Seuraa 
Viestejä45973

Onko mielestänne helpompi ajaa automaattivaihteisella,
vai eurooppalaisella autolla jossa on vaihdekeppi ja kytkin?

Sivut

Kommentit (101)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mul on sellanen auto et siin on torvi auton katolle ottaan happea?
Sit se menee isompien kynnysten yli ilman nostelua.
Ikinä en ole tarvinnu näitä ominaisuuksia.

Siis HALOO! Homma on hyvin selkeä: ns. tavallista autoa on huomattavasti helpompaa ja hauskempaa ajaa automaattina (ja nyt on kyse oikeasta automaatista, eikä niistä pellevehkeistä joita esmes Opel myy ihan tosissaa automaatteina vaikka ovat robottivaihteita), mutta jos autossa on tehoa ja vääntöä niin totta vitussa manuaali on nannaa. Ykskutonen on autosta riippumatta aina parempi ja helpompi automaattina.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä34693

Kyllä automaatti on miellyttävämpi, jos haluaa helppoa matkantekoa. Varsinkin, jos ajaa enimmäkseen kaupungeissa, automaatti on verraton peli. On sääli, että Suomessa ylivoimainen valtaosa autoista on käsivaihteisia. Automaatteja on käytettynä vaikea löytää. Jos välttämättä haluaa ajaa autoaan suorituskyvyn rajoilla tai muuten tuntea kontrolloivansa ajotilannetta maksimaalisesti, kannattaa valita käsivaihteisto.

Valinta on selkeä mielipidejuttu, jossa muiden mielipiteillä ei ole paljoa painoarvoa. Yritä saada automaattivaihteinen auto käyttöösi pariksi päiväksi normaaliin ajoon ja päätä itse.

Itsellä ei ole automaattia, kun tulee ajettua käytetyillä. Mutta sen verran olen automaatilla ajanut, että jos panostaisin uuteen autoon, automaatti olisi ehdoton vaatimus. Ja toki käytettynäkin, jos vain autonostotilanteessa sattuisi sopiva peli kohdalle. Suomessa automaatiti ovat vain niin harvinaisia, että sopiva käytettyä autoa pitäisi viitsiä etsiä pitkään ja hartaasti.

Tästä oli laaja keskustelu jo aiemmin. Täällä
Jos osaa ajaa hyvin manuaalia, niin automaatti pysyy kyllä hallinnassa aivan ääriolosuhteita lukuunottamatta. Mukavahan se on jos ajaa paljon kaupungissa.

Wanhassa Euroopassa on kulkuneuvot,
Amerikassa AUTOT !

Kauko-Idän kopioräpyköistä nyt en viitsi edes puhua.

Jonain kauniina päivänä vielä Wanhan Euroopankin
teknologian taso saavuttaa Yhdysvallat ja automaatti
keksitään uudelleen täälläkin, jenkeissähän se on
ollut yksinomainen jo vuosisadan verran.

Nuoruudessaan BUSHMAN:kin erehtyi eurooppalaiseen vinkujaan,
kunnon jenkki automaatilla, 203 hp V-6:lla, nahkasisustuksella
+ kaikilla mahdollisilla muilla herkuilla ... SE on
BUSHMAN:in AUTO !

Köyhät mopoilkoon Alta pois !!!

BUSHMAN, long time no see
Nuoruudessaan BUSHMAN:kin erehtyi eurooppalaiseen vinkujaan,
kunnon jenkki automaatilla, 203 hp V-6:lla, nahkasisustuksella
+ kaikilla mahdollisilla muilla herkuilla ... SE on
BUSHMAN:in AUTO !

Niinhän se on. Missään muussa kuin jenkkiautoissa ei ole nahkasisustaa tai mitään muutakaan kivaa. Karvalakkimallejahan nämä eurooppalaiset vaan valmistaa.
Kyllä minä ainakin suosin eurooppalaisia autoja. Jenkkikaarat on sellasia bensasyöppöjä että hyvä jos 20 eurolla pääsee Lahdesta Helsinkiin. (matkaa siis noin sata kilometriä)

elba
BUSHMAN, long time no see
Nuoruudessaan BUSHMAN:kin erehtyi eurooppalaiseen vinkujaan,
kunnon jenkki automaatilla, 203 hp V-6:lla, nahkasisustuksella
+ kaikilla mahdollisilla muilla herkuilla ... SE on
BUSHMAN:in AUTO !

Niinhän se on. Missään muussa kuin jenkkiautoissa ei ole nahkasisustaa tai mitään muutakaan kivaa. Karvalakkimallejahan nämä eurooppalaiset vaan valmistaa.
Kyllä minä ainakin suosin eurooppalaisia autoja. Jenkkikaarat on sellasia bensasyöppöjä että hyvä jos 20 eurolla pääsee Lahdesta Helsinkiin. (matkaa siis noin sata kilometriä)

TUON sinä olet kuullut Sirola-opistoa käyvältä iso-iso-isältäsi !

BUSHMAN:in 203 hp V-6 jenkki ( tämän vuoden malli, ajettu 17 000 km )
kuluttaa maantiellä alle 9 l/ 100 km ja seka-ajossa talvellakin aina
alle 10 l. Sen maksaa mielellään NAUTINNOSTA, ei tarvitse kuunnel-
la japsin vinkunaa tai euroturbon pihinää, LUONTOÄÄNET ( muutkin
kuin Michelinin vyörenkaiden ) kuuluvat moottorin tuskin kuulu-
van suhinan yli !

BUSHMAN, long time no see
ei tarvitse kuunnel-
la japsin vinkunaa tai euroturbon pihinää,

Viimeisin ajokokemuksesi euroautoista on näköjään ollut Lada.
Ei ne euroautot pahemmin pihise tai mitään muutakaan ääntä pidä.

elba
BUSHMAN, long time no see
ei tarvitse kuunnel-
la japsin vinkunaa tai euroturbon pihinää,

Viimeisin ajokokemuksesi euroautoista on näköjään ollut Lada.
Ei ne euroautot pahemmin pihise tai mitään muutakaan ääntä pidä.

NO ei aivan ! LADA:lla ei ole kunnia ollut ajaa koskaan,
mutta usko tai älä, edellinen autoni oli tämä uusi SKODA Octavia,
eli Tsekeissä tehty VW, turbolla vieläpä ! Erinomainen auto ...
ja "BUSHMAN":illa sentään on ollut mm. kolme Alfaa ( 164 ) ,
Porsche 944 ja neljä Peugeotia ( 405-406 ). Kaikki nuo ovat
erinomaisia KULKUNEUVOJA, mutta vasta nyt on AUTO !
Ison jenkin äänettömyys on omaa luokkaansa, siihen ei nelos-
kone koskaan pysty. No, onhan tietenkin nämä isot Mersut, Be-
marit ja Volvot .... MUTTA mutta, aidon jenkin tunnelmaa ei
MIKÄÄN voita !!!

Kyllä euroautotkin kuluttavat. Itselläni on Volvo automaatilla ja keskikulutus on kesällä luokkaa 10 l/100km ja talvella hieman enemmän. Kyseessä tosin on hyvin ruuhka-aika painotteista ajoa.

Pidän itse myös isoista "lotjamaisista" jenkkiautoista mutta tuo Volvo on kyllä aika lähellä niitä (paitsi koneeltaan). Kyllä muuten nykyän on automaailman kirjat sekaisin kun letukatkin tulevat Koreasta vai mistä lie vinkuindiasta ja ovat usein sellaisia kolmasosa-auton kokoisia kirppuja. Mitähän seuraavaksi?

Jos autoista ja merkeistä puhutaan niin minulle yksi on ollut ylitse muiden: Mercedes-Benz

Vaikka muunkin merkkisiä autoja tallista löytyy niin kyllä Mersu on aivan omaa luokkaansa kun laadusta puhutaan!

[size=150:1uxihf1t]Johtotähti kaikilla teillä.[/size:1uxihf1t]

Haaveissa on ollut joku iso jenkkivan, isolla autolla on mukava huristella pidempiä matkoja, varsinkin jos on vakionopeudensäädin ja automaatti. Korkeasta autosta näkee mukavasti muun liikenteen "yli", ei ahdista niin ruuhkissa.

Käytännössä minulle kelpaisi oikeastaan mikä tahansa koirankoppia isompi peltilaatikko, joka toimii luotettavasti ja kulkee yli 100 km/h, sillä ajetut matkat ovat niin mitättömiä ja autossa vietetty aika on päivässä ehkä maksimissaan 15 minuuttia, niin elämänlaatuun auton koko ja laatu ei oikeastaan vaikuta pätkääkään, ajaisin vaikka sillä Ladalla ne muutamat hassut kilometrit. Nykyinen kosla on oikeastaan aivan liian iso, ottaen huomioon mitättömän käyttöasteen. Nimim. Saksalaisesta Venäläiseen?

Miksi autoni pitäisi muka näyttää hienolta, minähän jumalauta istun siellä sisäpuolella.

Snaut
Kyllä euroautotkin kuluttavat. Itselläni on Volvo automaatilla ja keskikulutus on kesällä luokkaa 10 l/100km ja talvella hieman enemmän. Kyseessä tosin on hyvin ruuhka-aika painotteista ajoa.

Pidän itse myös isoista "lotjamaisista" jenkkiautoista mutta tuo Volvo on kyllä aika lähellä niitä (paitsi koneeltaan). Kyllä muuten nykyän on automaailman kirjat sekaisin kun letukatkin tulevat Koreasta vai mistä lie vinkuindiasta ja ovat usein sellaisia kolmasosa-auton kokoisia kirppuja. Mitähän seuraavaksi?

EN puhunut mistään "lotjista", tunnutte olevan jenkkiautojen suhteen
edelleen viiskytluvulla ? No, sanotaan se nyt suoraan, BUSHMAN:in
AUTO on viimeistä mallia, kaikilla herkuilla, nahkapenkit mukaanlu-
kien, tämä Daimler-Chryslerin "Sebring" kutoskoneella etc.etc. ,
ei missään KOREASSA valmistettu, vaan "Proudly at Sterling Heights
Assembly Plant, USA", "Walter P. Chrysler "Signature Edition".
Katsokaa ja ajakaa ! Muotoilu pärjää myös mille tahansa euroautol-
le, oli räätälinä vaikka Cucci ! No, tietenkin, tämähän on taval-
laan Amerikan "Mersu", Daimler omistaa enemmistön ja pääjohtajakin
on sakemanni ...

Abdul Az
Jos autoista ja merkeistä puhutaan niin minulle yksi on ollut ylitse muiden: Mercedes-Benz

Vaikka muunkin merkkisiä autoja tallista löytyy niin kyllä Mersu on aivan omaa luokkaansa kun laadusta puhutaan!

[size=150:3e38vevs]Johtotähti kaikilla teillä.[/size:3e38vevs]

EPÄILEMÄTTÄ... tuttu taksikuski tosin sanoi, ettei se "autoa
kummaisempi ole" ja vaihtoi pököttiin.. !

Perusmallit köyhiä, varusteet maksavat maltaita ja laadussa
on viime aikoina ollut ongelmia...

NO...onneksi olkoon kuitenkin... saksalainen auto on täällä
USKONTO ... paitsi "Nissan-miehillä", mutta he ovatkin alempaa
rotua ... ..

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat