Ympäristöystävällinen urheiluauto

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Nimetty kuuluisan fyysikon ja tutkijan mukaan. Kiihtyy 0-100 n. neljään sekuntiin. Huippunopeus yli 200km/h. Kulkee tankillisella 400km. Syö pelkkää sähköä. Ja maksaa $100 000. Mikä se on? Se on ympäristöystävällinen urheiluauto...

Tesla Roadster.

Urheiluauto, jonka minäkin mielelläni omistaisin.

Tulevatko Tesla Roadsterin kaltaiset, uuden sukupolven sähköautot mullistamaan koko maailman yksityisliikenteen? Vai onko kyseessä vain paljon melua tyhjästä? Valmistajansa, Tesla Motors:in lupaukset kuulostavat melkein liian hyviltä ollakseen totta... Mutta pakko kai se on silmiään uskoa, vai onko?

Kommentit (12)

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Jaa-a, minkäköhanlainen tuo on sitten ajaa. Urheiluautossa pitää ensimmäisenä olla erinomainen alusta. Sitten hyvät jarrut ja vasta sen jälkeen tehokas moottori.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
we use a proprietary Lithium ion battery pack.

Li-Ion akut vanhenevat tyypillisesti parissa vuodessa - käytti niitä tai ei. Uudet akut maksavat.

Vierailija
Volitans
Li-Ion akut vanhenevat tyypillisesti parissa vuodessa - käytti niitä tai ei. Uudet akut maksavat.

Ei varmaan taida tykätä pakkasesta?

Hamppu
Seuraa 
Viestejä1145
Liittynyt16.3.2005

Juu ei taida toimia kylmässä ja lataaminen kestää helvetin kauan mainosvideoista huolimatta. Eikä sillä pitkälle pötkitä täydellä teholla tai edes kuorman kanssa ja/tai vastatuuleen, ylämäkeen tms.

Vierailija
Volitans
Jaa-a, minkäköhanlainen tuo on sitten ajaa. Urheiluautossa pitää ensimmäisenä olla erinomainen alusta. Sitten hyvät jarrut ja vasta sen jälkeen tehokas moottori.

Teslan sivuston teksteistä en löytänyt tarkemmin mutta kuvissa näytti pilkistävän hyvänkokoiset ap-racingin jarrut, joten alustankin voinee olettaa korkeatasoiseksi.

Vierailija

Koettavat korjata imagoa, koska sähköautot mielletään jenkkilässä joksikin maitokärryiksi. Jos olisivat vakavissaan, niin tekisivät peruskiesin kakkosajokiksi. Ja kyllähän tuo on kiinnostavampi (kuin se maitokärry).

Vierailija
Volitans
Jaa-a, minkäköhanlainen tuo on sitten ajaa. Urheiluautossa pitää ensimmäisenä olla erinomainen alusta. Sitten hyvät jarrut ja vasta sen jälkeen tehokas moottori.

En nyt jaksa googlettaa, mutta ymmättääkseni perustuu Lotus Elise/Opel Speedster/Vauxhall VX220 urheiluautoon, joten ajettavuus pitäisi olla kunnossa.

Vierailija
teini
Useimpia urheiluauton omistajia ei paljon luonto kiinnosta. Ei kukaan halua tollasta nössöjen sähköautoa :lol:

Paitsi urheilullinen luonnonsuojelija?

Vierailija
teini
Useimpia urheiluauton omistajia ei paljon luonto kiinnosta. Ei kukaan halua tollasta nössöjen sähköautoa :lol:

Paitsi urheilullinen luonnonsuojelija? :o

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
pullahiiri
Volitans
Jaa-a, minkäköhanlainen tuo on sitten ajaa. Urheiluautossa pitää ensimmäisenä olla erinomainen alusta. Sitten hyvät jarrut ja vasta sen jälkeen tehokas moottori.



En nyt jaksa googlettaa, mutta ymmättääkseni perustuu Lotus Elise/Opel Speedster/Vauxhall VX220 urheiluautoon, joten ajettavuus pitäisi olla kunnossa.

Hyvänkin alustan ajo-ominaisuudet saadaan pilattua väärällä painopisteellä. Mutta tuon ei luulisi olevan ongelma sähköautossa, sillä akut voidaan periaatteessa sijoittaa vaikka useampaankin paikkaan, ellei sopivaa painojakaumaa muuten saada aikaiseksi.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Väittävät webbisivuilla, että auto kuluttaa sentin edestä sähköä maililla. Kovasti on sähkö jenkeissä edullista. Tai sitten tuo on laskettu tasaiselle nopeudelle.

Li-ion akut täytyy vaihtaa noin kolmen vuoden päästä, koska ne kuluvat käytti niitä tai ei - varauskyky laskee.

Toinen seikka on se, että Li-ion akut ovat aika herkkiä räjähtelemään.

Uusimmat

Suosituimmat