Jumalan nimeen!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kuka lopultakin voittaa kaikki sodat sodittu jumalan nimeen?

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija
Maukka Perusjatka
Kuka lopultakin voittaa kaikki sodat sodittu jumalan nimeen?

Tietty se, jonka puolell Jumala on. Mutt Jumalall kantsii luvata kymmenyksii ja tollasii, ett se sitt siunaa sun aseet. Ootsä aikeis hyökätä jonneki? Mä ja teijoster voidaan kyll hoitaa sun jumalasuhteet siin duunis. Eikä olla hirmu kalliitakaa. Provikkapalkall.

Vierailija

Toisaalta kristittyjen toinen käsky varoittaa lausumasta Herra Jumalan nimeä tarpeettomasti. Sitä käskyä vastaan on rikottu monen monta kertaa rauhankin aikana.

Jos kohta kristittyjen käskyt eivät ole minulle mikään muodollinen eli kirjallinen elämänohje, toista käskyä kuitenkin pidän parhaana noudattaa ihan muodon ja kirjaimen mukaan. Minulle Hän, jonka nimeä ei saa tarpeettomasti mainita, on viestejä kirjoittaessani yleensä J eli Jokunen.

Vierailija

Ihmiset tappaa toisensa fiktiivien jumaliensa takia. Ja jälleen, maa on autio ja tyhjä. Ihmiset kuolleet jumalallisissa sodissaan. Maa-äiti saa nyt rauhassa parannella ihmisten tekemää tuho planeetalla. Maa-äiti nukkuu, lepää, ihanaa untaan, rauhassa, ilman primitiivisiä bakteereita nimeltä ihminen....

Voittaja = Maa-äiti

Vierailija

voittaja on... kukapa muukaan kuin allah! jumala, siis kristittyjenjumala, pistää sotilaansa taistelemaan toisiaan vastan ja kun kaikki ovat kuolleet, jljellä on vain allah.

ALLAH ON SUURIN!!!

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Jumalasi on, Perusjätkä, se jonka nimeen sotasi voitat.

Esmees nelosen laatusarja, autosi, pyhä yksinkertaisuus, yllätetyksi tulemisen vaara, nolo totuus jota et haluaisi julki, sankariteko työssäsi, aivan älyttömän terävä kommentti tyhjänpäiväiseen ketjuun keskustelupalstalla, onnistunut päivällinen, maailman merkittävin uni — sinun näkysi, yksi pieru, maailmankaikkeuden alullepanija, se mitä eniten arvostat.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Toope
Seuraa 
Viestejä23176
Liittynyt23.7.2006
Ayla
Ihmiset tappaa toisensa fiktiivien jumaliensa takia. Ja jälleen, maa on autio ja tyhjä. Ihmiset kuolleet jumalallisissa sodissaan. Maa-äiti saa nyt rauhassa parannella ihmisten tekemää tuho planeetalla. Maa-äiti nukkuu, lepää, ihanaa untaan, rauhassa, ilman primitiivisiä bakteereita nimeltä ihminen....

Voittaja = Maa-äiti

Taitaapa tuo maa-äiskä olla ihan yhtä lailla mielikuvituksen tuotetta kuin muutkin jumalat. Evoluution tuotteitahan tässä ollaan, niin kuin päivänkakkarat ja torakatkin.

Taitavat ne sotien syytkin yleensä olla enemmän maallisia kuin jumalallisia, vaikka jumaliin vedotaankin.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija

[size=75:2mmg1ev0]Olet ehkä samaa mieltä siitä, että uskonnon nimissä tehdään paljon sellaista mitä Jumala ei hyväksy. Kahden äskettäin käydyn maailmansodan aikana, joista miljoonat nyt elävät ihmiset säilyivät hengissä, uskonnot kannustivat molemmilla puolilla ihmisiä tappamaan. ”Tappakaa saksalaiset – tappakaa heidät”, sanoi Lontoon piispa. Ja toisella puolella Kölnin arkkipiispa sanoi saksalaisille: ”Me käskemme teidän Jumalan nimessä taistella viimeiseen veripisaraanne saakka maan kunnian ja maineen puolesta.”[/size:2mmg1ev0]

Vierailija
Toope
Ayla

Voittaja = Maa-äiti

Taitaapa tuo maa-äiskä olla ihan yhtä lailla mielikuvituksen tuotetta kuin muutkin jumalat. Evoluution tuotteitahan tässä ollaan, niin kuin päivänkakkarat ja torakatkin.

Taitavat ne sotien syytkin yleensä olla enemmän maallisia kuin jumalallisia, vaikka jumaliin vedotaankin.

Maapalloa minä tarkoitan. Ihmiset tappaa toisensa uskontoidensa ja jumaliensa takia ja maapallo jää jäljelle ilman ihmisiä. Maa on tyhjä ja autio ihmisistä ei ole jumalia eikä ihmisiä

Vierailija

Raamatun UM- käännöksestä lainaus: "Sillä näin on sanonut Jehova, taivaiden Luoja, Hän, tosi Jumala, maan Muodostaja ja sen Tekijä, Hän, joka lujasti perusti sen, joka ei luonut sitä turhaan, joka muodosti sen asuttavaksi: ”Minä olen Jehova, eikä ole ketään muuta".
Tämän perusteella Luoja ei salli ihmiskunnan tuhota totaalisesti maapalloa ja itseään.

Toope
Seuraa 
Viestejä23176
Liittynyt23.7.2006
Ayla
Maapalloa minä tarkoitan. Ihmiset tappaa toisensa uskontoidensa ja jumaliensa takia ja maapallo jää jäljelle ilman ihmisiä. Maa on tyhjä ja autio ihmisistä ei ole jumalia eikä ihmisiä

Uskoakseni ymmärsin, mitä tarkoitat. Tuo pessimismi vain oli liikaa minulle. En usko ihmiskunnan tuhoon, päin vastoin uskon, että olemme näiden torakoiden jälkeen selviytymiskykyisimpiä olentoja tällä planeetalla. Emme me ole häviämässä sukupuuttoon.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija
teijoster
Raamatun UM- käännöksestä lainaus: "Sillä näin on sanonut Jehova, taivaiden Luoja, Hän, tosi Jumala, maan Muodostaja ja sen Tekijä, Hän, joka lujasti perusti sen, joka ei luonut sitä turhaan, joka muodosti sen asuttavaksi: ”Minä olen Jehova, eikä ole ketään muuta".
Tämän perusteella Luoja ei salli ihmiskunnan tuhota totaalisesti maapalloa ja itseään.

Jaa että niinkö? Missäs kohtaa raamattua tuo lukee? Asuttavaksi? Jäähän eläimiä tänne jos vaikka ihmiset toisensa tappaivatkin. Joitakin eläimiä jäisi eloon. Silloin olisi maa vieläkin asuttu.

Vierailija
Toope
Ayla

Uskoakseni ymmärsin, mitä tarkoitat. Tuo pessimismi vain oli liikaa minulle. En usko ihmiskunnan tuhoon, päin vastoin uskon, että olemme näiden torakoiden jälkeen selviytymiskykyisimpiä olentoja tällä planeetalla. Emme me ole häviämässä sukupuuttoon.

Meistä ihmisistä ei koskaan tiedä. Uskonnon kiistat ja uskovaiset kiihkomieliset ihmiset voi tehdä mitä vain, jos he vai pyhistä kirjoistaan löytää "apua" ajatuksilleen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat