Kommentit (17)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minijehova
Seuraa 
Viestejä17046

Jatkuva syöminen, eli paaston puute lienee NAFLD:n ylseisin aiheuttaja.

Jos haluaa silti syödä jatkuvalla syötöllä ja olla ylipainoinen, mutta tahtoo pitää NAFLD:n poissa ongelmalistalta, on oikea ratkaisu huolehtia NAD+ tasoistaan ja pitää sirtuiinit aktiivisina. =D

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6717504/

https://academic.oup.com/jes/article/1/7/816/3827720

https://www.nature.com/articles/s41598-018-26882-8

NAFLD on helppo ehkäistävä, joten aina ihan oma vika.

MJ

Minijehova
Seuraa 
Viestejä17046

Paras teho datan mukaan sirtuiiniaktivaattoreista (lähinnä resveratrol) ja NAD+ esiasteiden vaikutuksesta on nimenomaan väärin (jatkuvasti) syöville. Valitettavasti liki kaikki kyseinen data on jyrsijädataa, mutta mekanismit ja suunta on selvä, eli parilla halvalla ja helpolla aineenvaihdunnan syvimpään ytimeen (=evolutiivisesti vanhimpaan) vaikuttavalla kikalla saadaan kumottua valtava osuus nykyisen elintason ja -tavan aiheuttamasta liikakuormasta.

MJ

Minijehova
Seuraa 
Viestejä17046

elämäntapakeksijä kirjoitti:
Ok...siis säännölliset ruokailuajat ?

Säännölliset paasoajatpas.

Ja tietyt lisäravinteet/lääkeaineet alkavat olemaan riittävän tutkittuja, jotta niitä uskaltaa jopa alkaa suosittelemaan suurille massoille...

MJ

Minijehova
Seuraa 
Viestejä17046

Minijehova kirjoitti:
Jatkuva syöminen, eli paaston puute lienee NAFLD:n ylseisin aiheuttaja.

Jos haluaa silti syödä jatkuvalla syötöllä ja olla ylipainoinen, mutta tahtoo pitää NAFLD:n poissa ongelmalistalta, on oikea ratkaisu huolehtia NAD+ tasoistaan ja pitää sirtuiinit aktiivisina. =D

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6717504/

https://academic.oup.com/jes/article/1/7/816/3827720

https://www.nature.com/articles/s41598-018-26882-8

NAFLD on helppo ehkäistävä, joten aina ihan oma vika.

Jos tahtoo NAFLD:n välttää ja samalla hieman sivistyä metabolian vinkkelistä, suosittelen lämpimästi käyttämään sen about tunnin noiden kolmen linkin lukemiseen.

Ja sen jälkeen lukea tuhat tuntia lisää kriittisiksi osuneiden avainsanojen johdattamana.

MJ

Minijehova
Seuraa 
Viestejä17046

Several strategies targeting NAD+ metabolism to enhance sirtuin signaling have proved beneficial in the context of NAFLD. Nam and resveratrol protected hepatocytes in vitro against palmitate-induced endoplasmic reticulum stress [64, 194]. NR attenuated the severe mitochondrial dysfunction present in fatty liver of mice on HFD via NAD+-mediated sirtuin activation [54, 195]. Remarkably, NR was able to target many of the molecular aspects of NAFLD pathogenesis, including decreasing hepatic expression of inflammatory genes, blood tumor necrosis factor-α levels, and the hepatic infiltration by CD45 leukocytes [196]. PARP inhibition in mice with NAFLD can correct NAD+ deficiency, augmenting mitochondrial function and insulin sensitivity and allaying hepatic lipid accumulation and transaminitis [197]. Considering the current data, and in the absence of licensed therapies for NAFLD, replenishing the hepatic NAD+ pool to activate sirtuins and tackle mitochondrial dysfunction is staged for assessment in human clinical studies.

Tuossa teaseria.

Ai kun olisi tarvetta luennoille, koska koko systeemi on kräkätty plus sata kertaa hienostuneempaa säätelyä ollaan jo saatu toimimaan jyrsijöissä.

Melkein pitää suoltaa muutamaan omaan avaukseen sen sata sivua lisää, jotta saa datan pois päästä pyörimästä.

Yhtenäinen teoria metaboliasta puuttuu, joten ehkäpä siinä olisi sijaa satasivuiselle aivoulosteelle, joka minusta pyrkii ulos. =D

MJ

Minijehova
Seuraa 
Viestejä17046

elämäntapakeksijä kirjoitti:
Okei paastoa riittävästi.

Juu. Mania auttaa paastossa, koska syöminen jää. =D

Lisäravinnelistalle resveratrol (trans-muodossa paras atm) ja NAD+ esiaste, eli NR tai NMN ja ollaan paastojen kanssa oikealla tiellä...

Ihan uusista uusin tutkimus antaa vahvaa viitettä, että noiden suosittelu on täydellisen turvallista kaikille. 

Suosittelen paastojen vuoksi säästyneistä ruokarahoista sijoittamaan osan valikoituihin lisäravinteisiin. =)

MJ

elämäntapakeksijä
Seuraa 
Viestejä2042

Ihmettelen kun 100 km fillarilenkeillä porukka pysähtyy aina syömään puolivälissä. Nollaako se itseasiassa koko lenkin positiivisen vaikutuksen ?

1 x VAWT = 9 x HAWT

“Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure that you are not, in fact, just surrounded by assholes.”
— Sigmund Freud

Minijehova
Seuraa 
Viestejä17046

elämäntapakeksijä kirjoitti:
Ihmettelen kun 100 km fillarilenkeillä porukka pysähtyy aina syömään puolivälissä. Nollaako se itseasiassa koko lenkin positiivisen vaikutuksen ?

Ei, vaan banaani ja vishy estää maitohappokramppauksen. Hiilareita tarvitaan itse suoritukseen.

Jos lähdetään syvälliselle tasolle, niin AMPK ja mTOR pathway 2 ja 1 aktivaatiosuhde ovat ne, joissa liikunnan hyödyt ilmentyvät, mutta myös ne, joihin liikkumattomilla on helpoin iskeä.

Paasto toimii eri mekanismein kuin liikunta, vaikka ne mekanismit osittain limittyvätkin. Paastoliikuntaa en oikein uskalla suositella nykytiedon valossa, vaan paastolla kannattaa ottaa suht iisisti kaikin puolin.

MJ

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat