jenkkiauto vai eurooppalainen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko mielestänne helpompi ajaa automaattivaihteisella,
vai eurooppalaisella autolla jossa on vaihdekeppi ja kytkin?

Sivut

Kommentit (101)

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Tekeekös ne jenkitkin nykyään AUTOJA?

Pelkkiä lössöpohjaisia automaatti-matelijoita ne ovat. Voivat olla kovinkin hevosvoimaisia, mutta samalla bensasyöppöjä.

Vierailija

Kahta en vaihda: Chevyä enkä vaihdetta!

No ei vaitiskaan. Kyllä Abdul on loppupeleissä manuaali laatikon ystävä.

Vierailija

Automaattivaihteisella olisi omasta mielestäni ehkä helpompi ajaa,
toisaalta kytkimellä varustettuun autoon saa paremman tuntuman.

Vierailija

Mul on sellanen auto et siin on torvi auton katolle ottaan happea?
Sit se menee isompien kynnysten yli ilman nostelua.
Ikinä en ole tarvinnu näitä ominaisuuksia.

Vierailija

Siis HALOO! Homma on hyvin selkeä: ns. tavallista autoa on huomattavasti helpompaa ja hauskempaa ajaa automaattina (ja nyt on kyse oikeasta automaatista, eikä niistä pellevehkeistä joita esmes Opel myy ihan tosissaa automaatteina vaikka ovat robottivaihteita), mutta jos autossa on tehoa ja vääntöä niin totta vitussa manuaali on nannaa. Ykskutonen on autosta riippumatta aina parempi ja helpompi automaattina.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26890
Liittynyt16.3.2005

Kyllä automaatti on miellyttävämpi, jos haluaa helppoa matkantekoa. Varsinkin, jos ajaa enimmäkseen kaupungeissa, automaatti on verraton peli. On sääli, että Suomessa ylivoimainen valtaosa autoista on käsivaihteisia. Automaatteja on käytettynä vaikea löytää. Jos välttämättä haluaa ajaa autoaan suorituskyvyn rajoilla tai muuten tuntea kontrolloivansa ajotilannetta maksimaalisesti, kannattaa valita käsivaihteisto.

Valinta on selkeä mielipidejuttu, jossa muiden mielipiteillä ei ole paljoa painoarvoa. Yritä saada automaattivaihteinen auto käyttöösi pariksi päiväksi normaaliin ajoon ja päätä itse.

Itsellä ei ole automaattia, kun tulee ajettua käytetyillä. Mutta sen verran olen automaatilla ajanut, että jos panostaisin uuteen autoon, automaatti olisi ehdoton vaatimus. Ja toki käytettynäkin, jos vain autonostotilanteessa sattuisi sopiva peli kohdalle. Suomessa automaatiti ovat vain niin harvinaisia, että sopiva käytettyä autoa pitäisi viitsiä etsiä pitkään ja hartaasti.

Vierailija

Tästä oli laaja keskustelu jo aiemmin. Täällä
Jos osaa ajaa hyvin manuaalia, niin automaatti pysyy kyllä hallinnassa aivan ääriolosuhteita lukuunottamatta. Mukavahan se on jos ajaa paljon kaupungissa.

Vierailija

Wanhassa Euroopassa on kulkuneuvot,
Amerikassa AUTOT !

Kauko-Idän kopioräpyköistä nyt en viitsi edes puhua.

Jonain kauniina päivänä vielä Wanhan Euroopankin
teknologian taso saavuttaa Yhdysvallat ja automaatti
keksitään uudelleen täälläkin, jenkeissähän se on
ollut yksinomainen jo vuosisadan verran.

Nuoruudessaan BUSHMAN:kin erehtyi eurooppalaiseen vinkujaan,
kunnon jenkki automaatilla, 203 hp V-6:lla, nahkasisustuksella
+ kaikilla mahdollisilla muilla herkuilla ... SE on
BUSHMAN:in AUTO !

Köyhät mopoilkoon Alta pois !!!

Vierailija
BUSHMAN, long time no see
Nuoruudessaan BUSHMAN:kin erehtyi eurooppalaiseen vinkujaan,
kunnon jenkki automaatilla, 203 hp V-6:lla, nahkasisustuksella
+ kaikilla mahdollisilla muilla herkuilla ... SE on
BUSHMAN:in AUTO !

Niinhän se on. Missään muussa kuin jenkkiautoissa ei ole nahkasisustaa tai mitään muutakaan kivaa. Karvalakkimallejahan nämä eurooppalaiset vaan valmistaa.
Kyllä minä ainakin suosin eurooppalaisia autoja. Jenkkikaarat on sellasia bensasyöppöjä että hyvä jos 20 eurolla pääsee Lahdesta Helsinkiin. (matkaa siis noin sata kilometriä)

Vierailija
elba
BUSHMAN, long time no see
Nuoruudessaan BUSHMAN:kin erehtyi eurooppalaiseen vinkujaan,
kunnon jenkki automaatilla, 203 hp V-6:lla, nahkasisustuksella
+ kaikilla mahdollisilla muilla herkuilla ... SE on
BUSHMAN:in AUTO !

Niinhän se on. Missään muussa kuin jenkkiautoissa ei ole nahkasisustaa tai mitään muutakaan kivaa. Karvalakkimallejahan nämä eurooppalaiset vaan valmistaa.
Kyllä minä ainakin suosin eurooppalaisia autoja. Jenkkikaarat on sellasia bensasyöppöjä että hyvä jos 20 eurolla pääsee Lahdesta Helsinkiin. (matkaa siis noin sata kilometriä)

TUON sinä olet kuullut Sirola-opistoa käyvältä iso-iso-isältäsi !

BUSHMAN:in 203 hp V-6 jenkki ( tämän vuoden malli, ajettu 17 000 km )
kuluttaa maantiellä alle 9 l/ 100 km ja seka-ajossa talvellakin aina
alle 10 l. Sen maksaa mielellään NAUTINNOSTA, ei tarvitse kuunnel-
la japsin vinkunaa tai euroturbon pihinää, LUONTOÄÄNET ( muutkin
kuin Michelinin vyörenkaiden ) kuuluvat moottorin tuskin kuulu-
van suhinan yli !

Vierailija
BUSHMAN, long time no see
ei tarvitse kuunnel-
la japsin vinkunaa tai euroturbon pihinää,

Viimeisin ajokokemuksesi euroautoista on näköjään ollut Lada.
Ei ne euroautot pahemmin pihise tai mitään muutakaan ääntä pidä.

Vierailija
elba
BUSHMAN, long time no see
ei tarvitse kuunnel-
la japsin vinkunaa tai euroturbon pihinää,

Viimeisin ajokokemuksesi euroautoista on näköjään ollut Lada.
Ei ne euroautot pahemmin pihise tai mitään muutakaan ääntä pidä.

NO ei aivan ! LADA:lla ei ole kunnia ollut ajaa koskaan,
mutta usko tai älä, edellinen autoni oli tämä uusi SKODA Octavia,
eli Tsekeissä tehty VW, turbolla vieläpä ! Erinomainen auto ...
ja "BUSHMAN":illa sentään on ollut mm. kolme Alfaa ( 164 ) ,
Porsche 944 ja neljä Peugeotia ( 405-406 ). Kaikki nuo ovat
erinomaisia KULKUNEUVOJA, mutta vasta nyt on AUTO !
Ison jenkin äänettömyys on omaa luokkaansa, siihen ei nelos-
kone koskaan pysty. No, onhan tietenkin nämä isot Mersut, Be-
marit ja Volvot .... MUTTA mutta, aidon jenkin tunnelmaa ei
MIKÄÄN voita !!!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat