Kiropraktikon haastattelu

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kävin haastattelemassa eilen erästä kiropraktikkoa. Varsin valaisevaa oli... Haastattelu

Pieni maistiainen:
Kuinka yleisiä nämä SI-nivelen ongelmat on?
-Uskoisin, että n. 80%:lla kaikista ihmisistä, ehkä enemmänkin...
-Yleisin ongelma on, että vasen SI on lukossa ja 5. ja 4. nikama on oikealta faseteista kiinni toisissaan, kuten tälläkin potilaalla. Vissiin yks suurimmista syistä (työ)poissaoloista… Turhaan syövät pillereitä, kun olisi hoidettavissa helposti.…

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Oletan että tämäkin on itse itsensä kiropraktikoksi "ylentänyt" tapaus. Senhän voi tehdä laillisesti vaikkapa roskakuskin apulaisen oppimäärällä. Kunhan haluaa kutsua itseään kiropraktikoksi.

Niin että mitä uutta olisi asian suhteen tarjolla?

Vierailija
uralrane
Oletan että tämäkin on itse itsensä kiropraktikoksi "ylentänyt" tapaus. Senhän voi tehdä laillisesti vaikkapa roskakuskin apulaisen oppimäärällä. Kunhan haluaa kutsua itseään kiropraktikoksi.

Kiropraktikoltahan hän on koulutuksensa saanut... usean vuoden ajan. Ja hierojan koulutus muutenkin takana, joten anatomian perusteet lienevät hallussa.

Hän lienee kuitenkin Suomen paras eläinkiropraktikko, koska häntä käyttävät kymmenet yhdistykset. Ja hän on ainoa, jota he käyttävät.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Yhden mielestä kaikki johtuu SI-nivelistä, minun mielestäni siitä että ihmiset keräävät liian vähän kanttarelleja. Vasu kanttarelleja päivässä, niin ei tule väsy.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Vierailija

On ihan tosi asia, että nämä nivellukot aiheuttavat pirusti särkyjä ja poissa oloja töistä. Ihmiset ovat vain niiiin pirun laiskoja pitämään itsestään huolta. Lääkärillä ei ole kuin kaksi vaihto-ehtoa: Opastaa urheilun pariin eli vatsalihasten ja muunkin kropan kehittämiseen. Toinen keino on pillerit ja niitähän paska-veltto-kansa popsii ennemmin kuin nousee sohvalta lenkkipolulle.

Vierailija
Vaari
Yhden mielestä kaikki johtuu SI-nivelistä, minun mielestäni siitä että ihmiset keräävät liian vähän kanttarelleja. Vasu kanttarelleja päivässä, niin ei tule väsy.

Jep jep, tosi on. Jos ei kerää kanttarelleja, kuolo korjaa ja äkkiä.

Teddykarhujen huviretki
(Teddy Bear's picnic)
säv. John Bratton & James B. Kennedy, suom. san. Aune Haarla

Jos metsään haluat mennä nyt, sä takuulla yllätyt. Jos metsään haluat mennä nyt, näät sammaleet, myllätyt. Kas pienet karhut vekkulit on nyt käyneet suureen joukkiohon.
On päivä teddykarhujen villin retken.

Näin kiltit iloiset karhut saa noin retkellä temmeltää. Saa herkut makeat maiskuttaa ja leikkiä ryöstäjää. Nyt nää ei muut kuin metsien puut, käy kuurupiiloon hunajasuut.
On päivä teddykarhujen villin retken.

Retket pienten karhujen, niin pörröturkkien on hauskoja kerrassaan. Karhun hippaa turkkien käy alta oksain hiljaa katsomaan.

Hurjat nallet teutaroi, niin että tanner soi.

On olo niin huoleton. On kello kuusi isät ja äidit vie nallet nukkumaan. Ja uupuneet pikku karhut on.

On teddykarhujen retki tää.
On teddykarhujen retki tää.
Tralalalalla lalalalla lalalalla lalala.

Jos metsään haluat mennä nyt, saat varoen tehdä sen. On siellä kekkerit villityt ja töminä tassujen. Kas pienet karhut vekkulit on nyt käyneet suureen joukkiohon. On päivä teddykarhujen villin retken.

Menen nyt metsään ja yllätyn!!!

Jyde
Seuraa 
Viestejä594
Liittynyt29.8.2005

Oikeastaan kaikki johtuu pohjimmiltaan DSJA-nivelen kiertymisestä oikealle 724. ja 841. pikkunikaman välistä. Se aiheuttaa kaikkia sairauksia. Siitä kun vähän naksauttaa niin jo paranee mm. alkoholismi, syöpä, mahahaava ja skitsofrenia.

Kunhan yritän joskus olla asiallinen...

Vierailija

Huokaus. Täytynee järjestää sit haastattelu D.C:ltä tai OMT:ltä... vaan tuskinpa nekään sit kelpaa?

Noh, ainakin moni eri taho on samaa mieltä kanssani...

Vierailija
parantunut
Huokaus. Täytynee järjestää sit haastattelu D.C:ltä tai OMT:ltä... vaan tuskinpa nekään sit kelpaa?

Noh, ainakin moni eri taho on samaa mieltä kanssani...

Lestadiolaisetkin on samaa mieltä asiastaan keskenään.

Vierailija
parantunut
Kiropraktikoltahan hän on koulutuksensa saanut...

Eli itseoppinut opettanut toisen.. ja tämä on mielestäsi koulutus.

Vierailija
uralrane

Useimmiten ihmiset ovat monien asioiden suhteen "itseoppineita". Entisaikoina enemmän, nykypäivinä hiukan vähemmän. Se, että oppii itse asioita, joita muut eivät kunnolla opi edes koulun penkillä, yleensä osoittaa sen, että itseoppinut on jossain määrin lahjakkaampi kuin muut.

Nykyisin painotetaan kovasti koulutusta ja toisaalta se on aivan ymmärrettävääkin. Koulutetun ainakin odotetetaan tietävän tietyt perusasiat omalta alaltaan - se sitten on eriasia, miten pitkälle koulun eväät riittävät. Ehkäpä tässä suomalaisessa kulttuurissa koulutus onkin enemmän tasapäistämistä. Oppilaisiin iskostetaan ajatus, että tässä on kaikki ja jos teette jotakin toisin tai edes mielikuvituksissanne yritätte keksiä alalta ihan omia ajatuksia, niin oppilas on väärässä ja harhateillä.

Edes koulutuksen avulla lahjattomasta ei saada lahjakasta. Vastaavasti joku toinen voi ns. harrastuspohjalta edetä pidemmälle kuin useimmat ns ammattilaiset. Parastahan on, jos on lahjakas ja on saanut perusteellisen koulutuksen ja vielä senkin jälkeen pystyy olemaan mieli avoinna oppimiselle.

Vierailija
uralrane
parantunut
Kiropraktikoltahan hän on koulutuksensa saanut...

Ei vaan tuo kiropraktikko on oppinsa saanut lailliselta, koulutetulta D.C.:ltä! Eli oppi on laillisesta ja hyväksytystä koulusta saatu... Tuota samaa tekniikkaa yritti muhun naprapaattikin (doctor) n. 30 kertaa saamatta mitään aikaiseksi. Eli ei se koulutus ole ratkaiseva tekijä ihmisten auttamisessa vaan se osaaminen!

Tälle nuorelle naiselle lääkärit olivat suositelleet toisen jalan pidentämistä sahaamalla se kokonaan poikki ja laittamalla titaania väliin. Se olisi kuulemma ainoa keino korjata skolioosi ja kivut!

Mukana katsomassa ja tilannetta toteamassa tytön äiti ja isä. Video. Tuo photobucket on muuten kätevä. Video lähtee heti pyörimään...

Aika hullua tuo lääketiede välillä... Jopa ihmisrääkkäystä? Kuinkahan monelle lapselle ja nuorelle tuollainen jalanpidennysoperaatio onkaan jo turhaan tehty??? Surullista...

Kokemuksia leikkauksesta: Tarina
"Minut on nukutettu pidennysleikkauksien takia 15 kertaa ja olisin säästynyt kaikelta jos olisin hyväksynyt itseni nuorena sellaisena kuin olen. Pidennysprosessi on todella raskas, sillä muukin elämä voi olla pielessä ja vaarana on sairastua myös masennukseen ym. Minä itse sairastuin vakavaan masennukseen. Leikkaukset läpikäyneenä en voi suositella kenellekään leikkauksia vaan toivon, että jokainen, joka harkitsee leikkauksiin ryhtymistä, opettelee rakastamaan itseään sellaisena kuin on. - Leikkaus voi myös huonontaa elämälaatuasi. "

Vierailija
parantunut
Ei vaan tuo kiropraktikko on oppinsa saanut lailliselta, koulutetulta D.C.:ltä! Eli oppi on laillisesta ja hyväksytystä koulusta saatu... Tuota samaa tekniikkaa yritti muhun naprapaattikin (doctor) n. 30 kertaa saamatta mitään aikaiseksi. Eli ei se koulutus ole ratkaiseva tekijä ihmisten auttamisessa vaan se osaaminen!

JOS se opettaja sattuisikin oikeasti olemaan D.C. niin ei sekään takaa, että se nk. kiron "koulutus" on laillisesta ja hyväksytystä koulusta saatu. Ajatellaanpa tilanne, että se D.C. pitää viikonloppuluennon jostain tietystä spesifisestä aiheesta. Jos joku koulutettu antaa opetusta, ei sekään tee hänestä virallista kouluttajaa, sekin kun vaatii jotain. Joku itseopiskellut itse itsensä kiropraktikoksi nimittänyt eläinniksuttelija sitten on mielestään käynyt virallisen koulutuksen kun on yhden viikonloppuseminaarin kuunnellut. Ollaan vielä aika kaukana siitä mitä se oikeasti koulutettu on. Voinhan minäkin antaa lausuntoja kardiologiasta, mutta ovatko ne sitten kuinka asiantuntevia? Seuraava vaihe täällä lienee on että parantunut esittää "koulutuksen saaneena" sellaista henkilöä joka on osannut ihan itse lukea jonkin suomalaisen puolueen vaalimainoksen.

Vierailija
uralrane

JOS se opettaja sattuisikin oikeasti olemaan D.C. niin ei sekään takaa, että se nk. kiron "koulutus" on laillisesta ja hyväksytystä koulusta saatu.

Siis se D.C on saanut laillisen koulutuksen, ei siis tuo haastattelemani henkilö.

uralrane
Ajatellaanpa tilanne, että se D.C. pitää viikonloppuluennon jostain tietystä spesifisestä aiheesta. Jos joku koulutettu antaa opetusta, ei sekään tee hänestä virallista kouluttajaa, sekin kun vaatii jotain.

Ei niin ole kukaan väittänytkään.

uralrane
Joku itseopiskellut itse itsensä kiropraktikoksi nimittänyt eläinniksuttelija sitten on mielestään käynyt virallisen koulutuksen kun on yhden viikonloppuseminaarin kuunnellut.

Ei hän väitäkään olevansa virallista koulutusta saanut. Mutta 8 vuotta hän sitä opiskeli virallisen koulutuksen saaneelta...

Täytyy kysyä, että vieläkö tuo virallisen koulutuksen saanut D.C olisi haastateltavissa...

Vierailija

Miten nivelen niksauttaminen voi parantaa erimittaisista jaloista johtuvan vaivan, joka on johtanut nivelen jumittumiseen

Sehän on oireen hoitoa, ei siihen johtaneen syyn korjaamista. Vai kasvavatko jalat erimittaisiksi siksi, että nivel on jumissa

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat