan.

Maapallolla  vastaanotetaan  signaali  AINA  sekunnin  välein.[/quote

AIKADILAATIOLTA  ON  PUDONNUT  POHJA  POIS.

Yksikään  Uskovainen  ei  ole  pystynyt esittämään  minkäänlaista  vastaväitettä  sille,  että  esittämäni  teoreettnen  koe  ei  kumoaisi  aikadilaatiota.

Aikadilataatio on seurausta EST:n postulaateista.

Koska EST on sisäisesti ristiriidaton teoria, ei mikään EST:n kinematiikkaa noudattava ajatuskoe kumoa aikadilataatiota.

Toistaiseksi aikadilataation testaamiseksi suoritetttujen kokeiden tulokset ovat olleet mittaustarkkuuden rajoissa teorian ennusteen mukaisia.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat