Onneksi on vasemmisto

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kyllä on onni, että Suomessa on vahva vasemmistoliitto ja SDP. On hienoa, että kotiin jääminen on yksi vaihtoehto työnteon ohella. Itse en töitä millään viitsisi tehdä, joten muuten olisin pahassa liemessä.

Asun keskisuuressa kaupungissa 43 neliön tyylikkäässä kaksiossa, jossa on sauna ja lasitettu parveke. Vuokraa en maksa itse. Lisäksi saan ns. peruspäivärahaa. Toimeentulotuella hankin viihdykkeitä ja olutta. Ruoat haen kirkolta ja avustusjärjestöiltä. Ei ole sitten mitään jauhopusseja vaan ihan leikkeleitä ja sen sellaista.

Työhaastattelut onnistun aina hoitamaan niin, että hommia en saa vastaan. Oikeastaan ainoa riesa on kaiken maailman kurssit, jotka onnistun yleinsä keplottelemaan mahdollisimman suurilla poissaoloilla.

Onneksi Suomessa on vahva vasemmisto, joka tekee elämäni mahdolliseksi. On mukava pelata vaan pleikkaria ja ottaa bisseä. Viikonloput meneekin sitten bilettäessä. Ei muuta kun kiitos ja jatketaan samaan malliin!

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Joopa joo. Kummasti tuota rahaa tulee työnteosta vaan huomattavasti enemmän kuin mitä peruspäivärahalla koskaan.

Eikä työttömänä mun raha kyllä riittäisi mihinkään "biletykseen".

Niin, no tietysti pussikaljan juomiseen kotona.

Vierailija

Juu, oikeistovallassa olisit asunnoton kerjäläinen ja kaatopaikka olisi hankintakeskuksesi, edellyttäen, että selviäisit sitä vartioivista asemiehistä ja verikoirista.

Niin, ensi vuonnahan on vaalit. Muistathan äänestää?

Vierailija
siksi on
Kyllä on onni, että Suomessa on vahva vasemmistoliitto ja SDP. On hienoa, että kotiin jääminen on yksi vaihtoehto työnteon ohella. Itse en töitä millään viitsisi tehdä, joten muuten olisin pahassa liemessä.

Asun keskisuuressa kaupungissa 43 neliön tyylikkäässä kaksiossa, jossa on sauna ja lasitettu parveke. Vuokraa en maksa itse. Lisäksi saan ns. peruspäivärahaa. Toimeentulotuella hankin viihdykkeitä ja olutta. Ruoat haen kirkolta ja avustusjärjestöiltä. Ei ole sitten mitään jauhopusseja vaan ihan leikkeleitä ja sen sellaista.

Työhaastattelut onnistun aina hoitamaan niin, että hommia en saa vastaan. Oikeastaan ainoa riesa on kaiken maailman kurssit, jotka onnistun yleinsä keplottelemaan mahdollisimman suurilla poissaoloilla.

Onneksi Suomessa on vahva vasemmisto, joka tekee elämäni mahdolliseksi. On mukava pelata vaan pleikkaria ja ottaa bisseä. Viikonloput meneekin sitten bilettäessä. Ei muuta kun kiitos ja jatketaan samaan malliin!

Onneksi kaltaisesi luumuilijat lienevät selkeä vähemmistö. (<1%?)
En hyväksy mitään suuryritysten ylivaltaakaan mutta jos
taasen kaikki alkaisivat (tahallaan) tuollaisiksi loisiksi niin jokainen
ymmärtää että ei siitäkään mitään tulisi.

Vierailija
unski
siksi on

Onneksi kaltaisesi luumuilijat lienevät selkeä vähemmistö. (<1%?)
En hyväksy mitään suuryritysten ylivaltaakaan mutta jos
taasen kaikki alkaisivat (tahallaan) tuollaisiksi loisiksi niin jokainen
ymmärtää että ei siitäkään mitään tulisi.

Ei tarvita tahallisuutta. Nykyään asiat ovat niin että tuollaiseen
tilanteeseen pääsee tahtomattaankin.

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä26991
Liittynyt13.5.2005

Asiaankuuluva essentialismi mikä pummiuden vapaavalintaisuuteen liittyy on hyvin yleinen. Käsityksen yleisyys selittää osaltaan myös ihmisten luontaisen (geneettisen) tavan jäsentää ja rakentaa kuva sosiaalisesta statuksesta ympärillään. Ilman sitä evoluutiopsykologiaa käsitteenä ja tieteenä ei olisi koskaan keksitty/löydetty. Pelkkä abstraktio kun tuskin toisi mitään uutta, ennustettavaa tietoa ihmisen sosiaalisesta luonteesta, puhumattakaan siitä mistä tämä sosiaalisesti alempiarvoisten, ikään kuin vapaavalintaiseksi perusteleminen johtuu.

Mielenkiintoiseksi asian tekee se itsestään selvyys, että pummius nimenomaan miesten keskuudessa on matemaattinen väistämättömyys vapaassa markkinataloudessa. Ja sikäli kun sama pätee kulttuuriin kuin kulttuuriin on asiaan liittyvä vapaavalinnaisuus pikemminkin kaikkea muuta kuin vapaavalintaista. Positiothan otetaan nimenomaan subjektiivisen mutun perusteella: "Se mikä on itselleni mahdollista on myös muille mahdollista. Ja jos ei hyödynnä mahdollisuutta on asia vapaavalintainen". Asian hauska piirre on tietysti se, että myös pummi perustelee asian usein samoin mutta päinvastoin. Molemmat perustelevat tuntemustensa perusteella tuoden näin selviytymisviettinsä geneettisen syyn päivänvaloon. Sanathan ovat pelkästään sosiaalinen väline.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Vierailija

Lauri:

Mielenkiintoiseksi asian tekee se itsestään selvyys, että pummius nimenomaan miesten keskuudessa on matemaattinen väistämättömyys vapaassa markkinataloudessa
Voisitko nyt selittää vaikka tuon kohdan sillä lailla että muutkin ymmärtävät?

Vierailija

Myös minä olen iloinen siitä, että on vasemmisto. Ilman hyvää sosiaalipolitiikkaa olisin orpo, kouluttamaton, vailla tulevaisuutta. Perheeseeni kuuluvat lapset olisivat luultavasti rappiolla, samoin vanhempani(isä). Onneksi voin opiskella yliopistossa ja valtio jopa avustaa minua siinä. Vanhempani ovat köyhiä ja äitini vakavasti sairas, eikä heiltä näin ollen rahaa käyttööni heru.

Aloittajan provo on huono. Sosiaalipummeja on työttömistä todella pieni osa, eikä tuilla kyllä herroiksi elä. Ne tekevät elämästä siedettävää, mutta ei sen enempää. Nimim. kokemusta on.

Vierailija

Älä Tarkkailija hermostu.

Tämmöistä meno täällä netin mustassa aukossa on. Hyvä puoli: aina, kun epäilen olevani omituinen (=aika usein), kirjaudun sisään ja hupsista kun tunnen itseni taas niiinniinniin normaaliksi.

PS: Mä luulen, että modeja ei oikeasti ole olemassakaan.

Vierailija

Tämä on varmaan Bushmanin ketju, veikkaan mä. Trollin tunnistaa siitä, että se kirjoittaa vain provosoivan aloitusviestin mutta ei jatka kun on unohtanut millä tunnuksilla piti kirjautua tai kaikki koneet ovat varattuja siellä kirjastossa. Kirjoittavat kirjastossa ETTEI IP NÄY.

Vierailija

Syytinkiläisenä olemisella on tietysti myös huonot puolensa. Rahan ja sen perässä juokseminen käy jo työstä. Kunhan sais kesäkauet voita syyä ja Eevaa naia, ei olisi valittamista. Paitsi lääkäreillä, noilla pahan ilman linnuilla.

Vierailija

Niin se vitsi.

Neuvostoliiton kukoistuksen aikana kutsuttiin Moskovaan kolme iäkästä työn sankaria. Olikohan se 60. juhlavuosi.

Vaarit olivat Tsetseniasta, Gruusiasta (niinkuin silloin sanottiin) ja Karjalasta.

Jokainen sai Hotelli Ukrainassa priimaylöspidon ja esittää kolme toivomusta. Sosialismi kykenee toteuttamaan kaikki toiveet.

Tsetseenivaari sanoi tahtovansa kerrankin elämässään juoda vodkaa. Toinen toivomus oli seuraavana aamuna kaksi pulloa. Sitten ukolta kysyttiin, että mikä on kunnon kommunistin suurin haave. "No saada viimeinen leposija toveri Leninin vieressä". Näin tapahtuikin välitömästi.

Gruusialaispappa oli naisten perään, ja saikin vastaavan palvelun Tatjanan, Olgan ja Irinan kanssa. Kolmantena toiveena oli saada leposija toveri Stalinin vieressä, mikä toteutettiinkin kiitettävällä ripeydellä.

Karjalaisukko sanoi aina tahtoneensa hiihtää Kremlin ympäri. Kysyjät ihmettelivät, että juurihan oli vappu, johon vodkaan ja naisiin menevä mies sanoi:"A, miul aikaa oottaa".

Marraskuussa satoi ensi lumi, jolloin iloinen karjalainen sai toteuttaa ensimmäisen toiveensa. Toinen toive oli saada noukkia mansikoita Moskovassa. "A, miul aikaa oottaa", sanoi makeaa elämää viettävä äijä ihmetteleville reaalisosialismin toteuttajille.

Kun mansikanraakileet oli poimittu seuraavana keväänä, ukkeli sanoi kolmannen toiveensa oleva leposija toveri Brezhnevin vieressä. Toverit ihmettelemään, että Brezhnevhän elää vielä, mihin ukko:"A, miul aikaa oottaa".

Vierailija
Asimov
Tämä on varmaan Bushmanin ketju, veikkaan mä. Trollin tunnistaa siitä, että se kirjoittaa vain provosoivan aloitusviestin mutta ei jatka kun on unohtanut millä tunnuksilla piti kirjautua tai kaikki koneet ovat varattuja siellä kirjastossa. Kirjoittavat kirjastossa ETTEI IP NÄY.

Kiitän ja kumarran. Ja jatkan kirjoituksiani kotoa käsin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat