Jos sanon tutulleni.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Jos sanon tutulleni:
tämän viikon illat on jo kaikki varattu, ehkä ensiviikolla kerkiän kiireiltäni.

Tai sitten sanoisin:
Kyllä minulle sopii mikä ilta tahansa.

Antaako tämä alimmainen vaihtoehto minusta sellaisen kuvan, että en eläisi oikein trendikästä täysipainoista elämää.

Sivut

Kommentit (16)

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14029
Liittynyt23.6.2005

Riippuu millaista prestiisiä haet.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija

Joskus vaan tuntuu sille, että omaa tärkeyttään yritetään korostaa kun pidetään itseään kovin varattuna ihan vaan sen vuoksi, että yritetään antaa itsestä menevä (kuva).

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Annetusta kuvasta ja sen rehellisyydestä en osaa sanoa, mutta sen tähän ikään mennessä tiedän ettei kiirettä ole olemassa. On vain prioriteettijärjestyksiä.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Vierailija

Minulla taas on oikein ongelma siinä, etten kertakaikkiaan ehdi tavata kaikkia haluamiani ihmisiä.
Työkiireet pitävät huolen siitä, ettei ystävyyssuhteita ehdi kaikkia pitää yllä.
Todella harmillista, ja aionkin mutta pian elämäntapaa tässä suhteessa.
Tahi sitten kun on vapaata viimein, niin haluaakin vain itsekseen loikoilla tms.

Koen ahdistavaksi sen, että ystäväni marmattavat puhelimessa "aina sulla on menoa".
Joten jos olet tilanteessa, jossa ehdit/voit tavata ystäviäsi - käytä ihmeessä aika hyväksesi turhia miettimättä!

Vierailija
Neonomide

Menit hänen ehdoilla , joo.

Entä oma näkemyksess? Arvosi tässä?

Vierailija

En ymmärrä, miksi pitää ajatella noin monimutkaisesti? Mitähän minusta ajatellaan jos teen niin tai näin?

VPeltonen
Antaako tämä alimmainen vaihtoehto minusta sellaisen kuvan, että en eläisi oikein trendikästä täysipainoista elämää.

Miksi pitää antaa jonkunlainen "kuva"? Eikö totuus riitä? Miksi pitää elää "trendikästä", "täysipainoista", eli kiireistä ja stressaavaa elämää? Minkä vuoksi pitää koko elämänsä kiirehtiä jonnekin? Elämä päättyy kuitenkin.

Sano vain suoraan niinkuin asiat ovat, vilpittömästi, turhaa analysoimatta?

Jos hän on "hyvänpäiväntuttu", voisit sanoa: "Tämän viikon illat on jo kaikki varattu, ehkä ensiviikolla kerkiän kiireiltäni..."
Jos hän on hyvä ystäväsi, voisit sanoa: "Tämän viikon illat on jo kaikki varattu, mutta voin yrittää järjestää aikaa..."
Mutta minkä vuoksi sinun pitäisi nuoleskella: "Kyllä minulle sopii mikä ilta tahansa"?

Vierailija

Mä olen niin kylmä jätkä että sanon suoraan kun haluan olla rauhassa tai en vastaa puhelimeen ollenkaan. Se tyyli tietenkin lietsoo kaikenalaista pahansuopaisuutta mut ainakin saa olla rauhassa silloin kun haluaa eikä jälkeenpäin kitinöitä kuulu.

Vierailija
Nelly
Minulla taas on oikein ongelma siinä, etten kertakaikkiaan ehdi tavata kaikkia haluamiani ihmisiä.
Työkiireet pitävät huolen siitä, ettei ystävyyssuhteita ehdi kaikkia pitää yllä.
Todella harmillista, ja aionkin mutta pian elämäntapaa tässä suhteessa.
Tahi sitten kun on vapaata viimein, niin haluaakin vain itsekseen loikoilla tms.

Ah, niin tuttua. Mulla on täysin sama ongelma...

Ja sitten joskus tulee mielessään harmiteltua yksinäisyyttä, ettei ole seurustelukumppania tällä hetkellä. Ehkä pitäisi vain olla tyytyväinen. Miten aikani riittäisi sitten elämäni naiselle, kun muutenkin tahtoo olla vuorokaudessa tunteja liian vähän?

Haaveeni onkin, että joskus pääsisi tästä oravanpyörästä eroon, ja olisi vain aikaa itselleen, ystävilleen ja paremmalle puoliskolleen...

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14029
Liittynyt23.6.2005
Pubi
Neonomide

Minusta puolitutulle ihminen ei ole minkäänlaisessa vastuussa omista menoistaan tai menemättömyyksistään. Valehtelu on siis täysin OK, kunhan tahdikkuus säilytetään eikä aleta tarkoituksella kusettamaan.

Mikään ei ole viddumaisempaa kuin putkimies, joka lupaa 124 kertaa tulevansa "ensi viikolla korjaamaan vuotavan putken".

Eikä sitäpaitsi kannata välttämättä esittää, että oma aikataulu olisi buukattu jouluun asti. Muutaman päivän ja viikonlopun menot voi tietääkin, ja siitä käsityksestä monet ihmiset lähtevät.

Eli yhtään mitään suhteen motiiveista/henkilöhistoriasta ym. tietämättä sanoisin, että valitsisin jotain tuolta väliltä. Jos siis haluan antaa kuvan, että mikäs siinä.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija
Neonomide
Pubi
Neonomide

Minusta puolitutulle ihminen ei ole minkäänlaisessa vastuussa omista menoistaan tai menemättömyyksistään. Valehtelu on siis täysin OK, kunhan tahdikkuus säilytetään eikä aleta tarkoituksella kusettamaan.

Mikään ei ole viddumaisempaa kuin putkimies, joka lupaa 124 kertaa tulevansa "ensi viikolla korjaamaan vuotavan putken".

Eikä sitäpaitsi kannata välttämättä esittää, että oma aikataulu olisi buukattu jouluun asti. Muutaman päivän ja viikonlopun menot voi tietääkin, ja siitä käsityksestä monet ihmiset lähtevät.

Eli yhtään mitään suhteen motiiveista/henkilöhistoriasta ym. tietämättä sanoisin, että valitsisin jotain tuolta väliltä. Jos siis haluan antaa kuvan, että mikäs siinä.

Ok, olin vaan utelias.

Vierailija

Tjaa...

Mielestäni minkäänlaisen imagon tai kuvan ylläpitäminen ulospäin ei ole koskaan tarpeen. Kannattaa olla ihan vaan oma itsensä.

Ystävyyssuhteista kannattaa pitää huolta...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat