Insnörttivitsi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Hurrikaani iski täysin odottamatta. Risteilyalus upposi ja insinöörimies havahtui ajautuneena pienen saaren rantaan eikä hän nähnyt muita ihmisiä tai tarvikkeita. Hänellä oli vain banaaneja ja kookospähkinöitä. Tottuneena viiden tähden hotelleihin hänellä ei ollut aavistustakaan mitä tehdä, joten seuraavan neljän kuukauden aikana hän söi banaaneja, joi kookospähkinämehua, kaipasi vaimoaan ja tarkkaili merta toivoen huomaavansa pelastusaluksen.

Eräänä päivänä kun insinööri oli makailemassa puoliunessa rannalla, hän havahtui silmäkulmastaan huomaamaansa liikkeeseen. Rantaa lähestyi soutuvene, jossa oli kaunein nainen, jonka koskaan oli nähnyt. Nainen souti hänen luokseen.

Epäuskoinen mies kysyi häneltä:
- Mistä sinä tulit? Kuinka sinä pääsit tänne?
- Soudin saaren toiselta puolelta, nainen vastasi. Ajauduin tänne, kun risteilyalus upposi joitain kuukausia sitten.

- Uskomatonta, insinööri vastasi. Luulin että kukaan muu ei selviytynyt. Kuinka monta teitä on? Olitpa onnekas, kun soutuvene ajautui luoksesi, minulla ei ole mitään.
- Olen yksin, nainen vastasi, eikä tämä soutuvene ajautunut, ei minullakaan ollut mitään.

Mies oli hämmentynyt. - Mistä sinä sitten sait tuon soutuveneen?

- Voi, sehän oli yksinkertaista, nainen vastasi. Tein soutuveneen siitä, mitä tältä saarelta löytyy. Airot ovat kumipuun oksia, ja koversin pohjan palmupuun rungosta ja sivut sekä keulan Eukalyptus-puusta.

- Mutta sehän on mahdotonta! insinööri änkytti. Sinulla ei ollut työkaluja eikä tarvikkeita, kuinka sinä siinä onnistuit?

- Eihän se nyt ollut ongelma, nainen vastasi. Saaren toisella puolella on paljon ihmeellistä laavakiveä ja huomasin, että kun sitä kuumentaa tulisijassa, siitä tulee helposti muotoiltavaa rautaa. Käytin sitä tehdäkseni joitain työkaluja ja niillä sitten sain tehtyä kaiken tarvittavan.
- Mutta ei siitä sen enempää, nainen jatkoi. Missä sinä asut?

Häpeillen insinööri tunnusti, että hän oli nukkunut rannalla avotaivaan alla koko ajan.

- No,eiköhän sitten soudeta minun puolelleni, nainen sanoi.

Parin minuutin soutamisen jälkeen vene rantautui pieneen merenlahteen. Kun mies katsoi rannalle, hän oli pudota veneestä. Rannalta lähti kivetty polku johtaen upeaan bungalowiin, joka oli maalattu siniseksi ja valkoiseksi. Kun nainen kiinnitti venettä ammattitaitoisesti punotulla hamppuköydellä, insinöörimies pystyi vain tuijottamaan tyhmänä. Kun he saapuivat taloon, nainen sanoi rennosti:
- Eihän tämä nyt kovin erikoinen ole, mutta kutsun sitä kuitenkin kodiksi. Istu alas, ole hyvä. Haluaisitko drinkin?
- Ei, ei kiitos, mies vastasi edelleen hämmentyneenä. En halua enää pisaraakaan kookospähkinän mehua.
- En ajatellut kookospähkinämehua, nainen vastasi. Miten olisi Pina Colada?

Yrittäen peittää hämmästyksensä mies nyökkäsi vaisusti, ja he istuivat sohvalle keskustelemaan. Kun he olivat kertoneet tarinansa, nainen sanoi:
- Vaihdan nyt jotain mukavampaa päälleni. Haluaisitko käydä suihkussa ja ajaa partasi? Partahöylä on yläkerrassa kylpyhuoneen kaapissa.

Kysymättä enää yhtään mitään insinööri meni kylpyhuoneeseen. Kaapissa oli partahöylä, joka oli tehty luusta. Keksi terävää simpukankuorta oli kiinnitetty sivuistaan kasvoja myötäilevään mekanismiin.

- Tämä nainen on ihmeellinen, hän mutisi. Mitähän ihmeitä tässä vielä paljastuu?

Kun mies palasi olohuoneeseen, nainen istui sohvalla pukeutuneena ainoastaan pariin isoon lehteen, jotka oli strategisesti aseteltu, ja hän tuoksui ihanalta. Nainen pyysi häntä istumaan viereensä.

- Kerrohan minulle, nainen aloitti vihjailevalla äänensävyllä siirtyen samalla lähemmäksi miestä, me olemme olleet tällä saarella todella pitkään, ja olen ollut yksinäinen. Uskoisinpa, että sinäkin haluaisit tehdä juuri nyt jotain, mitä olet kaivannut kaikkina näinä kuukausina, ymmärräthän...ja hän tuijotti syvälle miehen silmiin.

Insinööri ei voinut uskoa korviaan.

- Tarkoitatko---??? hän vastasi, että voin lukea sähköpostini täältä?

- Kopsastu mean blogista

Kommentit (11)

Vierailija

Ai anteeksi, Asimov. Minulle se oli ihan uusi ja ajattelin, että ehkä jonkun toisenkin mielestä se voisi olla hivenen hupaisa.

Parannan tapani, enkä enää yritä olla hauska.

Vierailija

en ole ennen kuullutkaan noin pitkää versiota tuosta vitsistä. tärkeintä on tietenkin se, että se on edelleen hauska.

"Heidi!" huusi diplomi-insinööri naispuoleiselle kollegalleen.

Vierailija

Mummo kirjoitti m.m: "Parannan tapani, enkä enää yritä olla hauska."

Minun rakas pikku Mummoni; jatka vain entiseen tyyliin. Sinä olet tämän foorumin yksi harvoista todellisista ilopillereistä! Ainahan joku on jonkin vitsin kuullut. Minäkin yritän muuntaa vanhoja juttuja uuteen muottiin - tiedä sitten ketä ne naurattavat?

"Aina hauskaa olla pittää...", kirjoitti Juha Watt Vainiokin eräässä vitsikkäässä laulussaan.

lierik
Seuraa 
Viestejä4922
Liittynyt31.3.2005

[size=75:3ok4g0lk]Mummo kirjoitteleepi huuhaata:[/size:3ok4g0lk]

- Eihän se nyt ollut ongelma, nainen vastasi. Saaren toisella puolella on paljon ihmeellistä laavakiveä ja huomasin, että kun sitä kuumentaa tulisijassa, siitä tulee helposti muotoiltavaa rautaa. Käytin sitä tehdäkseni joitain työkaluja ja niillä sitten sain tehtyä kaiken tarvittavan.

Mistään laavakivestä ei pelkästään kuumentamlla saa rautaa ja vaikka saisikin rauta sellaisenaaan alkuaineena on aika kehnoa työkalujen valmistukseen. Pitää saada terästä. sen valmistus onkin monimutkaisempi prosessi. "Kuinka teräs karaistui" kirjoitti jokin neuvostokirjailija eepoksessaan. Ei puhunut kylläkään rautayhdisteistä.

Ylimalkaan insinöörit eivät ole mitään pilkunnussijoita, eivätkä teknonörttejä, kuten luullaan. Tämäkin kirjoitukseni sen osoittanee. Toisekseen nainen olisi voinut jäädä insinöörin viereen hiekkarannalle, ainakin aluksi. Perustarpeitten tultua tyydytettyä olisivat voineet perustaa aivoriihen, jossa tarkastellaan tilannetta kokonaisuudessa. Kannattaako lähteä lopultakaan lähteä merelle souteleen, kun perustarpeet ovat tyydytettyjä. Ruoka ja nainen. Merellä voi haikala pistellä suuhunsa.

Lierikki Riikonen

asdf
Seuraa 
Viestejä11071
Liittynyt16.3.2005
Mummo
Parannan tapani, enkä enää yritä olla hauska.

Se on varmasti parasta. Maailmasta voi tulla muuten liian hauska paikka. Sitäpaitsi tämä juonne käsittelee huumoria, joka on vakava asia. Ei maailmaan loputtomasti naurua mahdu, vain surua ja ankeutta riittää kaikille.

Vierailija

DI meni ensimmäiseen työpaikkaansa ja sai tehtäväkseen siirtää papereita pinkasta A pinkkaan B.
DI kivahti: "Kai tiedätte, että minä olen koulutukseltani diplomi-insinööri?!"
Esimies sanoi: "Ei se mitään. Minä osaan neuvoa tämän asian kyllä hyvin hitaastikin."

Vierailija

Sähköinsinööri, koneinsinööri ja rakennusinsinööri istuivat iltaa ja päätyivät pikkutunneilla pohtimaan syvällisiä. Sähköinsinööri rykäisi ja loiheitse lausumaan.

- Kuulkaas veljet. Oletteko ikinä ajatelleet kuinka nerokas ihmisen keskushermosto on? Sähköiset impulssit liikkuvat synapseissa ja niitä ohjataan moitteettomasti ja niiden keskeinen informaatio käsitellään aivoissa ja annetaan vastaavasti sähköisenä informaationa takaisin toimintaohjeina eri elimille. Kyllä minusta on kiistatonta, että Jumala on sähköinsinööri.

Hetken hiljaisuuden jälkeen koneinsinööri nosti päänsä ja oli eri mieltä.

- Ei toki. Ajattelepa kuinka nerokkaasti ihmisen nivelten ja voimansiirron ongelmat on ratkaistu. Kaikki tarpeellliset liikkeet ovat mahdollisia ja mekaanisesti erittäin hyvin toteutettuja. Ei mitään ylimääräistä. Kyllä minusta on aivan selvää, että Jumalalla on koneinsinöörin koulutus.

Seurasi hetken jopa kiusallinen hiljaisuus, joka päättyi rakennusinsinöörin vakaaseen kommenttiin.

- Ei hyvät veljet. Kyllä te olette nyt molemmat aivan väärässä. Ainoastaan rakennusinsinööri pystyy vetämään viemäröinnin keskelle virkistysaluetta.

Uusimmat

Suosituimmat