Mitä tapahtuu, jos todistetaan Jumalan olemassaolo vääräksi?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mitä tapahtuu, jos Jumala ei olekaan olemassa?

Ihmiset suuttuvat, kun saavat tietää turhaan olleensa kirkossa tuhlaamassa aikaansa? Papit yrittävät parhaansa yrittäessään kieltää totuus? Uskonto poistetaan kouluaineiden joukosta? Aletaan epäillä Juutalaisten uskontoa, samoin Muslimien ( heilläkin on Jeesus)?

Vastaa sinä myös!

Sivut

Kommentit (55)

Vierailija

Ei tapahdu mitään!

Miksi ylipääntäänsä pitäisi tapahtua jotain, kyseinen löydös ei kuitenkaan muuttaisi mitenkään päivittäistä elämää.

Vierailija

"Mitä tapahtuu, jos todistetaan Jumalan olemassaolo vääräksi?"

Kuten salaliittoteorioita, Jumalan olemassaoloa on täysin
mahdotonta todistaa vääräksi.

Ne ovat uskon asioita..

Vierailija
Tero Tekojärki

-- Jumalan olemassaoloa on täysin
mahdotonta todistaa vääräksi.

Ehkä nykytietämyksellä, mutta ei joku päivä... Arvioiden mukaan ihmiskunta tulee kehittymään seuraavien 50v aikana yhtä paljon kuin viimeisten 5000v aikana.

Vierailija

Toiveajattelua, KOMUKKA, toiveajattelua

Jumalan olemassaoloa et koskaan voi todistaa vääräksi,
mutta kommunismin todistaminen traagiseksi erehdykseksi
on jo tapahtunut.

Tämä ei tarkoita, että BUSHMAN olisi uskonnollinen, ei.
Mutta maksan mielelläni valtionkirkollemme tuon prosentin,
jos se pitää vielä hullummat taikauskot loitolla !

Vierailija
Samittaja
Mitä tapahtuu, jos Jumala ei olekaan olemassa?

Ihmiset suuttuvat, kun saavat tietää turhaan olleensa kirkossa tuhlaamassa aikaansa? Papit yrittävät parhaansa yrittäessään kieltää totuus? Uskonto poistetaan kouluaineiden joukosta? Aletaan epäillä Juutalaisten uskontoa, samoin Muslimien ( heilläkin on Jeesus)?

Vastaa sinä myös!

Tieteellisesti jumalan olemassaolemattomuus on todistettu. Koska siitä ei ole mitään havaintoja, eikä sitä nykyluonnonlaeilla voi selittää, sitä ei ole olemassa. Oletettavasti asia on näin myös tulevaisuudessa, vaikka kuinka tarkaksi tieteelliset menetelmät kehittyvät, jumalasta ei saada havaintoja. Tämä ei tietenkään muuta sitä asiaa miksikään, etteikö jumalaan uskovia silti olisi.

Ehkä joskus löydetään se Kaikenteoria, joka selittää kirjaimellisesti kaiken. Mm. alkuräjähdyksen, kvanttimekaniikan, elämän synnyn ja ihmisaivojen toiminnan. Silloin voitaisiin todistaa, että jumalaa ei tarvita eikä hänellä ole mitään tekemistä universumin kanssa. Riitäisikö se siltikään uskovaisille, tuskin...

Vierailija

Jos todetaan/todistetaan että jumalaa ei ole, solloin moni uskovainen sekoaisi. Ja monta uskovaista alkaisi taistella uskontonsa puolesta, sanoen että te valehtelette.

Moni uskovainen jatkaisi uskomistaan kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan. Uskovat pyhiin kirjoihinsa, ajatellen niiten olevan jumaliensa sanomaa. Ja pitäisivät meitä muita pahoina ihmisinä, kun olemme päättäneet että heidän jumalaansa ei ole olemassa.

Jotta elämä jatkuisi samaa rataansa. Ainoa ero olisi vain se että uskovaisia olisi paljon vähemmän. Uskovaililla ei olisi enää mitään mahtia. Ei olisi enää uskonnonvapautta ja uskontoja ja heidä jumaliaan pilkattaisiin paljon.

Ja ei olisi enää uskovaisten kouluja lapsille. Uskontoa ei enää opetettaisi kouluissa, muuta kuin vain kerrottaisiin "pimeän" ajan hihuloinnista lapsille.

Vierailija
BUSHMAN, long time no see
Toiveajattelua, KOMUKKA, toiveajattelua

Jumalan olemassaoloa et koskaan voi todistaa vääräksi,
mutta kommunismin todistaminen traagiseksi erehdykseksi
on jo tapahtunut.

Tämä ei tarkoita, että BUSHMAN olisi uskonnollinen, ei.
Mutta maksan mielelläni valtionkirkollemme tuon prosentin,
jos se pitää vielä hullummat taikauskot loitolla !

Jos.

Katsopas vaikka uusinta Venäjänmaata. Syvän ja laajan ortodoksisuuden ohella kukoistavat ja leviävät monet lahkot. Ja onhan siellä totta, että myös islam menestyy marxilais-leniniläisen ateismin romahdettua.
Ja edistyy näiden kahden uskonsuunnan jyrkkä vastakohta. Valtiovaltakin pitää sitä tärkeänä, jotta kansa ei liiallisesti kiinostuisi valtion asioista ja kansainvälisestä politiikastakaan.

Yhdysvalloissa ei ole valtiokirkkoa. Mutta erinäiset eurooppalaiselta kannalta lahkot ovat siellä kuin valtiokirkko. Mm. Iso Poika Bush on metodisti, ja käyttäytyykin kuin lahkolainen uskonjulistaja.

Islam valtionuskontona sen valtamaissa ei ole kyennyt estämään äärimmäislahkojen muodostumiseta. Ja näistä versovan terrorismin vastustamien onhan Iso Poika Bushin maailmantehtävä. Siellä puolen puolestaan Iso Poika Bushin vastustaminen on maailmantehtävä.
Vastapuolten jyrkät vastakohdat ruokkivat toisiaan.

Olihan ennen kommunismi kuin maailmanuskonto. Ja yhtä syvä usko
kapitalistisen imperialismin maissa oli usko " Vapaaseen maailmaan". Nämäkin vastakohdat ruokkivat toisiaan, ja vaativat ottamaan kantaa joko puolta tai vastaan.

En ole erityisemmin pyrkinyt täällä todistelemaan Jn eli Jokusen olemattomuuutta, vaikka olenkin analyyttisenä materialistina myös ateisti.
Niin, yleisesti, filosofisestikin, voidaan Jumalan sijasta puhua Jstä eli Jokusesta. Suomen kirkon virallisen katkismuksenkin mukaan Jn eli Jokusen nimeä ei tule turhaan lausua.

Hodegen konjektuuri kuitenkin, ylivertaisen koneen rakentaminen yksinkertaisista osista, vrt. myös suuret uskonnolliset seurakunnat, kuten
USAssa, ja Suomessa. Minä pidän varmana, että semmoista konetta
ei voida rakentaa. Ja sen mukaisesti olen hiukan todistellut, että J eli Jokunen ei voi olla Kaikkitietävä ja Kaikkialtias. Mutta ilman näitä kahta asiaa J eli Jokunen käykin melko voimattomaksi.

Vaanhan voidaan koneen puite-ehtoja muuttaa. Valon nopeus ei ole ylittämätön vakio, vaan ylivertainen nopeus ihan hetken hitusesa avaruuden äärestä ääreen on mahdollinen. Ohjaavat säikeet läpi avaruuden sen keskelle ovat mahdolliset. Ja nytpä voidaankin Kaikkeuden keskelle asettaa J eli Jokunen, kuin ohjaava ja valvova
Suuri Hämähäkki. Vajaatietoiset ihmiet eivät voi tietää, on Hän hyvä tai paha, pääasia, että tottelevat ja pelkäävät. Samaa sanoi myös Rooman keisari Caligula, ei tosin hallinnut monta vuotta. Ajattelen, että uskonnon mukaan sielut menevät kuoltuaan Suuren Hämähäkin Jokusen luo, ja tämä ihan elääkseen imee näistä kaiken elävän, kuin luonnonkin hämähäkki saaliistaan kaikki nesteet ja nesteeksi liukenevan.

Eli tiedon lisääntyessäkin uskonto keksii uusia tapoja ja ajatuksia pitää ihmiset otteessaan. Tuo Suuri Hämähäkki Jokunen sopisi erinomaisesti
uusimmaksi uskonnon mukaiseksi tieteelliseksi tiedoksi.

Vierailija

Vaikutus maailmankaikkeuteen olisi yhtä vähäinen kuin kiistely siitä, onko Pluto planeetta vai ei.

Ihmisten elämään tämä voisi tuoda jopa parannusta, jos uskovaiset eivät aina voisi väittää, että Jumala vain piiloutuu ja niin edelleen.

Vierailija

Jumalan olemassaolo on uskonasia. Se joka uskoo, on hänen yksityisasiansa ja sitä pitää myös kunnioittaa.
Sallittaneen tässä esittää muutamia ajatusleikkejä Jumalasta:
Kun Raamatun mukaan Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, niin silloin voisi kuvitella, että Jumalamme olisi joltakin toiselta kaukaiselta planeetalta tullut ihmisenkaltainen olio, joka on jättänyt tänne ihmisiä lisääntymään tai kenties yhtynyt maan tyttäriin, apinamaisiin alkuihmisiin. Tästä mainitaan Raamatussa. En muista paikkaa, mutta muistan lukeneeni, että Vanhassa Testamentissa on maininta, että taivaan pojat yhtyivät maan tyttäriin.

Koska maailmankaikkeus on ikuinen, saattaa hyvinkin jossain kaukaisuudessa olla viisas sivilisaatio, joka on ollut kehityksessä meitä niin paljon edellä, että on pystynyt tekemään avaruusmatkoja jo kauan sitten.Tähän viittaavat Raamatussa mainitut monet maininnat Jumalasta. Jumalahan tuli aina tulisilla vaunuilla, ukkosen jylinällä ja pilviverhon peittämänä. Kukaan ei koskaan ole häntä nähnyt. Ne jotka hänet kohtasivat, sokaistuivat. Jumala puhui heille pilvestä jylisevällä äänellä. Kaikki tämä viittaa avaruusalukseen. Voimme vain kuvitella, kuinka tällainen on järkyttänyt silloista ihmistä.

Mitä tarkoittaa sitten Raamatussa mainittu valtava uhraaminen ? Ihmisten piti uhrata tuhatmäärin karjaa ym. tälle Jumalalle. Tuntuu kuin näitä uhrauksia olisi tarvittu paluumatkaa varten evääksi tai polttoaineeksi.

On myös mahdollista, että tämä maapallolla vieraillut sivilisaatio on tullut jälkeen päin katsomaan, kuinka jälkeläiset ovat täällä pärjänneet. Luultavaa on myös, että he ovat jättäneet ihmiselle lait, joiden mukaan tulee elää. Raamatun kymmenen käskyä jne.

Tämä Jumala ei kuitenkaan voi olla koko maailmankaikkeuden luoja. Mikä on sitten tämä Kaikkivaltias, onkin sitten kokonaan eri juttu.

Vierailija

Tiedän, että suurimmalla osalla tähän viestiketjuun osallistuvista ateisteista ei ole muuta tarkoitusta kuin julistaa uskovaisten idioottimaisuutta ja ihmetellä, minkä laatuinen aivovamma tai lapsuuden trauma tarvitaan Jumalaan uskomiseen. Vastaan silti.

borri317
Uskovaisille ei oo mahollista todistaa jumala olemassaolemattomuutta.

Aivan oikein.

Pohjoinen Zen
Tieteellisesti jumalan olemassaolemattomuus on todistettu. Koska siitä ei ole mitään havaintoja, eikä sitä nykyluonnonlaeilla voi selittää, sitä ei ole olemassa. Oletettavasti asia on näin myös tulevaisuudessa, vaikka kuinka tarkaksi tieteelliset menetelmät kehittyvät, jumalasta ei saada havaintoja. Tämä ei tietenkään muuta sitä asiaa miksikään, etteikö jumalaan uskovia silti olisi.

Aivan totta tämäkin kappale.

Ayla
Moni uskovainen jatkaisi uskomistaan kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan. Uskovat pyhiin kirjoihinsa, ajatellen niiten olevan jumaliensa sanomaa.

Kyllä.

Ayla
Ja pitäisivät meitä muita pahoina ihmisinä, kun olemme päättäneet että heidän jumalaansa ei ole olemassa.

No ehkä jotkut itsekeskeiset fundamentalistit. Uskoville ei kuitenkaan muiden ihmisten mielipiteillä ja näkemyksillä ole merkitystä. He ymmärtävät että yhteiskunta on läpimätä, myös ihmiset ja heidän pyrkimyksensä.

Joku suomalainen tässä vuosikymmeniä sitten sanoi asian aika hyvin vastaukseksi Jumalan olemassaoloa ja Jeesuksen ylösnousemuksen todenperäisyyttä todisteleville teologeille: Uskovalle ei ole mitään arvoa, mitä tiede milloinkin todistaa Raamatun tapahtumista. Uskovan henkireikä on se, että saa täydellisenä poikkeuksena valtaväestöön verrattuna uskoa johonkin niin järjettömään kuin Jumalan olemassaoloon ja Jeesuksen ylösnousemukseen.

Oikeastaan olisin itse paljon iloisempi siitä, että ateismi olisi yleisempää. Jumalaan ”uskominen” näön vuoksi tai kulttuuritraditiona aiheuttaa sen, että tunnustetaan uskoa, mutta sydän ja teot ovat täysin jotain muuta. Jos ateismi olisi suositumpaa, todelliset uskovat tulisivat huomattavasti paremmin näkyviin.

Sillä minä olen ottanut teidät omikseni, ja minä noudan teidät, yhden ainoankin kaupungista ja kaksi sukukunnasta, ja tuon teidät Siioniin. (Jer. 3:14)

Tekin luulette muka hyökkäävänne kristinuskoa vastaan tällä viestiketjulla. Monelle jää huomaamatta, että Jeesus on Uuden Testamentin lehdillä varta vasten sanonut, että siitä maailmasta johon Hän aikanaan palaa Hän ei tuskin tule löytämään ollenkaan uskoa. Monille kristityille seurakunnillekin tällainen kohta on kiro ja ei-hyväksyttävää, kun esimerkiksi monilla karismaattisilla saarnaajilla on miljoonapäiset kannattajajoukot.

EDIT: Pieni korjaus

Vierailija
Pouta
Sallittaneen tässä esittää muutamia ajatusleikkejä Jumalasta...

Pouta
...mikä on sitten tämä Kaikkivaltias, onkin sitten kokonaan eri juttu.

Julistamasi New Age se tässä on kokonaan toinen juttu.

Vierailija

fmiles

Tekin luulette muka hyökkäävänne kristinuskoa vastaan tällä viestiketjulla. Monelle jää huomaamatta, että Jeesus on Uuden Testamentin lehdillä varta vasten sanonut, että siitä maailmasta johon Hän aikanaan palaa Hän ei tuskin tule löytämään ollenkaan uskoa. Monille kristityille seurakunnillekin tällainen kohta on kiro ja ei-hyväksyttävää, kun esimerkiksi monilla karismaattisilla saarnaajilla on miljoonapäiset kannattajajoukot.

Kukaan ei hyökkää varsinaisesti ketään vastaan. Aloittaja teki kysymyksiä ja me vastaamme. Tämähän on mielipide asia. Kaikki ei voi uskoa enää vanhoihin miesten tekemiin uskontoihin ja ei jos vaikka ne olisikin naisten tekemiä.

Vielä lopuksi kun tässä kerran fantisoidaan. Ehkä sitten kun on todistettu että mitään jumalaa ei ole, niin silloin voi aivan hyvin tehdä niin että uskonnon harjoitus kielletään yhteiskunnassa rikollisena. Rangaistuksia saa jos tulee ilmi että joku uskoo olemattomiin. Rangaistuksia esim. hoidon merkeissä, psyykki osastoilla ja aivoihin taotaan siellä maallista järkeä ja ne olemattomat pyyhitään pois aivoista ja ajatuksista.

Vierailija
fmiles

Monille kristityille seurakunnillekin tällainen kohta on kiro ja ei-hyväksyttävää, kun esimerkiksi monilla karismaattisilla saarnaajilla on miljoonapäiset kannattajajoukot.

Joo, saarnajie kantsii kyll tehdä bisnest näinä kovina aikoina, Jeesust odotelles. Niinhä Jeesus jo aikoinaa esitti vertauksenki, ett kun kartanon herra oli lähdöss Etelä-Saksaan yhtee kylpylää, niin hän anto kolmell rengilleen jokasell kymmenen kopeekkaa ja sano, ett tehkää hyvi.

Ensmänen meni kylän kestikievariin, osti vinettoo ja vohveleit ja yhell kevyest astelevall mimmill jotain viinii ja aamulla ku hän heräs, kopeekat, vinetot ja vohvelit oli loppu eikä mimmistkää ollu jääny ku haju etusormee.

Toinen renki osti kopeekoillaa hamekankast ja korui ja meni yhden hyvännäköse lesken luo sitä kosiskeleen. No tää ex-impi otti tään rengin sitt asuun luokseen, mutt oisko ollu pari viikkoo tän jälkeen ex-immelle tuli tieto, ett hänen äveriäs veli on kuollu kaukomaill ja perintöö ois tulos; no hän muutti sitte Australiaan. Täll rengill ei ollu passii, joten tää suhde kariutui sitt oikeestaan näihi Australian konsulaati pyrokratioihi.

Kolmas renki osti kopeekoillaa helvatin hienot henkselit, joita sitt paukutteli kulkiessaa. Ku joku kysy, ett mistä sä noin hienot henkselit oot ostanu, niin tää renki ain vastas, ett tilasin Pariisist, isännän kopeekoil.

No kartanon herra se sitte palasi aikanaan himaan, katsasti rengit ja kopeekat ja totes: parhaiten teki renki, joka osti komeat henkselit - niitä paukutellessaan hän julisti kunniaani. Te muut olette pelkästään olleet tyhmiä.. jaa, mutta annas kestikievarissa käynyt, kun vielä haistan sormeasi...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat