Volvo RÄJÄHTI tuleen !!!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

"Eurooppalaisten autojen turvallisuudesta" saatiin
erinomainen esimerkki tämän päivän Ilta-Sanomien uutisen
mukaan; uudenkarhea VOLVO S-40 RÄJÄHTI osuessaan
puuhun tieltä suistumisen seurauksena, lensi ilmassa
tulipallona omakotiasukkaan pihaan ja kuski grillautui
kuoliaaksi. Siis bensatankki räjähti. Sehän edistyneissä
autoissa, kuten jenkit, sijoitetaan taka-akselin päälle
mahdollisimman hyvään suojaan ja tehdään muovista,
ettei hajoa ja bensa syty kuten peltitankkien aikaan.
Kupla VW:ssa oli peltitankki jopa kuskin sylissä, kasteli
kolarissa ensin bensiinillä . Tällaista tapahtui
USA:ssa viimeksi n. 50 vuotta sitten kun Ralph Nader alkoi
kampanjansa erästä automerkkiä vastaan, joka syttyi
myös tuleen, kun sen kevyesti peruutti seinään. "Unsafe at
Any Speed" taisi olla kirjan nimi.

MUTTA , "Wanhassa Turvallisessa Euroopassa" tämä on
siiis edelleen nykypäivää, "maailman turvallisimmat ruotsalaiset
autot" RÄJÄHTÄVÄT tuleen kolarissa !

Mm. SIKSI "BUSHMAN" ajaa jenkillä !

Sivut

Kommentit (36)

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Jaa mitä se mie olen televisiossa nähny niin ne ne vasta herkkijä
on syttymhän ne jenkkikaarat.
Ja ne vasta kommeilla liekeillä palavakki, kymmeniä metrijä lyöpi tulta taivhalle.
Tietääsen ku niissä on V8 moottorit jokka nielasevat 25 litraa sataselle pensiinijä, niissä on pensatankkiki vishin 500l tankki.
Niin eihän niitä tartteku potkassa niin non tulessa.
Jos et pirkele minua usko katto televisiosta, miten jenkkien letukat leimuavat.

Vierailija

Ei tuo mitään, mutta minä tiedän tapauksia, joissa bensavuodosta ei ole välitetty tai ymmärretty.
Mies ajeli vanhalla japsilla, jonka varapyörä (oli tankissa olevassa kolossa) oli hangannut reijän tankkiin, siten että bensa lillui varapyörän kotelossa litroittain. Oli talvi, joten auto ei räjähtänyt.

Nainen ajeli puoli suomea warrella, jonka sisäkautta kulkeva bensaputki oli murtunut ja bensa kasteli auton matot. Nainen tuli korjaamolle valittaen autossa olevasta hajusta, josta hän sai päänsärkyä.

Toinen nainen ajeli kuplalla, jonka tankki oli ruostunut puhki. Taas korjaamolle ajaen, valittain hajusta.

Vierailija

Tokihan näin voi käydä, koska volvokin räjähtää eli laajenee kolmiulotteisesti koko ajan ja sen räjähtäminen voi kiihtyä suhteellisesti muita aineita nopeammaksi räjähtämiseksi.

Ja ilman tilan simsalapim laajenemista.

Savor

;):)

Vierailija
Aslak
Ja ne vasta kommeilla liekeillä palavakki, kymmeniä metrijä lyöpi tulta taivhalle.
Tietääsen ku niissä on V8 moottorit jokka nielasevat 25 litraa sataselle pensiinijä, niissä on pensatankkiki vishin 500l tankki.

ELOKUVISSA, "Aslak" hyvä, elokuvissa !

EN tiennytkään, että siellä jängällä on jo televisiokin ?

"BUSHMAN" ajoi viime vuonna reilut 1 600 km V-8-moottori-
sella Cadillac DeVillellä jenkkilässä. Kulutus oli niukat 10 l/100km.
Kas, ne kytkee puolet pytyistä pois käytöstä, silloin kun ei
huipputehoa tarvita ja polttoainetalous ja elektroniikka ovat
huippua muutenkin.

SINUN tietosi, "Aslak" kertoi varmaan ISO-Iso-isäsi, kodan
suurin poronpurija, right ?

Ja muista sammuttaa revontulet, kun lähdet
etelään kylään, ei kulu sähköä !
Saman neuvon taannoin annoin sille isommalle
shamaanille, "Bomt":lle !

Vierailija
Savor
Tokihan näin voi käydä, koska volvokin räjähtää eli laajenee kolmiulotteisesti koko ajan ja sen räjähtäminen voi kiihtyä suhteellisesti muita aineita nopeammaksi räjähtämiseksi.

Ja ilman tilan simsalapim laajenemista.

Savor

;):)

ELI ihan normaali luonnonilmiö ?

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26835
Liittynyt16.3.2005
Aslak

Eikä se vielä mitään, jenkeissä nyt räjähtelevät dieselveturitkin, kun varomaton turisti kulkee asemalaiturilla nortti hampaissa ohi. Millähän mahtavat ajaa siellä, hydratsiinilla varmaan.

Pikaisesti vilkaisin Roskasanomien etusivua ruokatunnilla. Näytti Volvo olleen siinä kunnossa, että nopeutta lienee ollut hieman enemmän kuin mitä tieliikennelaki sallii. Ei mikään henkilöauto ole tehty turvalliseksi ajaa paria sataa seinään.

Vierailija
BUSHMAN, long time no see
maailman turvallisimmat ruotsalaiset
autot

Koskas muuten olet nähnyt, että esim. Volvon mainoksissa hehkutetaan niitä Euro NCAP (vai mikälie) testien tuloksia kuten monissa muissa automaiksissa? Eivät ole tainneet niissä enää pitkään aikaan pärjätä kovinkaan hyvin. Taitaa olla aikamoinen myytti tuo volvojen turvallisuus

Vierailija
Neutroni
Aslak

Eikä se vielä mitään, jenkeissä nyt räjähtelevät dieselveturitkin, kun varomaton turisti kulkee asemalaiturilla nortti hampaissa ohi. Millähän mahtavat ajaa siellä, hydratsiinilla varmaan.

Pikaisesti vilkaisin Roskasanomien etusivua ruokatunnilla. Näytti Volvo olleen siinä kunnossa, että nopeutta lienee ollut hieman enemmän kuin mitä tieliikennelaki sallii. Ei mikään henkilöauto ole tehty turvalliseksi ajaa paria sataa seinään.

JOO, pojat, tavallaan minä ymmärrän teitä !

TE olette köyhiä opiskelijoita joille vasuriopettajanne ja proffanne
ovat suoltaneet sosialismia koko ikänne. Stalinhan asetti tavoitteeksi
numero yksi vallata opettajanpaikat tulevan polven kasvatusta
varten ja kuinka ollakkaan, joka ikinen maikka tai proffa joita
"BUSHMAN" on täällä jututtanut, on tulipalokommari .

Vierailija
Havukka
maailman turvallisimmat ruotsalaiset
autot

Koskas muuten olet nähnyt, että esim. Volvon mainoksissa hehkutetaan niitä Euro NCAP (vai mikälie) testien tuloksia kuten monissa muissa automaiksissa? Eivät ole tainneet niissä enää pitkään aikaan pärjätä kovinkaan hyvin. Taitaa olla aikamoinen myytti tuo volvojen turvallisuus

Kyllä ne edelleen saa kärkipisteitä, ovat vaan viisaampia kuin muut autoyhtiöt - turha mainostaa tuloksilla, jotka eivät ole kattavia. Volvo tekee paljon laajempia törmäystestejä omatoimisesti - kyllä ne on edelleen turvallisimpia autoja.

Joten olkoot hiljaa ne, jotka eivät asiasta tiedä tai ne, jotka haluavat vain puhua paskaa.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26835
Liittynyt16.3.2005

TE olette köyhiä opiskelijoita joille vasuriopettajanne ja proffanne
ovat suoltaneet sosialismia koko ikänne.

No joo, täytyy sanoa, että joskus pojankloppina opettaja avautui, kun menin kirjoittamaan aineeseen ryssistä hieman negatiiviseen sävyyn. (oli meinaan kotikasvatus sellaista että olisi ollut kiikun kaakun lasketaanko Bushmankin komukaksi - jos isä olisi ollut kouluja käynyt, en ihmettele vaikka olisimme muuttaneet USAan).

käväiskääpä Yhdysvalloissa ihan
livenä, mutta jättäkää punalasit kotiin. Se voi olla vaikeaa, mutta
myös yllättävää

Enpä viitsi, paha mieli siitä tulisi ja tyytymättömyys tämän maan asioiden hoitoon sen kun kasvaisi. Uskon kyllä, että Yhdysvallat on hyvä paikka elää keskiluokkaiselle kouluja käyneelle. Ei se ole "komukallekaan" epäselvää, että millä tahansa objektiivisesti mitattavissa olevalla mittarilla mitattuna Suomi on korkeakoulutuksen saaneelle totaalinen kehitysmaa. Ja jos vielä omaa vähän yrittäjähenkeä ja -asennetta, jenkeissä tie on auki taivasta myöten.

Mutta kun on vähään tyytyväinen ja mukavuudenhaluinen, niin kyllä täällä komukkalassakin pärjää. Ei taloudelisen toimeentulon (arviolta) kolminkertaistuminen ole sen väärtti, että pitäisi opetella kokonaan uusi kulttuuri. Varsinkin kun itse on epäsosiaalinen jurottaja luonteeltaan ja jenkit arvostavat yltiösosiaalista itsentyrkytystä.

Kertokaas muuten jenkkilän tuntijat, löytyykö maasta kunnon maaseutuympäristöä, jonka ihmiset eivät olisi äärimmäisen ahdasmielisiä ja uskonnollisesti suvaitsemattomia?

Punamädästä VOI siis parantua, "BUSHMAN" on elävä esimerkki.

Itse olen muuttunut vanhetessani punaisemmaksi. Punamätä voi siis myös levitä. Varo vaan, Bushman.

Vierailija
Neutroni

Kertokaas muuten jenkkilän tuntijat, löytyykö maasta kunnon maaseutuympäristöä, jonka ihmiset eivät olisi äärimmäisen ahdasmielisiä ja uskonnollisesti suvaitsemattomia?

Itse olen muuttunut vanhetessani punaisemmaksi. Punamätä voi siis myös levitä. Varo vaan, Bushman.

"BUSHMAN" on ehkä väärä mies neuvomaan, sillä "BUSHMAN" ei
ole vielä kohta kaksisataa kertaa joka puolella Yhdysvaltoja käyneenä
löytänyt mainitsemaasi "maaseutuympäristöä, jonka ihmiset ovat
äärimmäisen ahdasmielisiä ja uskonnollisesti suvaitsemattomia" ?
Ei myöskään niitä Kalifornian "paskalampia", joita "Merteuil" on
nähnyt ... .

OLEN toki nähnyt (komukka) ohjaajien ELOKUVISSA noita yhteisöjä,
sait ajatuksen varmaan esimerkiksi tv-sarjasta "Pieni talo preerialla"
tai elokuvasta "Amish" ? HYVIN ne kuitenkin ovat piilossa !!!
"BUSHMAN" tosin seurustelee "tavallisten ihmisten" kanssa vain
hotellin palveluväen ja ruokailupaikan tarjoilijoiden kanssa, kaikki
vanhat tutut ovat akateemisesti sivistyneitä ja yrittäjiä, keskitasoa
varakkaampia, arvattavasti.

KUTEN sanoin, käväise maassa, mutta unohda punalasit kotiin !

Vierailija
Aslak
Niin ne tekee. Mutta parasta kotimaisen kauhuelokuvan antia on, kun perusmallin fergusonni syttyi palamaan. Kata kärkkäinen taisi olla ensi roolissaan ja pisti tepselin seinään niin fergu, joka oli kytketty toiseen päähän johtoa läsähti palamaan, ettei ukkokaan kerinny kuskinpukilta mihinkään, vaan kärventyi siihen. Sehän oliki pahis siinä filmissä ja Kata oli maalaiskylässä aikaansa viettävä viaton kiltti malli.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat