Miksi lämpö nousee?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Taas kerran eilen sohvalla istuessani totesin, ettei ihmisen voi olla näin kauhean kylmä villapaita päällä. Mittasin lämmön ja olihan sitä 37,5 ja nousussa olosta päätellen. Normaalilämpöni on 35-36, joten pienikin lämmönnousu tuntuu. Ainut vaan, ettei mitään muita flunssan merkkejä ilmaannu ja sairastin kunnon flunssan viimeksi pari viikkoa sitten.
Viime vuonna sama juttu, parin kuukauden välein lämpö kohosi siihen 37 päälle, ja olo tuntuu kuumeiselta, mutta mitään flunssaoireita ei ilmaantunut. Kunnon flunssaa en tainnut sairastaa koko lukuvuoden aikana.
Mikä minua vaivaa? Kesällä mitään ongelmaa ei ollut mutta nyt taas sama alkaa. Pitäisikö sitä lähteä lääkäriä vaivaamaan?

Kommentit (10)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26834
Liittynyt16.3.2005

Liekö niin, että kuume teki tehtävänsä ja tuhosi taudinaiheuttajan ennen kuin se aikaansai pahempaa tuhoa. Turha noista lääkäreille on mennä ennen kuin on jotain todella selkeää vikaa, terveyskeskuksissa ne joko "seuraavat tilannetta" tai sitten antavat antibioottikuurin haittavaikutuksineen placebolääkkeeksi. Yksityiset tietysti voivat passittaa kalliisiin tutkimuksiin, jonka tulos on, että "se on yksi sadasta flunssaviruksesta ja paranee itsestään".

Vierailija

Olen itsekin miettinyt tuota ovulaatioselitystä, mutta eihän ovulaatiota pitäisi tapahtua jos käyttää e-pillereitä, kuten minä. Sitäpaitsi edes ennen pillereiden aloitusta en huomannut ovulaatiotani millään tavalla.

Itse olen kyllä aika viluinen ihminen, joten kuljen pihalla ja sisällä aika lämpimissä vaatteissa. Toki voihan sitä olla että kylmää on silti jostain saanut.

Virallisestihan tuo lämmön nousu ei ole vielä kuumetta, koska pysyttelee siinä 36,8-37,5 välillä, vaikka minulle se on epänormaalin korkea ruumiinlämpö. Kuinkahan tätäkin pitäisi ajatella. Luin että kuumetta on vasta kun menee 37,5 yli.

Hamppu
Seuraa 
Viestejä1145
Liittynyt16.3.2005

Taas näitä uusavuttomia. Turhaan edes ajattelet lääkäriä ellei kuumetta kestä yhtä mittaan n. viikon tai enemmän, tai ellei sitä ole kunnolla, eli alkaa hipoa 40ºC. Vaikka 37,5ºC olisikin sinulle "korkea" niin ei ne sinun proteiinit hajoa sen alemmissa lämpötiloissa kuin muidenkaan.

Vierailija

Kuume nousee kun elimistön energiavirtauksiin syntyy virtausta hidastavia tekijöitä.

neste ja happi auttaa ylimääräisen energian kuljettamisessa pois atomien ytimien välistä.

Energiaahan avautuu koko ajan kolmiulotteisesti laajenevien atomien ytimistä ja tätä energiaa pitää saada pois elimistöstä ja tämänhän elimistö hoitaa esim.veren kierrolla.

Kun ihminen kuolee, saa palaminen/räjähtäminen ihmisen maatumaan.

Savor

;):)

Vierailija

Ah, tätä se sitten on. Että olen uusavuton vai kun harkitsen lääkäriin menoa kun kropassa on jokin vialla? Tälläisiä lämpöilyjä/kuumeiluja on nyt kestänyt vuoden ympäri, ja ennemmin elämässäni tällaista en ole kokenut. Jos kuume on oire jostain, eikö olisi aiheellista selvittää, mistä moinen oire johtuu? Luuletko etten ole asiaa pohtinut itsekseni ja yrittänyt ensin itse ottaa selvää? Se vaan on niin hankala diagnosoida itseään kun ei ole alan koulutusta. Minua huolettaa se, että kuume on oire tulehduksesta ja pelkään että minulla on jossain tulehdus, joka on muuten oireeton. (ei olisi ensimmäinen kerta)

Vierailija

Jupiterkin poistaa "ylimääräisen" energian/paineen itsestään pois Jupiterin pilkun kautta.

Jatkuva energiavirta Jupiterin sisältä ulos, sitä mukaa kuin ulkoapäin Jupiteriin tulevat energiakimput palavat Jupiterin sisällä atomien ytimien välissä loppuun ja lisäävät itsellään tuon alueen energiaa ja tällä alueella sillä hetkellä olevien atomien laajenemista, jotka sitten tönivät toisiaan kohti vähemmän tiheää aluetta eli kohti energiavirtaa joka nousee ylös Jupiterin pilkun kohdalla.

Jupiter siis omaa aurinkokunnan pisimmän pierun.

Savor

;):)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26834
Liittynyt16.3.2005
Töppis
Se vaan on niin hankala diagnosoida itseään kun ei ole alan koulutusta.

Vielä vaikeampaa se tuntuu olevan niille, joilla on koulutus. Äkkiäkös sitä kadunmies itse lääkärikirjoista omien oireiden mukaisen taudin löytää. Katso nyt aluksi vaikka kohdasta syöpä...

(älä katso, jos olet huolestuvaa sorttia, sieltä löytyy mihin tahansa sopivia oireita sivukaupalla)

Minua huolettaa se, että kuume on oire tulehduksesta ja pelkään että minulla on jossain tulehdus, joka on muuten oireeton. (ei olisi ensimmäinen kerta)

No sitten on kai pakko mennä lääkäriin, että saat murheen mielestäsi ja mahdollisen tulehduksen hoidettua. Ihmettelen kyllä, jos terveyskeskuksessa saat vastakaikua vaivoillesi, ne nääntyvät valittajamassoihin niin että oikeasti sairaatkin jäävät huomiotta, mutta ehkä jossain maksulääkärin puolella viitsitään ottaa tarvittavat kokeet.

Tuo on tietysti kaksipiippuinen juttu, koska kannattaa lähteä lääkäriin. Nykyään raja on ihmisillä keskimäärin liian alhainen, ja se kuormittaa systeemiä aivan turhaan. Tilannetta pahentaa vielä työnantajien tapa vaatia turhia todistuksia flunssista ja muista (ei lääkäri varmenna onko jollakin flunssa vai ei muualla kuin armeijassa, se kirjoittaa paperin sen mukaan mitä potilas sanoo). Toisaalta sitten on olemassa vakavia tauteja, joihin hoito toimii vain jos tauti havaitaan varhaisessa vaiheessa, kun se vielä oireilee lievästi. Jos jättää lääkärille menon viime hetkeen, ei siellä ole tarjolla kuin saattohoitoa. Itse jokaisen pitää rajansa vetää.

Vierailija

Minulla on päinvastainen ongelma. Pysyttelen mielelläni kaukana lääkäreistä,mutta eikös aina välillä tule lähetettä silmälääkärille,ym tuollaiseen. Ei tuo lämmön nousu vielä suurta ole. pysyttele pari päivää vaikka vuoteen omana,jos on huono olo. Se on auttanut itselleni.

Uusimmat

Suosituimmat