Jalostuuko keskustelijoiden oma ajattelukyky yhtään?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Oletteko huomanneet, että jalostuuko keskustelijoiden oma ajattelukyky yhtään ajan kanssa?

Savor

;):)

Kommentit (13)

Vierailija
Sepi
Tarkoittanet jalostumisella sitä, että lukijoiden pitäisi omaksua tuhansien toistojen jälkeen hupatuksesi?

Vetävästä voimasta kuten maapallon kyvystä vetää kappaleita puoleensa on jankattu ainakin Newtonista lähtien.

Vaan eihän tuon voiman tapaa välittyä edes tiedetä.

Ja miten sen voisi tietää, kun vetävää voimaa ei ole olemassa?

Minä tiedän miten painevoima välittyy ja osaan sen myös kertoa.

Olen kertonut tästä reilun vuoden ajan ja nyt minun sanotaan jankkaavan yhtä ja samaa asiaa koko ajan, vaikka selitän mitä erilaisempia asioita paineen vaihtelun avulla.

Väärää oppia on jankattu satoja vuosia ja minä olen kertoillut totuutta reilun vuoden ja vieläpä niin että mallini on kehittynyt tuon vuoden aikana huimasti ja juuri sen avulla kun olen siitä tänne kirjoittanut.

Melko hupaisaa.

Savor

Vierailija
Lepakko
Ei enää edes surkuhupaisaa.

Montako kuperkeikkaa sinä lupaat tehdä, jos kansainvälinen tiedeyhteisö päätyy samaan kuin me olemme päätyneet Kuopiossa?

Savor

Vierailija

Savor ja kaikki hänen lukuisat sivupersoonansa. Hänhän teitittelee itseäänkin kun on rakastunut jakautuneeseen mahtavuuteensa. Siemaisee väliin lasin shamppanjaa mairea savolainen virne kasvoillaan joulupukin, Jukterin, E=tilan, yms hymyillessä mukana.

Vierailija
tiäremiäs
Mää uskon tiedettä, mutta silti mulla on omiakin käsityksiä asiasta. Minulla on hyvä ajattelukyky asioihin.

Erästä tutkimusta en esimerkiksi usko, vaikka se on tieteellisesti tutkittu.

Nyt heräsi uteliaisuus. Mitä tutkimusta tarkoitat?

Vierailija
Keijo Keripukki
Savor pitää itseään kuninkaana, joten teitittelee eli meitittelee itseään.

Me Savor ollemme päätyneet..

Mehän olemme yhtä ja samaa me häntä eli energiaa eli luojaa eli älykästä suunnittelijaa.

Savor

Sepi
Seuraa 
Viestejä3262
Liittynyt16.3.2005
Savor
...
Mehän olemme yhtä ja samaa me häntä eli energiaa eli luojaa eli älykästä suunnittelijaa.

Savor, vai pitäisikö sanoa Te Hän, tämä viimeistelee ajatuksenne rikkumattoman logiikan upeasti ja kohottaa uskottavuutenne uudelle tasolle...

Vierailija

Juomista on mahdotonta lopettaa hankkimalla kaikkiin ravintoloihin ikuisen porttikiellon. Toisaalta pääsee osalliseksi siitä, mikä on uskoville luvassa vasta kuoleman jälkeen, ikuisuudesta.

Keskustelu avartaa ja syventää merkitystään aina, kun kuulee oman äänensä, tai näkee höperryksensä julkisesti painettuna tai muuten välitettynä. Toimittajien ammattitauti, luulisin.

Keskustelun taitoa opettavat oman äänensä rakastajat.

Vierailija

Ihan kenenkään mielipiteitä ja teorioita sen enempää arvostelematta, tulipa mieleeni jännä juttu. *Penskana minulla oli aika lentävä mielikuvitus ja olin vielä sellainen pikku-aikuinen, jaksoin mietiskellä pitkiä aikoja. muut sitten ottivat minut kiinni teini-iässä ja näin aikuisempana tuntuu että muutun koko ajan vain lapsellisemmaksi *

Kehittelin kaikenteoriaa ja ikiliikkujaa ja erilaisia laitteita. ikiliikkujia tein, mutta sitten joskus toisella luokalla ymmärsin ettei vastuksetonta johtoa eikä kitkatonta kuulalaakeria olekaan.

Luin tuossa Savorin teoriaa, ja tuli mieleeni että minullakin oli sellainen teoria miksi pysyn maanpinnalla, eli maanpinta oikeasti laajenee kiihtyvällä vauhdilla ja sen takia maanpinta "painaa" minua itseään vasten. Se oli kyllä ihan hieno ajatus ainakin sen ikäiseltä, vaikka huomasin sen joka kantilta katsottuna ristiriitaiseksi useimpien muiden teorioiden tavoin kun matematiikkaan aloin enempi syventymään.

Yksi ajatus lapsuudestani menee jokseenkin tällein:
Mikä on elävää ja mikä ei?

Elävyyden käsite on varsin liukuva, mitä enemmän informaatiota jokin olio pystyy ottamaan ympäristöstään, sitä elävämpi se on. Esimerkiksi kukkaruukussa on informaatio vain omasta tilastaan, kukkaruukussa olevassa kasvissa taas tietoa kukkaruukun muodosta juurien kautta, ja ihmisellä kukkaruukun vieressä on paljolti tietoa näiden molempien tilasta.
Nykyään kun olen automaation ja sitä kautta tekoälyn kanssa paljolti tekemisissä, tulee monesti mieleen tuo ajatus ( joka ei tosin kestä oikeasti tieteellistä tarkastelua). Katsontakantana se on joskus ihan mielekäs, vaikkakin melko ristiriitainen tosiaan

Uusimmat

Suosituimmat