Ravintolaruoan suunittelu.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jatkuva ravintolassa syöminen vie ruokahalun.
Lounasaikaan löytyy kohtullisesti normaalia suht koht tasapainoista syötävää, mutta illallisella painopiste on yleensä väärin. Ruuat suunitellaan siten, että se joko on lihaa tai rehuja, mutta ei molempia tasapainoisena settinä. Hedelmät jätetään setistä säännöllisesti.

Mikä perkule siinä on kun sapuskaa ei kuppilassa osata suunitella maittavaksi ja tasapainoiseksi.

Tasapainoisinta sapauskaa oon ajankohdasta riippumatta saanaut japanilaisessa ravintolassa. Koostumus on oikea ja monipuolinen.

Jos jonkun mielestä ravintolan ruuat alkaa maistua paremmalta kuin kotiruoka niin silloin on kotona jotain pahasti vialla.

Kommentit (3)

asdf
Seuraa 
Viestejä11068
Liittynyt16.3.2005

Riippuu mitä suurimmassa määrin ravintolasta, mutta kovalla kädellä yksinkertaistettuna ravintola-annokset suunnitellaan siten, että niitä oletetaan syötävän harvemmin. Lähes kaikkia alkaa tökkiä esimerkiksi jatkuva muhkeiden pihvien syöminen.

Jotkut joutuvat työmatkoilla olosuhteiden pakosta syömään jopa viikkotolkulla ravintoloissa ja sellainen on aivan kamalaa. Onneksi ravintoloista saa yleensä vähän kevyempääkin kamaa, kuten keittoja ja salaatteja. Siitäkin huolimatta, varsinkin, jos pitää ruoan laitosta, kaipaa tilanteita, joissa saa itse tehdä mitä ruokaa haluaa itse valitsemistaan raaka-aineista.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Suomalaiset syövät ravintolassa usein vain yhden tai kaksi ruokalajia. Menu suunnitellaan kuitenkin yleensä siten, että mukaan kuuluu vähintäänkin alkuruoka, pääruoka ja jälkiruoka. Niistä kyllä saa jokainen valituksi tasapainoisen aterian.

Lisäksi liharuoalla on lähes poikkeuksetta kasvispitoinen lisuke. Italialaisessa ravintolassa tosin liharuokaan ei kuulu mitään muuta, mutta tapaan kuuluukin, että lisukkeet tilataan erikseen.

Omasta mielestäni kyse on kehittymättömästä ravintolakulttuurista - Suomessa kun syödään kovin harvoin ulkona - ja syykin on selvä: Ruoka on kallista ja ei niin hyvää, kun sen pitäisi olla.

Uusimmat

Suosituimmat