Sivut

Kommentit (384)

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Norppa
Aweb
Norppa

Mielestäsi se että saasteiden syntyminen estetään on ongelmien lakaisemista maton alle. HALOO!

Eipä toki. Mutta se, että estetään saasteiden syntyminen TÄSSÄ siirtämällä niiden syntyminen TUONNE ei toimi.

Niin kauan kun et ymmärrä määristä mitään olet ainoastaan mölyapina.

Ei tässä ole kyse määristä vaan siitä, että melko subjektiivisella arvioinnilla yksi ympäristöongelma on katsottu toista suuremmaksi, eikä sen toisen ongelmia välttämättä ole edes arvioitu loppuun.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Norppa

Millä ihmeen tavalla kysyntä saastuttaa?

Sillä tavalla, että kysyntä luo tarpeen tyydyttää kysyntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Norppa kirjoitti:

KYSYNTÄ EI SAASTUTA! Tuotanto saastuttaa. Kulutus ei voi olla korkeampi kuin tuotanto. Jos tuotantoa joudutaan rajoittamaan niin kulutuskin pienenee vaikka kysyntää olisi miten paljon tahansa.

Ratkaisu löytyy edelleen vain ja ainoastaan siitä että saastuttavaa toimintaa rajoitetaan.

Luulisi että kahdeksanvuotiaskin ymmärtäisi tuon!

"Kysyntä saastuttaa" Anna minun kaikki kestää...

juupa juu...

Ymmärsit taatusti mitä tarkoitin jos vain olisit halunnut (uskoisin). Esitetään kysymys toisella tapaa jos ei muuten aukea: oletko sitä mieltä että kysyntä ei vaikuta millään tapaa tuotantoon? Tuotetaanko tuotteita joilla ei ole kysyntää? Eikö mielestäsi jonkin tuotteen kasvava kysyntä vaikuta millään tapaa tuotteiden tuotantoon? Mitenkäs on tuotannon laita kun yleisesti kulutus kasvaa ja ziljardin tuotteen kysyntä kasvaa?

Summa summarum: et voi erottaa tuotantoa täysin erillisesksi prosessiksi kulutuksesta.

P.S. voit rauhassa saivarrella terminologian ympärillä tasan niin paljon kuin haluat jos siitä tulet onnelliseksi.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
hudum

P.S. voit rauhassa saivarrella terminologian ympärillä tasan niin paljon kuin haluat jos siitä tulet onnelliseksi.

Niinhän se tekee ja niinhän se tulee.

Aweb
Norppa

Eli siivooja käyttää kaameampia myrkkyjä kuin minä itse saman homman tekemiseen?

Todennäköisesti. Minun kokemukseni mukaan ammattisiivoojan valikoimaan kuuluu kovemmat aineet kuin perustalouden siivouskomeroon. En tiedä sinun komerostasi, ehkä sen sisältö on samanlainen supermyrkky kuin sinäkin.

Tietenkin voit ostaa siivoojallesi mäntysuopaa ja komentaa käyttämään pelkästään sitä. Mitä luulet, sillä tavallako työnantajat yleensä siivoojiaan ohjeistavat? Jos asia on niin, niin mitenkäs selität siivoojien vakavat altistumiset työperäisille kemikaaleille? Onko mäntysuopa muuttunut supermyrkyksi?

Ei minun mitään tarvitse selittää. Diili on että minä hankin siivousvälineet ja hän siivoaa. Minä maksan lystistä. Puhdasta tulee.

Voihan olla että hän salaa käyttää elohopeayhdisteitä mutta uskallan epäillä.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Norppa

Ei minun mitään tarvitse selittää. Diili on että minä hankin siivousvälineet ja hän siivoaa. Minä maksan lystistä. Puhdasta tulee.

Ok. Mutta se, että sinä olet ympäristötietoinen työnantaja ei tarkoita sitä, että kaikki muutkin ovat. Olet poikkeus. Et sääntö.

hudum
Norppa kirjoitti:

KYSYNTÄ EI SAASTUTA! Tuotanto saastuttaa. Kulutus ei voi olla korkeampi kuin tuotanto. Jos tuotantoa joudutaan rajoittamaan niin kulutuskin pienenee vaikka kysyntää olisi miten paljon tahansa.

