Lisää huostaanottoja!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Äkkiä lisää huostaanottoja, niin että pahoinpidellyt ja kaltoinkohdellut lapsemme pelastuvat

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... /09/471386

Sivut

Kommentit (142)

Vierailija

Yli joka neljäs lapsi elää päihde- ja väkivaltaperheissä

Ai ai, kovaa on lasten elämä. Ja lisää vaan päihteitä kansa huutaa itselleen.

Vierailija

Tiedätkö Lazlo, etten ole tavannut kuin YHDEN ainoan nyt jo aikuisen, joka sanoo, että on ollut hyvä juttu, että hänet otettiin joskus huostaan. Tämä nuori mies sanoi, että hänellä olisi koulut jäänyt käymättä Syy ei ollut siis perheessä vaan "nuoruudessa". Hän oli ollut Kuttulassa sijoitettuna.

Tunnen monta lapsena huostaanotettua ja nyt jo aikuisia. Onpa joku yli viisikymppinenkin. Monelta heiltä on siteet biosukuun katkenneet. Tavallaan heidän sukunsa alkaa siitä, kun ovat itse tehneet lapsia. Osalla sijoitus ventovieraaseen perheeseen on ollu KAUHUkokemus. Osa ei puhu laitosajasta mitään.

Vierailija

alkoholi on suuri ongelmien aiheuttaja
suomessa...
hyvä että siitä on ruvettu puhumaan...

ja tosta aikuset.com...
pelottava sivu...

tämä huostaanotto ei taas ole ihan
niin simppeli juttu kun " ulkopuoliset " luulee...
perheissä ongelmat eivät ole ihan
niin yksinkertaisia AINA...

nämä ketkä laittavat koneiston käyntiin
ovat myös suomessa tehneet virheitä...

ongelmallista... kuin kuoleman tuomio...
muttei yhtä peruuttamatonta...

arka ja tärkeä aihe...

Ayla

Ai ai, kovaa on lasten elämä. Ja lisää vaan päihteitä kansa huutaa itselleen.

päihteitä ei kansa toivo itselleen vaan
VIINAA ja vielä vähän halvemmalla...

ongelmat ovat alkoholista ei päihteistä...
kiitos...
kummasti se yleisin huume kääntyy päihteeksi
nimeltään... kun voisi puhua ihan vaan viinasta...

toivon ettet sekoita Kannabista tähän keskusteluun...
ja jos sen teet niin minäkin olen mukana...
" tuu pois sieltä.. pekka.. isi oli vaan vähän kännissä..."

viina on hyvää ja terveellistä...

kannabis on tappava hermomyrkky mihin
kuolee helposti... * valistajan ilme kasvoillaan *

jatketaanko ?

Vierailija
Mestariampuja PiPi
Tiedätkö Lazlo, etten ole tavannut kuin YHDEN ainoan nyt jo aikuisen, joka sanoo, että on ollut hyvä juttu, että hänet otettiin joskus huostaan. Tämä nuori mies sanoi, että hänellä olisi koulut jäänyt käymättä Syy ei ollut siis perheessä vaan "nuoruudessa". Hän oli ollut Kuttulassa sijoitettuna.

Tunnen monta lapsena huostaanotettua ja nyt jo aikuisia. Onpa joku yli viisikymppinenkin. Monelta heiltä on siteet biosukuun katkenneet. Tavallaan heidän sukunsa alkaa siitä, kun ovat itse tehneet lapsia. Osalla sijoitus ventovieraaseen perheeseen on ollu KAUHUkokemus. Osa ei puhu laitosajasta mitään.

Tiedätkö Mestariampuja, että huostaanotto on aina rankka kokemus. Ne lastensuojelun asiakkaat, joiden kanssa olen töitä tehnyt, ovat olleet lastensuojelun asiakkaita ihan syystä. Vaikka huostaanotto on aina huono ratkaisu, on se parempi kuin ei ratkaisua ollenkaan.

Vierailija

Se on tietenkin niin että vanhemmat, joilta on lapset viety, tai on meinattu viedä, ovat tästä hyvin katkeria. Ja onhan se ymmärrettävää.

Monessa huostaanotossa on kaksi asiaa vastakkain:

1. Annetaanko lapsen olla juoppo/narkomaani/pahoinpitely perheissä edelleenkin?

2. Hommataanko uusi koti/perhe väliaikaisesti?

Kummassakin valinnassa saattaa olla niin että lapsi kärsii. Mutta oletettavaa on että ensimmäinen vaihtoehto olisi lapselle paljon ikävämpää kuin tuo toinen vaihtoehto, jossa lapsi saa "terveen" perheen.

Vanhemmat heräävät usein liian myöhään tässä asiassa. Viina/narkotiikka on ehkä ollut numero ykkönen elämässä.

Vierailija

Voi Lazlo, minä TODELLA tiedän.

Ja tiedän kuinka rankkaa se on lapsille, joille sijaisperheet alkavat aivopesemään pahoista biovanhemmista.

Tiedän, kuinka lapset kärsivät, kun sijaisvanhemmat alkavat puhumaan itseään äitinä ja isänä.

Tiedän, miltä lapsesta tuntuu, kun heidän vanhempiaan syytetään asioista, joita vanhemmat eivät ole tehneet.

Ja tiedän, kuinka lapset kärsivät kun heidän ei anneta pitää yhteyttä vanhempiinsa ja sanotaan, että jos täältä lähdette, ette pääse äitinne luokse vaan joudutte lastenkotiin, joka on tosi paha paikka.

Tiedän, miltä lapsesta tuntuu, kun sijaisvanhemmat sanovat, että olkaa kiitollisia, että otimm teidät lastenkodista. Jos emme olisi teitä ottaneet, olisimme saaneet uuden auton.

Tiedän, miltä lapsesta tuntuu, kun joutuu sijoituksessa kulkemaan ryysyissä. Kotonaan lapsilla oli hyvät ja siistit vaatteet.

Voi Lazlo, minä VALITETTAVASTI tiedän. Minulla on lasteni kirjoittamat kirjeet monelta vuodelta, jotka he kirjoittivat ollessaan sijoitettuna.

Voi Lazlo. Minä tiedän mitä on SOSIAALITYÖNTEKIJÖIDEN VALHEET. Minä tiedän, mitä on heidän lojalisuutensa toisiaan kohtaan. Minä tiedän, kuinka valheita pyritään peittelemään tuhoamalla enemmän ja enemmän lasten elämää. Tiedän, kuinka lasten palauttaminen kotiinsa on tehty kaikin puolin hankalaksi.

Minä tiedän kuinka tämä on totta:

Sossulan tädit levittää käsiään
lapsen etua varjellessaan.
Eikä juristit nää tähän elämään,
jossa sieluja murskataan...

Hector: Pahuuden Avenue

Voi Ayla: Asia olisikin noin yksinkertainen ja lapsen etua toteutuisi. Sossut käyttävät monesti vaan omaa mielivaltaansa ja sairasta tapaa kostaa heidän apuaan tarvitseville ihmisille. Ei kaikki sossut, sillä helmiäkin joukosta löytyy.

Vierailija
Mestariampuja PiPi

Voi Ayla: Asia olisikin noin yksinkertainen ja lapsen etua toteutuisi. Sossut käyttävät monesti vaan omaa mielivaltaansa ja sairasta tapaa kostaa heidän apuaan tarvitseville ihmisille. Ei kaikki sossut, sillä helmiäkin joukosta löytyy.

Ei, ei olekkaan yksinkertainen. Tiedän että yhteiskunnassa on normi että pitäisi tulla omillaan toimeen. Apua voi kuka tahansa tarvita joskus elämänsä varrelle. Mutta pitkäaikainen sossulla eläminen saattaa aiheuttaa sen että alkavat kyseenalaistaa vanhempaa. Riippuu tietenkin paljon muustakin.

Mutta ei ne sossutädit ole ilkeitä tahallaan. Ja onhan heitä miespuolisiakin, ainakin meillä on ja samalla tavoin ne miespuolisetkin päättää laitetaanko lapsi huoltokotiin.
Ja sellaista ajatusta että kaikki sossussa työskentelevät olisi psyykkisesti heilahtaneita tai vihamielisiä, ei uppoa minuun.

Jokaisella ihmisellä on oma elämäntarina. Kenenkään elämä ei ole samanlaista. Jotta omien vaikeuksien takia alkaa nimittää koko/kaikkia sosiaalityöntekijöitä huonoiksi, ei oikein vaikuta reilulta. Tietenkään en tiedä elämän tarinaasi, enkä sitä miksi sinulta lapset veivät pois. Ainoastaan sinä tiedät.

Vierailija

Ayla: Kirjoitin, että helmiäkin löytyy.

YKSIKIN HUONO SOSSU VOI PILATA KOKONAISEN KAUPUNGINOSAN LASTEN JA PERHEIDEN ELÄMÄN. Ja siinä ei tarvi olla edes sossun asiakas. Näin sossu saa työllistettyä itsensä ja ihmisiä asiakkaiksi!

Vierailija

Hankala ottaa kantaa sinun tilanteeseesti, koska minulla on vain sinun sanasi tästä.

Meillä ainakin toimintaperiaatteena on yhteistyö vanhempien kanssa, koska se on ainoa tapa saada lasten elämä kuntoon. Lapset ovat lojaaleja vanhemmilleen. Jopa niissä tapauksissa joissa todella rankkaa perheväkivaltaa on todistetusti tapahtunut. Mikäli vanhemmat pystyvät toimimaan ilman väkivalla uhkaa (ja jopa silloinkin kun eivät täysin pysty, silloin on pakko järjestää tapaamisille valvonta), järjestämme perhetapaamisia oikein mielellämme.

Harmittavasti osa vanhemmista ei koskaan saavu näihin tapaamisiin.

Vierailija
Mestariampuja PiPi
Ja siinä ei tarvi olla edes sossun asiakas. Näin sossu saa työllistettyä itsensä ja ihmisiä asiakkaiksi!

Miksi ihmeessä sossu ottaisi itselleen lisää työtaakkaa entisten lisäksi? Sulla on aika jännä käsitys sosiaalitoimistojen resursseista.

Vierailija
Mestariampuja PiPi
Ayla: Kirjoitin, että helmiäkin löytyy.

YKSIKIN HUONO SOSSU VOI PILATA KOKONAISEN KAUPUNGINOSAN LASTEN JA PERHEIDEN ELÄMÄN. Ja siinä ei tarvi olla edes sossun asiakas. Näin sossu saa työllistettyä itsensä ja ihmisiä asiakkaiksi!

Ja se yksi "huono" sossu pilaisi monta perhettä? Minä luulen että erittäin huonoja sossuja ei anneta pitempään edes työskennellä alalla. Ymmärrän kuitenkin sen että heiltä joilta on lapset viety, on katkeria siitä. Oli se sossu sitten hyvä tai "paha".

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat