Kanttarellit tulevat sittenkin!!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko jo jossain muuallakin kuin täällä Pöytyän takamailla havaittu kanttarellien tulo? Itse kävin tiistaina metsässä ja kanttarellit olivat nousseet sekä myös suppilovahveroita löytyi. Kummallisen myöhään tulevat tänä vuonna - johtunee kesän jatkumisesta pitempään ja sateiden vähäisyydestä. Nyt pitää vain toivoa, että lisää sieniä kasvaa ja ettei tule pahempia pakkasia niitä ryöstämään.

Kommentit (7)

Vierailija

En ole nyt käynyt katsomassa, mutta kanttarelleja olen löytänyt joka vuosi olessani keräämässä suppilovahveroita. Loppusyksystä löytämäni kanttarellit ovat aina olleet melkein mauttomia ja valtavan kokoisia.

asdf
Seuraa 
Viestejä11066
Liittynyt16.3.2005

Löysin kantarelleja tasan viikko sitten vanhempieni pihasta. Heidän pihaansa kuuluu noin 150 m² pala metsää/pöheikköä. Maaperä on kuivahkoa kangasta. Sieltä on joka syksy löytynyt vajaan litran verran kantarelleja ja about sama määrä suppilovahveroita ja kangassieniä. Tänäkin vuonna löytyi saman verran, kuivasta kesästä huolimatta. (Tosin epäilen, että vanhempani ovat käyneet kastelemassa tuota sienipaikkaa.)

Vierailija

Niin kauan, kuin yöpakkasia (hallaa) ei esiinny paikkakunnalla, sieniä nousee kaiken aikaa. Lauhana syksynä v. 2002 keräsin viimeiset suppilovahverot itsenäisyyspäivänä 6.12. Taisin tuolloin sanoa vaimolleni, että kerran elämässä tämäkin piti kokea...

Vierailija

Suppilovahveroita löytyi jo varsin runsaasti, kun mökkini metikössä samoilin. Kantarellejakin hieman, mutta melko niukasti. Tosin enpä niillä parhailla kantarellipaikoilla käynytkään.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Suppilovahverot kestävät pientä pakkastakin hyvin. Itse olen niitä kerännyt parin sentin lumikerroksenkin alta jäätyneinä. Hyviä olivat.

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Eipä näkyny sieniä , ku hirvenpyynnissä kävimmä.
No ja miten maka oliskhan, ku maassa oli 5-10 senttiä lunta ?
Porokki on tänäsyksynä huonommassa kunnossa ku normaalisti, no ku
ei ole ollu sieniä on nekki jäänhet laihoiksi.
Joillaki kylkiluukki paistethin nahan alta , ja ny tuli lumi maahan???

Vierailija

Kanttarellejä en ole nähnyt, en tosin etsinytkään. Kangasrouskuja on sen sijaan jo viitisen kiloa käsiteltyinä pakastimessa:) Vielä himan lisää ja suppiloita kun löytäis niin olis taas talven sienet plakkarissa.

Uusimmat

Suosituimmat