Viikonlopun vietto

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Eli siis miten te tiedepalstan ihmiset vietätte viikonloput?

Itse vietän viikonloput TV:tä katsomalla ja nukkumalla pitkään.
Joskus viikonloppu menee liian nopeasti ja ottaa pattiin ku en tehnyt mitään "hyödyllistä".

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Itse yritän myös nukkua viikonloppuaamuisin mahdollisimman pitkään. Onkelmana vain se, että viikonlopun aamuina (la ja su) olen pirteä kuin peipponen ja unta ei tule - mutta annas olla kun maanantai koittaa, niin aamu on yhtä tervan juontia ja työmatkasta tulee mieleen lähinnä Volgan lautturit. Ja eipä ne muutkaan arkiviikon aamut juurikaan sen aurinkoisempia ole! Osaisiko joku psykologi selittää ilmiötä?

Itse yritän lisäksi pyhittää viikonlopun kaikennäköiseen perheeseen littyvään toimintaan ja erinäköisiin kulttuuririentoihin ym. "yleviin" asioihin, mutta useimmiten on minulla myös tuo voimattomuuden tunne maanantaiaamuisin, että mitään järkevää saatikka hyödyllistä ei viikonlopun aikana kuitenkaan saatu aikaan. Eli viikonloppu meni kovin äkkiä ohi "lusmuten" kuten aina ennenkin!

Vierailija

Perjantaina kärjistyvä jännittyneisyys laukeaa lauantaina. Muutkin ihmiset ovat viikonloppuisin rennompia, joten nautin siitä sen minkä rutiineiltani ehdin.
Koko viikkokierto pitäisi kyseenalaistaa. Onko se jakso monkä ihmiset kestävät tehdä työtä, vai olisiko nyt töiden kevennyttyä mahdollisuus pitempään jaksoon, jopa niin ettei sitä olisi säädelty erityisesti. Tosi asia on miltei maailmanlaajuinen härdeli, joten ei sitä noin vain muutella.

On ollu aikoja jolloisn aikaa on rytmitelty eri tavalla. Lähinnä vuodenaikojen ja kuunkierron mukaan. Olivatko ne luontevampia, en tiedä.

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä26991
Liittynyt13.5.2005

Täytyy allekirjoittaa toi Snautin vastaus... Mutta enempi uusien ja vanhojen tyttöystävieni kanssa hilpeilyyn perheily on tosin taipunut... Nyt on alkamassa suhde, joka on joko mun loppuelämäni tai sitten mun on aloitettava kokonaan alusta. Suhteen määritelmästä... Elän kovia aikoja.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Vierailija
Täytyy allekirjoittaa toi Snautin vastaus... Mutta enempi uusien ja vanhojen tyttöystävieni kanssa hilpeilyyn perheily on tosin taipunut... Nyt on alkamassa suhde, joka on joko mun loppuelämäni tai sitten mun on aloitettava kokonaan alusta. Suhteen määritelmästä... Elän kovia aikoja.

Joo näinpä nuorilla, mutta meikäläinen on jo siinä ikäluokassa ettei noita uusia tyttöystäviä kauhiasti ole tyrkyllä ja se perheilykin tarkoittaa siis oman muijan kanssa köllöttämistä! No, ei siinä sinänsä mitään pahaa ole, mutta kyllähän näitä "kovia aikoja hyvä ystävä" jo pitkään siis ollaan eletty!

Vierailija

Niin, viikonloppukin on kristinuskon peruja. Olisivat vaikka kirjoittaneet, että Jumala lepäsi viisi päivää ja teki töitä vain kaksi! Mutta parempi tämäkin tauko, kuin jyystää samaa hommaa viikot läpeensä!

Itse ostan perjantaina mäyrän olutta, saunon ja nautin olostani. Mahdollisesti vielä manipuloin jonkin ystäväni hieromaan, haha. Hedonismia parhaimmillaan. Mahdollisesti myös baarissa käväisen. Lauantaina juon myös olutta ja saunon. Sunnuntai on lepopäivä, joten pyhitän sen oluenjuonnille ja saunalle.

Noh, pääasiassa viikonloppu menee nukkumisen ja rentoutumisen merkeissä. Eli tietokoneella, hah. Ja kuten Hornet sanoi, "Joskus viikonloppu menee liian nopeasti ja ottaa pattiin ku en tehnyt mitään 'hyödyllistä'." Mutta olen vielä nuori, eli ei hätiä mitiä. Vielä pari kriisiä edessä .

Vierailija

Hemuli epäili jossain Muumikirjassa, että kaikki muut pitivät jossain kekkereitä. Hän oli varma, että heillä oli hauskaa, vain hemulia ei oltu kutsuttu mukaan.

Löydä sisäinen hemulisi.

Vierailija
Snaut
Itse yritän myös nukkua viikonloppuaamuisin mahdollisimman pitkään. Onkelmana vain se, että viikonlopun aamuina (la ja su) olen pirteä kuin peipponen ja unta ei tule - mutta annas olla kun maanantai koittaa, niin aamu on yhtä tervan juontia ja työmatkasta tulee mieleen lähinnä Volgan lautturit.

Näinhän se menee, itsekin ampaisin tänään lauantaina tikkana pystyyn ennen aamukahdeksaa, vaikkei minnekään ollut kiire. Mutta toisaalta on siunaus, että ryytynyneisyys on pahimmilaan juuri työaikana, kamalaa olisi olla töissä pirteä kuin peipponen ja vapaa-ajalla semikoomassa. Ota rennosti töissä, niin ei vapaa aika tuhraannu lepäilyyn, ajankuluksi töissä voikin sitten rallatella vaikka Volgan lauttureita

Eilen en tosin itsekään onnistunut noudattamaan omia periaatteitani, vaan olin pitkähkön työpäivän jäljiltä aivan naatti, oli vieläpä ihan mukava työpäivä, sattuuhan sitä vahingossa sellaistakin

Niin aamulla menin oudossa pirteydessäni tiskaamaan, siivoamaan ja kokkailemaan kattilallisen maukasta perinteistä kalasoppaa. Nyt avasin juuri keskioluen ja odottelen, että yksi toimittajanrenttu tulee kaljoittelemaan ja pääsee kilpaa haukkumaan USA:ta ja sen politiikkaa

Ja sitten baariin

Seuraa 
Viestejä26991
Liittynyt13.5.2005
Snaut

Joo näinpä nuorilla, mutta meikäläinen on jo siinä ikäluokassa ettei noita uusia tyttöystäviä kauhiasti ole tyrkyllä ja se perheilykin tarkoittaa siis oman muijan kanssa köllöttämistä! No, ei siinä sinänsä mitään pahaa ole, mutta kyllähän näitä "kovia aikoja hyvä ystävä" jo pitkään siis ollaan eletty!
tiäremiäs
Sillon on kovia aikoja, kun kaikki jopa perusasiat menee huonosti.
Yhdyn nostalgisessa kontekstissa molempiin sillä muistan omalla kohdallani ajan, jolloin ne ainoat vaihtoehdot käsittivät äitini lisäksi lähisukuni ja muut sellaiset naiset, joista en ollut kiinnostunut. Mulla meni oma aikani jahka havaitsin, ettei nainen ole mikään itsestäänselvyys puhumattakaan parisuhteesta, johon katsoisin olevani etuoikeutettu osallistumaan myös joskus vielä eläkepäivillänikin.

Mulle ne perusasiat oli keksiä sellaista juteltavaa, josta olin myös itse kiinnostunut. Nollatoleranssi entuudestaan tuntemattomiin naisiin mykkäkoulun merkeissä ei omien kokemusteni mukaan ole johtanut ainakaan vielä niihin Disneyn klassikoihin.

Koska olen kiinnostunut täydellisestä naisesta ja elämisestä tämän naisen kanssa, kiinnostavat minua kaikki ne ominaisuudet, joista naisen täydellisyys koostuu - normaalista päivittäisestä elämästä tämän naisen kanssa. Riipuen siitä miten hommat ovat sitten sujuneet on ko. nainen kategoriassa "ei-kiinnostavat naiset" ja ollut syytä hakeutua seuraavan naisen kanssa juttusille tai kuten parraikaa tämä viimeistä edeltävä ja viimeisin tuttavuus ovat vielä sellaisia, joista hän kumpi ensimmäisenä haluaa syvempää kuin pelkän seksisuhteen tyhjentää koko pöydän. Jos käy ilmi, etteivät nämä sitten muuta halua, on mun hieman kalibroitava tuota seuranhakureviiriäni. Ja sikäli kun olen niin itselleni kuin naiselle rehellinen ja vilpitön en voi menettää kasvojani, oli palaute sitten mitä tahansa.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26866
Liittynyt16.3.2005

Leikin parivuotiaiden lasten kanssa ja harrastelen jotain. Kokkaan herkullista ruokaa vaimon kanssa. Usein vaimo järjestää jotain sosiaalisia kotkotuksia. Yleensä sitä maanantaina huomaa, että kaikki se minkä perjantaina suunnitteli tekevänsä on tekemättä.

Vierailija

Niin, perjantaina vielä toivoo, että seuraavana maanantaiaamuna on levännyt ja virkeä, yleensä on melkein väsyneempi. Ja Neutronin tavoin 10% kaikesta siitä mitä piti tehdä, sai tehtyä. Nykyinen työtahti on liian uuvuttava, akku lähentelee tyhjää koko ajan. Hommat kasaantuu kesäloman pituisiksi projekteiksi, eikä todellista lomaa ehdi pitää koskaan. Ei ihme, että ihmiset vanhenevat.

Vierailija

Varaan yleensä viikonlopun viettoon n. 200 euroa. Sata euroa ryyppään ja rellestän, pelaan pokeria yms. Toiset sata euroa tuhlaan joutavuuksiin.

Vierailija

Näin kolmivuorotyöläisenä minulla ei vapaat keskity viikonloppuun niinkuin oikeilla ihmisillä.

Yleensähän sitä hakee vastapainoa työlleen. Minä mieluusti vetäydyn pois ihmisten ilmoilta ja tuijotan takkatulta hyvän kirjan ääressä. Huolin toki muitakin seuraksi mutta heidän pitää olla jo todella läheisiä.

Konserteissa käyn mielelläni. Kun musiikki esitetään ammattitaitoisesti niin ainakin minä nautin siitä valtavasti.

Mutta eniten pidän siitä että minulla on hyvä kirja kun mötkähdän petiini iltavuoron jälkeen; muki kuumaa teetä höyryämässä yöpöydälläni. eikä kiirettä minnekkään.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat