Aikaa Nukkua?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Paljonko riittää aikaa nukkua että seuraavana päivänä on ok ja sharp?
Käsittääkeni neljän tunnin unijakso jakaa rytmin ja on ok. Eli 4 tuntia takais "pirteyden" lyhyessä juoksussa. Pitkään jatkuessa vajaa uni tuottaa psykologisia häiriöitä.

Kommentit (8)

Vierailija

Tää on kovin henkilökohtanen, tää unentarve. Mulla riittää nykysin 5 tuntii. Joskus lukioss piti saada unta kaaliin jotain 7 - 8 tuntii.

Vierailija

Kuinka moni ei käytä kelloa tms. vaan nukkuu niin pitkään kunnes herää? Itse muutin vuorokausirytmiäni siten että menen nykyään joka ilta klo 8 nukkumaan. Tuntuupa hyvältä herätä aamulla kun on saanu nukkua niin pitkään kun on tarvetta.

Vierailija

Arkipäivinä, tai siis öinä nukun n. 8h. sillä pärjää hyvin koulussa.
Ei ole oikeastaan väliä nukunko 6 vai 10 tuntia, aamulla väsyttää aina yhtä paljon.
Mutta miksi ei saa nukkua liian paljon?

Vierailija

Ainakin minulla liika nukkuminen aiheuttaa väsymystä (kuulostaa oudolta mutta niin se on ), vetämättömän olon ja sen että mitään ei saa aikaiseksi. Kai tämäkin on yksilöllistä.
8 tuntia on ihanteellisin yöuni. Jos saisin nukkua niin pitkään kuin haluaisin, nukkuisin ehkä 10 tuntia, mutta silloin olisin nukkunut liikaa ja tulisi noita haittoja mitä alussa mainitsin.

Vierailija
aleksialeksi
Kuinka moni ei käytä kelloa tms. vaan nukkuu niin pitkään kunnes herää? Itse muutin vuorokausirytmiäni siten että menen nykyään joka ilta klo 8 nukkumaan. Tuntuupa hyvältä herätä aamulla kun on saanu nukkua niin pitkään kun on tarvetta.

Tuo on optimaalinen tilanne ja siihen pitäis jokaisen pyrkiä. Ole iloinen kun sinulla on siihen mahdollisuus. Monella ei nykypäivänä ole aikaa sellaiseen.

Vierailija

Jos kaikki tiedepalstalaiset nukkuisivat ihanteellisen 8 tuntia joka yö, ei täällä foorumissa olisi enää ainuttakaa kirjoittajaa. Ehkä jokunen henkilö kirjoittelisi liirum laarum ja kyllästyisi elämäänsä kun luulisi olevansa ainut ihminen maailmassa. Rukous unen puutteelle, se pitää hullut hereillä.

Uusimmat

Suosituimmat