Kuinka planeetat ovat syntyneet ?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko tieteellisesti selvitetty, kuinka planeetat ovat syntyneet?
Itse olen sitä mielessäni hunttaillut ja kehitellyt oman syntymekanismin:

Kun aurinkomme eli vielä poikavuosiaan ja oli hyvin aktiivisessa iässä, niin siellä tapahtui voimakas räjähdys ja se roiskautti valtavalla voimalla sulaa massaansa avaruuteen. Yksi roiskaus sattui sitten osumaan sopivalla kierteellä, sopivalle etäisyydelle auringosta, jolloin syntyi maa. Kenties kaikki aurinkokuntamme planeetat syntyivät samalla roiskauksella, mutta luultavimmin näitä roiskauksia on saattanut olla useampia.

Tässä massassa on ollut valmiina gravitaatio, jolloin roiskauksesta on kehittynyt pallon muotoinen. Kenties pieni osa on ollut vähän irrallaan siitä ja se möykky on alkanut liertää maata. Eli siitä syntyi kuu.

Sama mekanismi saattaa toimia muissakin aurinkokunnissa.

Sitten vielä nämä komeetat ja meteoriitit:
Nehän saattavat olla myöskin aurinkojen aiheuttamia niin voimakkaita roiskauksia, että ne eivä ole asettuneet kiertämään aurinkoa, vaan ovat jatkaneet matkaansa avaruuteen kiertämään jotakin suurempaa rataa.

Tämä on mielikuvitusta. Älkää ottako liian vakavasti.

Kommentit (3)

MrNewTime2
Seuraa 
Viestejä1186
Liittynyt14.7.2017

admin kirjoitti:
Onko tieteellisesti selvitetty, kuinka planeetat ovat syntyneet?
Itse olen sitä mielessäni hunttaillut ja kehitellyt oman syntymekanismin:

Kun aurinkomme eli vielä poikavuosiaan ja oli hyvin aktiivisessa iässä, niin siellä tapahtui voimakas räjähdys ja se roiskautti valtavalla voimalla sulaa massaansa avaruuteen. Yksi roiskaus sattui sitten osumaan sopivalla kierteellä, sopivalle etäisyydelle auringosta, jolloin syntyi maa. Kenties kaikki aurinkokuntamme planeetat syntyivät samalla roiskauksella, mutta luultavimmin näitä roiskauksia on saattanut olla useampia.

Tässä massassa on ollut valmiina gravitaatio, jolloin roiskauksesta on kehittynyt pallon muotoinen. Kenties pieni osa on ollut vähän irrallaan siitä ja se möykky on alkanut liertää maata. Eli siitä syntyi kuu.

Sama mekanismi saattaa toimia muissakin aurinkokunnissa.

Sitten vielä nämä komeetat ja meteoriitit:
Nehän saattavat olla myöskin aurinkojen aiheuttamia niin voimakkaita roiskauksia, että ne eivä ole asettuneet kiertämään aurinkoa, vaan ovat jatkaneet matkaansa avaruuteen kiertämään jotakin suurempaa rataa.

Tämä on mielikuvitusta. Älkää ottako liian vakavasti.

Ihan mielenkiintoinen ajatus.

Jupiterin aine tuskin on peräisin Auringosta. Ja ehkäpä muiden kaasuplaneettojen aine on "roiskahtanut" ulos Jupiterista.

Nykyiset teoriat ainakin ovat väärin!

https://www.avaruus.fi/uutiset/eksoplaneetat/kaapiotahden-ymparilta-palj...

MrNewTime

Laajeneva avaruus on keisari alasti
http://www.onesimpleprinciple.com/
Goswell tilaulottuvuuksista
" kaksiulotteista kappaletta ei ole olemassa, kolme riittää kaikkeen joten minne se neljäs laitetaan."

Uusimmat

Suosituimmat