Vaihtoehtoinen ammatti

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Millaisessa vaihtoehtoisessa ammatissa haluaisit työskennellä jos saisit päättää? Opiskelijat & muut voivat kertoa mahdollisesta haaveammatista. Elämän realiteetteja ei tarvitse ottaa huomioon, unelma-ammatti voi olla vaikka Ruotsin kuninkaan hevostenhoitaja (en tiedä tosin onko sellaista ammattia nykyään enää) Itse olisin mielelläni vaatesuunnittelija, tosin haluaisin suunnitella hieman muunlaisia vaatteita kuin tuulipukuja. Keskittyisin lähinnä barokin aikaiseen pukeutumiseen ja tällaisten kostyymien tekoon:

http://www.dracinabox.com/vampire.htm

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Unelma-ammatissani olisin hyvin tunnetun mainostoimiston AD, joka vastaisi osittain myös tuote- ja mainoskuvauksista. Myös muotoilulehdessä työskentely on yksi unelmistani, ja sinne suuntaanhan tässä koko ajan kouluttaudutaan - olen siis luovimassa kohti unelmaani.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Minä haluaisin olla pokeriammattilainen. Tarvitsisin vain tietokoneen ja nettiyhteyden ja voisin asua missä haluan, vaihtaen kotia silloin kuin huvittaa. Päättäisin itse työajoistani ja vapaistani, tekisin töitä 20 h viikossa ja tienaisin kymppitonnin kuussa.

Itse pelaaminen ei ole kauhean hauskaa pitemmän päälle, eikä sellainen työ ole yhteiskunnallisesti kovin hyödyttävää, joten ehkä tekisin jotain vapaaehtoistyötä siinä sivussa.

Kun pelaisin liveturnauksissa, pukeutuisin Echin suunnittelemiin asuihin.

Vierailija

Haluaisin olla yhden(enintään kahden) hitin ihme, tarvittaisiin yksi hirvittävä Cocojabbomacarena-rallatus, jolla tienaisi yhdessä kesässä levymyynnillä ja playbackjollotuksella riittävästi loppuelämäksi. Sitten voisi syksyllä vaihtaa nimensä, kasvattaa viikset, kadota julkisuudesta ja vaihtaa kanavaa kun se oma joiku tulisi

Rahat voisi sitten käyttää henkilökohtaisena taideapurahana kaikkeen järjenvastaiseen, haave saattaa jotekin liittyä siihen, että putosin 2-vuotiaana pää edellä rasvamonttuun. Työtoveri haaveili sekoiluapurahasta("Älä koskaan väheksy psyykkisten häiriöiden ja kohtuuttoman päihteidenkäytön positiivista vaikutusta taiteeseen", "pääasia on, että on outoa"-Työtoveri), mistä sitä saa anoa?

Ikävä tosiasia on se, että pääosa asioista, joista todella olen kiinnostunut, ovat taloudellisesti tuottamattomia(elleivät tuhoisia), niin olisi joillain muilla keinoin ensin hankittava rahoitus näihin harrastuksiin. Täytyy myöntää että olen Alvar Gullichsenille kade siitä Bonk-bisneksestä, mies väkersi kasoittain koneita, mitkä eivät toimi mitenkään, Mahtavaa!!.

Mitäköhän sitä itse keksisi, reiättömiä pallotuoleja??

Muistaako joku Jordyn, sen ranskalaisen(?) pikkupojan, jolla oli lähes keskosena hittibiisi, joka jostain syystä nousi listoillekin? Kaipa Jordy 15-vuotiaana kyseli isiltä, että miksi minulla on miljoona tilillä?

Vierailija

Haluaisin vieläkin tehdä jotain taidehistorian parissa.
Ennen kuolemaani ryhdyn opiskelemaan ja suoriudun siitä. Väittelen joskus. Sittenku ennätän.
Puoliso ja minä olemme vuorotteluvapaalla. Menemme Toscanaan pariksi kuukaudeksi. Firenze tietenkin pääpaikka, pienempiä, mielenkiintoisia kaupunkeja on paljon.
Mukavaa pitää etäisyyttä tappavaan työelämään.
Ei niille mikään riitä.
Siis työelämässä.......

Vierailija

Psykologi olisi mielenkiintoista olla. Ei sen puoleen, olen hyvin tyytyväinen ammattiini ja nykyiseen työpaikkaani.

Ja sitten Echi tekesi minulle noita vanhanaikaisia naisten vaatteita. Isun tuolillani niissä pitkissä hameissani ja kuuntelen ihmisten huolia.

Vierailija

Ranskalainen Jordy jäi mieleen kun se 3-vuotiaana joi pullosta , siis tuttipullosta mehua. Sen pitäs säpsähyttää, koska pulloriippuvuus/äidin nisä pitäis olla ohi jo silloin.

Vierailija

Unelma-ammatti olisi sellainen, mistä nettoaisi 10 000 euroa kuussa. Tehtävät olisivat vaihtelevia ja mielenkiintoisia. Tulosvastuuta ei saisi olla. Työaikaa voisi liu´uttaa mielensä mukaan. Työkaverit olisvat kivoja ja naiset seksikkäitä.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Jos en olisi minä, haluasin olla Espi000; noilla silmillä näkee asiat ilmeisesti hieman tarkemmin.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija
salai
Jos en olisi minä, haluasin olla Espi000; noilla silmillä näkee asiat ilmeisesti hieman tarkemmin.

Niin no, johtuen siitä, etten ole vielä keksinyt rahoitusta elämäntapataiteiluuni, olen kuitenkin hyvin tavallinen työssäkäyvä keskiluokkainen henkilö, joka ajaa farmariautolla ja makselee pikkuhiljaa asuntolainaa, visioita toki riittää

Vierailija

Todella hyvä ammattiurheilija. Vaikka jalkapallotähtenä isossa liigassa voisi olla ihan kivaa: palkka yli 100 000 £ joka viikko, keskiverto työpäivä sisältää yhdet harjoitukset, kaikki työssä on luxurius ja vastakkaistakin sukupuolta kiinnostaa, kun nimeä näkyy lehdissä silloin tällöin. Eläkeikä tietysti n. 35 vuotta ja sen jälkeen pääsisi halutessaan ihan mukaviin töihin: kommentaattori TV:ssä, valmentaja tai valmentajan alainen...

Kyllä mulle kelpais.

Vierailija

Minä haluaisin olla kirjastonhoitaja.

Pieni toive ehkä mutta minulle iso asia.

Saisin puuhata kirjojen ja lehtien parissa eikä tarvitsisi pelätä väkivaltaisia kontakteja asiakkaiden kanssa.

Vierailija

Jos elämän realiteetteja ei kerran tarvitse ottaa huomioon, minun unelma-ammattiani ei olisi olemassakaan. Eläisin jossain syrjäisessä, rauhaisassa paikassa, mahdollisimman omavaraisesti ja lähellä luontoa.

Kalastelisin, kasvattaisin oman ruokani ja kasvikset, keskittyisin budoon ja mielenrauhan kehittämiseen, elämän tarkoituksen ihmettelyyn, sekä lasten kasvattamiseen vaimoni kanssa. (Jos sellainen vain olisi. )

Tuollainen paikka voisi sijaita vaikkapa jossain päin Aasiaa, kuten Japanin Satoyamassa, lähellä Kiotoa sijaitsevassa maalaiskylässä, Japanin suurimman järven, Biwa-kon rannalla. Avara Luonto esitti tuosta Satoyaman kyläyhteisöstä dokkarinkin 26.8.

http://www.yle.fi/avaraluonto/index.php/ohjelmat/103/

Olipa todella kauniin näköistä seutua. Tuon dokkarin katseleminen oli silkkaa masokismia. Se vain aiheutti sietämätöntä matkustus-kuumetta. Olisipa joskus todella mukavaa päästä käymään Japanissa, varsinkin sen maaseutua ja luontoa katselemaan.

Noh, saahan sitä onneksi aina haaveilla.

Vierailija
Teje
Jos elämän realiteetteja ei kerran tarvitse ottaa huomioon, minun unelma-ammattiani ei olisi olemassakaan. Eläisin jossain syrjäisessä, rauhaisassa paikassa, mahdollisimman omavaraisesti ja lähellä luontoa.

Kalastelisin, kasvattaisin oman ruokani ja kasvikset, keskittyisin budoon ja mielenrauhan kehittämiseen, elämän tarkoituksen ihmettelyyn, sekä lasten kasvattamiseen vaimoni kanssa. (Jos sellainen vain olisi. )

Ach olet niin lähellä omaa ajatusmaailmaani. Kuinka ihanaa olisikaan elää syrjäisellä seudulla, mieluiten pohjoisessa esim. Siperia. Metsästää jousella ruokaa, tehdä kaikenlaisia kyhäelmiä puusta ja muusta vastaavasta.
Nauttia luonnon helmistä ja olla vaimon kanssa, lapsista en olisi niinkään varma.

Vierailija

Unelmien ammatti olisi työskennellä koko maapallon diktaattorina. Kuukausipalkan suuruudella ei olisi pahemmin väliä, kun kerran merkittävä osa maailman varallisuudesta olisi tietenkin minun hallussani.
Olisi isoja asuntoja ja palatseja ympäri maailmaa ja eikä autoa tai lentokonetta tarvitsisi aina itse ajaa kun kerran on ammattikuskit aina tarvittaessa. Eipähän sen jälkeen ainakaan tarvitsisi valittaa sitä kuinka huonosti asiat maailmalla olisi, kun kerran globaaliset lait, säännöt ja asetukset voi tehdä ihan itse. Sitten kun vielä omistaisi muutaman tuhannen hengen suuruisen naishaaremin, niin eipä voisi valittaa työoloista.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat