Onko palstalla modea viikonloppuna?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ainakin minulla herää tällainen kysymys kun katselee näitä keskustelujen otsikoita vasemmalla.

Jo otsikoissa milloin kukakin kirjoittaja haukutaan runkkariksi. Viestejä näissä ketjuissa vaihtavat muutamat samat nimimerkit mutta ei näitä näemmä montaa tarvitse olla häiriköimässä.

Jos jollakulla on valtava tarve tuoda esiin kiinnostustaan omaan tai toisten seksielämään niin sitä varten voi toki luoda oman ketjun.

Niin eloon jääminen kuin suvun jatkaminen taitavat olla vahvimpia viettejämme. Tokihan näistä voisi keskustella, kuuluvathan ne ihmisen (kuten myös muiden elävien olentojen) perusominaisuuksiin.

Mutta säikeet mallia: "Julle on homo! Tiedän sen koska hänen maskuliiniset genitaalinsa maistuivat aineenvaihdunnan lopputuotteelta" joutaisivat pois tai mieluiten kokonaan avaamatta.

Varmasti netistä löytyy keskustelupalstoja joissa jokainen pääsee toteuttamaan itseään. Nuorille ihmisille jotka etsivät omaa seksuaalista identiteettiään on myös tarjolla monenlaista palstaa.

Nimim. "Kosh" mainitsi joskus suuren totuuden: "Hörhöjen määrä on vakio."

Kai se joillekuille tuottaa jotakin tyydytystä nettihäiriköintikin. Muinaisuudessa oli puhelinhäiriköitä. Luettelosta vain tuntematon numero, aamuyöllä n. klo kolmen kieppeissä soittamaan kun tietää että toinen todennäköisesti nukkuu jne. Sitten vielä toistoja.

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

Kyllä mode vierailee viikonloppuisinkin. Eilen illalla tai yön aikana - tänä aamuna yksi ketju vitsiosastolta on siirretty vapaa sana- osioon. Tai sitten en ole muutosta havainnut ennen kuin tänä aamuna.
Olen myös usein viikonloppuna nähnyt vihreän moden viipuvän kauankin forumilla.
En tiedä mitä muutoksia on tehnyt, koska niin harvoja viestejä seuraan ja niitäkin epäsäännöllisesti.

Puhelinhäiriköinnistä: Sen uhriksi olen monesti joutunut: Tuttavat, jotka kännipäissään soittelivat aamuyöstä sekä uteliaat sukulaiset, jotka soittavat, mutta kun vastaan, eivät puhu mitään. Kerran sanoinkin, että minä tiedän, että SINÄ (nimen mainiten) olet siellä ja ihmetyksissään alkoi puhua ja kysellä mistä tiesin. Silloin ei vielä ollut puhelimia, joissa oli soittajan numeron näyttö.
Nykyistä lankapuhelinnumeroani ei kukaan tiedä, en edes minä itse muista numeroa. Kännnykkä on äänettömällä aina öisin, joten nykyisin ei tarvitse puhelinhäiriköistä kärsiä.
Onneksi nykyisin ovat nuo kännykät ja siten olen päässyt eroon häirikkösoitoista. Kaksi kertaa olen joutunut puhelinnumeroni vaihtamaan. Aivan hilkulla oli tässä jokin aika sitten myöskin: eräs tuttavani viineissään lähetti härskejä viestejä yöaikaan. Ei tietenkään herättänyt, koska känny oli äänettömällä, mutta inhottivat, kun luin niitä.
Laitoin viestin, että jos viestit eivät lopu, teen rikosilmoituksen kotirauhan häirinnästä ja/tai vaihdan puhelinnumeroni. Sen jälkeen viestejä ei ole tullut.

Vierailija
Balthasar

Jep. Arvostan Koshia. Kyseessä on sama havainto minkä filosofikeisari Marcus Aurelius teki pari tuhatta vuotta sitten. Hänen johtopäätöksensä on edelleen pätevä. Sivistyneen ja älyllisesti toimivan ihmisen ei tule antaa heidän häiritä mielentyyneyttään, koska hän ei voi ilmiöön vaikuttaa omalla toiminnallaan.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Ei pidä vastata nille "hörhöille", tosin taitavat hörhöt vastata omilleen jutuille. Eli ei ole paljonkaan väliä jos siihen laittaa komenttia.

Mutta kannattaa kuitenkin pyrkiä siihen että ei kirjoittele, joku aina tuntee halua ruveta pätemään häirikkökirjoittajalle. Niin siitä syntyy 10 uutta viestiketjua lisää.

Vanha totuus on että sosiaaliset prosessit ei toimi ilman vuorovaikutusta.

Vierailija
Bomt Kneder
Balthasar

Jep. Arvostan Koshia. Kyseessä on sama havainto minkä filosofikeisari Marcus Aurelius teki pari tuhatta vuotta sitten. Hänen johtopäätöksensä on edelleen pätevä. Sivistyneen ja älyllisesti toimivan ihmisen ei tule antaa heidän häiritä mielentyyneyttään, koska hän ei voi ilmiöön vaikuttaa omalla toiminnallaan.

Niin. Koshin kommentti on oikeastaan nykyaikaistettu tiivistelmä Kultaisen Keisarin loogisesta johtopäätöksestä.

Olen monesti ihmetellyt kykyäsi sietää tuota loputonta asiattomuuksien virtaa jota olet kokenut esim. juuri 9/11-säikeessä.

Tämä ei tarkoita että olisin kaikissa asioissa samaa mieltä sen enempää sinun kuin Koshinkaan kanssa. Eihän keskusteluista tulisi silloin yhtään mitään jos kaikki vain hymisteltäisiin.

Kuitenkin olen havainnut että niin kirjoitusnopeuden, ilmaisukyvyn, faktojen jne suhteen jään auttamatta toiseksi.

Ei mahda mitään. Ei riitä "pöntössä peuhua"

Vierailija
Balthasar
Olen monesti ihmetellyt kykyäsi sietää tuota loputonta asiattomuuksien virtaa jota olet kokenut esim. juuri 9/11-säikeessä.

Tämä ei tarkoita että olisin kaikissa asioissa samaa mieltä sen enempää sinun kuin Koshinkaan kanssa. Eihän keskusteluista tulisi silloin yhtään mitään jos kaikki vain hymisteltäisiin.

Kuitenkin olen havainnut että niin kirjoitusnopeuden, ilmaisukyvyn, faktojen jne suhteen jään auttamatta toiseksi.

Kiitän kohteliaisuudesta. Asioiden tietäminen ja kirjoittaminen on ammattini. Tämä on minulle kahvitaukoa vastaava tapa rentoutua, kun kuitenkin työskentelen kirjojen ja tietokoneen kanssa käytännössä joka päivä tuntikausia ja naapurissa on aika hyvä yliopistollinen kirjasto. Näillä kirjoituksilla saa päänsa sopivasti välillä irroitettua muista asioista. Periaatteeni on, etten yleensä kirjoittele tänne ammattiini liittyvistä asioista. Välillä periaate lipsuu, mutta yritän pysyä muissa asioissa.

Tuo mainitsemasi asiattomuuksien virta 9/11-jutuissa on minusta oikeasti aika mielenkiintoinen. Havaintojeni mukaan kaikista täällä häärivistä hihhuleista tämän alan friikit ovat kaikkein aggressiivisimpia toisinajattelevia kohtaan. Täytyy joskus pohtia miksi juuri nämä tyypit ovat niin innokkaita hyökkäämään henkilöä kohtaan. Yksittäistapauksia ja sekopäitä poliittisella toisella laidallakin on, mutta tämä jatkuva vyörytys on aika mielenkiintoista.

Vierailija
Bomt Kneder
Sivistyneen ja älyllisesti toimivan ihmisen ei tule antaa heidän häiritä mielentyyneyttään, koska hän ei voi ilmiöön vaikuttaa omalla toiminnallaan.

Näinhän se on, iänikuinen viisaus kertoo ettei kukaan voi meitä loukata ennen kuin me itse annamme heille ensin luvan siihen. Ts. emme voi estää lintuja lentämästä päämme ylitse mutta voimme aina estää niitä tekemästä pesää hiuksiimme.

Balthasar

Albert Einstein ei ollut näin optimistinen kuin nimimerkki Kosh. Hän näki ihmisten typeryyden määrän rajattomana. "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not even sure about the former."

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14020
Liittynyt23.6.2005

Kappas, asiallisten keskustelijoiden 'kahvitauko'. No, liitytään vaikken välttämättä joukkoon kuulukaan.

Provosoituminen on todellakin alkuun harmiton juttu, kunnes siitä paisuu pullataikina, joka voi hukuttaa omankin asiapohjaisuuteen pyristellen pyrkivän argumentaation räyhähenkien logiikan tasolle. Tai sitten tekee mieli heittää juuri pänttäämillään argumentaatiovirheillä vesilintua ja syyllistyä sitten järjestyksessä niistä jokaiseen. Eihän siinä ole enää järkeä. Joillekin penisten kalistelijoille ei 'kurinpalautus' mene perille, muotoileepa sen miten tahansa. Negatiiviseen rooliin on liian helppoa tarttua, vaikka toisaalta juuri (ja ihan oikein) argumentaation tyyli ratkaisee yllättävän paljon.

Kyllä toisaalta ymmärrän tuota rumbaa aivan vieruspaikoilta nähneenä, että eri asteinen pällin leviäminen, surkea itsetunto, työttömyys, Kelan jonossa roikkuvat toimeentulotuet ja pitkäksi venähtänyt murrosikä ovat rassaavia asioita, mutta jotain rajaa...

Tää oli oikeesti hiano:

Emme voi estää lintuja lentämästä päämme ylitse mutta voimme aina estää niitä tekemästä pesää hiuksiimme

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija

MD:

Mainitsit kuinka olet joutunut puhelinhäiriköinnin kohteeksi. Ikävä tunne mutta valitettavan tuttu.

Työni puolesta joudun pitämään puhelimeni hälyttämässä silloin tällöin vaikka kuinka olisin vapaalla ja nukkumassa.

Ei ole mikään miellyttävä kokemus kun puhelin soi n. klo 03.00 aamulla ja siellä soperrellaan jotakin loistavaa ajatusta joka juuri nyt pitää tuoda minullekin tiedoksi.

Kyllä siinä sydän lämpenee kun ajattelee kuinka minuakin muistetaan.

Noh; kosto on suloinen. Työkaverini sanoin: Kaverini oli tullut töihin aivan karmean pahantuulisena, otsasuoni tykyttäen, ja kun häneltä oli arasti tiedusteltu syytä kyseiseen mielentilaan hän oli vastannut seuraavaa:

"Ensin kissa herätti yöllä. Ja sitten juuri kun saan unenpäästä kiinni soitti Balt ja sanoi`"Sovitaanko niin ettet sinäkään soita minulle enää keskellä yötä" ja löi luurin korvaan"

Toimii näköjään.

Ja Neonomide:

Arvostan mielipiteitäsi vaikka olen huomannut että olemme varsin monista asioista eri mieltä. Muistelen että n. vuosi taapäin otimme yhteen prostituutiosta.

Kuitenkin kumpikaan ei mennyt henkilökohtaisuuksiin vaikka keskustelu oli varsin kuumaakin välillä.

Se mitä ajan takaa on että tämä foorumi on niitä harvoja joita viitsin yleensä seurata ja arvostan useimpia kirjoittajia täällä.

Parasta on kun porukka pähkäilee yhdessä jotakin ongelmaa ja lyövät niinsanotusti viisaat päänsä yhteen niin ongelmaa tulee tarkasteltua aivan uudelta kannalta jota ei koskaan olisi yksin näin pienen mielen sisällä tullut pohdittua.

Jos taas jollakulla on tarve esitellä sukupuolielintensä kokoa tai kuinka monta seksisuhdetta hänellä on ollut niin soisin että kyseiset henkilöt menisivät itseensä ja avaisivat kyseiset ketjut jollakin toisella palstalla.

Vierailija
tiäremiäs
Keijo Keripukki
Olisikohan näiden vakiokäyttäjien ylimielisyydellä jotain tekemistä väitetyn häiriköinnin kanssa?

Eipä ole ylimielistä meininkiä näillä palstoilla ollut, mutta jos häiriköt kuvittelee niin sitten tietenkin on niiden mielestä.

Jos olet jyrkästi erimieltä näiden itseään asiakirjoittajina pitävien henkilöiden kanssa,
olet automaattisesti trolli ja menetät uskottavuutesi siihen paikkaan.

Ei ihme sitten, että aiheettomasti keskustelusta syrjäytetyt ihmiset alkavat jollakin tavalla osoittamaan mieltään.

Vierailija
Keijo Keripukki
Olisikohan näiden vakiokäyttäjien ylimielisyydellä jotain tekemistä väitetyn häiriköinnin kanssa?

Koetko sinä minut jotenkin ylimieliseksi? Jos näin on niin pyydän anteeksi ja heti. Uudet ja ennenkaikkea asialliset keskustelijat ovat erittäin tervetulleita.

Ottanet huomioon että voin sanoa asian suhteen vain oman mielipiteeni mutta luulisin että iso osa palstalaisista on samaa mieltä kanssani.

Vierailija
Balthasar
Keijo Keripukki

Koetko sinä minut jotenkin ylimieliseksi? Jos näin on niin pyydän anteeksi ja heti. Uudet ja ennenkaikkea asialliset keskustelijat ovat erittäin tervetulleita.

Ottanet huomioon että voin sanoa asian suhteen vain oman mielipiteeni mutta luulisin että iso osa palstalaisista on samaa mieltä kanssani.

Puhuin nyt vain yleensä ottaen tässäkin keskustelussa vallitsevasta ilmapiiristä,
joka on varmasti monen mielestä hyvin ärsyttävä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat