"Digitaalinen" peräaukon hieronta

Seuraa 
Viestejä827
Liittynyt16.3.2005

Digitaalinen peräaukon hieronta voitti vaihtoehtoisen Ig Nobelin lääketieteen palkinnon, Jotka jaettiin Cambridgessa, Massachusettsissa. Hieronnalla lopetetaan itsepäinen hikka.

Rauhan palkinnon voitti teini-ikäisten karkoitin. Se on laite jonka korkeita ääniä ei aikuinen kuule, mutta nuoria äänet häiritsevät.

Matematiikan palkinnon voitti laskelma, jolla arvioidaan montako valokuvaa pitää ottaa, että kaikkien kuvattavien silmät olisivat todennäköisesti kiinni.

Lintutiede: Miksi tikka ei saa päänsärkyä

Ravitsemus: Miksi sittiäiset ovat nirsoja syöjiä.

Akustiikka: Miksi liitutaulun raapiminen kynnellä on ärsyttävää.

Rahapalkintoja ei Ig nobelistit saa, mutta silti kahdeksan kymmenestä palkitusta maksoivat itse matkansa Cambridgeen. Palkituilla oli mahdollisuus minuutin puheenvuoroon. Äänekäs kahdeksan vuotias keskeytti yli minuutin puheet.

Palstalaisilla voisi olla Ig Nobelin alalla hyvät mahdollisuudet.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/5411816.stm

ps.
http://www.physorg.com/news79297556.html
Korjaus: Ihan vain sormin "digitaalisesti"

Kommentit (9)

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Minusta paras "teinikarkoitin " minkä olen kuullut toimivan hyvin on klassinen musiikki.
Sitä ei kuulemma teini-ikäset kestä ollenkhan.

Niin että jos nuoriso haluthan pittää poissa jostaki , niin klassinen musiikki
vain soimhan , niin menevät että hippulat vinkuu muualle.

Heksu
Seuraa 
Viestejä5463
Liittynyt16.3.2005
Tep
Digitaalinen peräaukon hieronta

Väärin käännetty... Tai oikein, mutta väärin. Latinan sana Digit tarkoittaa sormea (!), ts. tuo tutkimus koski siis peräaukon hieromista sormella. Suomen kielessä digitaalisella tarkoitetaan jotain ihan muuta, vaikka digitaalinen tarkoittaakin ihan kirjaimellisesti sormilla tapahtuvaa jotain! Sormilla voi tehdä muutakin kuin hieroa peräaukkoa, niitä voi käyttää esimerkiksi laskemisen apuna, mistä juontaa esimerkiksi termi "binary digit" ja "digitaalinen".

Vierailija
Aslak
Minusta paras "teinikarkoitin " minkä olen kuullut toimivan hyvin on klassinen musiikki.

Vaan eipä tuo kaikkiin teineihin toimi. Itse kyllä kuuntelin teininä klassista musiikkia. Ja kuuntelen yhä. Tosin eipä teinivuosistani kauaa olekaan.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
Tep
Rauhan palkinnon voitti teini-ikäisten karkoitin. Se on laite jonka korkeita ääniä ei aikuinen kuule, mutta nuoria äänet häiritsevät.

Tiedän miltä tuo ääni kuulostaa. Opintojeni alussa fonetiikan kurssilla opettaja käytti laitetta joka pystyi tuottamaan ultraääniä. En kuullut niitä, mutta oloni oli hyvin epämiellyttävä sen aikaa kun hän piti laitetta päällä.

Itse hän ei ollut moksiskaan, eikä varmaan edes tiennyt että jotkut meistä nuoremmista sen voivat kuulla.

Vierailija
tiäremiäs
Käytte teinit yökerhossa useasti, niin loppuu matalien äänien kuuleminen siihen.

tässä oli vinkki nuorille.

Totta puhut. Itellä korvat aina soi klubi-iltojen/raflassa käyntien päätteeks. Sais olla sitä volumee pikkasen vähemmän useimmissa paikoissa. Ei kuule ees puhuu; pakko huutaa jos on jotain asiaa.

Vierailija
Palk0
Aslak

Vaan eipä tuo kaikkiin teineihin toimi. Itse kyllä kuuntelin teininä klassista musiikkia. Ja kuuntelen yhä. Tosin eipä teinivuosistani kauaa olekaan.

Graalin ritarien kuoro Wagnerin Parsifalista vain soimaan, ja johan lähtevät punkkarit, hevarit sun muut saatananpalvojat lipettiin. Hyvin todennäköistä on, että jäljelle jäävät klassisen musiikin ystävät eivät ole niitä pahimpia huligaaneja.

Tep
Seuraa 
Viestejä827
Liittynyt16.3.2005
Heksu
Tep
Digitaalinen peräaukon hieronta

Väärin käännetty... Tai oikein, mutta väärin. Latinan sana Digit tarkoittaa sormea (!), ts. tuo tutkimus koski siis peräaukon hieromista sormella. Suomen kielessä digitaalisella tarkoitetaan jotain ihan muuta, vaikka digitaalinen tarkoittaakin ihan kirjaimellisesti sormilla tapahtuvaa jotain! Sormilla voi tehdä muutakin kuin hieroa peräaukkoa, niitä voi käyttää esimerkiksi laskemisen apuna, mistä juontaa esimerkiksi termi "binary digit" ja "digitaalinen".

Kiitos oikaisusta. Nyt sitten tiedetään mitä tehdä kun hikka iskee.

Uusimmat

Suosituimmat