Ratkaisu löytyy edelleen vain ja ainoastaan siitä että saastuttavaa toimintaa rajoitetaan.

juupa juu...

Ymmärsit taatusti mitä tarkoitin jos vain olisit halunnut (uskoisin). Esitetään kysymys toisella tapaa jos ei muuten aukea: oletko sitä mieltä että kysyntä ei vaikuta millään tapaa tuotantoon? Tuotetaanko tuotteita joilla ei ole kysyntää? Eikö mielestäsi jonkin tuotteen kasvava kysyntä vaikuta millään tapaa tuotteiden tuotantoon? Mitenkäs on tuotannon laita kun yleisesti kulutus kasvaa ja ziljardin tuotteen kysyntä kasvaa?

Summa summarum: et voi erottaa tuotantoa täysin erillisesksi prosessiksi kulutuksesta.

Kysymyksessä ei ole saivartelu.

Kyseessä on markkinatalouden perusteet. Nuoren ikäsi vuoksi et ole vielä ymmärtänyt vaan pidät saivarteluna.

Annan pienen oppitunnin:

Kysyntä on aina huomattavasti suurempi kuin tuotanto. Niin kauan kuin hinnan laskeminen nostattaa kulutusta niin kysyntä on suurempi kuin tuotanto. Useimpien kulutushyödykkeiden kohdalla tämä pätee.

Se mikä rajoittaa kulutusta on hinta. Jos saastuttavasta tuotannosta luovutaan niin tarjonta laskee. Tämä taas nostaa hintaa jolloin kulutus laskee. Tämä tapahtuu vaikka kysyntä säilyisi ennallaan.

Toki voidaan saivarrella että kulutu on yhtä suuri kuin kysyntä johonkin tietyyn hintaan mutta koska hinta vaihtelee koko ajan niin kukaan ei ilahdu tuollaisesta määritelmästä. Se kertoisi vain yhden hetken tilanteen.

Mitä olen samomassa on siis että kielletään saastuttava tuotanto/toiminta. Jois tämä nostaa hintaa ja vähentää kulutusta niin VOI VOI. Jos ei niin ollaan löydetty vaihtoehtoinen tapa tuottaa samaa hyödykettä vähemmän saastuttavasti.

Tiedän, tiedän. Tekee kipeätä hampaissa. Yritä olla pureskelematta.

Aweb
Norppa

Ok. Mutta se, että sinä olet ympäristötietoinen työnantaja ei tarkoita sitä, että kaikki muutkin ovat. Olet poikkeus. Et sääntö.

Kuka on väittänyt että olisi? Kerroin vain miten minä olen lisännyt kulutustani ilman että ympäristökuormitus on kasvanut. Jos minä pystyn siihen niin varmasti joku muukin pystyy.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Norppa

Mitä olen samomassa on siis että kielletään saastuttava tuotanto/toiminta. Jois tämä nostaa hintaa ja vähentää kulutusta niin VOI VOI. Jos ei niin ollaan löydetty vaihtoehtoinen tapa tuottaa samaa hyödykettä vähemmän saastuttavasti.

Eli siis kielletään kaikki muu paitsi sinun siivoojasi.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Norppa
Aweb
Norppa

Kuka on väittänyt että olisi? Kerroin vain miten minä olen lisännyt kulutustani ilman että ympäristökuormitus on kasvanut. Jos minä pystyn siihen niin varmasti joku muukin pystyy.

Joopa joo. Kerro rehellisesti milaisia kemikaaleja olet siivoojallesi ostanut, että uskon.

Aweb
Norppa
Aweb
Norppa

Joopa joo. Kerro rehellisesti milaisia kemikaaleja olet siivoojallesi ostanut, että uskon.

Hypokloriitti taitaa olla kovin aine. Sitä käytetään laajasti esim juomaveden desinfioimisessa.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Norppa

Hypokloriitti taitaa olla kovin aine. Sitä käytetään laajasti esim juomaveden desinfioimisessa.

En minä kysynyt yksittäistä kemikaalia vaan hankkimiesi valmisteitten nimiä. Voihan olla, että olet ostanut harmittoman kemikaalin, jota tuottaa supermyrkkyjä tuottava laitos myrkyttämisen ohessa. Silloin olet osallistunut omalta osaltasi saastuttavan toiminnan tukemiseen.

Hypokloriitin pitoisuudet lienevät pesunesteessä hieman erit kuin juomavedessä?

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Aweb
ydinvoima vastaa ehkä kuvitteellisella tasolla CO2-päästöjen vähenemiseen, mutta on iso saastemöykky muilta osiltaan

Tuohan on täyttä soopaa. Ydinvoima on puhtaimpia käytettävissä olevia energiamuotoja. Puhtaampaa lienee ainoastaan vesivoima, jos jätetään huomioimatta mahdolliset kasvavat patoaltaan metaanipäästöt. Ydinvoimaa vain hivenen saastuttavampana ylivoimaiseen puhtaiden energiamuotojen kärkikolmikkoon sopii sitten myös tuulivoima. Muut ovat sitten vähintään kertaluokkia saastuttvaampia.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Kosh
Aweb
ydinvoima vastaa ehkä kuvitteellisella tasolla CO2-päästöjen vähenemiseen, mutta on iso saastemöykky muilta osiltaan

Tuohan on täyttä soopaa. Ydinvoima on puhtaimpia käytettävissä olevia energiamuotoja. Puhtaampaa lienee ainoastaan vesivoima, jos jätetään huomioimatta mahdolliset kasvavat patoaltaan metaanipäästöt. Ydinvoimaa vain hivenen saastuttavampana ylivoimaiseen puhtaiden energiamuotojen kärkikolmikkoon sopii sitten myös tuulivoima. Muut ovat sitten vähintään kertaluokkia saastuttvaampia.

Ei pidä paikkaansa. Vesivoima on yksi eniten saastuttavimpia energiamuotoja, koska padot tuhoavat joet. Ydinvoiman saastuttavuudesta olemme puhuneet niin paljon, etten enää viitsi. Tuulivoiman suhteen sen sijaan olet oikeassa. Se on kohtuullisen saasteeton energiamuoto.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Aweb
Vesivoima on yksi eniten saastuttavimpia energiamuotoja, koska padot tuhoavat joet.

Ei, vesivoima ei ole siksi saatuttavaa, vaan se on siksi jokia tuhoavaa. Saastutus ei edelleenkään ole synonyymi ympäristöhaitalle, se on ainaostaan korkeintaan yksi ympäristöhaitan muoto.

Aweb

Ydinvoiman saastuttavuudesta olemme puhuneet niin paljon, etten enää viitsi.

Ottaen huomioon aiemmat onnistumisesi ja kyvyttömyytesi oppia mitään, päätöksesi vältellä aihetta lienee paras mahdollinen.

Toki silloin joudut vain hyväksymään sen, että joka kerran kun edellisetsä huolimatta esität aiheesta epätosia väitteitäsi, minä tulen ne kumoamaan ilman että sinä voit asialle tehdä yhtikäs mitään.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Kosh
Aweb
Vesivoima on yksi eniten saastuttavimpia energiamuotoja, koska padot tuhoavat joet.

Ei, vesivoima ei ole siksi saatuttavaa, vaan se on siksi jokia tuhoavaa. Saastutus ei edelleenkään ole synonyymi ympäristöhaitalle, se on ainaostaan korkeintaan yksi ympäristöhaitan muoto.

Aweb

Ydinvoiman saastuttavuudesta olemme puhuneet niin paljon, etten enää viitsi.

Ottaen huomioon aiemmat onnistumisesi ja kyvyttömyytesi oppia mitään, päätöksesi vältellä aihetta lienee paras mahdollinen.

Toki silloin joudut vain hyväksymään sen, että joka kerran kun edellisetsä huolimatta esität aiheesta epätosia väitteitäsi, minä tulen ne kumoamaan ilman että sinä voit asialle tehdä yhtikäs mitään.

Minulla ei ole lisättävää aiempiin keskusteluihimme aiheesta. Ei siis kannata jankata samoja vanhoja enempää.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Kosh

Ottaen huomioon aiemmat onnistumisesi ja kyvyttömyytesi oppia mitään,

Enpä kuule oikein usko, että sinulla on minulle yhtään mitään opetettavaa.

Norppa
hudum
Norppa kirjoitti:

juupa juu...

Kysymyksessä ei ole saivartelu.

Kyseessä on markkinatalouden perusteet. Nuoren ikäsi vuoksi et ole vielä ymmärtänyt vaan pidät saivarteluna.

Annan pienen oppitunnin:

Kysyntä on aina huomattavasti suurempi kuin tuotanto. Niin kauan kuin hinnan laskeminen nostattaa kulutusta niin kysyntä on suurempi kuin tuotanto. Useimpien kulutushyödykkeiden kohdalla tämä pätee.

Se mikä rajoittaa kulutusta on hinta. Jos saastuttavasta tuotannosta luovutaan niin tarjonta laskee. Tämä taas nostaa hintaa jolloin kulutus laskee. Tämä tapahtuu vaikka kysyntä säilyisi ennallaan.

Toki voidaan saivarrella että kulutu on yhtä suuri kuin kysyntä johonkin tietyyn hintaan mutta koska hinta vaihtelee koko ajan niin kukaan ei ilahdu tuollaisesta määritelmästä. Se kertoisi vain yhden hetken tilanteen.

Tiedän, tiedän. Tekee kipeätä hampaissa. Yritä olla pureskelematta.

juupa juu

Kysyntä on aina huomattavasti suurempi kuin tuotanto.

Ei taatusti ole, oleko koskaan kuullut tuoptteista jotka eivät mene kaupaksi

Niin kauan kuin hinnan laskeminen nostattaa kulutusta niin kysyntä on suurempi kuin tuotanto. Useimpien kulutushyödykkeiden kohdalla tämä pätee.

Usein todellakin näin, mutta kts edellinen kohta

Totta. Ikävä kyllä kasvavassa kulutuksessa jossa elämme tätä nykyä hinnat näyttävät laskevan kaiken aikaa ja kulutus kasvavan. Siitä minä tässä puhun, en siitä että kieltämällä saastuttava tuotanto kulutus vähenisi.

Aweb
Kosh

Ottaen huomioon aiemmat onnistumisesi ja kyvyttömyytesi oppia mitään,

Enpä kuule oikein usko, että sinulla on minulle yhtään mitään opetettavaa.

Koshilla olisi kyllä paljonkin opetettavaa sinulle.

Hänen puutteensa on kyky opettaa sitä sinulle. Ei ole tyhmiä oppilaita. Ainoastaan huonoja opettajia.

Tosin minunkin täytyy kohdallasi nostaa kädet pystyyn. Olet opettanut minulle nöyryyttä. Luulin että pystyisin selittämään yksinkertaisen ja itsestäänselvän asian kenelle tahansa. Mutta ei...

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Aweb

Minulla ei ole lisättävää aiempiin keskusteluihimme aiheesta. Ei siis kannata jankata samoja vanhoja enempää.

Olen samaa mieltä; ei kannatakaan. Se toki edellyttää että emme kumpikaan jankkaa, et edes sinä. Silloin taas et voi jankuttaa esimerkiksi näin:"ydinvoima vastaa ehkä kuvitteellisella tasolla CO2-päästöjen vähenemiseen, mutta on iso saastemöykky muilta osiltaan". Jos jankutat, tulen edelleenkin torppaamaan valheelliset väittämäsi sitä mukaa kun jankutat, jos suinkin huomaan ja kerkeän ja viitsin, etkä sinä sitä voi minula kieltää, onneksi.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat