Isättömyyslaki

Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Isättömyyslaki, joka määrittelee lesboparien ja yksin elävien naisten lapsettomuuden sairaudeksi.

Eiköhän tästä ole jo myöhä ja turhallista enää jatkaa mitään asiallista keskustelua.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Kommentit (10)

Vierailija

Ite oon kantanu syvää huolta syömmessäin mun entisest enkun maikast, joka monest sano, ett ett hänen elämää on varjostanu yks asia; ku hän ei saanu beibii.

Ei hän saanu kyll miestkää, tietääksein on neitsyt nykysinki, seiskakybänä harmaanutturana, ett jossain määri on kyll tän kyllin omaa syytäki, ett siemenii ei oo tullu kylvettyy otollisee maaperään. Siitki siis kerto, enkuks, ett ei oo ees miehen sormi hänen kalleuksii päässy hiveleen, ellei ny jotain gledjui ja kaulakääryleit niide tuotantovaiheess.

Ett silleen hienoo, ett tää uus laki tuo nyt valoo hänenki elämään. Vanhainkodiss tää beibi viihtyis varmast, ku nykysi sin järkätään kaikkee askarteluu ja ohjelmaa.

Vierailija
Pubi
Ite oon kantanu syvää huolta syömmessäin mun entisest enkun maikast, joka monest sano, ett ett hänen elämää on varjostanu yks asia; ku hän ei saanu beibii.

Ei hän saanu kyll miestkää, tietääksein on neitsyt nykysinki, seiskakybänä harmaanutturana, ett jossain määri on kyll tän kyllin omaa syytäki, ett siemenii ei oo tullu kylvettyy otollisee maaperään. Siitki siis kerto, enkuks, ett ei oo ees miehen sormi hänen kalleuksii päässy hiveleen, ellei ny jotain gledjui ja kaulakääryleit niide tuotantovaiheess.

Ett silleen hienoo, ett tää uus laki tuo nyt valoo hänenki elämään. Vanhainkodiss tää beibi viihtyis varmast, ku nykysi sin järkätään kaikkee askarteluu ja ohjelmaa.

Ihmisen on mahdotonta olla tyytyväinen. Jos enkun maikka olisi saanut miehen ja lapsia olisi valituksen aiheena ollut miehen huonous ja lasten kiittämättömyys. Mies olisi kuitenkin tehnyt liian vähän kotitöitä tai ei ollenkaan, ollut tyhmä, köyhä ja pienimunainen. Tai sitten mies olisi ollut liikaa työstään kiinnostunut ja käynyt vieraissa. Lapset olisivat päätyneet työläisammatteihin, pojasta olisi tullut juoppo ja tytär olisi saanut aviottoman lapsen.

Vaari
Seuraa 
Viestejä3330
Liittynyt22.3.2005

Missään ei ole määrätty kuinka kauan ja kuinka intensiivisesti heteroparin on yritettävä saada lapsi ennen kuin hedelmöityshoidot katsotaan asiallisiksi aloittaa. Ymmärtääkseni yrityksiä on kuitenkin takana paljon ja ihmetys ja turhautuminen asiassa on melkoista.

Tasa-arvon, jota tässä on nyt ryhdytty oikein ulvomaan, nimessä on eduskunnan seuraavaksi määrättävä se aika jonka lesboparin tai yksin elävän naisen on ensin itse yritettävä tulla raskaaksi ennen kuin ongelma voidaan kastoa todennetuksi. Muuten pitkät puheet osoittautuvat paskaksi.

Asiaa auttaa ja tilanteen toivottomuus välittyy hoitavalle lääkärille hyvin, jos yritykset kuvataan videolle. Muutaman todistajan lausunto siitä että halu saada lapsi on ollut kokosydämistä ja aitoa ei myöskään ole pahitteeksi.

Vasta sitten päästään siihen mihin lailla oli tarkoitus päästä. Itse menisin vieläkin pidemmälle. Lesboparien ja yksinelävien naisten tulisi käyttää mahdollisimman pitkälle samoja ikiaiaisia menetelmiä kuin heteroparienkin.

Heteroparilla se tarkoittaa että sallittuja välineitä ovat vain parin toisen osapuolen itsestään kovettuvat ruumiinosat, ja nekin vain yksi kerrallaan. Yksin elävänkin naisen tulee tasa-arvoa kunnioittaakseen käyttää hedelmöittyäkseen jotain muuta kuin omaa ulokettaan.

Luonnollisesti taustat selvitetään perusteellisella anamneesilla. Miten pitkään erektio-ongelmat ovat jatkuneet, käyttääkö tunkeutuva osapuoli tai esine alkoholia, entä mahdollisesti muita kykyä alentavia myrkkyjä? On kiinnitettävä huomio yksin elävän naisen suhteeseen itseensä. Onko siinä kaikki kohdallaan? Niin kuin tiedämme hedelmöitystapahtuma on herkkä. Elääkö nainen muuten sopusoinnussa itsensä kanssa, syntyykö usein riitaa esimerkiksi kotiintuloajoista, kokouksista? Katseleeko hän muita sillä silmällä? Ammattitaitoinen lääkäri auttaa potilasta selvittämään mahdolliset hedelmöimättömyyden psyykkiset syyt. Pidän tätä osiota hyvinkin merkittävänä, niin yleistä lasboparien ja yksin elävien naisten raskaaksi tulemisen vaikeus tänä päivänä on.

Kun tietää miten pitkällinen prosessi epäonninen lapsen saanti niille heteropareille on, jotka lasta eivät ole onnistuneet saamaan, en kadehdi uuden lain mukanaan tuomaa tasa-arvovelvoitetta tältä osin. Sitä vain ihmettelen missä vaiheessa asian puolesta puhuneet jättivät aivonsa narikkaan.

"Jos sanon olevani väärässä siinä että Jumala on olemassa, väitän samalla Jumalan olevan väärässä, mitä hän taas ei voi olla. Olen siis oikeassa m.o.t." (LivingHeart)

Vierailija

Hih hih. Kiäh. Tässä maassa feministit hallitsevat. Kuka nyt on luullutkaan että feminismi olisi tasa-arvoa ajava aate? Seuraavaksi tulee kenties sperman pakkoluovutuslaki? Miehistä tehdään jo nyt työläisluokkaa, naisille kiintiöt yritysten johtopaikoille, julkinen sektori naisten haltuun... Synkältä näyttää veljet. Tavoitteenansa on naisten hallitsema Pohjola.

Vierailija

Ei kai sentään? Politiikot/päättäjät ne pelkää vain tulevansa kutsutuiksi ei-suvaitsevaisiksi. Niin sanotun suvaitsevaisuuden nimissä tehdään ja sanotaa mitä tahansa. Mikä ei läheskään kaikki ole mitään suvaitsevaisuutta.

Vierailija

Mikäs siinä perinteisessä ja eittämättä vanhimmassa menetelmässä on vikana?
Ei vaan, kyllä luulisi lapsen saannin ollessa noin tärkeää pariskunnille, jotka eivät siihen luonnon sanelemana kykene, pitäisi esim. lesboparin ollessa kyseessä pystyä "uhrautumaan" edes sen verran vaikkapa sitten juuri sen lapsen tähden?

Tai heteron yksinelävän...

Vierailija
Kuukkeli
Mikäs siinä perinteisessä ja eittämättä vanhimmassa menetelmässä on vikana?
Ei vaan, kyllä luulisi lapsen saannin ollessa noin tärkeää pariskunnille, jotka eivät siihen luonnon sanelemana kykene, pitäisi esim. lesboparin ollessa kyseessä pystyä "uhrautumaan" edes sen verran vaikkapa sitten juuri sen lapsen tähden?

Tai heteron yksinelävän...

Olen ihan samaa mieltä. Ei siihen "leikkiin" kuole.

Vierailija

Niinpä.

Toisaalta jos sitten ajatellaan, kuinka esim. miehellä on maamme lakienkin mukaan oikeus kieltäytyä isyydestään joko häipymällä raskauden alettua (luvattuaan ensin maat ja mannut) tai lapsen synnyttyä, ei mikään velvoita häntä lastaan pakosta tapaamaan...

Lapsia siis syntyy vuosittain kuitenkin perinteisellä menetelmällä äideille, jotka jäävät asioiden noin ollen yksin. Jos joku todella taas haluaa "vain" lapsen, on perinteinen vähintä mitä sen eteen voi tehdä.

Se on se, mitä ajattelen.

Uusimmat

Suosituimmat