Miksi foorumilta ei voi kirjautua pois?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

(Yritin tuossa edellä samaa aihetta mutta en osaa näköjään riittävästi tekniikkaa!)

Ihmettelen suuresti, miksi täältä ei pääse "virallisesti" pois?

Jos ihminen menee kylään tai tavarataloon tai virastoon, hän voi poistua sieltä vapaassa yhteiskunnassa silloin kun tahtoo! Mikä hemmetin "vankila" on tämä keskustelufoorumi, johon pääsee kuka tahansa ja milloin tahansa, mutta pois ei pääse normaalein perustuslain suomin keinoin?

Jos nimimerkki "Tarkkailija" on äänestetty ulos palstalaisten toimesta, ja hän myös itse haluaisi juttuineen poistua, miksi se ei onnistu?

Ylläpito: Poistakaa kaikki minun kommenttini tältä foorumilta!

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

kaikki kommentit tänne on tiede.fin omaisuutta.

Voit toki alkaa poistamaan niitä muokkaa toiminnolla, jos eivät nimittäin ole lukinneet aiheitasi tai aiheita joissa on viestejäsi.

Miksiköhän tiede.fi on lukinnut aika ajoin aiheitani?

Ehkäpä sen takia, etten voi deletoida niitä?

Savor

;):)

Vierailija
Savor
"Miksiköhän tiede.fi on lukinnut aika ajoin aiheitani?

Ehkäpä sen takia, etten voi deletoida niitä?

Savor

;):)"

Savorihan taitaa olla ihan oikea huumorimies.

Vierailija

Tarkkailija!

Ystävä hyvä, en ois niinkää vakuuttunu, ett juur palstalaiset ois sua pois äänestäny. Epäilen kaikill ääriarvoil ja syväst. Äänestykset viehättää trollei, joten hiukka kyseenalaistasin päättelyys.

Mutt jos taustall on joku sermintakanen mimmijuttu, niin paha mennä neuvoon, ku en tiedä yksityiskohtii. (Voit kyll heittää ne mull yveenä.)

Muute oon kyll pitäny sua ihan asiallisena humoristina.

Vierailija

Tekstit ovat tiede-foorumin omaisuutta?

Kuinkas Savor voi julkaista kirjan ajatuksistaan? Kaikki jutut ovat foorumin omaisuutta.

Savori syyllistyy varasteluun ja plagijointiin, mikäli kirjoittaa sfifi sarjan maailmankaikkeuden räjähtelystä.

Vierailija
Tarkkailija
(Yritin tuossa edellä samaa aihetta mutta en osaa näköjään riittävästi tekniikkaa!)

Ihmettelen suuresti, miksi täältä ei pääse "virallisesti" pois?

Jos ihminen menee kylään tai tavarataloon tai virastoon, hän voi poistua sieltä vapaassa yhteiskunnassa silloin kun tahtoo! Mikä hemmetin "vankila" on tämä keskustelufoorumi, johon pääsee kuka tahansa ja milloin tahansa, mutta pois ei pääse normaalein perustuslain suomin keinoin?

Jos nimimerkki "Tarkkailija" on äänestetty ulos palstalaisten toimesta, ja hän myös itse haluaisi juttuineen poistua, miksi se ei onnistu?

Juu, tämä on itseasiassa mielenkiintoinen pyyntö eikä suinkaan aiheeton!

Esimerkiksi täällä espanjassa on nyt voimaanastumassa uusi laki että palvelusta johon on liittynyt mukaan täytyy voida irtisanoutua yhtä helposti kuin mitä liittyminen tapahtui. Homma lienee EU laajuinen.

Täällä on ollut tyypillistä se että jos liityt johonkin palveluun, esimerkiksi nyt vaikkapa hommaat (vähän välttämättömän) vesisopimuksen tai yhtä välttämättömän sähkösopimuksen tai puhelimen/ADSL:n jne, niin sitten sen lopettaminen onkin eri juttu. Vaikka irtisanoisit homman (suunnattoman vaikealla prosessilla, paikanpäällä toimistossa henkilökohtaisesti käymällä ja kirjallisesti) niin laskut juoksee niin kauan kunnes tajuat marssia pankkiisi ja laitat siellä kaikki ko. firman suoraveloitukset poikki (suoraveloitus on täällä pakollinen tai muuten et saa sopimusta). Mikäli sitten haluat uudelleen ko firmasta sopimuksen, niin sielläpä sinua odottaakin nippu maksamattomia laskuja ja ne on maksettava ennenkuin saat uuden sopimuksen. Tunnettu keino täällä onkin lopettaa ko. suoraveloitustili kokonaan, niin ei ole referenssiä mistä ottaa! Kukaan ei käytä palkkatiliään noihin tarkoituksiin!

Vierailija

Toistan edelleen:

Kaikki, mitä olen tähän asti tänne suoltanut, olkoon teidän ja teidän arkistonne omaisuutta, mutta katson, että minulla pitää olla oikeus rekisteröityä täältä pois.

PS: Mommolle suukko!

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Eikö riittäisi että he vaihtavat viestiesi yhteydessä näkyvän nikin toiseen. Siten kirjoittamasi viestit menevät jonkun (olemattoman) toisen kirjoittajan piikkiin, eikä niistä enää syytetä sinua.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Tämän foorumin ketjuthan menevät sekaisin jos häipyvät kirjoittajat voisivat deletoida kaikki viestinsä, etenkin jos niitä on satoja.

Jos tarkkailija on kirjoittanut joitain liian henkilökohtaisia asioita itsestään joihinkin viesteihin, hän voi itse käydä ne tyhjentämässä.

Vierailija
Savor
kaikki kommentit tänne on tiede.fin omaisuutta.

Eikös suunnilleen noin sanota jo liittymissopimuksessa.

Sitä paitsi kaikki kommentit ovat vaikuttaneet kaikkiin keskusteluihin, joissa ne on esitetty. Kokonaisia viestiketjuja jouduttaisiin tuhoamaan, mikä ei välttämättä miellyttäisi muita aktiivisesti keskusteluihin osallistuneita.

Vierailija

Pohdiskelin tuossa vieläkin sitä, että miksi tänne kirjautunut henkilö tai nimimerkki ei voi/saa rekisteröityä täältä pois? Mietin asiaa nimenomaan lainsäädännön kannalta.

-ote-
Suomen perustuslaki 13 §, kokoontumis- ja yhdistymisvapaus
- - -
Jokaisella on yhdistymisvapaus. Yhdistymisvapauteen sisältyy oikeus perustaa yhdistys, kuulua TAI OLLA KUULUMATTA yhdistykseen ja osallistua yhdistyksen toimintaan.
- - -
Onko tällainen keskustelupalsta sitten yhdistys tai siihen rinnastettava instituutio, siitä voidaan kenties olla eri mieltä, mutta yhtä hyvin, kuin minulla on oikeus erota esim. kirkosta, minulla pitäisi olla oikeus niin halutessani rekisteröityä ulos tällaiselta foorumilta.
Jos foorumin säännöt kieltävät tai estävät sen, niitä on muutettava.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26848
Liittynyt16.3.2005

Mikä pakkomielle tuo nyt on. Sen kun lähdet ja jätät tämän palstan omaan arvoonsa, jos siltä tuntuu. Ei se sinun elämääsi vaikuta, onko jollakin palstalla käyttämätön tunnus vai ei. Ylläpito postaa sen, jos katsoo siitä aiheutuvat itselleen haittaa.

Mitä tulee kirjoittamiisi juttuihin, vaatimuksiin niiden poistamisesta ovat sangen lapsellisia. Et missään muuallakaan saa tekemiäsi asioita tekemättömiksi. Jos vaikutat yhdistykseen jotenkin ja lähdet pois, ei yhdistystä palauteta tilaan jossa se oli ennen liittymistäsi. Mitä väliä sillä muutenkaan on. Tarkkailija on vain nimimerkki, joka ei millään tavalla yhdisty persoonaasi. Siksi myöskään tuo lainkohta ei liene pätevä tässä yhteydessä. Et ole nimelläsi ja omana henkilönäsi liittynyt mihinkään, mistä edes voisit erota.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
Tarkkailija
Onko tällainen keskustelupalsta sitten yhdistys tai siihen rinnastettava instituutio, siitä voidaan kenties olla eri mieltä

Ei tämä kyllä ole yhdistys eikä siihen rinnastettava.

Vierailija

Jos tältä palstalta haluaa poistua, ei siinä sen kummempaa. Ei enää kirjoittele.
Jos haluaa nimimerkkinsä pois, ilmoitus yv:nä modelle tai ylläpidolle, siten se onnistuu.

Tarkkailijan itsetunnolle on tainnut käydä köpelösti, kun ei saanut kyselyssään yli 50 %:n kannatusta jatkamisestaan vitsipalstalla.
Ei hän kuitenkaan ole silti forumilta malttanut olla pois, näin ainakin eilen illalla tai toissailtana tarkkailijan kommentin jossain lääketiedeosiossa. En kylläkään ole lukenut kommenttia.
En siksi, että se nimenomaan oli tarkkailijan, vaan en ole lukenut muitakaan, koska ei ollut kiinnostava aihe.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat