Nuorten tietokoneen käyttötunnit?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko jossain tehty tutkimusta kuinka paljon osa nuorista istuu koneella pelaamassa tai tekemässä jotain muuta? Meidän poika istuu koneella 8-12 tuntia vapaapäivinään ja pitäisi saada jotain näyttöä hänen ikäryhmänsä tietokoneen käytöstä, sillä tuo alkaa olla jo aika paljon mielestäni.

Kommentit (11)

Vierailija

Pelaaminen kehittää lähinnä peikaloita, joten jokainen minuutti siinä puuhassa on liikaa.
Muuten on vaikea sanoa, mikä on liikaa. Kaikki riippuu mihin sen ajan käyttää.

Olen täällä foorumilla huonannut nuorten kyselevän miten animoida fysiikan ilmiöitä, kuin ne olisivat kuin tietokonepeli... Halutaan piirtää kuva kohtaamatta otusta.

Vierailija
tietää
Pelaaminen kehittää lähinnä peikaloita, joten jokainen minuutti siinä puuhassa on liikaa.

Meikäläinen kirjoitti aikanaan englannista L:n vaikka en koskaan edes opiskellut tai lukenut englantia. Tämä siksi koska olin pelannut pienestä asti tietokonepelejä ja myös tehnyt niitä.

Vierailija
2:n varamiehen tuuraaja
tietää

Meikäläinen kirjoitti aikanaan englannista L:n vaikka en koskaan edes opiskellut tai lukenut englantia. Tämä siksi koska olin pelannut pienestä asti tietokonepelejä ja myös tehnyt niitä.

Minäpä opin kirjoittamaan suomea käymättä päivääkään koulua sitä varten.
Oletko varma että syy oli pelin, ei lahjakkuuden?

Vierailija
tietää
tietää

Ruotsista oli pitkä rivi nelosia ja paras numero 5.

Vierailija

Meikäläinen kirjoitti aikanaan englannista L:n, johtuen siitä, että kuuntelin pienenä Slayeria. Vakavasti ottaen luulen, että osansa asiassa on myös koulujärjestelmällä ja mukavilla opettajilla. Mutta luonnollisesti kaikista harrastuksista, joissa vierasta kieltä käytetään on apua.

Jos tietokoneharrastuksissa on huonoja puolia, niin yksi on ainakin se, että käytännössä siinä käytetään hyvin vähän mitään muuta vierasta kieltä, kuin englantia, en nyt ihan heti muista, koska olisin käynyt viimeksi ruotsin-, tai saksankielisellä www-sivulla, vaikka niitäkin auttavasti osaan.

Vierailija

Joo, ei tosiaan kannata väheksyä lasten ja nuorten tietokoneen käyttöä. Olen jostakin lukenut että pelaaminen tekee lapsen/nuoren motoriikan käsissä paremmaksi/tehokkaammaksi. Oppivat myös englantia. Ja tekevät muitakin havaintoja silmillään.

Että ei tietokone aina ole vain pahasta, siitä on hyötyäkin. Oma poikani on alle koulu iän, mutta istuu ja pelailee silloin tällöin aika paljon. Siis silloin kun kotona ollaan. Mutta eihän sitä aina kotona olla, on paljon muutakin menoa. Kotona ollessa jos tietokone kiinnostaa enemmän mitä leikkikalut, niin se ok minusta. Mutta se on jokaisen vanhemman itse tehtävä se ratkaisu mite lapsensa tässä tietokone asiassa kasvattaa.

Vierailija
tietää
tietää

Ruotsista oli pitkä rivi nelosia ja paras numero 5.
Mullaki oli. Ja olin iha hyvä englannissa vaikka en opiskellu sitä. Tiede lehessä kerrottii mytä hyötyä pelaamisesta on.

Vierailija

Telkku on Suomalaisten englanninkielentaidon takana. Jokainen saa valtavasti "kieliopetusta" seuraamalla englanninkielisten ohjelmien tulvaa.
Puhutaanko peleissä paljon? Kun kerran intoilin erään pelin kanssa, sen Fokker Dr I konekiväärin papatus oli aika köyhää kuunnella, mutta jännää oli.

Vierailija
tietää
Telkku on Suomalaisten englanninkielentaidon takana. Jokainen saa valtavasti "kieliopetusta" seuraamalla englanninkielisten ohjelmien tulvaa.
Puhutaanko peleissä paljon? Kun kerran intoilin erään pelin kanssa, sen Fokker Dr I konekiväärin papatus oli aika köyhää kuunnella, mutta jännää oli.

Puhutaan roolipeleissä. Pelasin kaikki Breath of Firet ja Zeldat läpi. Silloin ihan alkuaikoina ei juonesta ymmärtänyt hirveästi, mutta siinähän sitä kehittyi ja termit tulivat tutuksi ilman sanakirjaa.

Vierailija

On teilläkin ongelmat mitä pitää porukalla pohtia.
Saisivat olla iloisia että ovat köyhyysrajan yläpuolella ja terveyskin on.

Vierailija

Riippuu aika paljon siitä, mitä tietokoneella tehdään. En usko, että Habbo hotellin selailu ja Simssin pelaaminen ovat kovinkaan hyödyllisiä, mutta jos koneella tekee muutakin (esim. ohjelmoi) niin siitä on valtavasti hyötyä.

Uusimmat

Suosituimmat