KARMEITA UUTISIA SYYSSÄÄSTÄ

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Katselin juuri telkkarista Syyssää-ohjelmaa. Siinä kerrottiin, että maatamme on lounaasta lähestymässä SÄÄRINTAMA.

Ilmeisesti Suomessa ei tällä hetkellä vielä ole minkäänlaista säätä, mutta yön aikana tuo tulossa oleva kauhea SÄÄRINTAMA kulkee Suomen yli ja siihen liittynee mahdollisesti sateiden lisäksi myös ukkosia. Pelottaa!

Mikä on säärintama?javascript:emoticon(':twisted:')
Twisted Evil

Onko se vaarallinen?

Kommentit (12)

OZ
Seuraa 
Viestejä126
Liittynyt4.11.2005

Käypä kysymässä ilmatieteen laitokselta. Heidän kotisivuillaan on helposti ymmärrettävässä muodossa määritelty tärkeimpiä termejä. Ilmakehä ABC ja S:n kohdalta löytynee.

You may be an idiot but try not be stupid -Winston Groom

Vierailija

Voisitko ystävällisesti vastata lyhyesti ja ytimekkäästi ( suomen kielellä )
esittämääni kysymykseen, jos kuitenkin tiedät vastauksen?

Täältä meiltä on yli 300 kilometriä Ilmatieteen laitokselle, enkä tiedä tarkkaa osoitettakaan.
------------------------------------
I may be a bit stupid, but I´m not an idiot.

kytoann
Seuraa 
Viestejä1906
Liittynyt16.3.2005

Aikaisemmin illalla oli kirkasta, tähdet ja kuu näkyivät. Nyt on ilmeisesti pilvistynyt, on pimeää ja mustaa ja hiljaista.

Jossakin tuolla yössä SÄÄRINTAMA lähestyy...

Uskallanko mennä nukkumaan? Miksi kerroit kuulapää, kun ei sille kuitenkaan mitään voi....?

Tyhmyydelle minä olen vihainen kuin rakkikoira; mutta viisaus ei ole kaikille suotu.

Vierailija

Parahin kytoann

Täälläkin on pimeää, rauhallista, kosteaa, painostavaa...

Yritä rauhoittua, mutta nukkumista en suosittele.

Itse majailen tämän yön kellarissa, koska ilmastollisesti Suomi säärintamineen on vaarallinen paikka.

Suunnittelen muuttoa johonkin rauhalliseen maahan ilman rintamia.

Kellarissa ei ole sähköä, joten palaan asiaan aamulla, mikäli henki pihisee ja netti toimii.

-----------------------
Twist your fingers

OZ
Seuraa 
Viestejä126
Liittynyt4.11.2005

Tuolta:
http://www.fmi.fi/abc/index.html?C=S

"Säärintama
on kahden ominaisuuksiltaan erilaisen ilmamassan rajapinta. Kylmän säärintaman yhteydessä ilmamassa tunkeutuu kiilan tavoin lämpimän alle, lämpimän säärintaman yhteydessä lämpimämpi ilmamassa kohoaa alle kiilamaisena jäävän kylmemmän ilmamassa yläpuolelle. Kylmään rintamaan liittyy voimakkaita kuuro- ja ukkospilviä ja puuskaista tuulta, lämpimään rintamaan tasaisia tuulia. - Weather front"

Vierailija

SE oli niin helppoa ennenvanhaan, kun höyryradion
uutisten lukija ennusti huomisen sään:

PUOLIPILVISTÄ, PILVISTÄ TAI POUTAA !

kytoann
Seuraa 
Viestejä1906
Liittynyt16.3.2005

Poutasäällä voi olla pilvistä tai puolipilvistä. Pouta loppuu vasta kun alkaa sataa.

Selvisinpä säärintamasta. Aamulla tosin ei ollut poutaa vaan satoi, niin että kastuin uimaan mennessäni.

Tyhmyydelle minä olen vihainen kuin rakkikoira; mutta viisaus ei ole kaikille suotu.

Vierailija

Kiitos kaikille vastauksista ja kommenteista.

Löytyykö maapallolta paikka, jossa olisi miellyttavä asua?

Paikka, jossa olisi tasaisen lämmintä vuoden ympäri, ei tulivuorenpurkauksia. ei mutavyöryja, ei tulvia. ei hyökyaaltoja, ei kaatosateita, ei sotia...

Mikä olisi sinun satumaasi?

OZ
Seuraa 
Viestejä126
Liittynyt4.11.2005

Ainakin osan vaatimuksistasi täyttäisi Atlantin keskiosat. Jos valitsisi paikan kaukana isoimmista laivareiteistä, ilmakin olisi puhdasta hengittää. Ehkä pysyvän asutuksen perustaminen tuonne olisi hivenen hankalaa, mutta ei mahdotonta.

Henkilökohtaisesti valitsisin Kanadan pohjoiset osat, missä olisi oikea talvi. Täällä suomessa kun ei viimeaikoina ole ollut kunnon hiihtokelejäkään.

ps. Avausviesti ilman hymiöitä olisi saattanut toimia paremmin.

Uusimmat

Suosituimmat