Älkää tilatko Suomalainen.comista

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minä tilasin 17.08 kuluvaa vuotta kaksi oppikirjaa Suomalaisen kirjakaupan verkkokaupasta. Toimitusajaksi ilmoitettiin 4 arkipäivää. Kirjoja ei kuitenkaan kuulunut. Toinen niistä tuli kaksi viikkoa tilauksen tekemisen jälkeen.

Toista ei vieläkään kuulu. Olen kirjoitellut sinne asiakaspalveluun useita ukaaseja ja uhkavaatimuksia. Asiakaspalvelu on kuitannut myöhästymisen varastoinventaarilla, atk-virheellä, yms.

Mikä on sellainen kirjakauppa, joka antaa odottaa oppikirjaa kuukausitolkulla?

Laskukin noista tuli, mutta en maksa ennen kuin kirja on toimitettu!

Älkää te tehkö samaa virhettä, kuin minä, vaan hankkikaa ne kirjat jostakin, mistä ne oikeasti tulevat ajoissa!

Kommentit (8)

Vierailija

Voi myöskin olla että kustantajalta on painos päässyt loppumaan. Pari vuotta sitten, kun työskentelin alalla, yksi suurimmista kustantajista teki sillälailla, että työntekijät lähtivät lomalle juuri silloin kun kirjoja olisi pitänyt painaa. Elokuussa tarvitut kirjat tulivat sitten painosta jossain lokakuun paikkeilla. Ei ollut paljoa kysyntää enää silloin...

Anyway, kyllä Suomalaisen pitäisi tilanne selvittää sinulle.

Vierailija

Tilasin suomalaisesta sarjakuvan pari vuotta sitten, eipä ole näkynyt. Sama juttu leffat.comin kanssa, tilasin sieltä 3 dvd:tä 3 vuotta sitten eikä niistä ole kuulunut.

Vierailija

Jenkeissä homma skulaa paremmin. Pari vuotta sitten tilasin Federation Models -firmalta Floridasta pienoismallin avatarini esittämästä tähtilaivasta, johon pääsin käsiksi päivälleen neljän viikon kuluttua kirjeen ja shekin postittamisesta (eivät netissä hyväksyneet Visa Electronia). Itse asiassa paketti tuli perille jo edellisellä viikolla, mutta viikonlopun vuoksi en päässyt noutamaan sitä. Nopeaa toimintaa siitä huolimatta, että kirjeen postituksen ja paketin vastaanottamisen välillä Floridaan iski ainakin kaksi hurrikaania.

Vierailija

Ostaako joku oppikirjoja?
En koskaan vaivautunut ostamaan oppikirjoja opiskeluaikanani. Saattaa tietysti olla vähän eri asia, jos opiskelee pienemmässä kaupungissa, mutta pääkaupunkiseudulla selvisi hyvin kirjaston tarjonnalla.

Vierailija
Andúril
Jenkeissä homma skulaa paremmin. Pari vuotta sitten tilasin Federation Models -firmalta Floridasta pienoismallin avatarini esittämästä tähtilaivasta, johon pääsin käsiksi päivälleen neljän viikon kuluttua kirjeen ja shekin postittamisesta (eivät netissä hyväksyneet Visa Electronia). Itse asiassa paketti tuli perille jo edellisellä viikolla, mutta viikonlopun vuoksi en päässyt noutamaan sitä. Nopeaa toimintaa siitä huolimatta, että kirjeen postituksen ja paketin vastaanottamisen välillä Floridaan iski ainakin kaksi hurrikaania.

Totta on, että palvelu pelaa ulkomailla paremmin. Olen nimittäin tilannut Saksasta cd- ja dvd-levyjä, ne tulevat viikossa maksun vastaanottamisesta, eli noin parissa viikossa.

Joskus olen lisäksi tilannut jotakin Irlannista Visalla, sieltä tuli viikossa, vaikka ei ollut edes lentorahtina.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Olen
En koskaan vaivautunut ostamaan oppikirjoja opiskeluaikanani. Saattaa tietysti olla vähän eri asia, jos opiskelee pienemmässä kaupungissa, mutta pääkaupunkiseudulla selvisi hyvin kirjaston tarjonnalla.

kertyy samalla oma kirjasto, kun ostaa.

Vierailija
tiäremiäs
Olen

Totta, mutta opiskelijana sitä löysi rahoilleen "parempaakin" käyttöä. Kuten syöminen, juominen, asuminen ja... no, siihen ne jo menivätkin. Oppikirjat ovat pirun kalliita. Siksi suosittelen opiskelijoita lainaamaan kirjansa aina kun vain mahdollista.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Olen
tiäremiäs
Olen

Totta, mutta opiskelijana sitä löysi rahoilleen "parempaakin" käyttöä. Kuten syöminen, juominen, asuminen ja... no, siihen ne jo menivätkin. Oppikirjat ovat pirun kalliita. Siksi suosittelen opiskelijoita lainaamaan kirjansa aina kun vain mahdollista.

Joo niissä on tuota oppikirjalisää jonkin verran.

Uusimmat

Suosituimmat