Pään ja hartiaseudun särky

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Niskan ja hartioitten kiristys ja päänsärky.

Esim tänään aamulla join kahvia ja söin juustoleivän. Sen jälkeen kävin lenkillä 4.5 km. Palasin kotiin ja tein erilaisia askareita, jonka jälkeen söin ja taas se tuli, otsikossa mainittu. Mistä voi johtua, että ruokailun jälkeen iskee särky? Söin tällä kertaa lohta, perunan ja salaattia ja tuoremehua. Voisiko olla jotakin tekemistä verensokerin kanssa? Olen ottanut särkylääkettä, mutta kiristää niin, että uni ei tule, vaikka väsyttää.

Onko muilla samanlaisia oireita. Tämä on vaivannut minua pitkään, ei tosin joka päivä. Siis jo nuorempana, jolloin ei ollut mitään oikeita sairauksia. Verensokeri ei ole mittauksissa ollut koholla.

Kommentit (9)

Toope
Seuraa 
Viestejä23166
Liittynyt23.7.2006
liis@

Esim tänään aamulla join kahvia ja söin juustoleivän. Sen jälkeen kävin lenkillä 4.5 km. Palasin kotiin ja tein erilaisia askareita, jonka jälkeen söin ja taas se tuli, otsikossa mainittu. Mistä voi johtua, että ruokailun jälkeen iskee särky? Söin tällä kertaa lohta, perunan ja salaattia ja tuoremehua. Voisiko olla jotakin tekemistä verensokerin kanssa? Olen ottanut särkylääkettä, mutta kiristää niin, että uni ei tule, vaikka väsyttää.

Onko muilla samanlaisia oireita. Tämä on vaivannut minua pitkään, ei tosin joka päivä. Siis jo nuorempana, jolloin ei ollut mitään oikeita sairauksia. Verensokeri ei ole mittauksissa ollut koholla.

Miksi söit vain yhden perunan? Veikkaan, että vaivasi johtuu nälästä. Syö enemmän.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Maalaisjärki
Seuraa 
Viestejä1286
Liittynyt1.9.2006
liis@

kokeile venytellä selkälihaksia.
ristiselkää, ja hartia- niska seutua.

Savor, Olkoon sielusi kevyt kuin mielesi tuote.
- Maalaisjärki

Vierailija

Kiitos vinkeistä!

Minä kuitenkin venyttelen päivittäin, joten sen täytyy johtua jostakin muusta.

Ajattelin, että jollakin muullakin olisi samanlaisia oireita. Jumppaan joka päivä ja venyttelen, tai lähinnä venyttelen. olen luonnostani kovin notkea, joten kunja jos lääkäri minua tutkii, ei minun liikeradoissani ainakaan ole mitään vikaa. Olen ehkä yliliikkuva nivelitäni.

Ei ole montaakan vuotta, jolloin vielä tein erilaisia sirkustemppuja. nyttemmin olen tullut varovaisemmaksi, mutta kankea en ole. Ymmärrän, että kankeus ei välttämättä ole syy särkyihini, mutta liikunnan puutetta se ei ole.

Vierailija

Tuleeko näköhäiriöitä kun kipu iskee?

Vedätkö lenkin hapettoman rajoille?
Hapenpuutos voi laukaista migreenikohtauksen.

Kokeile tankata rusinoilla ja pähkinöillä ennen lenkkiä. Sokerit ei lopu lenkin aikana näin kesken.

Jos on migreenistä kyse niin kylmä suhku voi auttaa.

Vierailija

Olen huomannut jo lapsena, että olen yliherkkä tuulelle ja vedolle. Migreeniinkin olen tutustunut. Nuorempana kohtaukset olivat tosi jajuja. Niihin sisältyi migreenin koko skaala. Alkoi näköhäiriöistä jatkuen h..moiseen kipuun, jonka jälkeen tuli oksennusvaihe, olin myöskin toispuoleisesti osittain tunnoton (vasen). Jälkitila kestikin useita päiviä. Olin tuolloin oppikoulussa ja usein toistuvat kohtaukset vaikuttivat jopa koulumenestykseen.

Vastaava kohtaus on ollut viimeksi n. 5 vuotta sitten. Epäilen, että kivuillani on jonkinlainen yhteys hermoratoihin. Neurologilla en ole koskaan käynyt, mutta ehkä syytä olisi. Minulle on nyttemmin tullut muu tauti, mutta päivittäin kärsin näistä vanhoista vaivoista pahiten.

Vierailija

Mulla on ollut pahin hartianseudun särkyjen aiheuttaja koneellinen ilmastointi. Nykyään istun töissä huppari päällä ja huppu vedettynä päähän. Ei kovin asiakasystävällistä, mutta eipä tarvia valittaa kipeistä hartioista.

Myös lenkin jälkeen on hartioiden seutu joskus verrattainkin kipeä, varsinkin jos viima on koko ajan piiskannut niitä. Sitä ei lenkillä välttämättä tunne, mutta viimeistään seuraavana päivänä tuntee.

Vierailija

Lihasten kiristyminen aiheuttaa kyseiset kivut. Itsellä on ollut paljon samoja särkyjä. Kävely kiristää niskaa entisestään. Pitäisi roikkua käsillä, esim. oven karmiin on saatavana rekkitanko jonka voi kiinnittää oviaukkoon. Venytystä ja venytystä.

Uusimmat

Suosituimmat